УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 лютого 2013 року Справа № 125022/12
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Макарика В.Я.
суддів Большакової О.О..
Глушка І.В.
за участю секретаря судового засідання - Ливак М.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 30.05.2012р. по справі № 2а-75/12/1370 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю"Ременерго-ЮН" до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова про скасування наказу,-
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство "Ременерго - ЮН" звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова, в якому з урахуванням уточнень позовних вимог від 25.04.2012 року, просило суд:
- скасувати наказ ДПІ у Шевченківському районі м. Львова № 1262 від 15.12.2011 року "Про проведення позапланової невиїзної перевірки ТзОВ "Ременерго-ЮН"код ЄДРПОУ -30994210"(надалі - Наказ);
- визнати дії відповідача щодо визнання акта перевірки від 06.04.2011 року №575/23-2/34259967 ДПІ у Франківському районі м. Львова Приватного підприємства "Сервіс доріг"код ЄДРПОУ - 34259967 підставою для прийняття наказу ДПІ у Шевченківському районі м. Львова № 1262 від 15.12.2011 року "Про проведення позапланової невиїзної перевірки ТзОВ "Ременерго-ЮН"код ЄДРПОУ -30994210"протиправними та зобов'язати припинити такі дії.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 30.05.2012 року адміністративний позов задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано наказ Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова № 1262 від 15 грудня 2011 року "Про проведення позапланової невиїзної перевірки ТзОВ "Ременерго-ЮН"код ЄДРПОУ -30994210".
В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Ременерго-ЮН" судовий збір у розмірі 16 грн. 10 коп. (шістнадцять гривень десять копійок) з Державного бюджету України.
Не погодившись із постановою суду першої інстанції, відповідач ДПІ у Шевченківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби оскаржила її в апеляційному порядку та просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог. Апелянт свої вимоги мотивує тим, що судом 1 інстанції неповно з'ясовано обставини справи, висновки суду не відповідають обставинам справи, висновки суду вважає необґрунтованими з підстав викладених в апеляційній скарзі, та порушено норми матеріального та процесуального права.
Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.
Згідно з п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Документальною перевіркою згідно із п.п. 75.1.2 п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Відповідно до ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Як вбачається із положень ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:
- за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;
- платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом;
- платником податків подано органу державної податкової служби уточнюючий розрахунок з відповідного податку за період, який перевірявся органом державної податкової служби;
- виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
- платником податків подано в установленому порядку органу державної податкової служби заперечення до акта перевірки або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі, коли платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об'єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження;
- розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків;
- платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень. Документальна позапланова виїзна перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від'ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень;
- щодо платника податку подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної у разі ненадання таким платником податків пояснень та документального підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня його отримання;
- отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні;
- органом державної податкової служби вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня здійснено перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Рішення про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається органом державної податкової служби вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або порушено кримінальну справу;
- у разі отримання інформації про ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам (у тому числі без документального оформлення) заробітної плати, пасивних доходів, додаткових благ, інших виплат та відшкодувань, що підлягають оподаткуванню, у тому числі внаслідок неукладення платником податків трудових договорів з найманими особами згідно із законом, а також здійснення особою господарської діяльності без державної реєстрації. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали підставою для проведення такої перевірки.
З матеріалів справи випливає, що ДПІ у Шевченківському районі м. Львова видано наказ від 15.12.2011 року № 1262 "Про проведення позапланової невиїзної перевірки ТзОВ "Ременерго-ЮН"код ЄДРПОУ - 30994210".
Підставами для прийняття ДПІ у Шевченківському районі м. Львова оскаржуваного наказу від 15.12.2011 року № 1262 став службовий допис від 15.12.2011 року члена комісії з проведення реорганізації ДПІ у Шевченківському районі м. Львова, начальника управління податкового контролю юридичних осіб Олійника Н.Р.
Як вбачається із вказаного вище службового допису від 15.12.2011 року ДПІ у Шевченківському районі м. Львова отримано акт перевірки ДПІ у Франківському районі м. Львова від 06.04.2011р. № 575/23-2/34259967 з питань правомірності нарахування податку на додану вартість ПП "Сервіс-доріг"(код ЄДРПОУ - 34259967) за період з 01.01.2010р. по 31.12.2010р. У зв'язку з цим, виникла потреба виписати направлення на проведення позапланової невиїзної перевірки ТзОВ "Ременерго-ЮН".
Згідно із зазначеним актом ДПІ у Франківському районі м. Львова встановлено, що у ПП "Сервіс-доріг"відсутні об'єкти оподаткування по операціях з придбання товарів (робіт, послуг) у підприємств -постачальників та по операціях з продажу цих товарів (робіт, послуг) з підприємствами -покупцями за період з 01.01.2010р. по 31.12.2010р.
Виходячи з вищенаведеного,вбачається, що підставою для видачі наказу № 1262 від 15.12.2011р. про проведення позапланової невиїзної перевірки ТзОВ "Ременерго-ЮН"слугував службовий допис ДПІ у Шевченківському районі м. Львова від 15.12.2011р., внесений у зв'язку із отриманням акту ДПІ у Франківському районі м. Львова від 06.04.2011р. № 575/23-2/34259967.
З приводу цієї обставини, суд першої інстанції вірно зазначив , що аналіз наведених вище норм Податкового кодексу України дає підстави стверджувати, що службовий допис як підстава для проведення документальної невиїзної перевірки платника податків не передбачений.
Судом також встановлено, що 17.11.2011 року ДПІ у Шевченківському районі м. Львова направлено запит № 29136/23-1 до ТзОВ "Ременерго-ЮН"про надання пояснень та копії первинних документів, що засвідчують взаємовідносини ТзОВ "Ременерго-ЮН"з ПП "Сервіс-доріг". Вказаний запит позивач отримав 22.11.2011 року.
14.12.2011 року ТзОВ "Ременерго-ЮН"листом № 121 на виконання запиту відповідача надав завірені копії первинних документів бухгалтерського та податкового обліку, зокрема: реєстри отриманих податкових накладних, договір, податкові накладні на придбання робіт, акти виконаних робіт, реєстри виданих податкових накладних, договори з покупцями.
В контексті цього суд вважає, що підставою для прийняття оскаржуваного наказу могло бути невиконання позивачем вимог пп.78.1.1. п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, а саме ненадання пояснень та їх документального підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту у зв'язку із виявленням фактів, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Проте, як вбачається із оскаржуваного наказу підставою для проведення перевірки був саме службовий допис від 15.12.2011р., а не відсутність пояснень та їх документального підтвердження, що, в свою чергу, не може визнаватись достатньою та належною підставою для призначення документальної невиїзної перевірки.
Щодо доводів позивача про неможливість проведення повторної перевірки за обревізований раніше період, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що ДПІ у Шевченківському районі м .Львова було проведено планову перевірку ТзОВ "Ременерго-ЮН"за наслідком якої складено акт перевірки від 30.09.2010р. № 1423/224/23-2/30994210 "Про результати планової виїзної перевірки ТзОВ "Ременерго-ЮН"з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2008р. по 30.06.2010р.
Згідно з п. 1 оскаржуваного наказу ДПІ у Шевченківському районі м. Львова від 15.12.2011р. № 1262 наказано провести позапланову невиїзну перевірку ТзОВ "Ременерго-ЮН"з питань правомірності формування податкового кредиту по взаєморозрахунках з ПП "Сервіс-доріг"за період червень 2010р.
У зв'язку з цим, суд 1 інстанції дійшов вірного висновку , що період проведення перевірки згідно з оскаржуваним наказом від 15.12.2011р. № 1262, а саме червень 2010 року вже був предметом перевірки ДПІ у Шевченківському районі м. Львова, за результатами якої складено відповідний акт перевірки.
Інших норм, які б давали право податковому органу призначати перевірку за фактично обревізований період, Податковий кодекс України не містить.
З огляду на встановлені обставини, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що оспорюваний наказ є протиправним та підлягає скасуванню.
З огляду на викладене, судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги в цілому суттєвими не являються і не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, а також відсутня невідповідність висновків суду обставинам справи.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. ст. 41, 160, 195, 196, ст. 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, 254 КАС України, Львівський апеляційний адміністративний суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова залишити без задоволення , а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 30.05.2012р. у справі № 2а-75/12/1370 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя В.Я. Макарик
Судді О.О. Большакова
І.В. Глушко
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2013 |
Оприлюднено | 05.03.2013 |
Номер документу | 29715345 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик В.Я.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні