Ухвала
від 26.02.2013 по справі 801/2014/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

26 лютого 2013 р.Справа №801/2014/13-а

Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим Кушнова А.О., перевіривши виконання вимог статей 104, 105, 106 КАС України за адміністративним позовом Повного товариства "Ломбард "Комод" Горбач Олександр Олегович і компанія" в особі Відокремленого підрозділу "Ломбардне відділення № 89 Повного товариства "Ломбард "Комод" Горбач Олександр Олегович і компанія"

до Інспекції з питань захисту прав споживачів АР Крим

про визнання прпотиправним та скасвування рішення ,

ВСТАНОВИВ:

Повне товариство "Ломбард "Комод" Горбач Олександр Олегович і компанія" в особі Відокремленого підрозділу "Ломбардне відділення № 89 Повного товариства "Ломбард "Комод" Горбач Олександр Олегович і компанія" звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Інспекції з питань захисту прав споживачів АР Крим про визнання протиправним та скасування рішення № 28 від 18.01.2013 року про накладення штрафу на позивача за порушення законодавства про рекламу в розмірі 4250 грн.

Згідно ч.1 ст. 107 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства; подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо подано заяву про поновлення цього строку, то чи є підстави для її задоволення); немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Дослідивши матеріали адміністративного позову, суд встановив недотримання вимог ст. 106 КАС України.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 106 КАС України у позовній заяві зазначаються:

- ім'я (найменування) позивача, поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі є.

В адміністративному позові не зазначено номер засобу зв'язку та адресу електронної пошти, якщо такі є, позивача.

Частиною 2 ст. 106 КАС України встановлено, що на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, позивач надає докази, а в разі неможливості - зазначає докази, які не може самостійно надати, із зазначенням причин неможливості подання таких доказів.

До матеріалів адміністративного позову не надано копій реєстраційних документів позивача (свідоцтво про державну реєстрацію, довідку статистики, Статут - на юридичну особу та реєстраційні документи на відокремлений підрозділ, зокрема для з'ясування статусу юридичної особи), що позбавляє суд можливості з'ясування адміністративної правосуб'єктності юридичної особи - позивача.

Відповідно до ч. 3 ст. 106 КАС України до позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.

До матеріалів адміністративного позову позивачем додана копія квитанції № 16BR63102 від 21.02.2013 року про сплату судового збору в розмірі 34,41 грн.

Розмір та порядок сплати судового збору врегульовані Законом України "Про судовий збір" № 3674-VI від 08.07.2011 року.

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" № 3674-VI від 08.07.2011 року судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 12 Закону України "Про державний бюджет на 2013 рік" встановлений розмір мінімальної заробітної плати працездатних осіб на 1 січня календарного року -1147 грн.

Відповідно до пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" № 3674-VI від 08.07.2011 року за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру встановлений судовий збір в розмірі 1 відсотку розміру майнових вимог, але не менше 0,1 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 2 розмірів мінімальних заробітних плат.

Таким чином, мінімальний розмір судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру складає 114,70 грн., а максимальний - 2294,00 грн.

Листом Вищого адміністративного суду України від 18.01.2012 року № 165/11/13-12 надані роз'яснення стосовно застосування підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір".

Згідно Листа Вищого адміністративного суду України від 18.01.2012 року № 165/11/13-12 При визначенні характеру адміністративного позову як майнового судам необхідно враховувати таке.

Відповідно до пункту 1 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Окремі рішення, прийняті суб'єктом владних повноважень, можуть породжувати підстави для змін майнового стану фізичної чи юридичної особи.

Зокрема, реалізація таких рішень може призводити до зменшення або збільшення майна особи. Відповідно оскарження такого рішення спрямоване на захист порушеного права у публічно-правових відносинах з метою збереження належного особі майна.

Зі змісту рішення Європейського суду з прав людини від 14 жовтня 2010 року у справі "Щокін проти України" вбачається, що збільшення податковим органом зобов'язань особи з податку є втручанням до його майнових прав.

Отже, за практикою Європейського суду з прав людини вимога про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень, яке впливає на склад майна позивача, у тому числі шляхом безпідставного стягнення податків, зборів, штрафних санкцій тощо, є майновою.

З огляду на викладене адміністративними позовами майнового характеру є вимоги щодо протиправності рішень про стягнення адміністративно-господарських та інших штрафних санкцій, зокрема, накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу.

Таким чином, звернені до суду вимоги про скасування рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень, безпосереднім наслідком якого є зміна складу майна позивача, є майновими.

З урахуванням викладеного, зважаючи на те, що безпосереднім наслідком рішення № 28 від 18.01.2013 року Інспекції з питань захисту прав споживачів АР Крим про накладення штрафу на позивача за порушення законодавства про рекламу в розмірі 4250 грн. є зміна складу майна позивача, даний спір є майновим.

Таким чином, судовий збір за звернення з адміністративним позовом до адміністративного суду повинен розраховуватися на підставі пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" № 3674-VI від 08.07.2011 року.

Крім того, суд зазначає, що нормами чинного законодавства не передбачена можливість подання копії документу про сплату судового збору.

Відповідно до п. 11 Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита, затвердженої наказом Головної державної податкової інспекції України від 22.04.1993 року № 15, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.05.1993 р. за № 50, платіжні доручення на безготівкове перерахування державного мита, квитанції банку про сплату державного мита додаються до позовних заяв, апеляційних і касаційних скарг на рішення та постанови і залишених у справах установ, що справляють державне мито, примірників посвідчених угод, до заяв актів громадянського стану та інших відповідних матеріалів про видачу документів, а також до документів реєстрації укладених на біржах угод.

Відповідно до ч. 4 ст.106 КАС України позовна заява підписується позивачем або його представником із зазначенням дати її підписання.

Адміністративний позов містить підпис невідомої особи, оскільки не містить розшифрування підпису.

Також у порушення ч. 5 ст. 106 КАС України до матеріалів адміністративного позову не надано доказів на підтвердження повноважень особи, яка підписала позовну заяву.

Згідно до положень ст. 108 КАС України адміністративний позов підлягає залишенню без руху з наданням заявнику строку для усунення недоліків

Керуючись ст.ст. 106, 108 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

1. Залишити позовну заяву без руху.

2. У строк до 25.03.13 усунути вказані недоліки , а саме:

- зазначити номер засобу зв'язку та адресу електронної пошти позивача, якщо такі є;

- надати докази сплати судового збору у встановленому чинним законодавством розмірі за подання адміністративного позову майнового характеру;

- надати належним чином завірені копії реєстраційних документів позивача (свідоцтво про державну реєстрацію, довідку статистики, Статут для юридичної особи та реєстраційні документи на відокремлений підрозділ тощо);

- надати належним чином підписану повноважною особою позовну заяву та її копії відповідно до кількості осіб у справі та документи, що підтверджують повноваження цієї особи на підписання адміністративного позову.

3. Після усунення недоліків позовної заяви документи до суду направляти із обов'язковою вказівкою на номер справи 801/2014/13-а та зазначенням прізвища судді, який прийняв ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

У разі невиконання цієї ухвали позовна заява буде вважатися неподаною та повернута.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної республіки Крим протягом 5 днів з дня її проголошення.

У разі розгляду справи у порядку письмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кушнова А.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення26.02.2013
Оприлюднено06.03.2013
Номер документу29724124
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/2014/13-а

Постанова від 05.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Ухвала від 22.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Ухвала від 17.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Ухвала від 26.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Ухвала від 26.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні