Постанова
від 05.03.2013 по справі 25/904/72/2013
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.03.2013 року Справа № 25/904/72/2013

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :

головуючого судді Джихур О.В. (доповідач)

суддів: Виноградник О.М., Лисенко О.М.

при секретарі судового засідання: Ковзикові В.Ю.

за участю представників сторін:

від ліквідатора: Васильєв К.А., довіреність № б/н від 26.10.12, представник,

інші учасники процесу у судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби

на постанову господарського суду Дніпропетровської області від 16 січня 2013 року у справі № 25/904/72/2013

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ВІКТОРІЯ", м. Дніпропетровськ

про визнання банкрутом,

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 16 січня 2013 року (суддя Чередко А.Є.) визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ВІКТОРІЯ", м. Дніпропетровськ - банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на один рік, до 16 січня 2014 року, ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ВІКТОРІЯ" призначено ОСОБА_2, якого зобов'язано здійснити певні дії, пов'язані з ліквідаційною процедурою.

Постанова господарського суду мотивована ст.ст.22-32, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Не погодившись з вказаною ухвалою Державна податкова інспекціа у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби оскаржує її на предмет порушення судом норм матеріального права.

Посилаючись на приписи ч.1 ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", скаржник вважає, що визнання боржника банкрутом за спрощеною процедурою унеможливлює встановлення податковим органом зобов'язань по сплаті податків відповідно до податкових повідомлень -рішень, прийнятих після введення ліквідаційної процедури, оскільки з моменту визнання боржника банкрутом у нього не виникають податкових зобов'язань. Скаржник також посилається на порушення п.п.78.1.7, п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, яка зобов'язує органи державної податкової служби здійснити позапланову перевірку платників податків відносно яких порушена справа про банкрутство.

Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби просить скасувати постанову господарського суду Дніпропетровської області від 16 січня 2013 року та припинити провадження у даній справі.

Представник боржника доводи апеляційної скарги заперечує, вважає постанову господарського суду Дніпропетровської області від 16 січня 2013 року законною, просить залишити її без змін, апеляційну скаргу без задоволення.

Перевіривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, заслухавши представника ліквідатора, судова колегія вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Матеріали справи свідчать, що провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ВІКТОРІЯ", м. Дніпропетровськ порушено господарським судом Дніпропетровської області за ознаками ст.51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі Закон про банкрутство), якою передбачені особливості застосування процедури банкрутства боржника, що ліквідується власником.

Відповідно до частини 1 статті 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо вартості майна боржника -юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Відповідно частини 4 статті 105 Цивільного кодексу України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.

Згідно з частиною 1 статті 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом (частина 3 статті 110 Цивільного кодексу України).

Частиною 1 статті 111 Цивільного кодексу України передбачено, що ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Зі змісту частини 5 статті 60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, вбачається, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.

Отже, враховуючи вищезазначені вимоги закону, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є: оцінка вартості наявного майна боржника, публікація оголошення згідно з вимогами статті 105 Цивільного кодексу України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу. Крім того, звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку, передбаченого статтею 105 Цивільного кодексу України.

Як вбачається з матеріалів справи єдиний учасник Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ВІКТОРІЯ" ОСОБА_2 26 жовтня 2012 року прийняв рішення №1.3 про ліквідацію вказаного товариства, призначив себе ліквідатором.

В Бюлетені державної реєстрації від 30 жовтня 2012 року №229(29) та в газеті "Днепр вечерний" №140(12586) від 30 жовтня 2012 року розміщено оголошення про ліквідацію Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ВІКТОРІЯ" (а.с.24-25).

В єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців станом на 29 жовтня 2012 року внесено запис, що Товариство з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ВІКТОРІЯ" знаходиться в стані припинення підприємницької діяльності (а.с.23).

29 жовтня 2012 року ліквідатор Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ВІКТОРІЯ" направив до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Державної податкової служби заяву про припинення платника податків за формою №8-ОПП (а.с.26-27).

26 жовтня 2012 року проведена інвентаризація майна боржника, за результатами якої встановлена кредиторська заборгованість боржника перед Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛАНТІКОМ", в розмірі 180 000, 00 грн. за договором поставки б/н від 08 жовтня 2011 року.

Як слідує з акту інвентаризації майна боржника, у нього відсутні будь -які активи, за рахунок яких можливе погашення податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАНТІКОМ".

Виходячи з аналізу проміжного ліквідаційного балансу пасив боржника перевищує актив (а.с.20-22).

02 січня 2013 року учасником Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ВІКТОРІЯ" ОСОБА_2 затверджено ліквідаційний баланс і рішення про необхідність звернення до господарського суду Дніпропетровської області за заявою про порушення справи про банкрутство.

Враховуючи викладене, судова колегія дійшла висновку, що боржником дотримано вимоги цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи, у зв'язку з чим господарський суд правомірно порушив щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ВІКТОРІЯ" справу про банкрутство.

Судова колегія не погоджується з доводами апеляційної скарги Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Державної податкової служби, оскільки її доводи ґрунтуються на нормах ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яка передбачає банкрутство відсутнього боржника. Отже скаржником взагалі не враховано й не прийнято до уваги що дана справа порушена за ознаками ст.51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якою передбачено особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником.

Судова колегія вважає, що введення ліквідаційної процедури не перешкоджає проведенню позапланової перевірки боржника. Крім того Державну податкову інспекцію у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби було завчасно повідомлено про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ВІКТОРІЯ", але матеріали справи свідчать, що жодних дій стосовно проведення планової чи позапланової перевірки Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Дніпропетровська здійснено не було.

З врахуванням викладеного постанова господарського суду Дніпропетровської області від 16 січня 2013 року відповідає діючому законодавству, підстави для її скасування відсутні.

Керуючись ст.ст.103-105 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Постанову господарського суду Дніпропетровської області від 16 січня 2013 року у справі № 25/904/72/2013 залишити без змін.

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби залишити без задоволення.

Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у двадцятиденний строк до Вищого господарського суду України.

Головуючий суддя О.В. Джихур

Суддя О.М. Виноградник

Суддя О.М. Лисенко

(Дата підписання постанови в повному обсязі 06.03.13 р.)

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення05.03.2013
Оприлюднено06.03.2013
Номер документу29756499
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —25/904/72/2013

Постанова від 23.05.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Виноградник Ольга Михайлівна

Ухвала від 14.05.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Виноградник Ольга Михайлівна

Ухвала від 03.04.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 27.03.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 18.03.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Постанова від 05.03.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Джихур Олена Василівна

Ухвала від 14.02.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Джихур Олена Василівна

Постанова від 16.01.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 03.01.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні