Копія
Справа № 2270/6354/12
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 січня 2013 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіМатущака В. В. при секретарі Коновчук Т.В. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Приватного малого виробничо-комерційного підприємства "ЛАН" до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Приватне мале виробничо - комерційне підприємство «ЛАН» звернулося з позовом до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
В обґрунтування позовних вимог вказує, що працівниками податкової інспекції проведено документальну позапланову невиїзну перевірку приватного малого виробничо - комерційного підприємства «ЛАН» (далі - ПМВКП «ЛАН»), код ЄДРПОУ 14148278, з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах із ПП «Інтраском», код ЄДРПОУ 37308168 за період з 01.04.2011 року по 30.04.2011 року, за результатами якої складений акт № 3741/22-2/14148278 від 11.06.2012 року, яким встановлено порушення п. 138.4, п. 138.6 ст. 138, п. 139.1.9, п .139.1 ст. 139, та п. 198.1, п. 198.3, 198.6 ст.198 Податкового кодексу України №2755-VІ від 02.12.2010 року із змінами та доповненнями (далі - ПКУ). На підставі акту винесено податкове повідомлення - рішення №0007792301/2334 від 27.06.2012 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 179 921 грн. та за штрафними санкціями в сумі 89 961 грн. та податкове повідомлення - рішення №0007832301/2333 від 27.06.2012 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 156 453 грн. та за штрафними санкціями в сумі 78 227 грн. Вказані податкові повідомлення рішення були оскаржені в адміністративному порядку до Державної податкової служби у Хмельницькій області, за результатами якого було скасовано податкові повідомлення - рішення в частині штрафних (фінансових) санкцій. Вважає, що відповідач безпідставно збільшив грошове зобов'язання з податку на прибуток в сумі 179 921 грн. та з податку на додану вартість в сумі 156 453 грн. шляхом визнання нікчемності правочину за договором купівлі-продажу нафтопродуктів №25/11/10 від 25.11.2010 року укладеного з приватним підприємством "Інтранском", так як він не спрямований на реальне настання наслідків, а саме: відсутність реального характеру поставок у квітні 2011 року. Просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення №0007832301/2333 та №0007792301/2334 від 27.06.2012 року.
В судовому засіданні представник позивача збільшив позовні вимоги, а саме: просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення №0007832301/2333 та №0007792301/2334 від 27.06.2012 року, а також просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення №0008632301, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 156 453 грн. та №0008622301, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 179 921 грн. від 03.09.2012 року, які винесені відповідачем за результатами розгляду скарги позивача в адміністративному порядку, тобто без застосування штрафних (фінансових) санкцій. Позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просить задоволити позов з підстав викладених у позовній заяві.
Представник відповідача позовні вимоги не визнала, у задоволенні адміністративного позову просить відмовити, також надала суду письмові заперечення проти позову, у яких детально викладена позиція ДПІ у м. Хмельницькому стосовно предмету даного позову та зазначені підстави, на які посилається відповідач.
Заслухавши представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали позову та додані докази у їх єдності, взаємному зв'язку та сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги слід задоволити у повному обсязі, виходячи із наступних підстав.
Суд встановив, що приватне мале виробничо - комерційне підприємство «ЛАН», код ЄДРПОУ 14148278, зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа 26.08.1996 року, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, серії ААВ, №530873.
Працівниками податкової інспекції проведено документальну позапланову невиїзну перевірку приватного малого виробничо - комерційного підприємства «ЛАН» (далі - ПМВКП «ЛАН»), код ЄДРПОУ 14148278, з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах із ПП «Інтраском», код ЄДРПОУ 37308168 за період з 01.04.2011 року по 30.04.2011 року.
В ході проведеної перевірки встановлено порушення п. 138.4, п. 138.6 ст.138, п.п. 139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями, в результаті чого підприємством занижено податок на прибуток у сумі 179 921 грн., у тому числі: за II квартал 2011 року в сумі 179 921 грн. та п. 198.1, 198.3, 198.6 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету на суму 156 453 грн., а саме: у квітні місяці 2011 року на суму 156 453 грн.
За результатами перевірки складено акт №3741/22-2/14148278 від 11.06.2012 року, та як наслідок - винесено податкові повідомлення-рішення №0007832301/2333 про збільшення грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 156 453 гривні і штрафної санкції в сумі 78 227,00 гривень та №0007792301/2334 від 27.06.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 179 921 гривня і штрафної санкції у розмірі 89 961 гривня.
Вказані податкові повідомлення рішення були оскаржені в адміністративному порядку до Державної податкової служби у Хмельницькій області, за результатами якого було скасовано податкові повідомлення - рішення в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій та 03.09.2012 року були винесені податкові повідомлення - рішення №0008632301, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 156 453 грн. та №0008622301, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 179 921 грн.
Згідно договору купівлі-продажу нафтопродуктів № 25/11/10 від 25.11.2010 року, який укладений між ПМВКП «Лан» та ПП «Інтранском» Продавець зобов'язаний передати у власність Покупцю нафтопродукти, а Покупець зобов'язується своєчасно прийняти Товар і оплатити його на умовах цього Договору. Продаж окремих партій Товару здійснюється на підставі цього Договору та Додаткових угод, які являються невід'ємною частиною даного Договору, в яких сторони узгоджують найменування, кількість окремих партій, ціну та строки поставки товару та інші необхідні умови.
Між ПМВКП «Лан» та ПП «Інтранском» укладались додаткові угоди до договору купівлі-продажу нафтопродуктів № 25/11/10 від 25.11.2010 року, які є його невід'ємною частиною.
Додаткова угода №14 від 11.04.2011 року до Договору купівлі-продажу нафтопродуктів № 25/11/10 від 25.11.2010 року. Відповідно до якої сторони погодили поставку Постачальником Покупцю партії Товару бензин марки А-76 в кількості 36 400 літрів за ціною 8,55 грн. за літр на суму 311 220, 00 гривень в тому числі ПДВ 51 870, 00 гривень. Товар постачається в строк до 12.04.2011 року на умовах Договору та постачається автотранспортом Продавця, про те що дана господарська операція відбулася підтверджують первинні бухгалтерські документи, а саме: видаткова накладна № ІН -000057 від 11.04.2011 року на суму 311 220, 00 гривень в тому числі ПДВ 51 870,00 гривень; рахунок-фактура № ІН-000059 від 11.04.2011 року на суму 311 220, 00 гривень в тому числі ПДВ 51 870, 00 гривень; товарно-транспортна накладна № 57 від 11.04.2011 року, яка засвідчує кількість поставленого Товару, а саме 36 400 літрів; податкова накладна № 6 від 11.04.2011 року на суму 311 220,00 гривень; Паспорт № 187 від 07.07.2010 року та сертифікат UA1.035.0054367-09; платіжні доручення про перерахування коштів; журнал обліку надходження нафти і нафтопродуктів за формою 6-НП; товарна книга кількісного руху нафтопродуктів, Форма 31 -НП.
Додаткова угода №15 від 19.04.2011 року, відповідно до якої сторони погодили поставку Постачальником Покупцю партії Товару бензин марки А-80 в кількості 36 400 літрів за ціною 8,60 грн. за літр на суму 313 040, 00 гривень в тому числі ПДВ 52 173, 34 гривень. Товар постачається в строк до 20.04.2011 року на умовах Договору та постачається автотранспортом Продавця, про те, що дана господарська операція відбулася підтверджують первинні бухгалтерські документи, а саме: видаткова накладна № ІН -000061 від 19.04.2011 року на суму 313 040, 00 гривень в тому числі ПДВ 52 173,34 гривень; рахунок-фактура № ІН-000064 від 19.04.2011 року на суму 313 040, 00 гривень в тому числі ПДВ 52 173, 34 гривень; товарно-транспортна накладна №61 від 19.04.2011 року, яка засвідчує кількість поставленого Товару, а саме 36 400 літрів; податкова накладна № 10 від 19.04.2011 року на суму 313 040,00 гривень; cертифікат UА1.035.0044016-10; платіжні доручення про перерахування коштів; журнал обліку надходження нафти і нафтопродуктів за формою 6-НП; товарна книга кількісного руху нафтопродуктів, Форма 31-НП.
Додаткова угода №16 від 28.04.2011 року, відповідно до якої сторони погодили поставку Постачальником Покупцю партії Товару бензин марки А-76 в кількості 36 565 літрів за ціною 8,60 грн. за літр на суму 314 459, 00 гривень в тому числі ПДВ 52 409, 84 гривень. Товар постачається в строк до 29.04.2011 року на умовах Договору та постачається автотранспортом Продавця, про те що дана господарська операція відбулася підтверджують первинні бухгалтерські документи, а саме: видаткова накладна № ІН -000065 від 29.04.2011 року на суму 314 459, 00 гривень в тому числі ПДВ 52 409, 84 гривень; рахунок-фактура № ІН-000068 від 28.04.2011 року на суму 314 459, 00 гривень в тому числі ПДВ 52 409, 84 гривень; товарно-транспортна накладна №65 від 28.04.2011 року, яка засвідчує кількість поставленого Товару, а саме 36 565 літрів; податкова накладна № 14 від 28.04.2011 року на суму 314 459, 00 гривень; паспорт № 187 від 07.07.2010 року та сертифікат UA1.035.0054367-09; платіжні доручення про перерахування коштів; журнал обліку надходження нафти і нафтопродуктів за формою 6-НП; товарна книга кількісного руху нафтопродуктів, Форма 31 -НП.
Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п.п. 1.2 п.1, п.п. 2.1 п. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, згідно положень яких первинні документи - письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.
Згідно п. 2.4 Положення первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ; назва документа (форми); код форми; дата і місце складання; зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі); посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Дія контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Такі первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Досліджуючи надані позивачем первинні документи встановлено, що останні містять всі необхідні реквізити, наявність яких є необхідною умовою при їх складанні. Крім того, розрахунки за отримані товари (послуги), містять відмітки про проведення даних платежів через банківську установу, що підтверджується наданими в матеріали справи банківськими виписками по рахунках.
Облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань платників податків здійснюється на підставі первинних документів, у яких міститься інформація саме про господарські операції. На момент здійснення господарських операцій між ПП «Інтранском» та ПМВКП «Лан» останнє мало повне право віднести до витрат з декларації про прибуток підприємств відповідно до п. 138.4 п.138.6 ст. 138 Податкового кодексу витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних послуг, які визначаються витратами того звітного періоду, в якому визначено доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг, собівартість придбаних та реалізованих товарів яких формується відповідно до ціни їх придбання з урахуванням ввізного мита і витрат на доставку та доведення до стану, придатного для продажу.
Згідно п. 198.1 ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Пунктом 198.2 даної статті встановлено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (п. 198.3 ст. 198).
Форма та порядок заповнення податкової накладної передбачені ст. 201 ПК України, відповідно до п. 201.1 якої платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках обов'язкові реквізити, перелік яких наведений у даному пункті.
Згідно п. 201.4 ст. 201 ПК України податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.
Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця (п. 201.6 ст. 201).
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Таким чином Податковим кодексом України визначено, що нарахування податкового кредиту здійснюється на підставі податкової накладної, яка сама по собі є достатньою підставою для нарахування податкового кредиту за умови її відповідності вимогам законодавства.
На основі отриманих податкових накладних, суми ПДВ включені позивачем до складу податкового кредиту та відображені в деклараціях по податку на додану вартість за відповідні періоди.
З приводу посилань відповідача на нікчемність укладених договорів, суд вважає на необхідне зазначити наступне.
Відповідно до ст. 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму. Статтею 656 ЦК України обумовлено, що предметом договору купівлі-продажу може бути товар, який є у продавця на момент укладення договору або буде створений(придбаний, набутий) продавцем у майбутньому.
Згідно ст. 662 ЦК України продавець зобов'язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу. Продавець повинен одночасно з товаром передати покупцеві його приналежності та документи (технічний паспорт, сертифікат якості тощо), що стосуються товару та підлягають переданню разом із товаром відповідно до договору або актів цивільного законодавства.
З 01 січня 2011 року набули чинності зміни, внесені до Цивільного кодексу України, зокрема частину першу статті 203 викладено у новій редакції та доповнено частиною третьою статтю 228. Так, із набуттям чинності зазначеними змінами, податкові органи не повинні посилатися на нікчемність правочинів та господарських зобов'язань платників податків відповідно до частин 1 та 2 статті 228 ЦК України як на правову підставу для донарахування податкових зобов'язань.
За таких умов, органи державної податкової служби зобов'язані виключно у судовому порядку на підставі частини 3 статті 228 ЦК України чи статті 207 Господарського кодексу України доводити недійсність правочинів, які, на їх думку, укладені платниками податку з метою, яка завідомо суперечна інтересам держави та суспільства і полягає в ухиленні від оподаткування.
Суд не приймає до уваги доводи відповідача щодо нікчемності укладеного договору, оскільки це не є предметом розгляду справи щодо визначення податковим органом сум податкових зобов'язань.
Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З врахуванням наведеного, суд вважає, що висновки відповідача є необґрунтованими та такими, що не підтверджуються матеріалами справи, податкове повідомлення-рішення № 0002631542 від 25.07.2012 року щодо визначення суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 7457,50 грн. не відповідає дійсним обставинам справи та прийняте з порушенням норм чинного законодавства, в зв'язку з чим підлягає скасуванню.
Відповідно до ч.1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, 158 - 163, 254 КАС України, ст. ст. 138, 198, 201 Податкового кодексу України, ст. ст. 203, 228, 655, 662 Цивільного кодексу України суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задоволити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому №0007832301/2333 та №0007792301/2334 від 27.06.2012 року, №0008632301 та №0008622301 від 03.09.2012 року.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного малого виробничо-комерційного підприємства "ЛАН" (вул. Грушевського, 99, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000, код 14148278) судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 2146 (дві тисячі сто сорок шість) грн.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 01 лютого 2013 року
Постанова не набрала законної сили
Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя В. В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2013 |
Оприлюднено | 07.03.2013 |
Номер документу | 29762381 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні