Постанова
від 20.02.2013 по справі 820/435/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 лютого 2013 р. № 820/435/13

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя Бабаєв А.І.

при секретарі судового засідання Безщасній Т.О.

за участі:

представника позивача Бройко Г.М.

представника відповідача Логвінова О.Б.

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Вільчанського комбінату комунальних підприємств до Вовчанської міжрайонної державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Вільчанський комбінат комунальних підприємств звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Вовчанської міжрайонної державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби в якому, з урахуванням уточнень, просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення Вовчанської міжрайонної державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби № 0012251501 від 20.12.2012 року.

В обґрунтування позову зазначив, що Вільчанський комбінат комунальних підприємств своєчасно сплачував податкові зобов'язання по податку на додану вартість самостійно визначені в податкових деклараціях з листопада 2010 року по лютий 2012 року. Вважає, що висновки викладені в акті перевірки № 483/15-24276586 від 20.12.2012 року та прийняте на їх підставі податкове повідомлення-рішення № 0012251501 від 20.12.2012 року не відповідають дійсності та суперечать чинному законодавству.

В судове засідання представник позивача прибула, позов підтримала та просила задовольнити позов.

Відповідач, Вовчанська міжрайонна державна податкова інспекція Харківської області Державної податкової служби проти позову заперечувала. В обґрунтування заперечень зазначила, що Вільчанським комбінатом комунальних підприємств порушено вимоги п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України, а саме граничні строки сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за період з 30.12.2010 року по 30.11.2012 року.

Представник відповідача в судове засідання прибув, проти позову заперечував та просив відмовити у задоволенні позову.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності прийшов до висновку про задоволення позову з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, Вільчанський комбінат комунальних підприємств пройшов встановлену процедуру державної реєстрації та зареєстрований Вовчанською районною державною адміністрацією Харківської області 08.07.1997 року, знаходиться за адресою: 62500, Харківська область, Вовчанський район, смт. Вільча, вул. Шевченка, буд. 51 (а.с. 72-73). Перебуває на податковому обліку в Вовчанській міжрайонній державній податковій інспекції Харківської області Державної податкової служби та є платником ПДВ згідно свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість № 27755520 НБ № 245940 від 10.01.2004 року (а.с. 71).

20.12.2012 року фахівцем Вовчанської міжрайонної державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби була проведена невиїзна документальна перевірка Вільчанського комбінату комунальних підприємств з питання своєчасності сплати в установлені терміни податку на додану вартість за період з 30.12.2010 року по 30.11.2012 року.

За результатами перевірки було складено Акт "Про результати невиїзної документальної перевірки Вільчанського комбінату комунальних підприємств (код ЄДРПОУ 24276586) з питання своєчасності сплати в установлені терміни податку на додану вартість за період з 30.12.2010 року по 30.11.2012 року" № 483/15-24276586 від 20.12.2012 року (далі - Акт перевірки).

Згідно висновків Акту перевірки Вільчанським комбінатом комунальних підприємств порушено вимоги п.п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України, а саме граничні строки сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за період з 30.12.2010 року по 30.11.2012 року:

- граничний строк сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за листопад 2010 року, самостійно визначених в податковій декларації з ПДВ за листопад 2010 року (вх. від 20.12.2010 року №17313) - 30.12.2010 року; при цьому фактично сума податку у повному обсязі сплачена 30.09.2011 року;

- граничний строк сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за грудень 2010 року, самостійно визначених в податковій декларації з ПДВ за грудень 2010 року (вх. від 18.01.2011 року №18967) - 30.01.2011 року (з врахуванням вихідного дня - 28.01.2011 року); при цьому фактично сума податку у повному обсязі сплачена 01.03.2012 року;

- граничний строк сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за січень 2011 року, самостійно визначених в податковій декларації з ПДВ за січень 2011 року (вх. від 18.02.2011 року №2681) - 02.03.2011 року; при цьому фактично сума податку у повному обсязі сплачена 30.03.2012 року;

- граничний строк сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за березень 2011 року, самостійно визначених в уточнюючому розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за червень 2010 року. (вх. від 14.03.2011 року. №4199) - 14.03.2011 року; при цьому фактично сума податку у повному обсязі сплачена 30.03.2012 року;

- граничний строк сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за березень 2011 року, самостійно визначених в уточнюючому розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за листопад 2010 року (вх. від 14.03.2011 року. №4201) - 14.03.2011 року; при цьому фактично сума податку у повному обсязі сплачена 30.03.2012 року;

- граничний строк сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за березень 2011 року, самостійно визначених в податковій декларації з ПДВ за березень 2011 року (вх. від 20.04.2011 року. №10511) - 30.04.2011 року; при цьому фактично сума податку у повному обсязі сплачена 18.05.2012 року;

- граничний строк сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за квітень 2011 року, самостійно визначених в податковій декларації з ПДВ за квітень 2011 року (вх. від 19.05.2011 року. №12094) - 30.05.2011 року; при цьому фактично сума податку у повному обсязі сплачена 30.05.2012 року.;

- граничний строк сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за травень 2011 року, самостійно визначених в податковій декларації з ПДВ за травень 2011 року (вх. від 20.06.2011 року. №12714) - 30.06.2011року; при цьому фактично сума податку у повному обсязі сплачена 27.06.2012 року;

- граничний строк сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за червень 2011 року, самостійно визначених в податковій декларації з ПДВ за червень 2011 року (вх. від 20.07.2011 року. №14283) - 30.07.2011 року; при цьому фактично сума податку у повному обсязі сплачена 13.07.2012 року;

- граничний строк сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за липень 2011 року, самостійно визначених в податковій декларації з ПДВ за липень 2011 року (вх. від 19.08.2011 року. №15855) - 30.08.2011р.; при цьому фактично сума податку у повному обсязі сплачена 30.07.2012 року;

- граничний строк сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за серпень 2011 року, самостійно визначених в податковій декларації з ПДВ за серпень 2011 року (вх. від 20.09.2011 року. №16420) - 30.09.2011 року; при цьому фактично сума податку у повному обсязі сплачена 28.09.2012 року;

- граничний строк сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за вересень 2011 року, самостійно визначених в податковій декларації з ПДВ за вересень 2011 року (вх. від 19.10.2011 року. №18045) - 30.10.2011р.; (з врахуванням вихідного дня - 28.10.2011 року); при цьому фактично сума податку у повному обсязі сплачена 30.10.2012 року;

- граничний строк сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за листопад 2011 року, самостійно визначених в податковій декларації з ПДВ за листопад 2011 року (вх. від 19.12.2011 року. №19819) - 30.12.2011 року; при цьому фактично сума податку у повному обсязі сплачена 30.11.2012 року;

- граничний строк сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за січень 2012 року, самостійно визначених в податковій декларації з ПДВ за січень 2012 року (вх. від 17.02.2012 року. №1278) - 01.03.2012 року; при цьому фактично сума податку у повному обсязі сплачена 30.11.2012 року;

- граничний строк сплати податкових зобов'язань по податку на додану вартість за лютий 2012 року, самостійно визначених в податковій декларації з ПДВ за лютий 2012 року (вх. від 19.03.2012 року. №1907) - 30.03.2012р.; при цьому фактично сума податку повному обсязі не сплачена, станом на 30.11.2012 року лише частково (6581,18грн.).

На підставі висновків Акту перевірки Вовчанською міжрайонною державною податковою інспекцією Харківської області Державної податкової служби було винесено податкове повідомлення - рішення форми "Ш" №0012251501 від 20.12.2012 року, яким Вільчанський комбінат комунальних підприємств зобов'язано сплатити штраф з податку на додану вартість у розмірі 20% у сумі 26198,66 грн.

Судом встановлено, що Вільчанським комбінатом комунальних підприємств до Вовчанської МДПІ у Харківській області було подано податкові декларації з податку на додану вартість: за листопад 2010 року №17313 від 20.12.2010 року на суму ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 12851,00 грн.; за грудень 2010 року №18967 від 18.01.2011 року на суму ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 13811,00 грн.; за січень 2011 року №2681 від 18.02.2011 року на суму ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 8793,00 грн.; за березень 2011 року уточнюючий розрахунок №4199 від 14.03.2011 року на суму ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 265,00 грн.; за березень 2011 року уточнюючий розрахунок №4201 від 14.03.2011 року на суму ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 422,00 грн.; за березень №10511 від 20.04.2011 року на суму ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 12446,00 грн.; за квітень 2011 року №12094 19.05.2011 року на суму ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 6944,00 грн.; за травень 2011 року №12714 від 20.06.2011 року на суму ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 9994,00 грн.; за червень 2011 року №14283 від 20.07.2011 року на суму ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 16326,00 грн.; за липень 2011 року №15855 від 19.08.2011 року на суму ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 10875,00 грн.; за серпень 2011 року №16420 від 20.09.2011 року на суму ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 13035,00 грн.; за вересень 2011 року №18045 від 19.10.2011 року на суму ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 8930,00 грн.; за листопад 2011 року №19819 від 19.12.2011 року на суму ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 13158,00 грн.; за січень 2012 року №1278 від 17.02.2012 року на суму ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 510,00 грн.; за лютий 2012 року №1907 від 19.03.2012 року на суму ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 10611,00 грн. (а.с. 19-52).

Відповідно до п. 203.1 ст. 203 ПК України, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації (п. 203.2 ПК України).

Згідно п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 р. № 2181-III (який діяв на час подання позивачем до ДПІ податкових декларацій з ПДВ за 2010 рік), платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Із досліджених в судовому засіданні копій платіжних доручень проведених банком № 540 від 30.12.2010 року, № 39 від 28.01.2011 року, № 100 від 02.03.2011 року, № 124 від 14.03.2011 року, № 125 від 14.03.2011 року, № 199 від 29.04.2011 року, № 252 від 30.05.2011 року, № 306 від 30.06.2011 року, № 349 від 29.07.2011 року, № 405 від 30.08.2011 року, № 449 від 30.09.2011 року, № 493 від 28.10.2011 року, № 612 від 30.12.2011 року, № 80 від 01.03.2012 року, № 144 від 30.03.2012 року вбачається, що суми податкових зобов'язань з податку на додану вартість самостійно визначених позивачем у податкових деклараціях за період, що перевірявся, сплачені у повному обсязі та своєчасно (а.с. 53-67).

Судом встановлено, що відповідачем було зараховано поточні платежі в рахунок погашення заборгованості за минулі роки.

Відповідно до пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ від 21.12.2000 року (діяв на момент виникнення спірних правовідносин), податковий борг погашається попередньо погашенню податкових зобов'язань, які не є податковим боргом, у порядку календарної черговості його виникнення, а в разі одночасного його виникнення за різними податками, зборами (обов'язковими платежами) - у рівних пропорціях.

Статтею 7 цього ж Закону передбачено джерела погашення податкових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків. Податковий борг платник податків може погашати добровільно та самостійно, або за рішенням органу стягнення. При добровільному та самостійному погашенні податкового боргу платник податків вказує у платіжному документі період, за який сплачує борг.

Аналізуючи зазначений закон, суд зазначає, що він регулює питання оподаткування і установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, ним визначено вичерпний перелік заходів, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу. Серед таких заходів немає зміни призначення платежу, самостійно визначеного платником податків. Тому, у разі недотримання платником податків порядку погашення податкового боргу та виконання податкових зобов'язань, податковий орган не наділений правом чи обов'язком змінювати призначення платежу, визначене платником податків.

Відповідно до пункту 3 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування" № 1251-ХІІ від 25.06.1991 року, обов'язок юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) припиняється із сплатою податку, збору (обов'язкового платежу) або його скасуванням або списанням податкової заборгованості відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Тому, при сплаті податкових зобов'язань за конкретний період обов'язок підприємства щодо сплати податку припиняється зі сплатою цих податків за конкретний період. Згідно з пунктом 2 статті 12 вказаного Закону, фінансові установи виконують доручення платників податків і зборів (обов'язкових платежів) на перерахування податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів в установлений законом термін.

Як зазначено в ст. 4 Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" № 2346-III від 05.04.2001 року, для проведення переказу можуть використовуватися кошти як у готівковій, так і в безготівковій формі. Види безготівкових розрахунків визначаються законами та прийнятими на їх основі нормативно-правовими актами Національного банку України.

Пунктом 6 статті 7 Закону України "Про Національний банк України" № 2346-ІІІ від 20.05.1999 року, Національний банк України визначає систему, порядок і форми платежів. Виконуючи власні повноваження, Національний Банк України постановою Правління від 21 січня 2004 року № 22 затвердив „Інструкцію про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті", зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29.03.2004 за № 377/89/76. Згідно п. 3.8 цієї Інструкції, реквізит "Призначення платежу" платіжного доручення заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу. Повноту інформації визначає платник з урахуванням вимог законодавства України. Платник відповідає за дані, що зазначені в реквізиті платіжного доручення "Призначення платежу". Банк перевіряє заповнення цього реквізиту на відповідність вимогам, викладеним у цій главі, лише за зовнішніми ознаками.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отже, зарахування поточних платежів є неправомірним, відповідно поточні платежі на 01.01.2011 року сплачені вчасно.

З 01 січня 2011 року набув чинності Податковий кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Судом встановлено, що станом на 01.01.2011 року у Вільчанського комбінату комунальних підприємств борг з податку на додану вартість відсутній.

Отже, податкові зобов'язання за період з 01.01.2011 року сплачені вчасно, оскільки заборгованість відсутня з урахуванням неправомірного перенаправлення платежів в період до 01.01.2011 року.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, відповідачем не доведено правомірність прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 94, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 163, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Вільчанського комбінату комунальних підприємств до Вовчанської міжрайонної державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Податкове повідомлення-рішення Вовчанської міжрайонної державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби № 0012251501 від 20.12.2012 року - скасувати.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Вільчанського комбінату комунальних підприємств (код ЄДРПОУ 24276586) судові витрати у розмірі 261,99 (двісті шістдесят одна грн., 99 коп.).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Бабаєв А.І.

Повний текст постанови виготовлений 25.02.2013 року.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2013
Оприлюднено11.03.2013
Номер документу29815650
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/435/13-а

Ухвала від 29.05.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калитка О. М.

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калитка О. М.

Ухвала від 27.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Постанова від 20.02.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 24.01.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 24.01.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 22.01.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні