cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" лютого 2013 р.Справа № 5023/5674/12
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Шатернікова М.І.
при секретарі судового засідання Кододова М.М.
розглянувши справу
за позовом Харківської міської ради, м. Харків до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАСС", м. Харків про внесення змін до договору оренди землі за участю представників сторін:
позивача - Щолокова Н.О., дов. № 08-11/60/2-13 від 03.01.2013 р.
відповідача - не з'явився
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Харківська міська рада, звернувся до господарського суду Харківської області із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАСС", в якій просить суд внести зміни до договору оренди землі від 02.09.2004 р. № 7940/04 шляхом визнання договору про зміну до вказаного договору оренди землі укладеним у редакції, викладеній у позовній заяві. В обґрунтування позовних вимог посилається на 13, 144 Конституції України, ст.ст. 12, 93, 125, 126, 189 та п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, ст.ст. 15, 30 Закону України "Про оренду землі", ст.ст. 5, 13, 15, 21 Закону України "Про оцінку земель", ст.ст. 629, 649, 651, 653, 654, 792 ЦК України, ст.ст. 3, 4, 10, 15, 45, 46, 107, 109, 119, 120 ЦПК України. Судовий збір у розмірі 1073 грн. просить суд покласти на відповідача.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 11.12.2012 р. за вищевказаним позовом було порушено провадження у справі № 5023/5474/12 та розгляд справи призначено на 09.01.2013р. об 12:00 год.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 09.01.2013 р. розгляд справи № 5023/5674/12 було відкладено на 29.01.2013р. о 12:00 год.
В судовому засіданні 29.01.2013 р. було оголошено перерву до 06.02.2013 року о 09:30.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 06.02.2013 р. розгляд справи № 5023/5674/12 було відкладено на 20.02.2013р. об 11:30 год. Цією ж ухвалою строк розгляду справи було продовжено на п'ятнадцять днів до 25 лютого 2013 року.
19 лютого 2013 року на адресу суду від відповідача надійшло клопотання позивача про відкладення розгляду справи, в якому заявник просить суд призначити судове засідання по справі № 5023/5674/12 на іншу дату після 01 березня 2013 року з посиланням на перебування юрисконсульта ТОВ "ТАСС" у основній щорічній відпустці з 11.02.2013 р. по 01.03.2013 р.
Представник позивача проти відкладення розгляду справи заперечує.
Суд розглянувши матеріали справи та клопотання відповідача про відкладення розгляду справи, вважає клопотання необґрунтованим і відхиляє його, оскільки ст. 33 ГПК України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, проте у клопотанні не наведено обставин підтверджуючих необхідність перенесення розгляду справи. Крім того, ухвалами господарського суду по даній справі відповідачу було запропоновано за три дні до судового засідання подати до суду свої заперечення проти позовних вимог, судові засідання по даній справі неодноразово відкладались з метою надання можливості сторонам надати усі документи та пояснення необхідні для повного та всебічного розгляду справи по суті, крім того, за клопотанням сторін строк розгляду справи було продовжено на 15 днів, тобто сторонам, зокрема відповідачу було на дано достатньо час для реалізації своїх права, але він своїм правом участі у судовому засіданні не скористався.
Позивачем до канцелярію суду в порядку ст. 22 ГПК України були надані додаткові пояснення по справі, які досліджено судом та долучено до матеріалів справи.
Крім того, представником позивача через канцелярію господарського суду 15 лютого 2013 року за вхідним № 6074 надано клопотання про виправлення в тексті позовної заяви технічної помилки, а саме позивач просить суд частину 2 пункту 5 тексту Договору про зміну читати по тексту в редакції: "При зміні нормативно грошової оцінки земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок отримує довідку (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки" "В особі директора Баклан І.А.".
Надане клопотання представника позивача приймається судом, задовольняється та розгляд справи продовжується з їх урахуванням.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги з урахуванням наданого клопотання про виправлення описки підтримує в повному обсязі з підстав наведених у позовній заяві, зокрема посилаючись на діюче законодавства, прийняті Харківською міською радою рішення та Постанову Пленуму ВГСУ № 6 від 17.05.2011р., в якій зазначено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку, в зв'язку з чим просить внести зміни до договору оренди землі шляхом зміни його п.п. 5, 9 та 13 в частині визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розміру орендної плати.
Представник відповідача у попередньому судовому засіданні проти позовних вимог заперечував з підстав викладених у відзиві на позов та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивності господарського процесу, закріплені п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України, ст. 4-3 та ст. 33 ГПК України, суд вважає, що господарським судом в межах наданих йому повноважень сторонам створені усі належні умови для надання доказів у справі та є підстави для розгляду справи за наявними у справі матеріалами.
З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, всебічно та повно дослідивши надані докази, суд встановив наступне.
Рішенням Харківської міської ради від 28 квітня 2004 року № 54/04 "Про припинення та надання в користування земельних ділянок юридичним та фізичним особам" між Харківською міською радою (позивачем) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ТАСС" (відповідачем) 02 вересня 2004 року був укладений Договір оренди, зареєстрований 02 вересня 2004 року за № 7940/04 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", відповідно до умов якого відповідачу в оренду строком до 01 квітня 2054 року надано земельну ділянку загальною площею 0,7126 га. по вул. Мала Гончарівська, 41 у м. Харкові в межах, які визначені договором оренди земельної ділянки, на якій знаходиться об'єкти нерухомого майна, які належать орендарю на праві колективної власності, а також інші об'єкти інфраструктури.
Відповідно до пункту 2 Договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,7126 га, у тому числі: під забудовою 0,0698 га., інших угідь 0,6428 га.
Відповідно до п. 5 договору нормативна грошова оцінка згідно з довідкою № 1447/04 від 30.06.2004 року становить 5905456 грн.
У пункті 9 Договору визначено розмір орендної плати за користування земельною ділянкою та порядок внесення її орендарем на рахунок Державного казначейства у Харківській області.
Згідно пункту 13 Договору розмір орендної плати переглядається у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, в інших випадках, передбачених законом.
Згідно з рішеннями 17 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 25 грудня 2007 року № 335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01 січня 2007 року", рішень 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27 лютого 2008 року № 42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01 січня 2007 року" та № 41/08 "Про затвердження "Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м Харкові" зі змінами та доповненнями внесеними на протязі 2008-2009 років з 01 березня 2008 року змінюється базова вартість 1 кв.м. земель м. Харкова та запроваджується новий порядок визначення розміру орендної плати за користування земельними ділянками.
Вказані рішення Харківської міської ради є діючими, в судовому чи адміністративному порядку не скасовані, приписи прокурора на дані рішення не вносилися.
Рішенням 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27 лютого 2008 року № 42/08 затверджено Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2007року.
Так, рішенням Харківської міської ради "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01 січня 2007 року" від 25 грудня 2007 року № 335/07 затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 253,30 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01 січня 2007 року та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.
Також встановлено, що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2007 року" вводиться в дію з 01 березня 2008 року.
Пункт 1.1. Положення регламентує надання підприємствам, установам та організаціям міста, фізичним особам інформації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок для обчислення земельного податку, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності та здійснення цивільно-правових угод із земельними ділянками.
Пунктом 2. Положення регламентовані обов'язки суб'єктів процесу встановлення плати за землю:
Юридичні особи - землекористувачі та власники земельних ділянок - на підставі даних державного земельного кадастру щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок самостійно обчислюють земельний податок за встановленою формою та надають її до відповідної податкової інспекції разом з податковою декларацією на поточний рік, сплачують земельний податок згідно з встановленими строками.
Відповідно до пункту 3.1. Положення замовник (землекористувач): підготовлює копії документів на право власності чи користування земельною ділянкою або проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); подає заяву на виконання робіт з підготовки вихідних даних для нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки та виготовлення інформаційного файлу земельної ділянки у встановленому форматі до Підприємства-оцінювача; подає заяву, підготовлені вихідні дані для нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки та інформаційний файл земельної ділянки у встановленому форматі до Управління Держкомзему у місті Харків для надання інформації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у формі Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Статтею 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Статтею 1 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок визначена як капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Згідно частини 5 статті 5 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України "Про плату за землю", використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.
Для приведення розміру орендної плати у відповідність до вимог чинного законодавства щодо нормативно - грошової оцінки земель та укладання договору про зміну договору оренди землі № 7940/04 від 02 вересня 2004 року управління земельних відносин Харківської міської ради листом-пропозицією від 15 серпня 2012 року № 9896/0/84-12 направило відповідачу на розгляд і погодження три примірника договору про зміну договору оренди землі від 02 вересня 2004 року № 7940/04 та три примірника розрахунку орендної плати в зв'язку зі зміною розміру орендної плати. Також, вищевказаним листом відповідача було попереджено, що у разі невиконання вказаних вимог у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, управлінням земельних відносин Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин будуть підготовлені документи для подачі позовної заяви до суду з метою укладання договору про зміну договору оренди, землі від 02 вересня 2004 року № 7940/04 примусовому порядку згідно чинного законодавства України. Вказану пропозицію ТОВ "ТАСС" отримало 21 серпня 2012 року, про що свідчить засвідчена копія поштового повідомлення, долучена до матеріалів справи.
Управління земельних відносин Департаменту містобудування, архітектурі земельних відносин Харківської міської ради згідно з рішенням 1 сесії Харківської міської ради 6 скликання "Про затвердження структури виконавчих органів Харківської міської ради 6 скликання" від 24 листопада 2010 року є самостійним виконав органом Харківської міської ради:
Управління земельних відносин Департаменту містобудування, архітектурі земельних відносин Харківської міської ради відповідно до покладених, згідно розділу 4 Положення, на нього завдань, здійснює наступні повноваження: здійснення заходів з роз'яснення юридичним та фізичним особам питань щодо порядку оформлення права власності або користування на земельні ділянки для експлуатації об'єктів містобудування; виявлення земель, що використовуються не за цільовим призначенням та з порушенням вимог земельного законодавства; підготовка пропозицій щодо плати за землю, виконання розрахунку орендної плати для оформлення договорів оренди землі; оформлення договорів оренди землі; здійснення інших функцій, що випливають з покладених на управління завдань.
Як свідчать матеріали справи, сторонами велися переговори з питання приведення розмірів орендної плати у відповідність з діючим законодавством, але за наслідками переговорів сторонами Договору не було досягнуто згоди з цього питання. Відповідачем пропозиції про укладення додаткової угоди у редакції наданій позивачем були залишені без задоволення.
Згідно витягу Комунального підприємства "Харківського міського бюро технічної інвентаризації" 25 травня 2012 року № 4495 за ТОВ "ТАСС", код 32362461 по вул. Мала Гончарівська, 41 на праві власності зареєстрована нежитлові будівлі літ. "А-2" площею 646,0 кв.м., літ. "Б-1" площею 53,8 кв.м., літ. "Е-1" площею 10,6 кв.м., літ. "Д-1" площею 213,3 кв.м., на підставі свідоцтва про придбання нерухомого майна з прилюдних торгів посвідченого 14.02.2003 р. приватним нотаріусом ХМНО Кривошеїною І.М. № 712.
З метою удосконалення порядку розрахунку розмірів орендної плати укладанні договорів оренди земельних ділянок, орендодавцем яких, згідно із земельним законодавством, виступає Харківська міська рада та збільшення надходжень до бюджету від орендної плати за землю, рішенням 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27 лютого 2008 року № 41/08 затверджено Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м. Харкові.
Вищезазначене Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м. Харкові, право розпорядження якими має Харківська міська рада, розроблено з метою створення єдиних організаційно-правових та економічних засад визначення та справляння орендної плати за земельні ділянки, орендодавцями яких згідно із земельним законодавством виступає Харківська міська рада.
У разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
Згідно з п. 2 ст. 20 п. 3 ст. 23 ЗУ "Про оцінку земель" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Матеріалами справи підтверджено, що нормативна оцінка земельної ділянки наданої в оренду відповідача відповідно до витягу з технічної документації становить 16934226 грн., а відповідно розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 432/12 від 09.04.2012 р. на рік становить 4/8 % від її нормативної грошової оцінки і складає на рік 812842,85 грн., або в місяць - 67736,90 грн.
Згідно акту обстеження земельної ділянки від 22 червня 2012 року № 2380/12 по вул. Мала Гончарівська, 41 у м. Харкові встановлено, що зазначена земельна ділянка використовується ТОВ "ТАСС" в межах та на умовах договору оренди землі від 02 вересня 2004 року № 7940/04.
Додаткова угода до договору оренди землі № 7940/04 від 02 вересня 2004 року ТОВ "ТАСС" не укладена.
Відповідно до пункту 36 Договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди, спір розв'язується в судовому порядку.
Згідно пункту 3 частини 1 статті 3 Цивільного кодексу України однією із загальних засад цивільного законодавства є свобода договору. Статтею 627 Цивільного кодексу України встановлено свобода договору. Відповідно до статті 6 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
У відповідності до статті 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим для виконання сторонами. Згідно статтей 525, 526 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Згідно частини 1 статті 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Положеннями частини 1 статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до положень статті 188 Господарського кодексу України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Також, слід зазначити, що стаття 30 Закону України "Про оренду землі", передбачає, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Згідно статті 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною.
Аналогічна правова позиція викладена в Постанові Верховного Суду України від 06 грудня 2010 року по справі №2-1/10068-2008.
Слід зазначити, що при розгляді спору про внесення змін до договору, зацікавлена сторона або прокурор в її інтересах повинен ставити перед судом питання про внесення змін до договору, а не про зобов'язання відповідача внести такі зміни до договору. Оскільки відповідно до частини 1 статті 626 Цивільного кодексу України, договір є узгодженим волевиявленням двох або більше сторін, зобов'язання в судовому порядку другої сторони за договором внести до нього, зміни суперечить законодавству.
Слід також звернути увагу на те, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. При цьому, згідно з частиною 3 статті 653 Цивільного кодексу України якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.
Аналогічна правова позиція викладена в Рекомендаціях Президії Вищого господарського суду України № 04-06/15 від 02 лютого 2010 року "Про практику застосування господарськими судами земельного законодавства".
Суд вважає, що у разі зміни розміру орендної плати за землю, про що орендар був повідомлений, але ухилявся від вчинення дій, спрямованих на внесення відповідних змін до договору оренду землі, слід враховувати вказані нормативні акти при вирішенні спорів про внесення змін до договорів у частині зміни орендних ставок.
Аналогічна правова позиція викладена в "Узагальненні судової практики розгляду господарськими судами справ у спорах, пов'язаних із земельними правовідносинами" Вищого господарського суду України від 01 січня 2010 року.
З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими, законними, підтвердженими матеріалами справи і такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 44 та статті 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору, у разі задоволенні позовних вимог, покладаються на відповідача.
На підставі викладеного та керуючись статтями 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, статтями 12, 93, 125, 126, 189 Земельного кодексу України, пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, статтями 179, 188, 193 Господарського кодексу України, статтями 629, 649, 651, 653, 654, 792 Цивільного кодексу України, статтями 15, 30 Закону України "Про оренду землі", статтями 5, 13, 15, 21 Закону України "Про оцінку землі", статтею 2 Закону України "Про сплату за землю", статтею 73 Закону України "Про місцеве самоврядування України", статтями 1, 4, 12, 22, 33, 41, 44, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України,-
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Внести зміни до договору оренди землі від 02 вересня 2004 року № 7940/04 шляхом визнання договору про зміну до вказаного договору оренди землі укладеним у наступній редакції:
ДОГОВІР ПРО ЗМІНУ
Договору оренди землі
Зареєстрованого "02" вересня 2004 р. за № 7904/04
у Харківській регіональній філії Державного підприємства
"Центр державного земельного кадастру при
Державному комітеті України по земельних ресурсах"
" " 201 р.
Харківська міська рада Харківської області в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного боку та Товариство з обмеженою відповідальністю "ТАСС" в особі генерального директора Баклана Ігоря Анатолійовича з другого боку, домовились про нижченаведене:
1. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", рішення 17 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 25.12.2007 р. № 335/07 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2007р.", рішень 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 р. № 42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2007 р." та № 41/08 "Про затвердження "Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м. Харкові", рішення 25 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 10.09.2008 р. № 242/08 "Про внесення змін до рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 р. № 41/08 "Про затвердження "Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі у м. Харкові", рішення 10 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 28.09.2011 р. № 437/11 "Про затвердження Порядку оформлення договорів оренди землі у місті Харкові", листа Державного агентства земельних ресурсів України від 12.01.2012 р. № 355/22/6-12 пункти 5., 9. та 13. договору оренди землі, зареєстрованого "02" вересня 2004 р. за № 7940/04 змінити, додати пункт 28. д) та викласти у такій редакції:
"5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації (додаток до листа № 3098 від 21.07.2010 р.) становить 16934226 грн. (шістнадцять мільйонів дев'ятсот тридцять чотири тисячі двісті двадцять шість грн.).
При змінах нормативної грошової оцінки земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок отримує довідку (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки."
"9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок Державного казначейства у Харківській області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.
Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 432/12 від 09.04.2012р. на рік становить 4/8 % від її нормативної грошової оцінки і складає - 812842,85 грн. (вісімсот дванадцять тисяч вісімсот сорок дві гривні вісімдесят п'ять копійок), або в місяць - 67736,90 грн. (шістдесят сім тисяч сімсот тридцять шість гривень дев'яносто копійок)."
„13. Розмір орендної плати переглядається у разі:
а) зміни умов господарювання, передбачених договором;
б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;
в) зміни нормативної грошової оцінки;
г) внаслідок Інфляції - щорічно;
д) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;
е) в інших випадках, передбачених законом."
„28. д) в разі ухилення Орендаря від перерахунку орендної плати при настанні умов, передбачених п.13 договору, Орендодавець має право звернутися до суду для визнання договору про зміну договору оренди землі укладеним в зміненій редакції."
2. Цей договір про зміну є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого "02" вересня 2004 р. за № 7940/04 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" і складений та підписаний в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів його державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.
ОРЕНДОДАВЕЦЬ ОРЕНДАР
Харківська міська рада ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ
Харківської області ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТАСС"
м. Харків, м-н Конституції, 7 61052, м. Харків,
код 04059243 вул. Мала Гончарівська, 41
р/р 26002301706569 в
Жовтневому від. ПІБ в м. Харкові
МФО 351373, код 32362461
В особі міського голови В особі генерального директора
/ підпис/ Г.А. Кернес /підпис/ І.А. Баклан
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАСС" (61052, м. Харків, вул. Мала Гончарівська, 41, р/р 26002301706569 в Жовтневому від. ПІБ в м. Харкові, МФО 351373, код 32362461) на користь Харківської міської ради (61200, м. Харків, м-н. Конституції, 7, ідентифікаційний код 04059243) 1147,00 грн. судового збору.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 25.02.2013 р.
Суддя Шатерніков М.І.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2013 |
Оприлюднено | 12.03.2013 |
Номер документу | 29825441 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Шатерніков М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні