Ухвала
від 05.03.2013 по справі 2а/0570/15589/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Стойка В.В.

Суддя-доповідач - Васильєва І. А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2013 року справа №2а/0570/15589/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Васильєвої І.А., Казначеєва Е.Г. , Яманко В.Г.

Секретар судового засідання Карабан Т.М.

За участі представника позивача Ізотова О.В.

За участі представників відповідача Помогаєва А.В., Литвинової О.А.

Розглянувши у відритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 02 січня 2013 р. у справі № 2а/0570/15589/2012 (головуючий І інстанції Стойка В.В.) за позовом Комунальної медичної установи "Міська клінічна лікарня № 3 м. Макіївки Донецької області" до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування п.3, п.4 вимоги № 25-17/73 від 28.09.2012 року,-

ВСТАНОВИВ:

Комунальна медична установа «Міська клінічна лікарня №3 м. Макіївки Донецької області», звернулась в листопаді 2012 року до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування п.3, п. 4 вимоги № 25-17/73 від 28.09.2012 року, мотивуючи тим, що відповідачем було проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Комунальної медичної установи «Міська клінічна лікарня №3 м. Макіївка Донецької області» за період з 01.10.2010 року по 30.06.2012 року, за результатами якої було складено акт № 24-17/043 від 07 вересня 2012 року. На підставі зазначеного акту Макіївською об'єднаною державною фінансовою інспекцією була сформована вимога № 25-17/73 від 28 вересня 2012 року про усунення виявлених під час ревізії порушень, яка надійшла на адресу лікарні 01 жовтня 2012 року, з приписом щодо відшкодування збитків, заподіяних установі у зв'язку з виплатою надбавки за керування санітарним транспортом п'яти водіям у сумі 9379,05 грн. та зайвою сплатою до Пенсійного фонду України Єдиного соціального внеску на заробітну плату водіїв у сумі 3405,34 грн. у порядку та розмірах відповідно до вимог діючого законодавства. Ревізорами Державної фінансової інспекції було зроблено висновок щодо безпідставного підвищення позивачем місячних ставок п'яти водіям лікарні (ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11) на 20% за керування спеціалізованим санітарним транспортом, з яким позивач не погоджується. Зазначає, що підставою для підвищення в Тарифікаційних списках місячних тарифних ставок водіям на 20% за керування санітарним транспортом, а також для нарахування та виплати заробітної плати водіям санітарного транспорту слугував документ державного зразку, а саме Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_2, яке видано 03.06.2009 року компетентним державним органом - ВРЕР м. Макіївки при УДАЇ ГУМВС України в Донецькій області, у якому автомобіль АЗЛК 2141 держ. № НОМЕР_1 зареєстрований як легковий санітарний (тип) з особливими відмітками - спеціалізований. При наявності діючого свідоцтва тарифікаційною комісією установи на законних підставах здійснено підвищення місячних тарифних ставок водіям за керування санітарним транспортом, а бухгалтерією, відповідно, здійснювалося нарахування та сплата заробітної плати згідно тарифікаційного списку, нарахування та перерахування до Пенсійного фонду України Єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з суми нарахованої заробітної плати. Заробітна плата (винагорода) протягом ревізійного періоду нараховувалась у грошовому виразі та виплачувалась водіям санітарного транспорту за виконану ними роботу відповідно до встановлених норм праці.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 02 січня 2013 року позовні вимоги Комунальної медичної установи «Міська клінічна лікарня №3 м. Макіївки Донецької області» до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування п. 3, п.4 вимоги № 25-17/73 від 28.09.2012 задоволені частково, визнано протиправними та скасовано п. 3 вимоги № 25-17/73 від 28.09.2012 щодо відшкодування збитків, заподіяних у зв'язку з виплатою надбавки за керування санітарним транспортом 5 водіям у сумі 9 379,05 грн., та п.4 вимоги № 25-17/73 від 28.09.2012 щодо відшкодування збитків, заподіяних у зв'язку із зайвою сплатою до Пенсійного Фонду України єдиного соціального внеску на заробітну плату водіїв на суму 3 405,34 грн. В задоволенні інших позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з постановою Донецького окружного адміністративного суду від 02 січня 2013 року, Державна фінансова інспекція в Донецькій області подала апеляційну скаргу в якій зазначила на порушення судом норм матеріального і процесуального права, неповне з'ясування обставин що мають значення для справи, просили постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову якою відмовити в задоволенні позовних вимог Комунальній медичній установі «Міська клінічна лікарня №3 м. Макіївки Донецької області», в повному обсязі.

В доводах апеляційної скарги апелянт посилається на те, що в судовому засіданні представники відповідача звертали увагу суду на те, що предметом спору є не законність виплати заробітної плати 5-ти водіям лікарні, як винагороди за відпрацьований час (ст. 1 Закону України «Про оплату праці», а законність та обґрунтованість підвищення тарифної ставки лише тим водіям, які дійсно керують спеціалізованим санітарним транспортом. Апелянт наполягає на тому, що поняття спеціалізований санітарний транспорт визначено законодавством в нормативних документах на які є посилання в акті ревізії (Наказ МОЗ України «Про затвердження Переліку спеціальних та спеціалізованих транспортних засобів галузі охорони здоров'я України, що відносяться до складу (категорії) санітарних» від 02.10.2000 № 232, ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» № 2344 від 05.04.2001 року. В доводах апеляційної скарги апелянт посилається також на те, що відповідно до п.2.4.4 «Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення», затверджених спеціальним наказом Міністерства охорони здоров'я та Міністерства праці і соціальної політики» від 05.10.2005 року № 308/519 підвищення тарифної ставки 5-ти водіям лікарні на 20% можливо лише за умови керування санітарним спеціалізованим транспортом, а не за наявність свідоцтва про реєстрацію та характер перевезень.

В судовому засіданні представники апелянта доводи апеляційної скарги підтримали, просили її задовольнити.

Представник позивача в судовому засіданні заперечував проти доводів апеляційної скарги, просив її залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши письмові матеріали справи та доводи апеляційної скарги, судова колегія встановила наступне.

Як встановлено судом першої та апеляційної інстанції, Комунальна медична установа «Міська клінічна лікарня №3 м. Макіївки Донецької області» (ЄДРПОУ 01990967) зареєстроване виконавчим комітетом Макіївської міської ради Донецької області 31 липня 1996 року як юридична особа.

Відповідач - Державна фінансова інспекція у Донецькій області, утворено внаслідок перетворення Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області на підставі Постанов Кабінету Міністрів України від 20.07.2011 № 765 "Про утворення територіальних органів Державної фінансової інспекції", від 20.10.2011 № 1074 "Про затвердження Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади" та Наказу Головного контрольно-ревізійного управління України від 25.07.2011 № 192 "Про проведення реорганізації контрольно-ревізійних управлінь в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі". Відповідач діє на підставі Положення про Державну фінансову інспекцію в Донецькій області, затвердженого Головною Державною фінансовою інспекцією України 01 грудня 2011 року.

Головними завданнями державної контрольно-ревізійної служби відповідно до ст. 2 вказаного Закону, є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в Міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, в бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.

Відповідно до п. 6.3.2.1 плану контрольно-ревізійної Державної фінансової інспекції в Донецькій області на ІІІ квартал 2012 року була проведена планова ревізія фінансово-господарської діяльності в Комунальній медичній установі «Міська клінічна лікарня №3 м. Макіївки Донецької області» за період з 01 жовтня 2010 року по 30 червня 2012 року, за результатами якої було складено акт ревізії № 25-17/043 від 07 вересня 2012 року та встановлено в тому числі порушення:

- у порушення вимог п. 2.2.5.3 «Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та соціального захисту населення, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров'я України від 05.10.2005 № 308/519, вимог Наказу МОЗ України №232 від 02.10.2000, п. 2.4.4 Наказу МОЗ України 05.10.2005 № 308/519 «Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення», зареєстрованого в Мінюсті України 17.10.2005 № 1209/11489, ст. 1,2,13 Закону України «Про оплату праці» № 108-95 від 24.03.1995 зайво сплаченої заробітної плати в загальній сумі 10131,32 грн. через завищення посадового окладу 2 особам, внаслідок не підтвердження кваліфікаційної категорії (752,27 грн.) та виплату надбавки за керування санітарним транспортом 5 водіям (9379,05 грн.);

- зайво сплачено до Пенсійного Фонду України єдиного соціального внеску на заробітну плату на суму 3770,00 грн.;

Позивач не погодився з викладеним в акті перевірки та надіслав заперечення від 19.09.2012 року № 762 на акт перевірки фінансово - господарської діяльності в Комунальній медичній установі «Міська клінічна лікарня №3 м. Макіївки Донецької області» за період з 01.10.2010 по 30.06.2012 № 24-17/043 від 07.09.2012 року.

Макіївською об'єднаною державною фінансовою інспекцією було направлено висновок на заперечення до акту від 07.09.2012 року № 25-17/043 ревізії фінансово - господарської діяльності в комунальній медичній установі «Міська клінічна лікарня №3 м. Макіївки Донецької області» за період з 01.10.2010 року по 30.06.2012 року.

За наслідками ревізії 28 вересня 2012 року Макіївською об'єднаною Державною фінансовою інспекцією було винесено КМУ «Міська клінічна лікарня №3 м. Макіївки Донецької області» вимогу № 25-17/73, відповідно до якої позивача зобов`язано усунути виявлені порушення вимог п. 2.2.5.3 «Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та соціального захисту населення, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров'я України від 05.10.2005 № 308/519, вимог Наказу МОЗ України №232 від 02.10.2000, п. 2.4.4 Наказу МОЗ України 05.10.2005 № 308/519 «Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення», зареєстрованого в Мінюсті України 17.10.2005 № 1209/11489, ст. 1,2,13 Закону України «Про оплату праці» № 108-95 від 24.03.1995, та зобов'язано:

- у п. 3 відшкодувати збитки, заподіяні установі у сумі 10131,32 грн. у порядку та розмірах відповідно до вимог діючого законодавства;

- у п.4 провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до Фонду та повернути зайво сплачені кошти у сумі 3770,00 грн.

Позивач просить суд скасувати п.3 Вимоги тільки в частині зобов'язання відшкодувати збитки заподіяні установі внаслідок виплати надбавки за керування санітарним транспортом 5 водіям в сумі 9379,05 грн. та п.4 в частині повернення зайво сплачених коштів у вигляду внесків до Фонду на суму 3 405,34 грн.

Як встановлено з матеріалів справи ревізією встановлений факт підвищення місячних тарифних ставок п'яти водіям лікарні (ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11) за керування санітарним транспортом на 20 відсотків, АЗЛК - 2141 (Москвич), держ. НОМЕР_1, (інв. № 10510058) - має 5 посадочних місць, в тому числі місце водія, що є порушенням наказу МОЗ України від 02.10.2000 № 232 «Про затвердження Переліку спеціальних та спеціалізованих транспортних засобів галузі охорони здоров'я України, що відносяться до складу санітарних», п. 2.4.4 «Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення», затвердженим спільним наказом Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства праці і соціальної політики України від 05.10.2005 № 308/519.

Отже спірним у даній справі є правомірність підвищення у перевіряємому періоді місячних тарифних ставок на 20% водіям, які керували автомобілем АЗЛК 2141 Москвич держ.номер НОМЕР_1, який на думку фінансового органу не можна віднести до спеціального та спеціалізованого транспортного засобу галузі охорони здоров'я України, що відносяться до складу (категорії) санітарних, перелік яких затверджено Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 02 жовтня 2000 року № 232.

По -перше, судова колегія звертає увагу на те, що відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_2 виданого ВРЕР м. Маківки при УДАЇ ГУМВС України в Донецькій області (а.с.40) автомобіль АЗЛК 2141 держномер НОМЕР_1 зареєстрований за КМУ Міська клінічна лікарня № 3 як легковий санітарний з особливими відмітками спеціалізований, дата реєстрації 03.06.2009 року.

Отже у перевіряємому періоді КМУ Міська клінічна лікарня № 3 м. Макіївки використовувала вказаний транспортний засіб як санітарний спеціалізований.

По-друге фінансова інспекція в спірній вимозі та акті перевірки посилається на порушення позивачем вимог п.2.4.4 Наказу Міністерства охорони здоров'я, Мінпраці від 05.10.2005 року № 308/519 «Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення», який передбачає, що водіям санітарних автомобілів місячні тарифні ставки підвищуються на 20 відсотків. Отже судова колегія звертає увагу, на те, що законодавець пов'язує підвищення тарифних ставок саме з керуванням санітарним автомобілем, а не з спеціальним або спеціалізованим санітарним.

З цього приводу судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що

приписами законодавства України не визначено поняття санітарного автомобіля, а також повний та обов'язковий перелік його додаткового обладнання, а також його характер (стаціонарне чи тимчасове). Враховуючи проаналізовані судом першої інстанції подорожні листи, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що автомобіль АЗЛК 2141 держ. номер НОМЕР_1 при здійсненні перевезення крові, аналізів, а також для здійснення ЕКГ та маніпуляцій, використовувався лікарнею як санітарний автомобіль.

Таким чином, п.3 та п. 4 оскаржуваної вимоги в частині висновків про недотримання вимог чинного законодавства стосовно зайво сплаченої заробітної плати в загальній сумі 9379,05 грн. та зайво сплачених до Пенсійного Фонду України єдиного соціального внеску на заробітну плату на суму 3405,34 грн. є необґрунтованим та підлягають скасуванню.

Щодо позовної вимоги про протиправність дій відповідача щодо виявлення порушень, що зафіксовані в акті перевірки, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції щодо її безпідставності, оскільки висновки, відображені в акті перевірки, не встановлюють для відповідного суб'єкта жодних прав та обов'язків, отже оскарження позивачем висновків, відображених в акті перевірки, шляхом визнання дій відповідача неправомірними є неналежним способом захисту порушеного права.

На підставі викладеного, судова колегія робить висновок, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, що відповідно до вимог ст. 200 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а судового рішення без змін. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину.

Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 02 січня 2013 р. у справі № 2а/0570/15589/2012 залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 02 січня 2013 р. у справі № 2а/0570/15589/2012 залишити без змін.

Ухвала може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі.

Повний текст виготовлено 11 березня 2013 року.

Головуючий суддя Васильєва І.А.

Судді Яманко В.Г.

Казначеєв Е.Г.

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2013
Оприлюднено14.03.2013
Номер документу29871817
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/15589/2012

Ухвала від 05.03.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І. А.

Ухвала від 19.02.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І. А.

Ухвала від 19.02.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І. А.

Ухвала від 04.02.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І. А.

Ухвала від 05.03.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І. А.

Ухвала від 04.02.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І. А.

Ухвала від 21.12.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В. В.

Постанова від 02.01.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В. В.

Ухвала від 21.11.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні