Постанова
від 04.03.2013 по справі 804/2733/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 березня 2013 р. Справа № 804/2733/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд, в складі:

головуючого судді Озерянської С.І.

при секретарі судового засідання Мізері А.В.

за участю:

представника позивача Коваленко В.С.

представника відповідача Коваленко В.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро Ін-Вест» до Дніпропетровської міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби про визнання дій податкового органу неправомірними

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Агро Ін-Вест» звернулося до суду з адміністративним позовом до Дніпропетровської міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби в якому просить визнати протиправними дії Дніпропетровської міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області у проведенні зустрічної звірки та складанні довідки № 526/226/37160219 від 25.10.2012 року «Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Агро Ін-Вест» щодо підтвердження відомостей отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків з ПП «Техкомплектресурс» (код ЄДРПОУ 33378011) за серпень 2010 року» та стягнути з відповідача суму сплаченого судового зору.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2013 року відкрито провадження в адміністративній справі № 804/2733/13-а та призначено до розгляду.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що дії вчинені Дніпропетровською міжрайонною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби щодо проведення зустрічної звірки та складання довідки № 526/226/37160219 від 25 жовтня 2012 року про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Агро Ін-Вест», щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи,яка мала правові відносини з платником податків з ПП «Техкомплектресурс» за серпень 2010 року є протиправними та такими, що протирічать діючому законодавству, а висновки в вищезазначеній довідці є такими що не відповідають дійсності та спростовуються наданими письмовими доказами.

Представник позивача заявлені вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд задовольнити адміністративний позов посилаючись на доводи, викладені в ньому та на пояснення, наданні в судовому засіданні,

Представник відповідача у судовому засідання проти позову заперечував, просив в задоволенні відмовити повністю та надав пояснення аналогічні викладеним в запереченні проти адміністративного позову, яке міститься в матеріалах справи.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, проаналізувавши чинне законодавство, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні адміністративного позову ТОВ «Агро Ін-Вест» з наступних підстав.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Агро Ін-Вест» зареєстроване 25.06.2010 року Дніпропетровською районною державною адміністрацією за юридичною адресою: Дніпропетровська обл., Дніпропетровський район, місто Підгороднє, вулиця Колгоспна, будинок 23 та знаходиться на податковому обліку в Дніпропетровській міжрайонній державній податковій інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби.

Дніпропетровською МДПІ було отримано від ДПІ у Заводському районі м.Запоріжжя лист та акт про результати перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства ПП «Техкомплектресурс» (код ЄДРПОУ 33378011) з ТОВ «Гарсен трейд» (код за ЄДРПОУ 37144946) за період серпень 2010 року № 1/23/33378011 від 10.02.2011).

Підприємство «Техкомплектресурс» являлось контрагентом та мало взаємовідносини з ТОВ «Агро Ін-Вест» в серпні 2010 року.

Так Дніпропетровською МДПІ було направлено ТОВ «Агро Ін-Вест» запит від 23.08.2012р. № 13029/10/22-620 щодо надання пояснень та їх документального підтвердження за встановленими розбіжностям з контрагентом ПП «Техкомплектресурс» за серпень 2010 року.

ТОВ «Агро Ін-Вест» на запит Дніпропетровської МДПІ 10.09.2012 року за вих.№28 надало копії документів по взаємовідносинам з ПП «Техкомплектресурс»за серпень 2010 року та відповідні пояснення.

25 жовтня 2012 року відповідачем було проведено зустрічну звірку та складено довідку №526/226/37160219 про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Агро Ін-Вест», код ЄДРПОУ 37160219 щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи,яка мала правові відносини з платником податків з ПП «Техкомплектресурс» (код за ЄДРПОУ 33378011) за серпень 2010 року. Податковим органом було встановлено «нереальність» проведення господарських операцій між ТОВ «Агро Ін-Вест» та контрагентом-постачальником ПП «Техкомплектресурс» (код ЄДРПОУ 33378011) та встановлено порушення ТОВ «Агро Ін-Вест» ч.5 ст.203, ч.1,2 ст.215, ст.216, ст.662,655 та 656 - ЦК України в частині недодержання в момент вчинення правочину вимог, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними (п.5 ст.203 ЦК України) по правочинах; ст.1 Закону України від 16.07.1999 р. № 996 - XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в країні»; ст.44 Господарського Кодексу України, п. 198.1, п.198.3, п.198,6 ст.198 розділу 5 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, в результаті чого ТОВ «Агро Ін-Вест»: завищено суму ПДВ, яка віднесена до складу податкового кредиту серпня 2010 року в розмірі 239814,50 грн. по взаємовідносинам з контрагентом ПП «Техкомплектресурс» (код ЄДРПОУ 33378011) та завищено податкові зобов'язання по «ймовірним» вигодонабувачам за серпень та вересень 2010 року всього на суму ПДВ 258 896,00 грн.

Правові відносини, що виникли між сторонами регулюються Податковим Кодексом України та Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1232 «Про затвердження порядку проведення органами ДПС зустрічних звірок».

Згідно пп. 20.1.6. п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.

Згідно п.п.72.1.1.3 п.72.1. ст. 72 Податкового кодексу України, для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла від платників податків та податкових агентів, зокрема інформація про фінансово - господарські операції платників податків.

Згідно п.73.1., п.73.3. ст. 73 Податкового кодексу України, інформація, визначена у статті 72 цього Кодексу, безоплатно надається органам державної податкової служби періодично або на окремий письмовий запит органу державної податкової служби у терміни, визначені пунктом 73.2 цього Кодексу. Органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Платники податків зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу ДПС, та її документальне підтвердження протягом 1 місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено ПКУ).

В силу приписів цього пункту, письмовий запит про надання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин, зокрема у разі проведення зустрічної звірки.

Відповідно до п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податку. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснюється між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно пунктів 1, 2, 7 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1232 «Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» визначено, що зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.»

Аналізуючи зазначені норми законодавства та досліджені в судовому засіданні докази, суд, доходить висновку про законність підстав для проведення зустрічної звірки та вважає правомірними дії податкового органу щодо проведення зустрічної звірки позивача з метою документального підтвердження відносин останнього з контрагентом за серпень 2010 року, зокрема після отримання акту від 10.02.2011 року про результати перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства ПП «Техкомплектресурс», яке являлося контрагентом позивача в серпні 2010 року, з ТОВ «Гарсен трейд».

Щодо вимог позивача про визнання протиправними дій щодо складання довідки, суд зазначає наступне.

Частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно п.1 ч.2 ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

В свою чергу, довідку та викладені в ній факти та інші дані не можна розглядати як рішення суб'єкта владних повноважень, що породжує для суб'єкта господарювання певні правові наслідки. Довідка є виключно носієм інформації про виявлені та встановлені податковим органом при проведенні зустрічної звірки факти та обставини. Довідка не є обов'язковою до виконання та не тягне сама по собі для платника податків жодних правових наслідків. Дії податкового органу по проведенню зустрічної звірки та складанню довідки направлені на реалізацію повноважень, наданих податковим органом чинним законодавством України, не порушують права, свободи та інтереси позивача та направлені на виконання положень податкового законодавства з метою подальшого забезпечення контролю за реалізацією наданих прав і покладених обов'язків платника податків.

Окрім того, з вищенаведеного вбачається, що відповідач не вчинив жодних владних повноважень та не зобов'язав позивача вчинити певні дії, оскільки зустрічна звірка не є перевіркою, та на підставі такої звірки не може бути винесено податкове повідомлення-рішення.

Судом не приймаються посилання позивача на наявне виправлення назви документу, складеного за результатом проведеної зустрічної звірки, з «акт» на «довідка» та на наявність по тексту зазначень «перевірка», як на підставу для визнання дій протиправними, з огляду на те, що наявність таких технічних помилок не може бути виключною підставою для висновку про протиправність дій щодо проведення такої зустрічної звірки за умови дотримання порядку її проведення.

З огляду на зазначене, суд вважає безпідставними вимоги позивача щодо визнання протиправними дій Дніпропетровської міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області у проведенні зустрічної звірки та складанні довідки № 526/226/37160219 від 25.10.2012 року «Про результат проведення зустрічної звірки ТОВ «Агро Ін-Вест» щодо підтвердження відомостей отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків з ПП «Техкомплектресурс» (код ЄДРПОУ 33378011) за серпень 2010 року».

Відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

У зв'язку з тим, що позовні вимоги судом не задоволено, вимога щодо стягнення судового збору також не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро Ін-Вест» до Дніпропетровської міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби - відмовити повністю.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено 07.03.2013 року.

Суддя С.І. Озерянська

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2013
Оприлюднено15.03.2013
Номер документу29883069
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2733/13-а

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Постанова від 04.03.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні