Постанова
від 12.03.2013 по справі 34/5005/9753/2012
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.03.2013 року Справа № 34/5005/9753/2012

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого Виноградник О.М. ( доповідач)

суддів: Джихур О.В., Лисенко О.М.

при секретарі: Ковзикові В.Ю.

Представники сторін :

ініціюючого кредитора - Тишкевич В.В., дов. № б/н від 17.10.2012р.;

інші учасники судового процесу в судове засідання не з`явились; про час та місце судового засідання попереджені належним чином;

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби

на постанову господарського суду Дніпропетровської області від 27 листопада 2012 року у справі № 34/5005/9753/2012

за заявою Приватного підприємства "АТМ", м. Дніпропетровськ

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Скаре", м. Дніпропетровськ

про визнання банкрутом

В судовому засіданні було проголошено вступну та резолютивну частину постанови (ст.ст.85, 99, 105 ГПК України).

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 27 листопада 2012 року

(суддя Примак С.А.) визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Скаре", м. Дніпропетровськ - банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на три місяці,

до 27.02.2013 року, ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Скаре" призначено ініціюючого кредитора Приватне підприємство "АТМ", м. Дніпропетровськ, якого зобов'язано здійснити певні дії, пов'язані з ліквідаційною процедурою.

Постанова господарського суду мотивована ст.ст.22-32, 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Не погодившись з вказаною постановою Державна податкова інспекція у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби оскаржує її на предмет порушення судом норм матеріального та процесуального права та просить відновити строк на подачу апеляційної скарги на постанову господарського суду Дніпропетровської області від 27 листопада 2012 року у справі № 34/5005/9753/2012 , просить скасувати постанову господарського суду Дніпропетровської області від 27.11.2012р. з наступних підстав, зокрема:

- господарським судом порушено вимоги ст. ст.22-32,52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

- господарським судом не було взято до уваги, що відповідно до п.п. 78.1.7,78.1 ст.78 Податкового кодексу України, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи ( крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків органом ДПС обов'язково призначається перевірка;

- господарським судом не було досліджено всіх ознак неплатоспроможності боржника, на підставі яких було порушено справу про банкрутство боржника.

У відзиві на апеляційну скаргу ініціюючий кредитор (ліквідатор) проти задоволення апеляційної скарги заперечував, посилаючись на відповідність оскаржуваної постанови вимогам закону, матеріалам, обставинам справи.

Враховуючи, що неявка процесу скаржника та боржника не перешкоджає розгляду справи по апеляційній скарзі по суті; останні також не усі скористались правом надання відзиву на апеляційну скаргу ( ст.96 ГПК України); апеляційний господарський суд обмежений певними процесуальними строками розгляду апеляційної скарги, будь-які клопотання від учасників процесу про продовження строків розгляду апеляційної скарги, відкладення розгляду справи не надходили, враховуючи факт належного сповіщення учасників судового процесу про час та місце судового засідання, що підтверджується ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 06.02.2013року ( а.с.66-67) зі штампом канцелярії суду про розсилку згідно з Інструкцією з діловодства в господарських судах України, затверджену Наказом Голови Вищого господарського суду України від 10.12.2002р. № 75, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу можливо розглянути по суті в цьому судовому засіданні за наявними матеріалами ( ст.ст.75,99 ГПК України).

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови господарського суду Дніпропетровської області , дослідивши та проаналізувавши матеріали справи, вислухав пояснення присутнього представника ініціюючого кредитора, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що оскаржувану постанову слід скасувати на підставі п.п.3, 4 ч.1 ст.104 ГПК України, провадження у справі припинити, на підставі п.1-1 ч.1 ст.80 ГПК України з урахуванням повноважень апеляційної інстанції,передбачених ст.101, ст.103 ГПК України, виходячи з наступних підстав.

14.11.2012 року ухвалою господарського суду Дніпропетровської області було порушено провадження у справі № 34/5005/9753/2012 за заявою Приватного підприємства «АТМ» м.Дніпропетровськ про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю «Скаре», м.Дніпропетровськ відповідно до процедури, передбаченої ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (а.с.1).

При цьому ініціюючий кредитор в своїй заяві посилався на неоплату боржником заборгованості у сумі 12168 грн.00 коп. за договором поставки № 15 від 01.08.2012року,що також підтверджується податковою накладною № 218 від 05.08.2012року, видатковою накладною № 218 від 05.08.2011року, актом звірки взаєморозрахунків, актом приймання-передачі векселю від 25.08.2011року, актом пред`явлення векселя до сплати від 02.08.2012року, простим векселем серії АА № 2273187 від 25.08.2011року « за пред»явленням», протестом про неоплату векселя № 4544 від 07.08.2011року, виконавчим написом № 4559 від 08.08.2011року, постановою Бабушкінського відділу державної виконавчої служби Дніпропетровського міського управління юстиції від 14.08.2012року про відкриття виконавчого провадження, постановою Бабушкінського відділу державної виконавчої служби Дніпропетровського міського управління юстиції від 02.11.2012року про повернення виконавчого документа - виконавчого напису № 4559 від 08.08.2012року - стягувачеві без виконання через відсутність будь-якого майна та грошових коштів у боржника ( а.с.32-44).Оригінали векселю, протесту про неоплату векселя, виконавчого напису залучено до матеріалів справи ( а.с.47-49).

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 27 листопада 2012 року (суддя Примак С.А.) визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Скаре", м. Дніпропетровськ - банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на три місяці, до 27.02.2013 року, ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Скаре" призначено ініціюючого кредитора Приватне підприємство "АТМ", м. Дніпропетровськ, якого зобов'язано здійснити певні дії, пов'язані з ліквідаційною процедурою. Зазначена постанова і є предметом апеляційного оскарження.

Частиною 1 ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що у разі, якщо громадянин-підприємець - боржник або керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності , а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань.

Отже, зазначеною нормою передбачена наявність умов, які можуть бути підставами визнання боржника банкрутом за ознаками ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ":

- фактичне припинення підприємницької діяльності, зокрема, ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно з законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності тощо ;

- відсутність боржника або його керівних органів за місцезнаходженням; поняття місцезнаходження юридичної особи визначено в ст.93 ЦК України .

Відповідно до ст.93 ЦК України місцезнаходження юридичної особи є фактично місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльності юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснюється управління та обліку ( в ред.ЗУ від 22.12.2011року № 4223-VI).

Тобто, враховуючи вимоги ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в якості підстави ініціювання справи про банкрутство боржника, за заявою будь-кого з суб'єктів підприємницької діяльності, може бути доведений належними доказами факт відсутності за місцезнаходженням.

Згідно зі ст.1 Закону України від 15.05.2003 року №755-1V "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" місцезнаходження юридичної особи це - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Частинами 1,2 ст.17 цього ж Закону передбачено, що відомості про юридичну особу включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами держреєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно закону; при цьому до Єдиного держреєстру вносяться, зокрема, відомості щодо місцезнаходження, відомості про органи управління юридичної особи та такі відомості вважаються достовірними згідно з ч.1 ст.18 ЗУ від 15.05.2003р. № 755, №755-1V (редакції з 13.04.2012р., що діяли на час прийняття оскаржуваної постанови) та можуть бути використані у справі з 3-ю особою, доки до них не внесено відповідних змін .

Пунктом 105 Постанови Пленуму Верховного Суду України №15 від 18.12.2009 року "Про судову практику в справах про банкрутство" передбачено, що згідно зі статтею 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про місцезнаходження юридичної особи (частина друга), а також про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (частина п'ята). Згідно з частиною першою статті 18 цього Закону відомості, внесені до Єдиного державного реєстру, вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. А в статті 20 вказаного Закону визначено, що відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними, за винятком ідентифікаційних номерів фізичних осіб - платників податків; відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються у вигляді витягу з Єдиного державного реєстру та довідки про наявність або відсутність в Єдиному державному реєстрі інформації, яка запитується. Тому відповідно до вимог статті 34 ГПК допустимими доказами, які можуть підтверджувати дані про відсутність керівних органів боржника - юридичної особи за її місцезнаходженням, є зазначені витяг чи довідка .

В якості доказу відсутності боржника - юридичної особи за місцезнаходженням ініціюючим кредитором до матеріалів справи надано довідку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 12.11.2012року, згідно з якою місцезнаходженням боржника є вулиця Героїв Сталінграда, будинок 227, у м.Дніпропетровську, у Бабушкінському районі ( запис №20) та 13.06.2012р. було внесено запис винесення судового рішення про припинення провадження у справі про банкрутство юридичної особи (а.с.31). Саме довідкою з записом № 14 від 27.07.2011р. ініціюючий кредитор обґрунтував підстави порушення справи про банкрутство боржника за ознаками ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Згідно з ч.11 ст.19 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003р. №755-IV(в ред.. ЗУ від 05.07.2012р. № 5076-VI (що набув чинності з 15.08.2012року), тобто в редакції, яка діяла на час внесення відповідних записів до ЄДР) юрособа зобов`язана подавати ( надсилати) щороку, протягом місяця,що настає за датою держреєстрації, починаючи з наступного року, держреєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу; у разі ненадходження в зазначений строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей, реєстратор зобов`язаний надсилати юридичній особі повідомлення про необхідність подання зазначеної реєстраційної картки ( ч.12 ст.19 цього Закону); у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження вказаного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу реєстратор повинен внести до ЄДР запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу та лише якщо реєстратору буде повернуто поштою поштове відправлення, то він зобов`язаний внести до ЄДР запис про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (абз.1,2 частина 14 ст.19 цього Закону).

Як свідчить подана до матеріалів справи довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ( а.с.20-31) по відношенню до боржника в ЄДР з моменту реєстрації з 10.03.2005року було внесено всього 20 записів, а саме: 10.03.2005року ( включення відомостей про юридичну особу); 02.08.2007року ( зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах); 28.05.2008року , ( внесення відмітки про подання фінансової звітності юридичною особою); 28.08.2008року ( підтвердження відомостей про юридичну особу ); 19.08.2009року ( внесення відмітки про подання фінансової звітності юридичною особою ); 24.09.2009року ( підтвердження відомостей про юридичну особу); 04.02.2010р. ( внесення відмітки про подання фінансової звітності юридичною особою); 01.03.2011року ( внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах) ; 01.03.2011року ( державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи); 20.04.2011року ( підтвердження відомостей про юридичну особу); 21.04.2011року ( державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи); 06.06.2011року ( підтвердження відомостей про юридичну особу); 07.07.2011року ( внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах - зміна місцезнаходження); 27.07.2011року ( внесення інформації через 20 днів щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою ); 07.09.2011року ( внесення судового рішення про порушення провадження у справі про банкрутство юридичної особи); 19.09.2011року (внесення судового рішення про визнання юридичної особи банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури); 22.11.2011року ( державна реєстрація припинення юридичної особи у зв`язку з визнанням її банкрутом); 21.03.2012року (внесення судового рішення про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи); 13.06.2012року ( внесення судового рішення про припинення провадження у справі про банкрутство юридичної особи); 13.06.2012року ( внесення судового рішення про припинення провадження у справі про банкрутство юридичної особи). Отже, дати внесення вищенаведених записів, зокрема і внесення до ЄДР запису №14 ( 27.07.2011року - про відсутність юридичної особи за вказаною адресою) здійснено з порушенням порядку, визначеного ст.19 вищевказаного Закону, що діяв в ред. з 15.08.2012року (ЗУ від 05.07.2012р. № 5076-VI)).

Колегія суддів зазначає, що записи в ЄДР №№ 14-20 було здійснено в зв`язку зі зверненням до господарського суду і розгляду останнім справи № 24/5005/1962/2011 за заявою ТОВ «Дніпроспеціндустрія ЛТД» м.Дніпропетровськ про банкрутство ТОВ «Скаре» м.Дніпропетровськ за ознаками ст..52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та враховує, що вказану справу ухвалою господарського суду від 05.06.2012р. було припинено на підставі п.1-1 ч.1 ст.80 ГПК України (копію ухвали від 05.06.2012р. долучено до цієї справи) та ухвала від 05.06.2012р. набрала законної сили. Зазначені обставини повністю підтверджуються матеріалами справи № 24/5005/1962/2011, яка була витребувана Дніпропетровським апеляційним господарським судом для огляду з метою всебічного та повного розгляду апеляційної скарги по справі № 34/5005/9753/2012.

Таким чином, вищенаведені обставини не дозволяють зробити висновок про відсутність боржника за місцезнаходженням, а тому неможливо погодитись з висновками суду першої інстанції про доведеність факту відсутності боржника за місцезнаходженням матеріалами справи відповідно до ст.ст.32, 33, 34, 36 ГПК України.

Пунктом 36 Постанови Пленуму Верховного Суду України №15 від 18.12.2009року «Про судову практику розгляду справ про банкрутство» передбачено, що Законом не врегульовано подальшого перебігу провадження у справі у випадках, коли у встановленому законодавством порядку виявлено безпідставність вимог кредитора, за заявою якого було порушено справу про банкрутство боржника, то у таких випадках судам слід припиняти провадження у справі на підставі пункту 7 частини першої статті 40 Закону (за відсутності інших підстав для такого припинення) та пункту 1-1 частини першої статті 80 ГПК України (за відсутністю предмету спору).

За цих обставин апеляційна скарга підлягає задоволенню, а провадження у справі слід припинити ( п.1-1 ч.1 ст.80 ГПК України, як порушене без достатніх правових підстав, необґрунтовано).

Розглядаючи апеляційну скаргу ДПІ по суті, незалежно від того, що скаржник не набув статусу учасника провадження, як кредитор боржника, а не припиняючи апеляційне провадження, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно ч.1 ст.4 Господарського процесуального кодексу України господарський суд вирішує господарські спори на підставі Конституції України, цього Кодексу, інших законодавчих актів України, міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Статтею 129 Конституції України встановлені основні засади судочинства, до яких віднесено забезпечення апеляційного та касаційного оскарження рішення суду, а основним завданням суду апеляційної інстанції є забезпечення права на апеляційне оскарження згідно з законом.

Частиною 1 ст.91 ГПК України передбачено,що право апеляційного оскарження мають не лише сторони у справі, а й особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки ( в ред. ЗУ № 2453-VI від 07.07.2010р.).

Частиною 1 ст.210 ГК України передбачено, що правами кредиторів щодо неплатоспроможних боржників користуються також визначені законом органи справляння податків, зборів ( обов'язкових платежів). Тобто, органи ДПІ є потенційними кредиторами боржника в процедурі банкрутства згідно з вимогами закону.

Відтак, в процедурі банкрутства відсутнього боржника, в порядку ст.52 ЗУ" Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" постанова про визнання боржника банкрутом, ухвала господарського суду про затвердження звіту та ліквідаційного балансу банкрута, ліквідацію останнього стосується обов'язку органів Державної податкової інспекції на встановлення податкових зобов'язань перед бюджетом у такого платника податків, шляхом проведення перевірок,права заявити грошові вимоги до банкрута згідно з ч.5 ст.52 ЗУ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до статті 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органам податкової служби державою делеговано повноваження контролю та справляння податків з суб'єктів підприємницької діяльності. Відкриття ліквідаційної процедури відповідно до статей 23, 51, 52 Закону має наслідком завершення підприємницької діяльності боржника, що, відповідно, зупиняє виникнення нових податкових зобов'язань, оскільки підприємницьку діяльність банкрут повинен завершити в ліквідаційній процедурі завершенням технологічного циклу. Отже, незаконне введення ліквідаційної процедури перешкоджає виникненню нових податкових зобов'язань, що зачіпає інтереси податкових органів, зобов'язаних забезпечувати надходження до бюджету податкових платежів. Також, незаконне введення ліквідаційної процедури та затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу боржника припиняє можливість донарахування податковими органами податкових зобов'язань за періоди, які мали місце до моменту введення ліквідаційної процедури , згідно рішення податкового органу, оскільки в ліквідаційній процедурі до реєстру вимог кредиторів можуть включатися тільки вимоги, які виникли із зобов'язань боржника, які виникли під час здійснення процедури банкрутства (пункт 4 статті 31 Закону). Незаконне введення ліквідаційної процедури та затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу боржника має наслідком припинення повноважень керівника боржника згідно частини 2 статті 23 Закону, який тим самим звільняється від відповідальності за неповноту сплати податків в попередніх податкових періодах у випадку нарахування податковими органами зобов'язань за наслідком проведеної перевірки в ході ліквідаційної процедури та відповідно до рішення податкового органу , оскільки керівником боржника в ліквідаційній процедурі стає ліквідатор боржника.

Керуючись ч.3-5 ст.49, ст.ст. 80, 99, 101, 103-105 ГПК України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби - задовольнити.

Постанову господарського суду Дніпропетровської області від 27.11.2012року по справі № 34/5005/9753/2012 - скасувати.

Провадження у справі припинити ( п.1-1 ч.1 ст.80 ГПК України).

Стягнути з приватного підприємства «АТМ», м. Дніпропетровськ в доход Спецфонду Державного бюджету України 573 грн. 50 коп. судового збору, які підлягають оплаті за розгляд апеляційної скарги в суді апеляційної інстанції.

Видачу відповідного наказу та його надсилання до органів стягнення доручити здійснити згідно зі ст.ст. 116-117 ГПК України господарському суду Дніпропетровської області

Матеріали справи повернути до господарського суду Дніпропетровської області.

Постанову може бути оскаржено до Вищого господарського суду України через Дніпропетровський апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів.

Копію постанови направити держреєстратору для вчинення відповідних записів у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців згідно з законом.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 13.03.2013р.

Головуючий суддя О.М. Виноградник

Суддя О.В.Джихур

Суддя О.М.Лисенко

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення12.03.2013
Оприлюднено14.03.2013
Номер документу29884257
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —34/5005/9753/2012

Постанова від 21.05.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Катеринчук Л.Й.

Ухвала від 22.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Катеринчук Л.Й.

Постанова від 12.03.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Виноградник Ольга Михайлівна

Ухвала від 19.02.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Виноградник Ольга Михайлівна

Ухвала від 06.02.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Виноградник Ольга Михайлівна

Ухвала від 06.02.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Виноградник Ольга Михайлівна

Постанова від 27.11.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 14.11.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні