3/302-3762
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" листопада 2006 р.Справа № 3/302-3762
м. Тернопіль
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Турецького І.М.
при секретарі судового засідання Шляхетці О. В.
Розглянув справу
до відповідача : Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції м. Тернопіль вул. Білецька,1
за участю представників сторін:
позивача: Мужевич В.Я. представник по довіреності
відповідача: Ковальська З.В. представник по довіреності
Суть справи : До господарського суду Тернопільської області поступила позовна заява Приватного підприємства „Торговий дім Тернопіль” (код ЄДРПОУ 14035686) м. Тернопіль вул. Поліська ,14 до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції м. Тернопіль вул. Білецька,1 в якій позивач просить визнати недійсним податкове повідомлення –рішення №0000922305\0 від 29 серпня 2006 року про застосування до Приватного підприємства „Торговий дім Тернопіль” (код ЄДРПОУ 14035686) м. Тернопіль вул. Поліська ,14 про визначення податкового зобов'язання в сумі 82399 грн. 99 коп. в тому числі 54 933 грн. 33 коп. основного платежу та 27 466 грн. 66 коп. штрафних санкцій,
згідно підпункту „б” підпункту 4.2.2 ст.4 та п.п.17.1.3. п.17.1. ст..17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами „
Відповідач своїм конституційним правом на захист скористався. Явку в судове засідання свого представника забезпечив, надав суду письмовий відзив на позов, в якому проти позову заперечує, посилаючись на те, що податкове повідомлення –рішення №0000922305\0 від 29 серпня 2006 року про застосування до Приватного підприємства „Торговий дім Тернопіль” (код ЄДРПОУ 14035686) м. Тернопіль вул. Поліська ,14 про визначення податкового зобов'язання в сумі 82399 грн. 99 коп. в тому числі 54 933 грн. 33 коп. основного платежу та 27 466 грн. 66 коп. штрафних санкцій згідно підпункту „б” підпункту 4.2.2 ст.4 та п.п.17.1.3. п.17.1. ст..17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами „ винесено правомірно і на законних підставах, а тому позовні вимоги позивача задоволенню не підлягають.
В розпочатому судовому засіданні представникам сторін роз'яснено їх права передбачені КАСУ.
Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно дослідивши обставини справи, та вислухавши представників сторін, суд встановив наступне:
29 серпня 2006 року Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція м. Тернопіль вул. Білецька,1 винесла податкове повідомлення –рішення №0000922305\0 про застосування до Приватного підприємства „Торговий дім Тернопіль” (код ЄДРПОУ 14035686) м. Тернопіль вул. Поліська ,14 про визначення податкового зобов'язання в сумі 82399 грн. 99 коп. в тому числі 54 933 грн. 33 коп. основного платежу та 27 466 грн. 66 коп. штрафних санкцій згідно підпункту „б” підпункту 4.2.2 ст.4 та п.п.17.1.3. п.17.1. ст..17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами „
Підставою для винесення податкового повідомлення –рішення №0000922305\0 від 29 серпня 2006 року послужив акт перевірки №14970\23-220/14035686 від 22.08.2006 року „Про результати невиїзної документальної перевірки ПП. „Торговий дім Тернопіль” по питанню правильності декларування ПДВ при розрахунках з ПП „Украгроресурси” за період з 1.09.2003 року по 30.09.2005 року”.
В даному акті податкова інспекція відмітила наступне:
Перевіркою правильності визначення повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість за період з 01.09.2003 р. по 30.09.2005р. встановлено наступне:
ПП. «Торговий дім Тернопіль» на підставі податкової накладної від 16.09.03р. № 545 та накладної № 545 від 16.09.03р. на загальну суму 329600,00 грн. виписаної ПП «Украгроресурси», в якій відображено номенклатур) автомобіль «Мерседес», відображає у складі податкового кредиту з податку на додану вартість декларації з ПДВ за вересень 2003 року податок на додану вартість в сумі 54933,33 грн. та вартість автомобіля в сумі 274666,67 грн. на балансовому рахунку 10 «Основні засоби».
Розрахунки між підприємствами проводились у грошовій формі.
ПП. «Торговий дім Тернопіль» перераховувало кошти на рахунок ПП. «Украгроресурси» в банку:
платіжне доручення №25 від 16.10.2003 року на суму 45 000,00 грн.
платіжне доручення №26 від 17.10.2003 року на суму 45 000,00 грн.
платіжне доручення №1986 від 09.09.2003 року на суму 106 000,00 грн.
платіжне доручення №2005 від 11.09.2003 року на суму 4160,00 грн.
платіжне доручення №1 від 23.02.2004 року на суму 39000,00 грн.
платіжне доручення №2 від 25.02.2004 року на суму 30000,00 грн.
платіжне доручення №3 від 27.02.2004 року на суму 25 000,00 грн.
платіжне доручення №4 від 01.03.2004 року на суму 17 000,00 грн.
Відповідно до ст. 655 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року, який набрав чинності з 1 січня 2004 року № 435-ІV передбачено, що за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму. При цьому, статтею 656 даного Кодексу передбачено, що предметом договору купівлі-продажу може бути товар, який є у продавця на момент укладення договору або буде створений (придбаний, набутий) продавцем у майбутньому.
За матеріалами документальної перевірки ПП. «Украгроресурси»та на підставі отриманої з банківської установи інформації про рух коштів по рахунках даного платника податків сформовано товарно-грошовий баланс, за результатами аналізу якого фактів перерахування коштів постачальникам ПП. «Украгроресурси»за автомобіль Мерседес не встановлено.
При цьому, дані руху коштів по рахунках які належать ПП. «Украгроресурси»відповідають обсягам реалізації та придбання декларації з податку на прибуток та податковим зобов'язанням і податкового кредиту декларації з податку на додану вартість.
На підставі поданої звітності з податку на прибуток (додаток К/1) встановлено, що на балансі даного СПД не рахується будь-яких активів.
Відповідно до податкової звітності (форма 1-ДФ), поданої до податкового органу за місцем реєстрації приватними підприємствами "Украгроресурси" кількість працюючих становить один чоловік.
З метою проведення документальної перевірки приватного підприємства "Украгроресурси" органом державної податкової служби було проведено виїзд за адресою згідно з установчими документами (Підволочиський район, м. Скалат, вул. В.Чорновола, 22) та встановлено відсутність за даною адресою посадових осіб, про що складено відповідний акт.
Платником податків в особі директора приватного підприємства "Украгроресурси" Лесіва В.О. не , надано будь-яких первинних документів для проведення виїзної позапланової перевірки. Крім того ,органом державної податкової служби проведено позапланову документальну перевірку підприємства з використанням інформації щодо руху коштів по розрахунковому рахунку, наданої банківською установою.
Згідно з отриманою інформацією стосовно постачальників приватного підприємства "Украгроресурси" встановлено наступне:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Мілвей" (код
за ЄДРПОУ 32659449) останню звітність з податку на додану вартість до державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва подало за березень 2004 року (лист від 7 жовтня 2005 року №16069/7/16-306), Рішенням суду від 15 червня 2005 року за №2-3374/13 визнано недійсними установчі документи товариства з обмеженою відповідальністю "Мілвей" (код за ЄДРПОУ 32659449) з моменту їх реєстрації та визнано недійсним свідоцтво платника податку на додану вартість з дати його видачі (з 30 грудня 2003 року). Податкові декларації з податку на додану вартість за грудень 2003 року, січень-березень 2004 року заповнені по скороченій формі з нульовими показниками. Свідоцтво платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю "Мілвей" від 30 грудня 2003 року виключено з реєстру (акт анулювання від 31 січня 2006 року №2407/29-203:
2. Державна податкова інспекція у Печерському районі м. Києва повідомила (лист від 2 червня 2006 року №4437/8/25-008). що товариство з обмеженою відповідальністю "Лана ЛТД" (код за ЄДРПОУ 32981768) взято на податковий облік 1 липня 2004 року за №35661. Товариство за період з 1 липня 2004 року по 1 грудня 2004 року подавало податкові декларації з податку на додану вартість (скорочені) за серпень-листопад 2004 року з нульовими показниками, з 1 грудня 2004 року товариство не звітує.;
3. Товариство з обмеженою відповідальністю "Промрезерв-2004" (код за ЄДРПОУ 32911528) не звітує до державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва з 1 вересня 2004 року (лист від 6 грудня 2005 року №19852/7/23-902), Державна податкова інспекція у Голосіївському районі м. Києва повідомила (листи від 1 червня 2006 року №3364/8/25-008 і від 2 червня 2006 року №3411/8/25-008), що рішенням суду від 13 березня 2006 року за №2-947/06 визнано недійсними статутні документи товариства з обмеженою відповідальністю "Промрезерв-2004" (код за ЄДРПОУ 32911528) із моменту їх реєстрації (з 16 квітня 2004 року) та визнано недійсним свідоцтво платника податку на додану вартість з моменту його видачі (з 29 квітня 2004 року);
4. Товариство з обмеженою відповідальністю «Спецтранссервіс-2004" (код за ЄДРПОУ 32957075) не звітує до державної податкової інспекції у Голосіївському районі М.Києва з 1 жовтня 2004 року (лист від 12 жовтня 2005 року №16574/7/23-902):
5. Товариство з обмеженою відповідальністю "Промхімресурс-2004" (код за ЄДРПОУ 32848080) не звітує до державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва з 1 серпня 2004 року (лист від 1 грудня 2005 року № 19657/7/23-902).
Згідно з поясненнями директора товариства з обмеженою відповідальністю "Промхімресурс" він до фінансово-господарської діяльності товариства не має ніякого відношення. Відділом податкової міліції державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва проводяться заходи щодо визнання установчих документів та свідоцтва податку на додану вартість недійсними;
6. Товариство з обмеженою відповідальністю "Вістолон-2000" (код за ЄДРПОУ 32669724) з дати державної реєстрації звітувало про відсутність фінансово-господарської діяльності, а з липня 2004 року - не звітує (лист державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва від 1 грудня 2005 року №7896/7/15-106). відповідно до акту про анулювання свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 21 жовтня 2005 року за №5/36 анульоване свідоцтво платника податку на додану вартість видане 21 листопада 2003 року, відповідно до якого 21 жовтня 2005 року товариство з обмеженою відповідальністю "Вістолон-2000" виключено із реєстру платників податку на додану вартість;
7. Товариство з обмеженою відповідальністю "Ферон-Т" (код за ЄДРПОУ 32669698) з дати державної реєстрації звітувало про відсутність фінансово-господарської діяльності (лист державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва від 1 грудня 2005 року №7896/7/15-106);
8. Державна податкова інспекція у Святошинському районі м. Києва повідомила (лист від 22 травня 2006 року №1603/8/25-027), що товариство з обмеженою відповідальністю "Вістолон-2000" (код за ЄДРПОУ 32669724) зареєстроване як платник податку на додану вартість з 20 листопада 2003 року, свідоцтво платника податку на додану вартість отримано 26 листопада 2003 року.
Товариство не звітує, остання податкова декларація з податку на додану вартість подана за червень 2004 року, всі декларації подавались з нульовими показниками. Відповідно до акту про анулювання свідоцтва про реєстрацію платника податку
на додану вартість від 21 жовтня 2005 року за №5/36 анульоване свідоцтво
платника податку на додану вартість №36369317, видане 21 листопада 2003
року, відповідно до якого 21 жовтня 2005 року товариство з обмеженою
відповідальністю "Вістолон-2000" виключено із реєстру платників податку на
додану вартість.
Відповідно до підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" податковий кредит звітного періоду складається із сум податку сплачених (нарахованих) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації.
В підпункті 7.7.1 пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" зазначено, що суми податку, що підлягають сплаті до бюджету або відшкодуванню з бюджету, визначаються як різниця між загальною сумою податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку з будь-якою поставкою товарів (робіт, послуг) протягом звітного періоду, та сумою податкового кредиту звітного періоду.
Податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом. Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків (підпункт 7.2.3 пункту 7.2 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість").
Підпунктом 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" визначено, що не дозволяється включення до податкового кредиту будь-яких витрат по сплаті податку, що не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями. У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.
Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону (підпункт 7.2.4 пункту 7.2 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість").
Статтею 14 Цивільного процесуального кодексу України визначено, що рішення, ухвала і постанова суду або судді, що набрали законної сили, є обов'язковими для всіх органів, підприємств, установ, організацій, службових осіб та громадян і підлягають виконанню на всій території України.
Враховуючи ненадходження автомобіля Мерседес на ПП. «Торговий дім «Тернопіль»від ПП. «Украгроресурси»та той факт, що ПП. «Украгроресурси»не виступав власником реалізованого автомобіля ПП. «Торговий дім Тернопіль», поставка товару в розумінні ст.1 Закону України «Про податок на додану вартість»не відбулася. В порушення п.7.2.3 п.7.2. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» ПП. «Украгроресурси» виписало податкову накладну на операцію, яка не є поставкою, оскільки по своїй суті не передбачала перехід права власності.
Таким чином, в порушення п.п.7.2.3 п.7.2 ст.7 Закону України «Про податок
додану вартість»ПП. «Торговий дім Тернопіль» віднесло до складу податкового кредиту податок на додану вартість на підставі податкової накладної виписаної ПП. «Украгроресурси», оскільки сума податку на додану вартість, віднесені до податкового кредиту не знаходять підтвердження в податкових зобов'язаннях продавця цих товарів, а податкова накладна не виконує своєї законодавчо встановленої функції і її оригінал не підтверджується копією (згідно п.п. 7.2.3 п.7.2 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів), отже ПП «Торговий дім Тернопіль»слід виключити із податкового кредиту податкову накладну, виписану ПП. «Украгроресурси».
В порушення пунктів п.п. 7.2.3, 7.2.4., 7.4.5., 7.4.1., 7.7.1 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.97 р. № 168/97-ВР ПП. «Торговий дім Тернопіль»включено до складу податкового кредиту суми податку, які у відповідних звітних періодах його постачальниками не були задекларовані до сплати та не були сплачені до бюджету.
Ненадходження податку на додану вартість до бюджету від контрагента - постачальника ПП.«Украгроресурси» (код 30915887):
1Податкова накладна Найменування продукції Сума, грн. В т. ч. ПДВ, грн.
Номер Дата
545 16.09.2003р. Автомобіль «Мерседес» 329 600,00 54933,33
яким ПП. «Торговий дім Тернопіль»перераховувало відповідні суми податку на додану вартість, є підставою для того, щоб вказані суми податку на додану вартість були виключені з податкового кредиту підприємства.
Виходячи з вищенаведеного ПП. «Торговий дім Тернопіль»завищено податковий кредит за вересень 2003р. на 54 933.33 грн.
За таких обставин, документальною перевіркою встановлено ,що в порушення пунктів п.п. 7.2.3, 7.2.4, 7.4.5., 7.4.1, 7.7.1 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.97 р. № 168/97-ВР ПП. «Торговий дім Тернопіль»занизило суму податку на додану вартість за вересень 2003р. на 54933,33 грн.
Оцінивши представлені документальні докази ,господарський суд Тернопільської області прийшов до переконання, що податкове повідомлення –рішення №0000922305\0 від 29 серпня 2006 року про застосування до Приватного підприємства „Торговий дім Тернопіль” (код ЄДРПОУ 14035686) м. Тернопіль вул. Поліська ,14 про визначення податкового зобов'язання в сумі 82399 грн. 99 коп. в тому числі 54 933 грн. 33 коп. основного платежу та 27 466 грн. 66 коп. штрафних санкцій прийняте у відповідності Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами „ , Закону України «Про податок на додану вартість» на законних підставах.
За таких обставин позовні вимоги позивача в частині щодо визнання недійсним податкове повідомлення –рішення №0000922305\0 від 29 серпня 2006 року про застосування до Приватного підприємства „Торговий дім Тернопіль” (код ЄДРПОУ 14035686) м. Тернопіль вул. Поліська ,14 про визначення податкового зобов'язання в сумі 82399 грн. 99 коп. в тому числі 54 933 грн. 33 коп. основного платежу та 27 466 грн. 66 коп. штрафних санкцій, документально не обґрунтовані і задоволенню не підлягають.
Керуючись Законом України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” , Законом України „Про державну податкову службу” , Законом України «Про податок на додану вартість», Інструкцією „Про порядок застосування штрафних (фінансових ) санкцій органами державної податкової служби „ затвердженої наказом ДПА України №110 від 17.03.2001 року та зареєстрованої Мінюстом України 23.03.2001 року за №268\5459, ст.ст. 69,70,71,79,87.122,158,160,161,164 Кодексу адміністративного судочинства України ,суд
ПОСТАНОВИВ:
1. В позові по даній справі відмовити.
2. Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
3. На постанову суду сторони мають право подати заяву про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі до адміністративного суду апеляційної інстанції, а протягом двадцяти днів після подання заяви подати апеляційну скаргу.
4. Постанову направити сторонам по справі.
Суддя І.М. Турецький
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 298953 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Турецький І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні