Постанова
від 12.03.2013 по справі 2а/1570/4720/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/4720/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 березня 2013 року м.Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Корой С.М., розглянувши в порядку письмового провадження позовну заяву державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси до товариства з обмеженою відповідальністю «Южний» про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси до товариства з обмеженою відповідальністю «Южний» в якій позивач просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Южний» заборгованість перед бюджетом у сумі 237 330 гривень 07 копійок.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач вказує, що податкова заборгованість визначена у поданому позові утворилась в результаті донарахувань та застосування штрафних санкцій на підставі акту перевірки від 25.02.2011р. за № 320/23-02/30448834/26, в результаті чого державною податковою інспекцією у Київському районі м.Одеси були прийняті податкові повідомлення - рішення № 0000801701 від 15.03.2011 року на загальну суму 1620,57 грн.; № 0000432360 від 16.03.2011 року на загальну суму 63927,00 грн.; № 0000492301/0 від 15.03.2011 року на загальну суму 171782,50 грн. Станом на 16.06.2011 року TOB «Южний» має податковий борг який складає 237330,07грн., що підтверджується довідкою ДПІ у Київському районі м. Одеси від 12.03.11р. Згідно даних ДПІ у Київському районі м.Одеси сума заборгованості TOB «Южний» в судовому та адміністративному порядку оскаржена не була, відповідно сума податкового боргу є узгодженою, проте на час звернення із даним позовом до суду податкова заборгованість відповідачем не сплачена.

Представник позивача в судове засідання не з'явився попередньо звернувшись до суду із заявою про розгляд справи за його відсутності .

Представник відповідача у судове засідання 12.03.2013р. не з'явився. На юридичну адресу відповідача зазначену у позові та за якою він зареєстрований в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України: 65000, м.Одеса, вул. Ак. Корольова, 43/А, судом надсилалась повістка про виклик до суду та інша судова кореспонденція, яка повернулася на адресу суду з відміткою відповідальної особи відділення зв'язку про відсутність за вказаною адресою. Суд із врахуванням зазначених обставин, та керуючись приписами ч.11 ст.35 КАС України вважає, що відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання, заперечення на позов не надав, у зв'язку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи зазначені обставини, відповідно до положень ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі ухвали суду розгляд справи проведено у письмовому провадженні.

Розглянувши подані документи та матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Южний» зареєстровано Київською районною адміністрацією Одеського міськвиконкому 04.06.1999 року, код ЄДРПОУ - 30448834, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи (копія а.с.10) та довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.92-99).

Згідно із довідкою ДПІ у Київському районі м.Одеси від 14.07.2010 року №29-02/7336 товариство з обмеженою відповідальністю «Южний» перебуває на податковому обліку в державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси з 28.10.2002 року за №4715 (копія а.с.12).

Судом встановлено, що на підставі направлень від 28.01.2011р. № 41/23-02/14, від 11.02.2011 № 100/23-02/21, виданих ДПІ у Київському районі м. Одеси: головним державним податковим ревізорам - інспекторам відділу взаємодії з підрозділами Держфінмоніторингу України та правоохоронними органами Управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ДПА в Одеській області ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9 та відповідно до плана-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання на 1 квартал 2011, проведена планова виїзна перевірка фінансово-господарської діяльності товариства з обмеженою відповідальністю «Южний» (TOB «Южний») , з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, за період з 01.07.2009р. по 30.09.2010р.

За результатами зазначеної перевірки був складений акт №320/23-02/30448834 від 25.02.2011 року (копія а.с.31-61), на підставі якого, відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення: від 15.03.2011 року №0000801701 щодо визначення відповідачу суми податкового зобов'язання з податку з доходів фізичних осіб за основним платежем на суму 1296 гривень 45 копійок та штрафними санкціями на суму 324 гривні 12 копійок за порушення п.3.1 ст.3, п.п.4.2.1 п.4.2 ст.4, п.6.1 ст.6, п.7.1 ст.7, п.п.8.1.1 п.8.1 ст.8, п.п.16.3.5 п.16.3 ст.16, п.п. «а» п.17.2 ст.17, п.п. «а» п.19.2 ст.19 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»; від 15.03.2011 року №0000492301/0 щодо визначення відповідачу суми податкового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств за основним платежем на суму 137 426 гривень та штрафними санкціями на суму 34356 гривень 50 копійок за порушення п.п.5.2.1 п.5.2, п.п.5.3.9 п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5, п.п.11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»; від 16.03.2011 року №0000432360 щодо визначення відповідачу суми податкового зобов'язання по штрафним санкціям на суму 63927 гривень за порушення п.п. 2.6 глави 2 Положення «Про ведення касових операцій в національній валюті в Україні» (копія а.с.63-65).

Відповідно до п.3.1 ст.3 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» об'єктом оподаткування резидента є: загальний місячний оподатковуваний дохід; чистий річний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом зменшення загального річного оподатковуваного доходу на суму податкового кредиту такого звітного року; доходи з джерелом їх походження з України, які підлягають кінцевому оподаткуванню при їх виплаті; іноземні доходи.

Згідно із п.п.4.2.1 п.4.2 ст.4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» до складу загального місячного оподатковуваного доходу включаються: доходи у вигляді заробітної плати, інші виплати та винагороди, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового або цивільно-правового договору.

Приписами п.6.1 ст.6 цього ж Закону визначено, що з урахуванням норм пункту 6.5 цієї статті платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного з джерел на території України від одного працедавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у таких розмірах: у розмірі, що дорівнює 50 відсоткам однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, - для будь-якого платника податку; у розмірі, що дорівнює 150 відсоткам суми пільги, визначеної за правилами підпункту 6.1.1 цього пункту, - для платника податку, який: а) є самотньою матір'ю або самотнім батьком (опікуном, піклувальником) - у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років; б) утримує дитину-інваліда - у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років; г) є вдівцем або вдовою; д) є особою, віднесеною законом до 1 або 2 категорії осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, включаючи осіб, нагороджених грамотами Президії Верховної Ради УРСР у зв'язку з їх участю в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи; е) є учнем, студентом, аспірантом, ординатором, ад'юнктом; є) є інвалідом I або II групи, у тому числі з дитинства; ж) є особою, якій присуджено довічну стипендію як громадянину, що зазнав переслідувань за правозахисну діяльність, включаючи журналістів; у розмірі, що дорівнює 200 відсоткам суми пільги, визначеної за правилами підпункту 6.1.1 цього пункту, - для платника податку, який є: а) особою, що є Героєм України, Героєм Радянського Союзу, Героєм Соціалістичної Праці або повним кавалером ордена Слави чи ордена Трудової Слави; б) учасником бойових дій під час Другої світової війни або особою, яка у той час працювала в тилу, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"; в) колишнім в'язнем концтаборів, гетто та інших місць примусового утримання під час Другої світової війни або особою, визнаною репресованою чи реабілітованою; г) особою, яка була насильно вивезена з території колишнього СРСР під час Другої світової війни на територію держав, що перебували у стані війни з колишнім СРСР або були окуповані фашистською Німеччиною та її союзниками; д) особою, яка перебувала на блокадній території колишнього Ленінграда (Санкт-Петербург, Російська Федерація) у період з 8 вересня 1941 року по 27 січня 1944 року; е) особою, яка має та виховує трьох чи більше дітей віком до 18 років, - у розрахунку на кожну таку дитину.

Відповідно до п.7.1 ст.7 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» ставка податку становить 15 відсотків від об'єкта оподаткування, крім випадків, визначених у пунктах 7.2 - 7.4 цієї статті.

Положеннями п.п.8.1.1 п.8.1 ст.8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» визначено, що податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону.

Підпунктами 16.3.5 пункту 16.3 статті 16 кону України «Про податок з доходів фізичних осіб» встановлено, що відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного місцевого бюджету несе юридична особа або її уповноважений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід.

Згідно із п.п. «а» п.17.2 ст.17 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з інших доходів, є для оподатковуваних доходів з джерелом їх походження з України - податковий агент.

Відповідно до п.п. «а» п.19.2 ст.19 зазначеного вище Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» особи, які відповідно до цього Закону мають статус податкових агентів, зобов'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати та за її рахунок.

Як вбачається із дослідженого вище акта перевірки №320/23-02/30448834 від 25.02.2011 року відповідачем занижено податок з доходів фізичних осіб за 2009 - 2010 роки на суму 1296 гривень 45 копійок, в тому числі за липень 2009 року - 75 гривень, за жовтень 2009 року - 889 гривень 95 копійок та за травень 2010 року - 331 гривня 50 копійок.

Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Положеннями п.п.5.3.1 та п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» визначено, що не включаються до складу валових витрат витрати на: потреби, не пов'язані з веденням господарської діяльності, а саме:

організацію та проведення прийомів, презентацій, свят, розваг та відпочинку, придбання та розповсюдження подарунків (крім благодійних внесків та пожертвувань неприбутковим організаціям, визначеним пунктом 7.11 цього Закону, та витрат, пов'язаних з проведенням рекламної діяльності, які регулюються нормами підпункту 5.4.4 цієї статті). Обмеження частини другої цього підпункту не стосуються платників податку, основною діяльністю яких є організація прийомів, презентацій і свят за замовленням та за рахунок інших осіб;

придбання лотерей, участь в азартних іграх;

фінансування особистих потреб фізичних осіб за винятком виплат, передбачених пунктами 5.6 і 5.7 цієї статті, та в інших випадках, передбачених нормами цього Закону.

Виплату винагород або інших видів заохочень пов'язаним з таким платником податку фізичним чи юридичним особам у разі, якщо немає документальних доказів, що таку виплату або заохочення було проведено як компенсацію за фактично надану послугу (відпрацьований час). За наявності зазначених документальних доказів віднесенню до складу валових витрат підлягають фактичні суми виплат (заохочень), але не більші ніж суми, розраховані за звичайними цінами.

Не підлягають віднесенню до складу валових витрат суми збитків платника податку, понесених у зв'язку з продажем товарів (робіт, послуг) або їх обміном за цінами, що нижчі за звичайні, пов'язаним з таким платником податку особам.

У разі коли сума виплат (заохочень) або її частина пов'язаним фізичним особам не визнаються валовими витратами, така сума (або її частина) є базою для нарахування внесків на соціальні заходи, передбачені пунктом 5.7 цієї статті.

Не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів, платник податку має право письмово заявити про це податковому органу та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом з поданням розрахунку податкових зобов'язань звітного періоду. Якщо платник податку не подасть у такий строк письмову заяву та не поновить зазначених документів до закінчення податкового періоду, що настає за звітним, непідтверджені відповідними документами витрати не визнаються валовими витратами і на суму недосплаченого податку нараховується пеня у розмірі облікової ставки Національного банку України, збільшеної в 1,2 раза.

Якщо платник податку поновить зазначені документи у наступних періодах, підтверджені витрати (з урахуванням сплаченої пені) включаються до валових витрат податкового періоду, на який припадає таке поновлення.

Підпунктом 11.2.1 пункту 11.2 статті11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» датою збільшення валових витрат виробництва (обігу) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата списання коштів з банківських рахунків платника податку на оплату товарів (робіт, послуг), а в разі їх придбання за готівку - день їх видачі з каси платника податку; або дата оприбуткування платником податку товарів, а для робіт (послуг) - дата фактичного отримання платником податку результатів робіт (послуг).

Відповідно до висновків акта перевірки №320/23-02/30448834 від 25.02.2011 року відповідачем занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 137 426 гривень, у тому числі за 2 квартал 2010 року (звітний податковий період півріччя 2010) в сумі 28 971 гривня та за 3 квартал 2010 року в сумі 108 455 гривень (звітний податковий період 3 квартали 2010 року).

Перевіркою також встановлено порушення відповідачем вимог п.п. 2.6 глави 2 Положення «Про ведення касових операцій в національній валюті в Україні» яким встановлено, що уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

Підприємствам, яким Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" надано право проводити розрахунки готівкою із споживачами без використання РРО та РК і специфіка функціонування яких унеможливлює оформлення ними кожної операції касовим ордером (продаж проїзних і перевізних документів; білетів державних лотерей; квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів тощо), дозволяється оприбутковувати готівку наприкінці робочого дня за сукупністю операцій у цілому за робочий день з оформленням касовими документами і відображенням у відповідній книзі обліку. Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.

Згідно із актом перевірки було встановлено, що готівкові кошти на загальну суму 12785 гривень 40 копійок, які були виявлені як надлишок під-час проведення перевірки щодо контролю за проведенням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу кафе-готелю ТОВ «Южний», не були оприбутковані у повному обсязі у день надходження готівки у касі підприємства.

Фінансові санкції за вказане порушення визначаються п.п.54.3.3 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України та абз.3 ст. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».

Згідно із п.п.54.3.3 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: гідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Абзацом 3 статті 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» визначено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу:

за витрачання готівки з виручки від реалізації продукції (робіт, послуг) та інших касових надходжень (крім коштів, отриманих із кас установ банків) на виплати, що пов'язані з оплатою праці (за винятком екстрених (невідкладних) обставин - соціальних виплат громадянам на поховання, допомоги при народженні дитини, одиноким та багатодітним матерям, на лікування в разі хвороби, компенсацій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи), за наявності податкової заборгованості - в розмірі здійснених виплат.

Таким чином, на підставі зазначених норм законодавства та виявлених порушень до відповідача було застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 63 927 гривень.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

З урахуванням встановлених судом фактів, оцінюючи надані позивачем по справі докази у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси до товариства з обмеженою відповідальністю «Южний» про стягнення заборгованості - підлягає задоволенню.

На підставі зазначених норм законодавства та керуючись ст.ст. 2, 4, 6, 9, 11, 69 -71, 86, 94, 160-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси до товариства з обмеженою відповідальністю «Южний» про стягнення заборгованості - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Южний» (код ЄДРПОУ - 30448834, юридична адреса: 65015, м. Одеса, вул. Ак. Корольова, 43-А) заборгованість перед бюджетом у сумі 237 330 (двісті тридцять сім тисяч триста тридцять) гривень 07 копійок.

Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя С.М.Корой

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.03.2013
Оприлюднено15.03.2013
Номер документу29904992
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/4720/2011

Ухвала від 03.08.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Ухвала від 24.06.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Постанова від 12.03.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Ухвала від 27.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні