cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.03.2013 року Справа №31/5005/6784/2012
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Чохи Л.В. (доповідача),
суддів : Антоніка С.Г, Чимбар Л.О.
при секретарі судового засідання : Ненарочкіна І.О.
за участю представників сторін:
від позивача: Грицай Ю.М. представник, довіреність № б/н від 24.09.12;
від відповідача: Васькіна К.В. представник, довіреність № 2 від 01.01.13;
від третьої особи: Шляпін О.В. представник, довіреність № 13-10 від 08.01.13;
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 02.10.2012р. у справі №31/5005/6784/2012
третя особа , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: державна фінансова інспекція в Дніпропетровській області,
м. Дніпропетровськ
про стягнення 18 846, 49 грн,
ВСТАНОВИВ :
У листопаді 2012 року комунальний заклад "Дніпропетровська дитяча міська клінічна лікарня №2" Дніпропетровської обласної ради" звернувся в господарський суд Дніпропетровської області до державного закладу "Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров'я України", третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог: державна фінансова інспекція в Дніпропетровській області з позовом про стягнення вартості комунальних послуг у сумі 18 846, 49 грн. (а. с. 2-5, 48-49)
Відповідач позов не визнавав. (а. с. 58-62)
Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 02.10.2012 року (суддя Єременко А.В.) в позові відмовлено.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 14.02.2013 року порушено провадження за апеляційною скаргою державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області, в якій ставиться питання про скасування рішення господарського суду Дніпропетровської області від 02.10.2012р. та прийняття рішення про задоволення позову. Для обґрунтування скарги зроблено посилання на порушення судом норм матеріального та процесуального права, зокрема:
- відповідно до пункту 2 статті 85 Бюджетного кодексу України, який введено в дію з 01.01.2011 року і який має найвищу юридичну силу, забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів цим кодексом, а також здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на функціонування бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, коли такі видатки здійснюються за рішенням відповідної місцевої ради за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності заборгованості такого бюджету видатків протягом року на будь-яку дату;
- академія є державною установою, фінансування якої здійснюється за рахунок коштів державного бюджету;
- за період з 01.11.2009 року по 30.11.2011 року лікарнею незаконно сплачено за рахунок коштів місцевого бюджету за водопостачання електроенергію і теплопостачання в приміщення, які займав відповідач, який фінансується за рахунок державного бюджету.
Заслухавши доповідь судді - доповідача, пояснення представників позивача, відповідача та третьої особи, перевіривши матеріали справи і рішення, яке прийнято судом в процесі її розгляду, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на таке.
Звертаючись до господарського суду з позовом у даній справі, позивач обгрунтовує його тим, що відповідач займає приміщення установи охорони здоров'я площею 26,6 м, що знаходиться в комунальній власності, і користується комунальним майном безкоштовно та не оплачує вартість споживаних своєю кафедрою комунальних послуг.
Судом апеляційної інстанції було встановлено, що територіальна громада в особі Дніпропетровської міської ради є власником будівлі, розташованої в м. Дніпропетровську по вул. Свердлова №29. Будівля за вказаною адресою знаходиться в оперативному управлінні дитячої міської клінічної лікарні №2, тобто позивача у справі.
В свою чергу між клінічною лікарнею та медичною академією укладений договір про співробітництво №726/07 від 31.12.2007 року. Відповідач у будівлі дитячої лікарні займає приміщення площею 26, 6 м.2, яку використовує під клінічну кафедру. (а. с. 27-30)
Згідно п. 1.3. цього договору витрати по забезпеченню навчально-виховного та науково - дослідницького процесів здійснюється за рахунок коштів медичної академії, а витрати пов'язані з утриманням матеріально-технічної бази та ведення лікувально-діагностичного процесу - за рахунок коштів дитячої лікарні, фінансування якої здійснюється з міського бюджету.
Порядок організації та якості спільної роботи органів охорони здоров'я, вищих медичних закладів освіти та лікувально-профілактичних закладів охорони здоров'я у сфері підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців визначено Положенням про клінічний лікувально-профілактичний заклад охорони здоров'я, затвердженим наказом МОЗ України №174 від 05.06.97р. та наказом МОЗ України №273 від 14.09.98р. «Про надання статусу клінічних закладів лікувально-профілактичним закладам охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, Дніпропетровської, Одеської, Вінницької, Харківської, Київської, Донецької, Запорізької, Тернопільської, Полтавської, Львівської, Волинської, Чернівецької областей та м. Києва».
Згідно пункту 3.1. вищенаведеного Положення однопрофільні кафедри вищого медичного закладу освіти називаються клініками, однієї із функції якої є надання кваліфікованої медичної допомоги хворим, які знаходяться на лікуванні у КЗ «ДМКЛ № 2 «ДОР».
Відповідно до п. 1.5. зазначеного Положення про клінічний лікувально- профілактичний заклад охорони здоров'я №174 від 05.06.97, витрати по забезпеченню навчально-виховного та науково-дослідного процесів здійснюються за рахунок коштів на утримання відповідного вищого навчального закладу освіти, а витрати, пов'язані з утриманням матеріально-технічної бази - за рахунок коштів лікувально-профілактичного закладу.
Однак, відповідно до пункту 2 статті 85 Бюджетного кодексу України, який введено в дію з 01 січня 2011 року і який має вищу юридичну силу ніж вищевказане Положення, забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів цим кодексом, а також здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на функціонування бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, коли такі видатки здійснюються за рішенням відповідної місцевої ради за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності заборгованості такого бюджету за захищеними статтями видатків протягом року на будь-яку дату.
Крім того, відповідно до пункту 8.2 Розпорядження Кабінету Міністрів України від 19.01.2011 року №148-р Міністерство охорони здоров'я зобов'язано у шестимісячний строк привести у відповідність з вимогами Бюджетного кодексу України Положення про клінічний лікувально- профілактичний заклад охорони здоров'я, зокрема щодо фінансування таких закладів одночасно з державного та місцевих бюджетів.
Отже, керівники обох закладів також повинні були переглянути свої взаємовідносини за договором №726/07 від 31.12.2007 року, який був укладений на підставі Положення про клінічний лікувально-профілактичний заклад охорони здоров'я, що ними зроблено не було.
Проведена в січні 2012 року ревізія фінансово-господарської діяльності дитячої клінічної лікарні №2 і складений за її результатами державною фінансовою інспекцією в Дніпропетровській області акт №04-21-05 від 12.01.2012 року стали підставою для звернення лікарні до суду з даним позовом.
За результатами перевірки фінансової інспекції встановлено, що за період з 01.11.2009 року по 30.11.2011 року внаслідок витрат, які мають здійснюватись за рахунок державного бюджету, лікарнею зайво сплачено за рахунок коштів місцевого бюджету комунальні послуги, які були надані в приміщення кафедри академії, на суму 18 846, 89 грн.
Згідно статті 15 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єкту, що ревізується. Довідка контрольно-ревізійного управління чи акт перевірки може бути підставою для вчинення відповідних процесуальних дій посадовими особами (зокрема - пред'явлення відповідного позову до суду), однак не позбавляє відповідну особу процесуального обов'язку доводити свої вимоги належними та допустимими доказами.
Із змісту позовної заяви випливає, що вона заявлена позивачем на підставі статті 1212 Цивільного кодексу України.
Судова колегія вважає, що заявлені суми повинні бути стягнуті за період з 01.01.2011 року по 30.11.2011 року, тобто з моменту введення в дію Бюджетного кодексу України та розмежування державного і місцевого бюджетів.
За цей період лікарня безпідставно сплатила із місцевого бюджету за отримані медичною академією комунальні послуги з теплопостачання на суму 3 882, 49 грн, водопостачання та водовідведення на суму 430, 19 грн. і електроенергію на суму 4 077, 37 грн, а всього: на суму 8 390, 05 грн.
В цій частині рішення суду з наведених вище підстав підлягає скасуванню, а позов задоволенню.
Керуючись статтями 99, 101, 103, 104, 105 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області частково задовольнити.
Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 02.10.2012р. у справі №31/5005/6784/2012 частково скасувати.
Позов частково задовольнити.
Стягнути з державного закладу "Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров'я України" (код ЄДРПОУ 02010681, юридична адреса: 49044, м. Дніпропетровськ, вул. Дзержинського, 9) на користь комунального закладу "Дніпропетровська дитяча міська клінічна лікарня №2" Дніпропетровської обласної ради" (м. Дніпропетровськ, вул. Свердлова, 29, код ОКПО 01984501, р/р 35411001010396 в УДКУ в Дніпропетровській області, МФО 805012) 8 390, 05 грн. та витрати на сплату судового збору у сумі 1 609, 50 грн.
Стягнути з державного закладу "Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров'я України" на користь державного бюджету витрати на сплату судового збору за розгляд апеляційної скарги у сумі 860, 25 грн.
Видачу наказів доручити господарському суду Дніпропетровської області.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів до Вищого господарського суду України.
Головуючий Л.В. Чоха
Судді: Л.О. Чимбар
С.Г. Антонік
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2013 |
Оприлюднено | 14.03.2013 |
Номер документу | 29907271 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Чоха Любов Василівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Чоха Любов Василівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Єременко Анна Валеріївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Єременко Анна Валеріївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Єременко Анна Валеріївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Єременко Анна Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні