Постанова
від 06.03.2013 по справі 822/1/13-а
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

Справа № 822/1/13-а

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 березня 2013 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіЛабань Г.В. при секретарі Вересняк А.А. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Поділля-Дах" до Красилівської міжрайонної державної податкової інспекції про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до Красилівської міжрайонної державної податкової інспекції, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Красилівської міжрайонної державної податкової інспекції № 0000502300 від 06 грудня 2012 року.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, підтвердив обставини зазначені у позовній заяві.

Представник відповідача проти позову заперечив, просив відмовити у задоволенні позовних вимог, пояснив, що висновки податкового органу, викладені в акті перевірки відповідають дійсності, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення є правомірними.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, приходить до наступних висновків.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язанні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України.

В силу ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Судом встановлено, що приватне підприємство "Поділля - Дах" 15.04.2008 року зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Хмельницької міської ради, основними видами діяльності якого, згідно довідки з ЄДРПОУ є будівництво будівель, виготовлення каркасних конструкцій і крівель, монтаж систем опалення, вентиляції та кондицірнування повітря, посередництво в торгівлі деревиною та будівельними матеріалами, посередництво в торгівлі товарами широкого асартименту, оптова торгівля будівельними матеріалами.

Красилівською міжрайонною державною податковою інспекцєю проведено позапланову виїзну документальну перевірку приватне підприємство "Поділля - Дах" з питань достовірності нарахування різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту по податку на додану вартість за січень, березень 2012 року. За результатами перевірки складено акт від 22.11.2012р. № 574/22/35883551 та прийняте податкове повідомлення-рішення форми Р №0000502300 від 06 грудня 2012 року, яким для ПП "Поділля - Дах" збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартістьв сумі 76509,00 грн. в тому числі за основним платежем в сумі 61207,00 грн. та штрафними фінансовими санкціями в сумі 15302,00 грн..

Проведеною відповідачем перевіркою встановлено, що в порушення вимог п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового Кодексу України ПП "Поділля - Дах" занижено податок на додану вартість за січень 2012 року - березень 2012 року на загальну суму 61207 грн в т.ч. за січень 2012 року - 38048 грн., за березень 2012 року - 23159 грн.

Відповідно до ч.1 ст.3 ГК України під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Досліджуючи правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, суд враховує наведене нижче.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Судом встановлено, що перевіркою та згідно наявної у Ленінської МДПІ та ДПІ у Голосіївському районі м. Києва інформації встановлено, що ТОВ «Буд-Метал-Постач» та ТОВ «Живий хліб» проводило транзитні операції.

Під час перевірки використано акт № 939/15-300/33619318 від 14.09.2012року про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Буд-Метал-Постач» (код ЄДРПОУ 33619318) отриманий від Ленінської МДПІ у м. Луганську та акт № 576/3/22-30-35234970 від 23.08.2012р. про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Живий хліб» (код ЄДРПОУ 35234970) ДПІ у Голосіївському районі м. Києві.

Відповідно до актів встановлено, що ТОВ «Буд-Метал-Постач» та ТОВ «Живий хліб» створено для здійснення діяльності, спрямованої на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди для третіх осіб. Використовуючи при цьому фінансово-грошові потоки контрагентів, які не виконують своїх податкових зобов'язань, та здійснюють свої операції через таких же посередників. Фактично, у періоді, що перевірявся, ТОВ «Буд-Метал-Постач» та ТОВ «Живий хліб» займалося діяльністю спрямованою на здійснення операцій з метою надання податкової вигоди.

Судом приймається до уваги, що згідно документів наданих для перевірки у ТОВ «Буд-Метал-Постач» та ТОВ «Живий хліб» відсутні умови для виконання робіт та поставка ТМЦ та отримані від інших постачальників, у необхідній кількості для виконання умов договорів, укладених з ПП « Поділля-Дах», що свідчить про відсутність у підприємства необхідних умов для здійснення господарської діяльності в частині, купівлі, продажу, реалізації, зберігання та відвантаження товарно-матеріальних цінностей та виконання ремонтних робіт.

Відповідно до ст.4 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік господарських операцій будується на принципі превалювання сутності над формою - операції повинні обліковуватись відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми.

Згідно п.2 ст.9 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» первинні та зведені облікові документи повинні мати такі обов'язкові реквізити:назву документа (форми);дата і місце складання;назва підприємства від імені якого укладено документ; зміст та обсяги господарської операції;одиниці виміру господарської операції;посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійснення господарської операції.

Ст.2 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зазначено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб створених відповідно до законодавства України, незалежно гід їх організаційно-правових форм і форм власності, які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством. Виходячи з вимог п.2 ст.З цього ж Закону України бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, грунтуються на даних бухгалтерського обліку. Правила податкового обліку визначаються відповідними нормативними документами, що регламентують порядок оподаткування в Україні.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п.1.2 ст.1, п.2.1 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995р. за №168/704, первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Відповідно до п.3 ст.9 Закону №996 інформація, що міститься в прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку, в регістрах аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожними відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця.

В п.4 ст.9 Закону №996 зазначено, що регістри бухгалтерського обліку повинні мати назву, період реєстрації господарської операції, прізвища та підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у їх складані.

Згідно з п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995р. за №168/704 первинні документи на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Таким чином, для надання фактичної та юридичної сили і доказовості, вони повинні бути складені відповідно до вимог чинного законодавства.

У той же час, згідно пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Пунктом 198.1 ст. 198 цього ж Кодексу визначено, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Відповідно до п. 198.3 вказаної статті, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Крім того, згідно приписів п. 198.6 цієї ж статті, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).

Враховуючи зазначене суд приходить до висновку, що виключення зі складу податкового кредиту сум податку на додану вартість, сплачених у ціні придбаних у контрагентів товарів (послуг), можливе лише за умови не підтвердження відповідними первинними документами здійснення таких господарських операцій.

Згідно положень Податкового кодексу України необхідною умовою для включення сплачених у ціні товарів сум податку на додану вартість визначають факт придбання платником податку таких товарів із метою їх використання у господарській діяльності.

Частинами другою та третьою ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, що фіксують факт здійснення господарської операції. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю й упорядкування оброблених даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні і зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа; дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що мають можливість ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Аналіз зазначених норм свідчить, що наявність податкових накладних є обов'язковою обставиною для визначення правильності формування податкового кредиту, але не вичерпною. Відповідні наслідки у податковому обліку платника податків створює не сам факт укладення договорів та виписування податкових накладних, а фактична поставка товару або послуг, тому що право на податковий кредит у такого платника податків не виникає, оскільки при цьому не дотримано обов'язкових умов для виникнення такого права - придбання товарів (послуг) з метою їх використання у господарській діяльності.

Статтею 1 вказаного Закону визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Отже, будь які документи мають силу первинних документів лише у разі фактичного здійснення господарських операцій.

В ході проведення перевірки встановлено, що операції по взаємовідносинах ПП «Поділля-Дах» та ТОВ «Буд-Метал-Постач», ТОВ «Живий хліб» не мали реального товарного характеру. Фактично перевіркою встановлено документування операцій по регістрах бухгалтерського обліку лише бухгалтерськими проводками.

Наявність у ПП «Поділля-Дах» документів, які відповідно до розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 р., є необхідними для формування податкового кредиту не є безумовною підставою для віднесення сум до податкового кредиту, у зв'язку з тим, що відомості, які містяться в таких податкових накладних неможливо ідентифікувати як такі, що призначені для використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Судом встановлено, що на порушення п.198.1, п.198.3, п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р., ПП «Поділля-Дах» завищено обсяг операцій з придбання товарів (робіт, послуг), що призвело до завищення податкового кредиту за січень, березень 2012р. по операціях, що фактично не здійснювались в межах господарської діяльності підприємства, а саме:

-ТОВ «Буд-Метал-Постач», код ЄДРПОУ 33619318, м. Луганськ, на суму ПДВ -38048 грн. (в т.ч. по звітних періодах: за січень 2012р. - 38048 грн.)

-ТОВ «Живий хліб», код ЄДРПОУ 35234970, м. Київ, на суму ПДВ - 23158,33 грн.(в т.ч. по звітних періодах: за березень 2012р. - 23159 грн.)

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

На порушення вимог п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового Кодексу України ПП "Поділля - Дах" занижено податок на додану вартість за січень 2012 року - березень 2012 року на загальну суму 61207 грн. в т.ч. за січень 2012 року - 38048 грн., за березень 2012 року - 23159 грн.

Посилання відповідача про відсутність факту реального вчинення господарських відносин та неправомірність відображення в податковому обліку господарської операції підтверджується відсутністю проведеної оплати за надані послуги, а саме платіжними дорученнями та іншими доказами по справі.

До документів, які засвідчують факт придбання товару, робіт, послуг, діюче законодавство висуває лише одну вимогу - вони повинні засвідчувати фактичне отримання товару або результатів робіт. послуг.

З урахуванням встановлених фактичних обставин та наведеного вище аналізу правових норм, висновки податкового органу про відсутність у ПП "Поділля - Дах" підстав для бюджетного відшкодування є правомірними.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З врахуванням наведеного, суд вважає, що позивачем не доведено, а судом не встановлено неправомірність прийняття спірних повідомлень - рішень, а тому в задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись ст. ст.158-163 КАС України , суд,

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "Поділля -Дах" до Красилівської міжрайонної державної податкової інспекції про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення №0000502300 від 06.12.2012 року -відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 11 березня 2013 року

Постанова не набрала законної сили

Суддя /підпис/Г.В. Лабань "Згідно з оригіналом" Суддя Г.В. Лабань

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.03.2013
Оприлюднено18.03.2013
Номер документу29936427
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1/13-а

Ухвала від 02.04.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 02.04.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 19.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 03.01.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 05.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 08.05.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Постанова від 06.03.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 14.01.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні