ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ Справа № 817/487/13-а 13 березня 2013 року 17год. 40хв. м. Рівне Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Гломба Ю.О. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Дубенської об`єднаної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби до Політичної партії Радивилівська районна організація селянської партії України про припинення юридичної особи, - ВСТАНОВИВ : Дубенська об`єднана державна податкова інспекція Рівненської області Державної податкової служби звернулась до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Політичної партії Радивилівська районна організація селянської партії України про припинення юридичної особи. Ухвала про відкриття скороченого провадження від 14.02.2013 року направлена відповідачу 18.02.2013 року за адресою, що зазначена позивачем у позовній заяві. Однак на адресу суду повернувся конверт з відміткою поштового відділення від 21.02.2013 року про повернення у зв'язку із тим, що за вказаною адресою адресат не розшуканий (а.с.11). Відповідно до ч. 4 ст. 33 КАС України, відповідач вважається повідомленим про дату і місце судового розгляду належним чином. Розглянувши в порядку скороченого провадження у встановлений статтею 1832 КАС України строк матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши наявні докази, суд приходить до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити з огляду на наступне. Політична партія Радивилівська районна організація селянської партії України зареєстрована, як юридична особа Радивилівською районною державною адміністрацією Рівненської області 08.12.1997 року та перебуває на обліку у Радивилівському відділенні Дубенської ОДПІ як платник податків. Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.9), відомості про реєстрацію відповідача юридичною особою включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Згідно з вказаною довідкою, зареєстрованим місцезнаходженням відповідача є наступна адреса: 35500, Рівнеська область, Радивилівський район, м.Радивилів, вул.Почаївська, 17. Інформації щодо зміни вказаної адреси відповідач державному реєстратору не подавав, що доведено відсутністю записів про відповідні реєстраційні дії у довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Заборгованості по сплаті внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування (а.с.5), податках, зборах інших обов'язкових платежах до бюджетів та державних цільових фондів (а.с.4) відповідач немає. Відповідач не перебуває на обліку в якості платника відповідних внесків: у Дубенській міжрайонній виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Рівненського обласного відділення (а.с.7), у Відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Дубенському районі (а.с.6) та в Радивилівському районному центрі зайнятості (а.с.8). Судом встановлено, що впродовж останнього календарного року відповідач у встановленому порядку перед державним податковим органом не звітувався, податкові декларації, звіти та інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків, не подавав. Дані обставини стверджені довідкою про подачу податкової звітності (а.с.4), за даними якої відповідач не подає податкової звітності з 01.12.2011 року. Вирішуючи спір по суті суд виходив з наступного. Згідно з пп. 20.1.12. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України у випадках, встановлених законом, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання. Відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів. Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". Згідно з абз. 5 ч. 2 ст. 38 Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. Частиною 2 ст. 3 цього ж Закону встановлено, що законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій. Відповідач за своєю організаційно-правовою формою господарювання є політичною партією, яка за своїм правовим статусом є неприбутковою організацією та не є платником податків. Згідно зі ст. 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах. Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України "Про політичні партії в Україні", політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку. Згідно ст. 21 Закону України "Про політичні партії в Україні", політична партія може бути за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань чи Генерального прокурора України заборонена в судовому порядку у випадку порушення вимог щодо створення і діяльності політичних партій, встановлених Конституцією України, цим та іншими законами України. Заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск керівних органів, обласних, міських, районних організацій політичних партій, її первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії. У відповідності до ст. 23 Закону України "Про політичні партії в Україні" політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України. Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Частиною 1 ст. 25 Закону України "Про громадські об'єднання" встановлено, що припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється: 1) за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, шляхом саморозпуску або реорганізації шляхом приєднання до іншого громадського об'єднання такого самого статусу; 2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання. Частиною 1 ст. 28 Закону України "Про громадські об'єднання" передбачено, що громадське об'єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації в разі виявлення ознак порушення громадським об'єднанням вимог статей 36, 37 Конституції України, статті 4 цього Закону. Заборона громадського об'єднання має наслідком припинення його діяльності у порядку, встановленому цим Законом, та виключення з Реєстру громадських об'єднань. Наведене свідчить про відсутність матеріально-правової підстави для звернення органу державної податкової служби до суду з вимогою про припинення політичної партії, яка не є суб'єктом підприємницької діяльності, а відтак у позивача відсутнє право вимоги про припинення такої юридичної особи, зокрема відповідача. За наведених обставин Дубенській об'єднаній державній податковій інспекції Рівненської області Державної податкової служби в задоволенні позовних вимог до Політичної партії Радивилівська районна організація селянської партії України про припинення юридичної особи слід відмовити. Підстави для застосування вимог статті 94 КАС України у суду відсутні. Керуючись статтями 160-163, 1832 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: Дубенській об'єднаній державній податковій інспекції Рівненської області Державної податкової служби в задоволенні позовних вимог до Політичної партії Радивилівська районна організація селянської партії України про припинення юридичної особи відмовити повністю. Постанова суду першої інстанції є остаточною, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку. У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя Гломб Ю.О.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2013 |
Оприлюднено | 19.03.2013 |
Номер документу | 29954075 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Гломб Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні