cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
УХВАЛА
Справа № 43/284-15/115-б 12.03.13
За заявою Державного підприємства "ТВЕЛ"
про визнання банкрутом
Суддя Хоменко М.Г.
Представники:
від заявника(боржника)-не з"явилися
від прокуратури Печерського району м.Києва- Половенко Л.В.
від Кабінету Міністрів України- Сінчук Р.В.
Кирик В.К.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заявник звернувся до суду з заявою про визнання банкрутом, оскільки останній неспроможний сплатити борг.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 11.06.2004 порушено провадження у справі 43/284 (суддя Пасько М.В.) за особливостя передбаченими ст.51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Постановою Господарського суду м. Києва від 25.06.2004 боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії Куцеконя О.І., якого зобов'язано провести ліквідаційну процедуру та надати суду свій звіт та ліквідаційний баланс банкрута на затвердження.
Ухалою Київського апеляційного господарського суду від 02.08.2004 Міністерству палива та енергетики України в прийнятті апеляційної скарги на ухвалу госопдарського суду м. Києва від 11.06.2004 та постанову господарського суду м. Києва від 25.06.2004 у справі №42/284 відмовлено.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 01.10.2004 зупинено провадження у справі №43/284 до вирішення районними та апеляційними судами міста Києва справ за позовами працівників боржника про стягнення заборгованості по заробітній платі та відшкодування моральних збитків.
Потановою Вищого господарського суду України від 02.03.2010 касаційну скаргу Гр. Кирика В.К. на постанову господарського суду м. Києва від 25.06.2004 року та ухвалу господарського суду м. Києва від 01.10.2004 року у справі №43/284 задоволено, постанову господарського суду м. Києва від 25.06.2004 року та ухвалу господарського суду м. Києва від 01.10.2004 року скасовано.
Розпорядження керівництва суд від 16.03.2010 справу №43/284 передано для розгляду судді Хоменку М.Г на стадії порушення справи про банкрутство.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 18.03.2010 справу прийнято до свого провадження суддею Хоменком М.Г., присвоєно їй номер 43/284-15/115-б, залучено до участі у справі Прокуратуру м. Києва, Генеральну прокуратуру України, Міністерство економіки України, Фонд державного майна України, Кабінет міністрів України, Міністерство промислової політики України, Управління з питань банкрутства у м. Києві та Київській області Державний департамент з питань банкрутства.
Судові засіданні неодноразово відкладалися через невиконання учасниками провадження у справі вимог попередніх ухвал суду та необхідністю витребування нових доказів.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 15.02.2011 зупинено провадження у справі №43/284-15/115-б про банкрутство Державного підприємства "ТВЕЛ" до моменту вдосконалення механізму примусової реалізації майна підприємств, у статутних фондах яких частка держави становить не менше 25 відсотків.
З огляду на те, що з моменту зупинення провадження у даній справі сплинуло значно багато часу, суд, ухвалою від 19.12.2012 поновив провадження у справі №43/284-15/115-б та призначив до розгляд у судовому засіданні на 09.01.2013.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 09.01.2013 залучено до участі у справі Київську міську раду та відкладено розгляд справи у судовому засіданні на 05.02.2013.
Ухвалою Господарського суду м.Києва від 05.02.2013 відкладено розгляд справи у судовому засіданні на 12.03.2013.
12 березня 2012 року на адресу Господарського суду м. Києва надійшло клопотання представника працівників боржника Кирика Віктора Кириловича про припинення провадження у справі в порядку п1-1 ч.1 ст.80 ГПК України.
Суд повідомляє, що розгляд справи здійснюється за приписами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції, чинній до 19.01.2013 року.
У судовому засіданні, що відбулось 12.03.2013, судом розглянуто клопотання представника працівників боржника Кирика Віктора Кириловича про припинення провадження у справі в порядку п1-1 ч.1 ст.80 ГПК України, яке підтримано у повному обсязі представниками Кабінету Міністрів України та прокуратури Печерського району м.Києва
Дане клопотання мотивоване тим, що, подаючи до суду заяву про ініціювання банкрутства підприємства, ліквідаційною комісією не було дотримано вимог, встановлених як загальними нормами процесуального законодавства, так і спеціальними, вміщеними в Законі України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", адже звернення до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство за процедурою, передбаченою ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", можливе лише після виконання вимог закону та дотримання строків, передбачених ст. ст. 105,110-111 Цивільного кодексу України та ч. 5 ст. 60 Господарського кодексу України.
Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши присутніх учасників провадження у справі вважає подане клопотання обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як встановлено судом, провадження у справі про банкрутство Державного підприємства "ТВЕЛ" порушено за особливостями, передбаченими ст.51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
На думку суду звернення до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство за процедурою, передбаченою ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", можливе лише після виконання вимог та дотримання строків, передбачених ст.ст. 105, 110, 111 Цивільного кодексу України та ст. 60 Господарського кодексу України, які регулюють процедуру ліквідації юридичної особи власником, а також .
Частина 1 ст. 105 Цивільного кодексу України передбачає, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 105 Цивільного кодексу України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється , повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Таке повідомлення друкується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації (Бюлетень державної реєстрації).
Як вбачається із матеріалів справи, до заяви голови ліквідаційної комісії про порушення справи про банкрутство, не додані докази здійснення повідомлення комісією з припинення юридичної особи в порядку ч.4 ст.105 ЦК України. Частиною 3 ст. 110 Цивільного кодексу України встановлено, що якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому законом про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
До заяви про порушення справи про банкрутство ДП «ТВЕЛ» долучено баланс станом на 01.04.2004 рік, який підписано керівником та головним бухгалтером підприємства, але аж ніяк не органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи (Міністерством палива та енергетики України). Як вбачається з матеріалів справи ліквідаційна комісія не дотрималась не тільки приписів ст.111 ЦК України, а й Наказу Міністерства палива та енергетики України №585 від 17.10.2003 року із змінами та доповненнями , пунктом 5.6 якого наказано голові ліквідаційної комісії скласти ліквідаційний баланс та з висновками комісії подати його Міністерству палива та енергетики України на затвердження.
Відповідно до вимог частини 5 статті 60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання .
Виходячи із визначених норм діючого законодавства, суд вважає, що тільки після оцінки вартості наявного майна боржника, в порядку ст. 60 Господарського кодексу України, публікації оголошення в порядку ст. 105 Цивільного кодексу України та ст. 22 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" для виявлення кредиторів, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу можливо з'ясувати питання про недостатність вартості майна боржника для задоволення вимог кредиторів та відповідно можливе звернення до господарського суду з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку статті 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яка передбачає спрощену процедуру банкрутства. Крім того, приписами ст. 60 Господарського кодексу України чітко визначено, що складений ліквідаційної комісією проміжний ліквідаційний баланс підлягає обов'язковій перевірці податковим органом.
Тобто, в процесі ліквідації, орган державної податкової служби має обов'язково перевірити суб'єкта господарювання.
Строк повідомлення державної податкової служби про прийняття рішення щодо ліквідації підприємства установлений Порядком обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Державної податкової адміністрації України від 09.12.2011 № 1588.
Відповідно до п. 11.1 Порядком обліку платників податків і зборів юридичній особі, у разі прийняття рішення про припинення засновниками (учасниками) юридичної особи, уповноваженими органами чи судом, голові комісії з припинення (ліквідатору, ліквідаційній комісії тощо) чи особі, відповідальній за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків у разі ліквідації платника податків, слід у 3-денний строк від дати внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення, подати в орган державної податкової служби, в якому платник податків перебуває на обліку, такі документи:
заяву про припинення платника податків за ф. № 8-ОПП, дата якої фіксується в журналі за ф. № 6-ОПП;
оригінал довідки за ф. № 4-ОПП;
копію розпорядчого документа (рішення) власника або органу, уповноваженого на те установчими документами про припинення;
копію розпорядчого документа про утворення комісії з припинення (ліквідаційної
комісії).
Якщо стосовно платника податків до Єдиного державного реєстру не внесено запису про прийняття рішення про припинення, заява за ф. № 8-ОПП органом державної податкової служби не розглядається. Про це орган державної податкової служби інформує платника податків та пропонує йому подати повторну заяву після внесення такого запису до Єдиного державного реєстру.
Слід зазначити, що ліквідація суб'єкта господарювання з порушенням ч. 5 ст. 60 Господарського кодексу України порушує інтереси Державної податкової служби як спеціально уповноваженого Державою органу у сфері справляння податків і зборів, здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), та позбавляє можливості прийняти рішення щодо обов'язкової перевірки платника податків у визначенні законодавством строки.
Так, ухвалою Господарського суду м.Києва від 05.02.2013 зобов"язано голову ліквідаційної комісії боржника: ознайомитись з матеріалами справи; - надати суду докази виконання наказу Міністерства палива та енергетики України №585 від 18.10.2003р. "Про ліквідацію ДП "Твел", зокрема, докази виконання п.5.3 зазначеного наказу - опублікування відомостей за місцем знаходження підприємства ДП "Твел" про його ліквідацію; надати докази виконання вимог ст.ст. 105, 110,111 Цивільного кодексу України, зокрема, проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Матеріали справи не містять належних доказів на підтвердження вчинення комісією з припинення юридичної особи всі дій передбачених Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України, зокрема матеріали не містять доказів повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію боржника у встановленому законом порядку та подання державній податковій інспекції на перевірку проміжного ліквідаційного балансу, як то передбачено ст. 60 Господарського кодексу України.
Таким чином, суд дійшов висновку, що оскільки заявником (боржником) не було належним чином виконано вимоги ч.4 ст.105 Цивільного кодексу України та ч.5ст.60 Господарського кодексу України доказами обґрунтовано правового статусу боржника, як суб'єкта підприємництва та відсутні інші обставини, передбачені ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справі підлягає припиненню на підставі ч. 1 ст. 80 ГПК України через субсидіарне застосування цієї норми до провадження у справах про банкрутство.
Відповідно до п.1 1 ч.1 ст. 80 ГПК господарський суд припиняє провадження у справі якщо відсутній предмет спору.
З урахуванням викладеного суд припиняє провадження у справі на підставі п.1 1 ч.1 ст. 80 ГПК України, оскільки у справі відсутній предмет спору.
Аналогічної позиції притримується Київський апеляційний господарський суд в постанові № 44/260-б від. 23.11.2011 року та № 46/159-б від 06.12.2011 року та Вищий господарський суд України в постанові №15/383-б від 14.06.2011р.
Приймаючи до уваги вищевикладене, керуючись Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом провадження", Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським процесуальним кодексом України, суд -
У Х В А Л И В:
1.Провадження у справі № 43/284-15/115-б за заявою Державного підприємства «Твел» про банкрутство Державного підприємства «Твел» (код ЄДРПОУ 20273384) припинити.
2. Припинити дію мораторію на задоволення вимог кредиторів.
3. Зобов"язати державного реєстратора Печерської районної у місті Києві державної адміністрації внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис (п 1 ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців") про припинення провадження у справі про банкрутство Державного підприємства «Твел» (код ЄДРПОУ 20273384).
4. Копію ухвали направити заявнику, боржнику, Міністерству економіки України, Фонду державного майна України, Кабінету міністрів України, Міністерству промислової політики України, державному реєстратору за місцем знаходження боржника для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відповідне судове рішення .
5. Копію ухвали для відома направити в:
- Прокуратуру м. Києва;
- Прокуратуру за місцезнаходженням боржника;
- установі банку боржника;
- Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України;
- державній виконавчій службі за місцезнаходженням боржника.
Суддя М.Г. Хоменко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2013 |
Оприлюднено | 18.03.2013 |
Номер документу | 29974155 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Хоменко М.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні