КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 2а-14607/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Смолій І.В Суддя-доповідач: Шурко О.І.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 лютого 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого Шурка О.І.,
суддів Кузьменка В.В., Василенка Я.М.,
при секретарі Киричуку Р.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні, без фіксування його за допомогою звукозаписувального технічного засобу згідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, апеляційну скаргу Головного управління містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 листопада 2012 р. у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Головного управління містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправним та скасування Рішення про відмову, зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 листопада 2012 р. адміністративний позов задоволено: визнано протиправним та скасовано Рішення Головного управління містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11.10.2012 року №13373/0/18-1/27-12 про відмову у наданні ОСОБА_2 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для будівництва «Комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на перетині вул. Осінньої та вул. Командарма Уборевича у Святошинському районі м. Києва»; зобов'язано Головне управління містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надати ОСОБА_2 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки для будівництва «Комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на перетині вул. Осінньої та вул. Командарма Уборевича у Святошинському районі м. Києва», згідно Техніко-економічних показників, визначених в Містобудівному розрахунку, розробленому ТОВ «Всеукраїнський центр розвитку містобудування та інжинірингу»; присуджено з Державного бюджету України на користь ОСОБА_2 судові витрати у розмірі 100,00 грн.
Не погоджуючись з зазначеним вище судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану постанову, як таку, що ухвалена з порушенням норм матеріального і процесуального права, та ухвалити нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що зазначена апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Судом першої інстанції, як і колегією суддів апеляційного суду, встановлено, що Рішенням Київської міської ради від 27.11.2009 року №807/2876 передано позивачу у приватну власність земельну ділянку площею 0,1000 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на АДРЕСА_1. 08 лютого 2010 року позивачем одержано Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯЖ №903722, якій присвоєно кадастровий номер 8000000000:75:741:0064.
Позивач, маючи намір побудувати «Комплекс багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на перетині АДРЕСА_4 у Святошинському районі м. Києва», 02 лютого 2012 року уклав три безстрокові Договори суперфіцію з власником земельних ділянок, відповідно до п.1.1., 2.1., 3.1. яких Власник надає, а Суперфіціарій приймає у безстрокове платне користування земельні ділянки, які розташовані: 1) на АДРЕСА_2 (площа 0,1000 га, кадастровий номер 8000000000:75:741:0128, Рішення Київської міської ради від 28.12.2010 року №541/5353, Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯЖ №018955); 2) на АДРЕСА_3 (площа 0,1000 га, кадастровий номер 8000000000:75:741:0062, Рішення Київської міської ради від 27.11.2009 року №811/2880, Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯЖ №903721); 3) на АДРЕСА_4 (0,1000 га, кадастровий номер 8000000000:75:741:0067, Рішення Київської міської ради від 27.11.2009 року №812/2881, Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯЖ №903724). Додатково 09 лютого 2012 року між позивачем та іншим власником земельних ділянок було укладено два безстрокові Договори суперфіцію, відповідно до п.1.1., 2.1., 3.1. яких Власник надає, а Суперфіціарій приймає у безстрокове платне користування земельні ділянки, які розташовані: 1) на АДРЕСА_5 (площа 0,1000 га, кадастровий номер 8000000000:75:741:0059, Рішення Київської міської ради від 27.11.2009 року №808/2877, Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯЖ №903720); 2) на АДРЕСА_6 (площа 0» 1000 га, кадастровий номер 8000000000:75:741:0066, Рішення Київської міської ради від 27.11.2009 року №809/2878, Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯЖ №903723).
Позивачем було замовлено Передпроектні пропозиції та Містобудівний розрахунок для будівництва «Комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на перетині вул. Осінньої та вул. Командарма Уборевича у Святошинському районі м. Києва».
Функціональним призначенням земельних ділянок для запланованого будівництва відповідно до Генерального плану м. Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 року №370/1804 є частково територія громадських будівель та споруд і частково територія житлової садибної забудови (відповідь з Комунальної організації «Інститут Генерального плану м. Києва»).
11 листопада 2012 року Комунальна організація «Інститут Генерального плану м. Києва» листом №13-2101 повідомила позивача про те, що земельну ділянку по АДРЕСА_2 та АДРЕСА_4 у проекті Генерального плану міста Києва враховано як територію середньо та малоповерхової забудови.
Як вбачається з листа від 11.06.2012 року №7/14-9651 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України - Мінрегіон вважає за можливе будівництво Комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на перетині вул. Осінньої та вул. Командарма Уборевича за умови отримання в Головному управлінні містобудування та архітектури м. Києва містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, розроблення в установленому порядку проектної документації та отримання відповідного Дозволу (Декларації) Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю м. Києва.
18 вересня 2012 року позивач звернувся до Головного управління містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської рий (Київської міської державної адміністрації) з заявою про надання Містобудівних умов та обмежень проектування будівництва «Комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на перетині вул. Осінньої та вул. Командарма Уборевича у Святошинському районі м. Києва».
11 жовтня 2012 року Головне управління своїм листом №133/73/0/18-1/27-12 повідомило позивача, що в зв'язку з невідповідністю намірів забудови земельної ділянки містобудівній документації та видам використання території, Головне управління не має можливості розробити містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки.
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що прийнявши Рішення про відмову у видачі містобудівних умов та обмежень відповідач діяв з порушенням норм чинного законодавства України, чим суттєво обмежив власника (користувача) земельної ділянки права на забудову земельних ділянок.
Колегія суддів повністю погоджується з висновком суду першої інстанції, аргументуючи свою позицію наступним.
В матеріалах справи міститься висновок КО «Інститут Генерального плану м. Києва» від 16.02.2012 року №15-235, який передбачає, що спірну земельну ділянку у проекті Генерального плану міста Києва та його приміської зони до 2025 року враховано за функціональним призначенням до середньо та малоповерхової забудови.
Колегія суддів звертає увагу, що на території середньоповерхової забудови дозволяється розміщення багатоквартирних житлових будинків до 9 поверхів. До того ж, на прилеглих територіях спірної земельної ділянки вже розташована значна кількість багатоповерхових житлових будинків.
Крім того, із зазначеного висновку Комунальної організації «Інститут генерального плану м. Києва» вбачається, що функціональне призначення земельних ділянок на перетині вул. Командарма Уборевича та вул. Осінньої, площею 0,6 га, відповідно до Генерального плану м. Києва: частково територія громадських будівель та споруд і частково житлової садибної забудови, а відповідно до проекту Генерального плану розвитку міста Києва та його приміської зони до 2025 року враховано як територія середньо та малоповерхової забудови.
Судом встановлено, що вид використання земельної ділянки з боку позивача відповідає категорії земельної ділянки, а саме житловій забудові.
У зв'язку з викладеним колегія суддів вважає, що вимога відповідача щодо зміни виду використання земельної ділянки для будівництва є незаконною та такою, що порушує права позивача.
Також, як вбачається зі схеми зонування території, розміщеної на офіційному веб-сайті Комунальної організації «Інститут Генерального плану м. Києва» земельна ділянка позивача для будівництва «Комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення на перетині вул. Командарма Уборевича та вул. Осінньої у Святошинському районі м. Києва» знаходиться в межах зони «Ж-4» - житлова зона багатоповерхової забудови.
Колегія суддів також не бере до уваги доводи апелянта про те, що земельна ділянка по вул. Командарма Уборевича 6-в не виключена з переліку зелених зон загального користування м. Києва, оскільки відповідно до листа Головного управління екології та охорони природних ресурсів № 071/04-4-11/3030 від 16.06.2010 року дана земельна ділянка не потрапляє до переліку зелених зон загального користування «Програми комплексного розвитку зеленої зони м. Києва до 2010 року та концепції формування зелених насаджень в центральній частині міста».
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Надані докази, які є у справі, були оцінені колегією суддів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Крім того, було оцінено належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, що відповідає вимогам ст. 86 КАС України.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими судом першої інстанції обставинами, наявними в матеріалах справи доказами та нормами права, зазначеними в мотивувальній частині оскаржуваного рішення суду.
Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 200 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 41, 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Головного управління містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 листопада 2012 р. - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.
Головуючий:
Судді:
Повний текст ухвали виготовлено 26.02.2013.
Головуючий суддя Шурко О.І.
Судді: Василенко Я.М.
Кузьменко В. В.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2013 |
Оприлюднено | 18.03.2013 |
Номер документу | 29977928 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Шурко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні