Постанова
від 12.03.2013 по справі 2а/2370/4543/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 березня 2013 року Справа № 2а/2370/4543/2012

10 год. 34 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Холода Р.В.,

при секретарі судового засідання - Гоголевій Ю.В.,

за участю:

представника позивача - Грязона Р.М. за довіреністю,

представника відповідача - Павленко М.В. за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватного підприємства «Сфера-Пласт» до державної податкової інспекції у м. Черкасах про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулося приватне підприємство «Сфера-Пласт» з адміністративним позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Черкасах від 17.10.2012 року №00004912301.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, обґрунтовуючи їх тим, що ДПІ у м. Черкасах при проведенні перевірки ПП «Сфера-Пласт» перевищила надані їй законом повноваження, у позивача наявні та були надані до перевірки всі необхідні первинні облікові та податкові документи, з якими Податковий кодекс України пов'язує право платника ПДВ на податковий кредит з цього податку, господарські відносини ПП «Сфера-Пласт» з його контрагентом мають реальний характер, контрагент позивача має діючу ліцензію Міністерства регіонального розвитку та будівництва України на здійснення господарської діяльності у сфері будівництва, податковий орган не встановив в акті перевірки фіктивний характер цих відносин, а також відсутністю судового рішення про визнання недійсним договору між ПП «Сфера-Пласт» та його контрагентом.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд скасувати податкове повідомлення-рішення державної податкової інспекції у м. Черкасах від 17.10.2012 року №00004912301.

Представник відповідача проти заявленого адміністративного позову заперечує, мотивуючи це тим, що за відсутності факту придбання робіт або в разі якщо придбані роботи не призначені для використання у господарській діяльності платника податку, відповідні суми не можуть включатися до складу податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених документів або сплати грошових коштів. За твердженням представника відповідача контрагент ПП «Сфера-Пласт» не мав здатності виконати будівельні роботи, обумовлені договором підряду, який був укладений між вказаними господарюючими суб'єктами, а відтак, складені сторонами вказаного договору первинні документи не мають юридичної сили.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судом встановлено, що приватне підприємство «Сфера-Пласт» зареєстроване як суб'єкт господарювання виконавчим комітетом Черкаської міської ради 10.10.2007 року, код за ЄДРПОУ 35492967; свідоцтво платника податку на додану вартість від 17.07.2012 року №200055222.

ДПІ у м. Черкасах було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ПП «Сфера-Пласт» щодо господарських відносин з ТОВ «Термо-Центр».

Результати вказаної перевірки оформлені Актом від 03.10.2012 року №250/22-14/35492967 «Про результати проведення документальної позапланової перевірки приватного підприємства «Сфера-Пласт» (код за ЄДРПОУ 35492967) щодо господарських відносин з ТОВ «Термо-Центр» (код за ЄДРПОУ 34840826) за травень 2012 р.».

Перевіркою встановлено порушення позивачем п.198.6. ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено від'ємне значення по податку на додану вартість за період з 01.05.2012 р. по 31.05.2012 р. у сумі 50000грн.

За наслідками вказаної перевірки ДПІ у м. Черкасах прийняла 17.10.2012 року податкове повідомлення-рішення №00004912301, яким визначила позивачу грошове зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 50000грн.

Вирішуючи даний спір, суд виходить з того, що згідно з пунктом 198.1 статті 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Згідно з п.п.198.2, 198.3 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку (п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України).

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» цей закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності, які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Відповідно до частини 1 статті 9 вказаного закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Отже, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі реального здійснення операцій, підтверджених первинними документами, складеними відповідно до вимог чинного законодавства.

Судом встановлено, що між ПП «Сфера-Пласт» (Замовник) та ТОВ «Термо-Центр» (Підрядник) було укладено договір підряду №15 від 17.04.2012 року, згідно з яким Замовник доручає, а Підрядник зобов'язується своїми силами і засобами відповідно до умов цього договору виконати роботи по оздобленню мінеральною ватою фасаду школи в с. Родниківка Уманського району.

Загальна вартість будівельних робіт за вказаним договором становить 300043,20грн. (в т.ч. - ПДВ - 50007,20грн.).

ПП «Сфера-Пласт» перерахувало ТОВ «Термо-Центр» 07.05.2012р. кошти в сумі 300000грн. в якості оплати за будівельні роботи, що підтверджується платіжним дорученням №117.

За фактом отримання грошових коштів ТОВ «Термо-Центр» виписало 07.05.2012р. позивачу податкову накладну №1, яка за формою та змістом відповідає нормам ст.201 Податкового кодексу України.

Виконання сторонами договору підряду №15 від 17.04.2012 року своїх зобов'язань за вказаним договором підтверджується Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за червень 2012 року (форма №КБ-3); Актом №1 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2012 року (форма №КБ-2в); Договірною ціною на будівництво школи в с. Родниківка Уманського району та Локальним кошторисом №2-1-1 на загально будівельні роботи (форма №4).

Крім того, слід зазначити, що ТОВ «Термо-Центр» є належним чином зареєстрованою юридичною особою, відомості про яку включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

ТОВ «Термо-Центр» є платником податку на додану вартість, що підтверджується свідоцтвом №200077625 від 15.04.2010 року.

Згідно з Довідкою АБ №514202 з Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України основними видами господарської діяльності ТОВ «Термо-Центр» є: будівництво житлових і нежитлових будівель (41.20); інші роботи із завершення будівництва (43.39); інші спеціалізовані будівельні роботи (43.99).

ТОВ «Термо-Центр» має Ліцензію серії АВ №515102 на здійснення господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, видану Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві Міністерства регіонального розвитку та будівництва України, термін дії якої з 27.04.2010 року по 27.04.2013 року.

Відповідно до Переліку робіт провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури (додаток до ліцензії АВ №515102) ТОВ «Термо-Центр» має право здійснювати, зокрема, такі види діяльності, як роботи з опорядження конструкцій та устаткування (3.02.00) та облицювання приміщень штучними виробами (3.02.05.01).

Згідно з пунктом 2.2. Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у будівництві, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 27.01.2009 року N 47, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11.03.2009 року за N 226/16242, господарську діяльність у будівництві, пов'язану із створенням об'єктів архітектури, здійснюють суб'єкти господарської діяльності за дотримання таких умов:

Організаційних:

- наявність затвердженої організаційної структури підприємства відповідно до Переліку робіт, що заявляються;

- наявність у організаційній структурі підприємства підрозділів та/або спеціалістів, які забезпечать виконання адміністративно-керівних, виробничо-технічних, планово-договірних, виробничих, юридичних і допоміжних функцій та функцій з контролю якості, промислової безпеки та охорони праці, ведення та збереження нормативної та виконавчої документації;

- укомплектованість підприємства інженерно-технічними працівниками і робітниками необхідних професій та кваліфікацій відповідно до організаційної структури підприємства, положень Класифікатора професій (ДК 003:2010), затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 28.04.2010 N 327 (далі - КП), та вимог Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (Випуск 64), затвердженого наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13.10.99 N 249;

- виробничі приміщення, засоби виробництва повинні бути власні або орендовані, що підтверджується відповідними документами.

Кваліфікаційних:

- керівники та виконавці робіт залежно від видів виконуваних робіт повинні мати відповідні освітні та освітньо-кваліфікаційні рівні;

- керівник підприємства або його заступник (коди КП - 121, 1313) повинні мати повну або базову вищу освіту відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст, бакалавр). Стаж роботи за посадою нижчого рівня повинен становити: для магістра або спеціаліста - не менше 2 років, бакалавра - не менше 3 років;

- головний інженер (код КП - 122) повинен мати повну вищу освіту відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Стаж роботи за посадою нижчого рівня повинен становити: для магістра - не менше 2 років, спеціаліста - не менше 3 років.

Технологічних:

- наявність техніки, обладнання, устаткування, приладів та інструментів відповідно до технологічних вимог виконання робіт за умов дотримання вимог ДБН Г.1-5-96 "Нормативна база оснащення будівельних організацій (бригад) засобами механізації, інструментом і інвентарем";

- виконання робіт здійснюється згідно з нормативно-технічними документами (ДБН, СНиП, ГОСТ, ДСТУ).

Таким чином, наявність у ТОВ «Термо-Центр» не анульованої ліцензії на право здійснення господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, спростовує висновок ДПІ у м. Черкасах про відсутність у вказаного господарюючого суб'єкта реальної здатності виконати будівельні роботи, обумовлені договором підряду №15 від 17.04.2012 року.

Щодо посилання відповідача на те, що у Акті №1 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2012 року вказаний замість договору підряду №15 від 17.04.2012 року договір підряду №1/5 від 02.04.2012 року, то згідно з листом ПП «Сфера-Пласт» від 10.07.2012 року, адресованим ТОВ «Термо-Центр», вказане посилання є помилковим, а сторони узгодили виправлення даної помилки.

Належне виконання ТОВ «Термо-Центр» своїх зобов'язань за договором підряду №15 від 17.04.2012 року підтверджується також листом Головного управління капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації від 11.03.2013 року №196/05-05, згідно з яким зовнішні опоряджувальні роботи в школі с. Родниківка Уманського району виконало саме ТОВ «Термо-Центр».

Будь-яких інших доказів сторони не надали.

Згідно зі ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову приватного підприємства «Сфера-Пласт».

Відповідно до ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 14, 94 160-163, 167, 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення державної податкової інспекції у м. Черкасах від 17.10.2012р. №00004912301.

Стягнути з Державного бюджету України на користь приватного підприємства «Сфера-Пласт» 500 (п'ятсот) грн. 00 коп. судового збору.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд за правилами, встановленими ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.В. Холод

повний текст постанови виготовлено 15.03.2013р.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.03.2013
Оприлюднено20.03.2013
Номер документу30021288
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/4543/2012

Ухвала від 05.03.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Р.В. Холод

Ухвала від 16.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 16.04.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Постанова від 12.03.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Р.В. Холод

Ухвала від 24.12.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Р.В. Холод

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Р.В. Холод

Ухвала від 30.11.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Р.В. Холод

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні