П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 березня 2013 р. м. Чернівці Справа №824/397/13-а
Чернівецький окружний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді - Григораша В.О., суддів - Боднарюка О.В., Маренича І.В.;
секретаря судового засідання -Дячука Д.А.;
за участю:
представника позивача - Бирчака Б.С.;
представника відповідача - Сербенюка А.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позов приватного корпоративного підприємства "Денисівка Плюс" (позивач) до Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті (відповідач) про визнання протиправними та скасування рішення, визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
В поданому до суду адміністративному позові приватне корпоративне підприємство "Денисівка Плюс" просило: 1) визнати протиправним та скасувати наказ Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті від 29.12.2012 року №255 в частині забезпечення внесення маршруту "Харків-Чернівці" рейси 783/784 до переліку об'єктів конкурсу; 2) визнати протиправною бездіяльність Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, щодо не видачі дозволів автомобільному перевізнику, який брав участь у конкурсі 28.07.2011року та 03.08.2011року на об'єктах конкурсу №27 "Харків - Чернівці" рейс 783/784 і посів друге місце на строк дії дозволу на перевезення, що був анульований, тобто на 5 років; 3) зобов'язати Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті видати дозволи автомобільному перевізнику, який брав участь 28.07.2011 року та 03.08.2011 на об'єкт конкурсу №27 "Харків - Чернівці" рейс 783/784 і посів друге місце на строк дії дозволу на перевезення, що був анульований, тобто на 5 років.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 28.07.2011 року та 03.08.2011 року Державною адміністрацією автомобільного транспорту (Державтотрансадміністрація) проводився конкурс на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування. Рішенням Комітету Державтотрансадміністрації з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування від 28.07.2011 року та 03.08.2011 року оформленого протоколом №225 визнано ВАТ "Денисівка" переможцем конкурсу на об'єкті №27 "Харків-Чернівці" рейс 783/784, а друге місце, на цьому рейсі, зайняв автомобільний перевізник ПКП "Денисівка Плюс".
Постановою Вищого адміністративного суду України від 07.11.2012 року у справі №К/9991/54184/12 визнано протиправним рішення Комітету Державтотрансадміністрації з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування від 28.07.2011 року, 03.08.2011 року оформленого протоколом №255 в частині допуску ВАТ "Денисівка" до участі в конкурсі та визнання переможцем конкурсу. Також, цією постановою скасовано наказ Державтотрансадміністрації від 11.08.2011 року №407 в частині видачі ВАТ "Денисівка" дозволу серії АС №000633 на перевезення пасажирів на міжобласному маршруті загального користування "Харків-Чернівці" рейси 783/784. Зобов'язано Комітет Державтотрансадміністрації з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування в межах своєї компетенції прийняти нове рішення про визнання переможцем конкурсу на об'єктах конкурсу № 21 "Чернівці - Севастополь", рейси 799/800 та № 27 "Харків - Чернівці" рейс 783/784, що відбувся 28.07.2011 р. та 03.08.2011 року.
На час звернення до суду, рішення про державну реєстрацію ліквідації Державтотрансадміністрації не прийнято, проте всі повноваження передані до Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекція України).
Позивач зазначає, що згідно п.2.1 Порядок видачі та анулювання дозволу на перевезення пасажирів на міжобласних маршрутах загального користування затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України 07.05.2010 №279 дозвіл на перевезення пасажирів на міжобласних маршрутах загального користування видається автомобільному перевізнику, який за результатами конкурсу посів друге місце, у разі дострокового анулювання дозволу суб'єкта господарювання, який був визнаний переможцем конкурсу.
Враховуючи зазначене, 23.11.2012 року позивач листом від 21.11.2012 року офіційно підтвердив згоду на перевезення пасажирів на об'єкті конкурсу №27 "Харків-Чернівці" рейс 783/784 та просив видати дозвіл на цей маршрут, як такому, що посів друге місце за результатами конкурсу, згідно протоколу №225.
Однак, Укртрансінспекція України не видала ПКП "Денисівка Плюс" дозвіл на перевезення по маршруту "Харків-Чернівці" рейс 783/784, а листами від 29.12.2012р. №6669 та №6670 повідомила, що на підставі наказу від 29.12.2012 року №255, на виконання постанови Вищого адміністративного суду України від 07 листопада 2012 року у справі №К/9991/54184/12, Укртрансінспекцією прийнято рішення про внесення паритетної частини маршруту Чернівці -Севастополь рейси, 799/800, та маршруту Харків - Чернівці, рейс 783/784 до переліку об'єктів конкурсу, що відбудеться у лютому місяці.
Позивач вважає, що виносити зазначений маршрут до переліку об'єктів конкурсу у відповідача не було жодних правових підстав, оскільки постанова Вищого адміністративного суду України від 07 листопада 2012 року на момент прийняття наказу від 29.12.2012 №255 не виконана, а проведення нового конкурсу та визначення нового переможця на маршруті суперечить постанові Вищого адміністративного суду України та в подальшому ускладнить або унеможливить її виконання.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві.
Відповідач не погоджуючись із позовними вимогами надав суду письмові заперечення виходячи із наступного.
Організатором конкурсу на міжміському і приміському автобусних маршрутах, які виходять за межі території області є Укртрансінспекція України. На підставі Закону України "Про автомобільний транспорт" Державтотрансадміністрація припинила здійснювати функції з проведення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування.
Одночасно, відповідно до Указу Президента України від 06.04.2011 року №370/2011 "Питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади" та Положення від 06.04.2011 року №387/2011 не встановлено, що Укртрансінспекція України, як центральний орган виконавчої влади наслідує права та обов'язки Державтотрансадміністрації.
Представник відповідача в судовому засідання заперечував проти позовних вимог та просив суд відмовити у їх задоволенні у повному обсязі.
Заслухавши пояснення сторін, перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню частково з таких підстав.
Судом встановлено, що відповідно до Довідки АА №756024 з ЄДРПОУ, позивач зареєстрований Виконавчим комітетом Чернівецької міської ради за адресою місцезнаходження вул. М.Тореза, 64-Б, м. Чернівці. Видами діяльності позивача є: інший пасажирський наземний транспорт, н.в.і.у; роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах; виробництво вогнетривких виробів; діяльність туристичних агентств; інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (а.с. 59).
Відповідно до Протоколу №225 на засіданні Комітету Державтотрансадміністрації з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах вирішено визнати переможцем ВАТ "Денисівка" на самостійне виконання рейсів 783/784 маршруту "Харків-Чернівці". Визнано таким, що зайняв друге місце ПКП "Денисівка Плюс" (а.с. 17).
Вищий адміністративний суду України розглянувши 07.11.2012 року адміністративну справу №К/9991/54184/12 (а.с. 19-25) за позовом ПКП "Денисівка Плюс" до Державної адміністрації автомобільного транспорту, Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті про визнання протиправними та скасування рішень постановив:
1. Визнати протиправним рішення Комітету Державної адміністрації автомобільного транспорту з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування, від 28.07.2011 року, 03.08.2011року, оформленого протоколом №225 в частині допуску ВАТ "Денисівка" до участі в конкурсі, що відбувся 28.07.2011 року та 03.08.2011 року;
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комітету Державної адміністрації автомобільного транспорту з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування, від 28.07.2011 року, 03.08.2011 року, оформленого протоколом №225 в частині визнання ВАТ "Денисівка" переможцем конкурсу на об'єктах конкурсу №21 "Чернівці-Севастополь", рейси 799/800 та №27 "Харків-Чернівці" рейс 783/784;
3.Визнати протиправним та скасувати наказ Державної адміністрації автомобільного транспорту від 11.08.2011 року №407 "Про введення в дію рішень, прийнятих на засіданні комітету Державтотрансадміністрації з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування, оголошеного на 28.07.2011 року" в частині:
- введення в дію рішення Комітету Державної адміністрації автомобільного транспорту з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування, від 28.07.2011 року 03.08.2011 року, оформленого протоколом №225 - щодо визнання ВАТ "Денисівка" переможцем конкурсу на об'єктах конкурсу №21 "Чернівці-Севастополь" рейси 799/800 та №27 "Харків-Чернівці" рейс 782/784;
- видачі ВАТ "Денисівка" дозволу серії АС №000633 на перевезення пасажирів на міжобласному маршруті загального користування "Харків-Чернівці" рейси 783/784, та дозволу серії АС №000632 на перевезення пасажирів на міжобласному маршруті загального користування "Чернівці-Севастополь", рейси 799/800;
- надання ВАТ "Денисівка" затверджених розкладів руху на міжобласному маршруті загального користування "Чернівці-Севастополь" рейси 799/800 та "Харків-Чернівці" рейс 783/784.
4. Зобов'язати Комітет державної адміністрації автомобільного транспорту з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування в межах своєї компетенції прийняти нове рішення про визнання переможцем конкурсу на об'єктах конкурсу №21 "Чернівці-Севастополь", рейси 799/800 та №27 "Харків-Чернівці" рейс 783/784, що відбувся 28.07.2011 року та 03.08.2011 року.
Листом від 21.11.2012 року №0277 позивач повідомив голову Укртрансінспекції України про постанову Вищою адміністративного суду України від 07.11.2012 року у справі №К/9991/54184/12, у зв'язку з чим просив видати дозвіл на перевезення пасажирів по маршруту "Харків-Чернівці" рейси 782/784, який згідно Протоколу №225 посів друге місце на об'єкті конкурсу (а.с. 26).
Розглянувши лист позивача від 21.11.2012 року №0277 Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті листом від 29.12.2012 року №66-70 повідомила його про наступне. Організатором конкурсу, що відбувся 28.07.2011 року та 03.08.2011 року по об'єктах конкурсу №21 Чернівці-Севастополь, рейси 799/800 та №27 Харків-Чернівці, рейси 783/784 була Державна адміністрація автомобільного транспорту. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2011 року №346 Державтотрансадміністрацію віднесено до органів що ліквідуються. Враховуючи викладене, Комітет Державної адміністрації автомобільного транспорту з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування не може прийняти нове рішення про визнання переможцем конкурсу на об'єктах №21 "Чернівці-Севастополь", рейси 799/800 та №27 "Харків-Чернівці", рейси 783/784, що відбувся 28.07.2011 року та 03.08.2011 року. Одночасно, цим листом позивача повідомлено, що Укртансінспекцією прийнято рішення про внесення паритетної частини маршруту "Харків-Чернівці", рейси 783/784, до переліку об'єктів конкурсу, що відбудеться у лютому місяці (а.с. 32-33).
Наказом Укртансінспекції України від 29.12.2012 року №255 прийнято рішення про внесення паритетної частини маршруту "Чернівці-Севастополь", рейси 799/800, та маршруту "Харків-Чернівці" рейси 783/784, до переліку об'єктів конкурсу і як підставу для прийняття зазначеного наказу вказано постанову Вищого адміністративного суду України від 07.11.2012 року по справі К/9991/54184/12 (а.с. 39).
Згідно інформації опублікованої в інформаційно-аналітичному віснику органів державної влади, державних підприємств автомобільної галузі та АсМАП України "Перевізник", Укртрансінспекцією оголошено конкурс, який відбудеться 06 березня 2013року, з перевезення пасажирів на міжобласних автобусних маршрутах загального користування рейс 783/784 по маршруту "Харків-Чернівці", протяжність маршруту - 1025 км., періодичність виконання перевезень - постійно, щоденно (а.с. 27-29).
Розглянувши запит позивача на отримання публічної інформації, відповідач листом від 09.01.2013 року №102/14/15-13 повідомив його про наступне. Повноваження з організації пасажирських перевезень на міжнародних автобусних маршрутах загального користування на сьогоднішній день здійснює Укртрансінспекція України. На даний час Укртрансінспекцією України припинено видачу дозволів та витягів з дозволів до затвердження в установленому законодавством порядку форми дозволу та витягу з дозволу на обслуговування пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у міжобласному сполученні. На виконання постанови Вищого адміністративного суду України від 07.11.2012 року наказом від 29.12.2012 року №255 Укртрансінспекцією України прийнято рішення про внесення паритетної частини маршруту "Чернівці-Севастополь", рейси 799/800, та маршруту "Харків-Чернівці", рейси 783/784, до переліку об'єктів конкурсу, що відбудеться у лютому місяці. Також зазначено, що Укртрансінспекцією не вчинялися будь-які дії щодо анулювання дозволів серії АС №000633 та АС №000632 та видачі дозволів на перевезення пасажирів по маршруту "Харків-Чернівці" рейси 783/784 та по маршруту "Чернівці-Севастополь" рейси 799/800 та витягів з них, автомобільним перевізникам, які за результатами конкурсу, що відбувся 28.07.2011 року та 03.08.2011 року посіли друге місце (а.с. 34-35).
Розглянувши запит позивача на отримання публічної інформації від 30.01.2013 року, відповідач листом від 06.02.2013 року №580/11/15-13 повідомив його, що оскільки Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті не є правонаступником Державної адміністрації автомобільного транспорту, тому згідно з наказом Укртрансінспекції від 29.12.2012 року №255 прийнято рішення про внесення паритетної частини маршруту "Чернівці-Севастополь", рейси 799/800, та маршруту "Харків-Чернівці", рейси 783/784 до переліку об'єктів конкурсу. Про проведення вищезазначеного конкурсу оголошено в журналі "Первізник" №1-2/2013. На дайни момент у ТДВ "Денисівка" немає жодних підстав для здійснення перевезень на вказаних маршрутах. Тому, Укртрансінспекцією України будуть здійснені заходи державного контролю, відповідно до чинного законодавства (а.с. 37-38).
До вказаних спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та й спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Законом України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001р. № 2344-III (Закон України № 2344-III) (зі мінами і доповненнями) врегульовано відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.
Згідно ст. 7 цього Закону України № 2344-III забезпечення організації пасажирських перевезень, на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласні маршрути), покладається на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.
Відповідно до ст. 43 Закону України № 2344-III визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах та у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.12.2008 року затверджено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (Порядок № 1081), який визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - конкурс) і є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.
Згідно п. 4. Порядку № 1081 (в редакції станом 01.01.2011року) організатором на міжміському і приміському маршрутах, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут) було визначено Державтотрансадміністрацію, а з 26.09. 2011року, згідно Постанови Кабінету Міністрів від 29.06.2011року № 953, ці функції покладено на Укртрансінспекцію України.
Згідно п. 46 Порядку № 1081, переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів. Претендентом, який посів друге місце, визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів без урахування показника переможця конкурсу.
Пунктом 49 Порядку № 1081 встановлено, що рішення конкурсного комітету про визначення переможця конкурсу, а також перевізника-претендента, який за результатами розгляду посів друге місце, оголошується перевізникам-претендентам під час конкурсу, у 10-денний строк оформляється протоколом, який підписується присутнім головою або заступником голови та секретарем конкурсного комітету, і подається організатору.
Згідно ст. 31 Закону України "Про автомобільний транспорт", Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України 07.05.2010 № 279, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 червня 2010 р. за № 409/17704 (Порядок №279), затверджено Порядок який визначає процедуру видачі та анулювання дозволу на перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласні маршрути).
Пунктом 2.1. Порядку №279 встановлено, що дозвіл на перевезення пасажирів на міжобласних маршрутах загального користування видається автомобільному перевізнику, який:а) за результатами конкурсу визнаний переможцем; б) за результатами конкурсу посів друге місце, у разі якщо перевізник-претендент, який став переможцем конкурсу, надав письмову відмову від одержання дозволу на перевезення; в) за результатами конкурсу посів друге місце, у разі дострокового анулювання дозволу суб'єкта господарювання, який був визнаний переможцем конкурсу; г) є тимчасовим, у разі анулювання дозволу на перевезення за відсутності суб'єкта господарювання, який за результатами конкурсу посів друге місце, або при його письмовій відмові від отримання дозволу на перевезення; ґ) є тимчасовим, у разі відкриття нового автобусного маршруту або нового рейсу для вивчення доцільності його функціонування; д) є тимчасовим, у разі визнання недійсним чи скасування судом рішення конкурсного комітету; е) є тимчасовим, у разі зупинення судом рішення конкурсного комітету.
Як встановлено з матеріалів справи, рішенням комітету Державтотрансадміністрації з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування від 28.07.2011 року та 03.08.2011 року оформленого протоколом №225 визнано ВАТ "Денисівка" переможцем конкурсу на об'єкті №27 "Харків-Чернівці" рейс 783/784. Визнано таким, що зайняв друге місце ПКП "Денисівка-Плюс".
Постановою Вищого адміністративного суду України від 07.11.2012 у справі №К/9991/54184/12, зокрема, визнано протиправним та скасовано Наказ Державної адміністрації автомобільного транспорту від 11.08.2011 р. №407 в частині: - визнання ВАТ "Денисівка" переможцем конкурсу на об'єктах конкурсу №21 "Чернівці - Севастополь", рейси 799/800 та № 27 "Харків-Чернівці" рейс 783/784; - видачі ВАТ "Денисівка" дозволу серії АС №000633 на перевезення пасажирів на міжобласному маршруті загального користування "Харків-Чернівці" рейси 783/784, та дозволу серії АС №000632 на перевезення пасажирів на міжобласному маршруті загального користування "Чернівці - Севастополь", рейси 799/800, тобто достроково анульовано дозвіл суб'єкта господарювання, який був визнаний переможцем конкурсу. Крім того, зобов'язано Комітет державної адміністрації автомобільного транспорту з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування в межах своєї компетенції прийняти нове рішення про визнання переможцем конкурсу на об'єктах конкурсу №21 "Чернівці-Севастополь", рейси 799/800 та №27 "Харків-Чернівці" рейс 783/784, що відбувся 28.07.2011 року та 03.08.2011 року.
Частиною п`ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що постанова касаційної інстанції за наслідками перегляду набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо її було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п`ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що всупереч постанови Вищого адміністративного суду України від 07.11.2012 року, відповідачем винесено наказ від 29.12.2012 року №255 по внесенню паритетної частини маршруту "Харків-Чернівці", рейс 783/784 до переліку об'єктів конкурсу, оскільки рішення Комітету Державної адміністрації автомобільного транспорту з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування, від 28.07.2011 року, 03.08.2011 року, оформленого протоколом №225 скасовано в частині визнання ВАТ "Денисівка" переможцем конкурсу на об'єктах конкурсу №21 "Чернівці-Севастополь", рейси 799/800 та №27 "Харків-Чернівці" рейс 783/784. При цьому, рішення Комітету Державної адміністрації автомобільного транспорту з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування від 28.07.2011 року та від 03.08.2011 року, оформленого протоколом №225, в частині визнання ПКП "Денисівка Плюс" таким, що зайняв друге місце на об'єктах конкурсу №27 "Харків-Чернівці" рейс 783/784, - не скасовано та є дійсним.
Відповідно до п. 2.4 Порядку №279 дозвіл на перевезення та витяги з нього видаються безоплатно протягом 30 днів з дати офіційного підтвердження згоди автомобільного перевізника, який за результатами конкурсу посів друге місце та надходження відповідного судового документа. Судом встановлено, та не заперечувалось сторонами, що обидві обставини необхідні для видачі позивачу дозволу на перевезення по маршруту "Харків-Чернівці" рейс 783/784, мали місце.
Згідно п. 3 Порядку №279 проекти дозволів на перевезення готуються організацією (підприємством), залученою Державтотрансадміністрацією на договірних умовах для організації забезпечення роботи конкурсного комітету. Державтотрансадміністрація забезпечує проведення Робочим органом обліку виданих дозволів на перевезення (п.3.2 Порядку №279).
Згідно Положення про Державну адміністрацію автомобільного транспорту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2008 № 771 "Деякі питання Державної адміністрації автомобільного транспорту" (зі змінами) Державтотрансадміністрація є урядовим органом у сфері автомобільного транспорту, який діє у системі Мінтрансзв'язку (п.1 Положення). Державтотрансадміністрація забезпечує проведення конкурсу на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (п.п.9 п.4 Положення).
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2011 №346 "Про ліквідацію урядових органів" Державтотрансадміністрацію внесено до переліку органів, що ліквідуються. Пунктом 2 вказаної постанови установлено, що урядові органи, які ліквідуються, продовжують виконувати свої повноваження до передачі таких повноважень відповідним міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади.
Згідно повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи від 21.02.2013 року №98 на підставі рішення засновників про ліквідацію юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 21.02.2013 року внесено запис №10741110011031404 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Державної адміністрації автомобільного транспорту (а.с. 63).
Указом Президента України "Питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади" від 06 квітня 2011 року № 370/2011 утворено Укртрансінспекцію України, реорганізувавши Державну автотранспортну службу України.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 29 серпня 2012 р. № 628-р погоджено пропозицію Міністерства інфраструктури щодо можливості забезпечення здійснення Державною інспекцією з безпеки на наземному транспорті покладених на неї Указом Президента України від 6 квітня 2011 р. № 387 "Про Положення про Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті" функцій і повноважень.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекцію України), затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 387/2011 Укртрансінспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра інфраструктури України.
Укртрансінспекція України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, на перевезення яким видано ліцензію, міському електричному, залізничному транспорті, експлуатації автомобільних доріг загального користування.
Відповідно до абз.10, 11 пп.4.2. п.4 Положення, Укртрансінспекція України відповідно до покладених на неї завдань у сфері автомобільного та міського електричного транспорту організовує та проводить конкурси з перевезення пасажирів на міжнародних та міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласних маршрутах), встановлює та розриває відносини з переможцями конкурсу (видача дозволу, його анулювання).
В роз'ясненні Міністерства юстиції від 22.02.2013 року №698-0-26-13/7.1 наданого на лист Міністерства інфраструктури України від 09.01.2013 року №41/5-5-1бп зазначено, що порівняльний аналіз Положення про Державтотрансадміністрацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2008 року №771 і Положення про Головавтотрансінспекцію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 року №1190, відповідно до яких ці урядові органи діяли у системі Міністерства транспорту та зв'язку до ліквідації, а також Положення про Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 року №387, засвідчили, що основні завдання і функції Державтотрансадміністрації та Головавтотрансінпсекції перейшли до Укртрансінспекції України (а.с. 61-62).
З огляду на викладене суд дійшов висновку, що основні завдання і функції Державтотрансадміністрації передані Укртрансінспекції України.
Разом з тим, як зазначалось вище, Порядком №279, який визначає саме процедуру видачі та анулювання дозволу на перевезення пасажирів на міжобласні маршрути встановлено, що проекти дозволів на перевезення готуються організацією (підприємством), залученою Державтотрансадміністрацією на договірних умовах для організації забезпечення роботи конкурсного комітету, тобто повноваження Державтотрансадміністрації в цій частині, згідно вказаного Порядку, Укртрансінспекції України не передано.
Крім того, як встановлено з резолютивної частини постанови Вищого адміністративного суду України від 07.11.2012 у справі №К/9991/54184 /12 саме Комітет Державної адміністрації автомобільного транспорту з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування зобов'язано в межах своєї компетенції прийняти нове рішення про визнання переможцем конкурсу, що відбувся 28.07.2011 року та 03.08.2011 року, на об'єктах конкурсу №21 "Чернівці-Севастополь", рейси 799/800 та №27 "Харків-Чернівці" рейс 783/784, що відбувся 28.07.2011 року та 03.08.2011 року, а не Укртрансінспекцію України.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ПКП "Денисівна Плюс" щодо визнання протиправною бездіяльності Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекції України), щодо не видачі дозволів автомобільному перевізнику, який брав участь у конкурсі 28.07.2011року та 03.08.2011 року на об'єктах конкурсу №27 "Харків - Чернівці" рейс 783/784 і посів друге місце на строк дії дозволу на перевезення задоволенню не підлягають.
Щодо позовних вимог ПКП "Денисівна Плюс" про зобов'язання Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекції України) видати дозволи автомобільному перевізнику, який брав участь 28.07.2011 року та 03.08.2011 на об'єкт конкурсу №27 "Харків - Чернівці" рейс 783/784 і посів друге місце на строк дії дозволу на перевезення, що був анульований, тобто на 5 років задоволенню не підлягають, оскільки відповідно до вимог п.2 ч.2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову лише про зобов'язання відповідача вчинити певні дії, не перебираючи на себе функції органу владних повноважень щодо прийняття певного рішення.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених ст. 72 цього Кодексу.
У відповідності до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В ході судового розгляду відповідач, як суб'єкт владних повноважень належним чином не довів правомірність винесеного ним наказу, в той час як позивач надав достатні та належні докази зворотного.
Враховуючи викладене, а також часткову доведеність позивачем обставин, на яких ґрунтуються його вимоги, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково.
Відповідно до ч. 3 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 70, 71, 86, 94, 158-163, 167, 181 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати наказ Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті від 29.12.2012 року №255 в частині забезпечення внесення маршруту "Харків-Чернівці" рейси 783/784 до переліку об'єктів конкурсу.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь приватного корпоративного підприємства "Денисівка Плюс" (код ЄДРПОУ - 33001975) судовий збір відповідно до задоволених вимог у розмірі 11,47 грн.
4. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанову у повному обсязі складено 11 березня 2013 року (09.03 - 10.03.2013 року - вихідні дні).
Головуючий суддя В.О. Григораш
Судді: О.В. Боднарюк
І.В. Маренич
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2013 |
Оприлюднено | 21.03.2013 |
Номер документу | 30045023 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні