Ухвала
від 18.03.2013 по справі 2а/0570/17646/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Мозгова Н.А.

Суддя-доповідач - Гайдар А.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 березня 2013 року справа №2а/0570/17646/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд колегією в складі

головуючого судді Гайдара А.В.

суддів Ханової Р.Ф.,

Яковенка М.М.,

за участю секретаря судового засідання Левченко Г.О.,

за участю

представника позивача Синельникова Р.О. (за довіреністю)

представників відповідача Бєлоріхи Г.В., Кир’язієва С.О. (за довіреностями)

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Київському районі м.Донецька Донецької області Державної податкової служби на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 05 лютого 2013 р. у справі № 2а/0570/17646/2012 (головуючий І інстанції Мозгова Н.А.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт-Сервіс Донбас» до Державної податкової інспекції у Київському районі м.Донецька Донецької області Державної податкової служби про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.11.2012 року за № 0002731502, -

В С Т А Н О В И В :

До Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулось Товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт-Сервіс Донбас» до Державної податкової інспекції у Київському районі м.Донецька Донецької області Державної податкової служби про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.11.2012 року за № 0002731502. (т.1 а.с.3-7).

Постановою суду першої інстанції від 05.02.2013 року позовні вимоги позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт-Сервіс Донбас» - задоволені. Визнано незаконним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби від 08.11.2012року за №0002731502, відповідно до якого збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 831567,00грн., з яких за основним платежем в розмірі 665253,60грн. та штрафними санкціями в розмірі 166313,40грн. Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт - Сервіс Донбас» (ЄДРПОУ 35610935, 83007, Донецька область, м. Донецьк, вул. Жмури, буд.1) судовий збір в сумі 2146 (дві тисячі сто сорок шість) грн.00 коп. (т.2 а.с. 62-64)

Не погодившись з таким рішенням, відповідач - Державна податкова інспекція у Київському районі м.Донецька Донецької області Державної податкової служби подав апеляційну скаргу, в якій зазначив, що постанова суду першої інстанції є необґрунтованою, винесеною з порушенням норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим підлягає скасуванню та просив прийняти нове рішення, яким скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог в повному обсязі. (т.2 а.с. 66)

Представники відповідача у судовому засіданні наполягали на задоволенні апеляційної скарги та просили рішення суду першої інстанції скасувати, та ухвалити нове рішення, яким відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Представник позивача в судовому засіданні заперечував проти доводів апеляційної скарги, просив залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

За правилами частини першої статті 195 КАС України перегляд судового рішення суду першої інстанції здійснюється в межах апеляційних скарг.

Заслухавши доповідь судді - доповідача, думку представників сторін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів встановила наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Комфорт - Сервіс Донбас» (ЄДРПОУ 35610935, 83007, Донецька область, м. Донецьк, вул. Жмури, буд.1) зареєстровано Виконавчим комітетом Донецької міської ради, перебуває на податковому обліку у Державній податковій інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби.

Державною податковою інспекцією у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби проведено камеральну перевірку податкової звітності підприємства з податку на додану вартість за липень 2011 року (уточнюючий розрахунок). За результатами перевірки складено акт від 19.10.2012р. за №3028/15-2/35610935, яким встановлені порушення пп. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України в частині заниження суми податкових зобов'язань, заявлених у уточнюючому розрахунку за липень 2011 року.

За результатами проведеної перевірки податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 08.11.2012року за №0002731502, яким позивачу збільшено суму податкових зобов'язань з податку на додану вартість в розмірі 831567,00грн., з яких за основним платежем в розмірі 665253,60грн. та штрафними санкціями в розмірі 166313,40грн.

Судом встановлено, що позивачем 17.08.2011 року до податкового органу було подано податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2011 року, в якій ним у графі 17 до податкового кредиту було включено суму 682342,00грн., з яких податковим органом за результатами перевірки від 19.10.2012р. було підтверджено тільки 17088,4грн.

Податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку (п. 46.1. ст. 46 Податкового кодексу України).

В акті перевірки відповідач зазначив, що різницю суми податкового кредиту з податку на додану вартість в розмірі 665253,60грн. податковий орган не підтвердив та зазначив її в графі відхилення.

З матеріалів справи вбачається, а саме: з розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за липень 2011 року, яка була подана позивачем 17.08.2011 року засобами електронного зв'язку (примірник податкового органу), що в Розділі II «Податковий кредит» по деяким постачальникам не вказано обсяг (суму) поставки, в тому числі суму податку на додану вартість.

Пунктом 200.10 ст.200 Податкового кодексу України протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, податковий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.

З матеріалів справи вбачається, що податковий орган не скористався своїм правом на проведення камеральної перевірки у передбачений законом термін з моменту отримання податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2011 року від 17.08.2011 року.

Судом першої інстанції встановлено, що позивачем 05.09.2012 року було подано до податкового органу уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за липень 2011 року, відповідно до якого позивачем у Додатку 5 було зазначено обсяг (суму) поставки по постачальниках, які не були зазначені у розшифровці податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за липень 2011 року.

Відповідно до п.50.1 ст.50 Податкового кодексу України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу (1095 календарних днів) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Згідно п.201.6, п.201.14, п.201.15 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Пунктом 198.6 ст.198 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем уточнюючим розрахунком податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за липень 2011 року, який був наданий до податкового органу 05.09.2012 року, не були внесені зміни у Розділ II «Податковий кредит», в тому числі у графу 16 «Коригування податкового кредиту».

Таким чином, строки, передбачені пунктом 198.6 ст.198 Податкового кодексу України взагалі не розповсюджуються на дії позивача стосовно подання до податкового органу уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за липень 2011 року, оскільки сума податкового кредиту ним не коригувалась.

Крім того, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції, що згідно п.7 Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого Наказом Держаної податкової адміністрації України від 24.12.201 Ороку за №1002 реєстр є основою для відображення зведених результатів такого обліку в податкових деклараціях з податку на додану вартість.

Згідно п.8 розділу III Порядку заповнення і подання податкової звітності, затвердженого Наказом Держаної податкової адміністрації України від 25.11.2011 року №1492 дані, наведені у податковій звітності, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника.

З аналізу вищенаведених норм вбачається, що підприємство може враховувати при наданні уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань (коригування податкового кредиту) з податку на додану вартість строк у 1095 календарних днів за умови включення податкових накладних у реєстр виданих та отриманих податкових накладних у звітних періодах, за які подається уточнюючий розрахунок. Тобто за умови включення підприємством спірних податкових накладних до реєстру виданих та отриманих податкових накладних і не включення їх до відповідних податкових декларацій з податку на додану вартість за липень 2011 року, позивач міг би відкоригувати податковий кредит шляхом подання уточнюючого розрахунку протягом 1095 днів (усунути помилку).

Тобто, суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду 1-ї інстанції. Таким чином, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги.

Керуючись ч. 1-3 ст. 160, ст.ст. 167, 195-197, п.1 ч.1 ст. 199, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Київському районі м.Донецька Донецької області Державної податкової служби на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 05 лютого 2013 р. у справі № 2а/0570/17646/2012 - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 05 лютого 2013 р. у справі № 2а/0570/17646/2012 - залишити без змін.

Ухвала складена в повному обсязі та підписана колегією суддів 22 березня 2013 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий: А.В. Гайдар

Судді: Р.Ф.Ханова

М.М. Яковенко

Дата ухвалення рішення18.03.2013
Оприлюднено21.03.2013
Номер документу30057032
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.11.2012 року за № 0002731502

Судовий реєстр по справі —2а/0570/17646/2012

Ухвала від 18.03.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 25.02.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 26.10.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

Ухвала від 18.03.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 25.02.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 29.01.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н. А.

Ухвала від 05.02.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н. А.

Постанова від 05.02.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н. А.

Ухвала від 27.12.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н. А.

Ухвала від 29.01.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні