ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(у порядку скороченого провадження)
Справа № 819/539/13-a
"20" березня 2013 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Баранюка А.З., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Збаразької міжрайонної державної податкової інспекції (Лановецького відділення) Тернопільської області Державної податкової служби України до товариства з обмеженою відповідальністю «Портсервіс», третя особа яка не заявляє самостійних вимог Державний реєстратор Лановецької районної державної адміністрації, про припинення юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В:
Збаразька міжрайонна державна податкова інспекція (Лановецьке відділення) Тернопільської області (далі - позивач) звернулася з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Портсервіс» (далі - відповідач, ТзОВ «Портсервіс») третя особа яка не заявляє самостійних вимог Державний реєстратор Лановецької РДА, про припинення юридичної особи.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що 02.01.2013 року державним реєстратором Лановецької районної державної адміністрації Тернопільської області внесено інформацію в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про відсутність товариства з обмеженою відповідальністю «Портсервіс» за його місцезнаходженням, що є підставою для припинення юридичної особи.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 06 березня 2013 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 819/539/13-а відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копії даної ухвали надіслані відповідачу та керівнику товариства. Заяви про визнання позову або заперечень на позов до суду відповідач не подав.
Відповідно до ч. 5 ст. 183 - 2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому проваджені суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.
Враховуючи викладене та з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається із матеріалів справи, товариство з обмеженою відповідальністю «Портсервіс» 28.07.2009 року зареєстроване Виконавчим комітетом Іллічівської міської ради Одеської області за адресою Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Леніна, 4.
Відповідно до довідок з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців державним реєстратором щодо підприємства було внесено такі записи:
- запис №7 від 02.08.2012 р. №1 554 105 0007 002358, державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, змінено місцезнаходження відповідача на адресу АДРЕСА_1;
- запис № 8 від 04.08.2011р. № 1 554 107 0008 002358, внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах;
- запис № 9 від 11.09.2012 р. зняття з обліку;
- запис №10 від 19.09.2012 р. взяття на облік;
- запис № 11 від 02.01.2013р. № 1 638 143 0009 000551 внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.
В результаті акту звірки № 10 від 1 жовтня 2012 року між Збаразькою МДПІ (Лановецьким відділенням) та державним реєстратором Лановецької РДА було встановлено, що 19 вересня 2012 року державним реєстратором Лановецького району отримано реєстраційну справу товариства з обмеженою відповідальністю «Портсервіс», у зв'язку із зміною місцезнаходження юридичної особи.
Згідно довідки №85 від 20.09.2012 року виконкому Лопушненської сільської Ради встановлено, що на території сільської Ради вулиці «Червоноармійської» немає.
Судом встановлено, що працівниками Збаразької МДПІ (Лановецького відділення) була проведена перевірка місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю «Портсервіс» на території сільської Ради, у результаті якої був складений акт №3/36487518. від 03.10.2012 року, яким встановлено:
- що вулиця «Червоноармійська», на території Лопушненської сільської Ради відсутня;
- керівник підприємства ОСОБА_1 не проживає у с.Лопушне, а зареєстрована по АДРЕСА_1. Під час обстеження по місцю реєстрації не було виявлено даної особи;
- на місці реєстрації керівника не виявлено будь - яких ознак здійснення господарської діяльності ТзОВ «Портсервіс», також відсутні будь - які ознаки нележності даного приміщення до ТзОВ «Портсервіс» (відсутні вивіски з назвою, розпорядок роботи, складські приміщення).
Окрім того, Кременецьким підрозділом податкової міліції, відповідно до довідки №824/07-11 від 16.11.2012 року, місцезнаходження ТзОВ «Портсервіс» не встановлено та згідно акту перевірки від 16.11.2012 року за адресою АДРЕСА_1 було встановлено відсутність вищевказаного підприємства за даною адресою.
Згідно з п.63.3 ст. 63 Податкового кодексу України з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в органах державної податкової служби за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та не рухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних органах державної податкової служби за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, органи державної податкової служби за місцезнаходженням таких об'єктів у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби.
Відповідно до п. 1.2 та п 1.3 Порядку обліку платників податків, зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010р. № 979 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2010р. за 1439/18734 (далі - Порядок) ведення обліку платників податків є одним із способів податкового контролю. Облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення органами державної податкової служби контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби та взяттю на облік або реєстрації в органах державної податкової служби підлягають усі платники податків.
Згідно з п.1.4 Порядку з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в органах державної податкової служби за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних органах державної податкової служби за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, органи державної податкової служби за місцезнаходженням таких об'єктів.
Відповідно до п. 3.10 та п. 3.11 Порядку після взяття платника податків на облік за основним місцем обліку орган державної податкової служби формує довідку про взяття на облік платника податків за ф. N 4-ОПП довідка про взяття на облік платника податків за ф. N 4-ОПП є єдиним документом, який підтверджує взяття платника податків на облік в органі державної податкової служби. Довідка (свідоцтво) видається безоплатно та є дійсною лише на території України.
Як свідчать матеріали справи, відповідач не звертався до органу державної податкової служби за новим місцезнаходженням ні з заявою про взяття на облік (ф. № 4-ОПП), ні за отриманням довідки про взяття на облік платника податків (ф. № 4-ОПП).
Відповідно до ч. 3 ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» № 755 від 15.05.2003р. (далі - № 755-ІV) встановлено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до ч.1 ст.29 Закону №755-ІV для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
- примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;
- оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;
- два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;
- документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до ч.4 ст. 89 Цивільного кодексу України до єдиного державного реєстру вносяться відомості про організаційно - правову форму юридичної особи, її найменування місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом.
Тобто, з урахуванням ч. 1 ст. 93 Цивільного кодексу України, абзацу 6 ст. 1 та ч.2 ст. 17 Закону № 755-ІV серед інших відомостей до єдиного державного реєстру вносяться відомості про адресу органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Як випливає із матеріалів справи, товариство з обмеженою відповідальністю «Портсервіс» за юридичною адресою Тернопільська область, АДРЕСА_1 - відсутні.
Крім того, вулиця «Червоноармійська», на території Лопушненської сільської Ради відсутня, керівник підприємства не проживає у с. Лопушне, а по АДРЕСА_1, на місці реєстрації керівника не виявлено будь - яких ознак здійснення господарської діяльності ТзОВ «Портсервіс», також відсутні будь - які ознаки нележності даного приміщення до ТзОВ «Портсервіс».
Таким чином, зазначені обставини унеможливлюють здійснення позивачем покладених на нього законодавством функцій по проведенню податкового контролю платника податків - ТзОВ «Портсервіс».
Частиною 3 ст. 8 Закону № 755-ІV встановлено, що установчі документи (установчий акт, - статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Згідно з пп. 20.1.12. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Відповідно до ч.2 ст.38 Закону №755-ІV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам справи та вимогам чинного законодавства, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.
Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», Податковим кодексом України та ст.ст. 2, 3, 6-12, 17, 18, 160-163, 167, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю «Портсервіс» (АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 36487518).
Зобов'язати державного реєстратора провести дії, передбачені ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», стосовно припинення товариства з обмеженою відповідальністю «Портсервіс» (АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 36487518).
Копію постанови направити Державному реєстратору Лановецької районної державної адміністрації для внесення відповідного запису до ЄДРПОУ.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Постанова суду набирає законної сили в порядку та у строки, визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя Баранюк А.З.
копія вірна
Суддя Баранюк А.З.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2013 |
Оприлюднено | 21.03.2013 |
Номер документу | 30059181 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк А.З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні