Постанова
від 15.03.2013 по справі 2а-762/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 березня 2013 р. Справа № 2а-762/10/0570

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 10-20 год.

Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Спасової Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у місті Краматорську Донецької області Державної податкової служби до Первинної профспілкової організації ДП «Краматорське АТП-11477» про припинення юридичної особи, -

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у місті Краматорську Донецької області Державної податкової служби звернулась до суду з адміністративним позовом до Первинної профспілкової організації ДП «Краматорське АТП-11477» про припинення юридичної особи, мотивуючи свої вимоги тим, що зазначена юридична особа зареєстрована і перебуває на обліку в податковій інспекції як платник податків. Проте, в порушення норм чинного законодавства відповідач більше року не подає податкову звітність до податкового органу. Просили припинити юридичну особу.

У судове засідання представники сторін не з'явились. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлялися судом належним чином.

Представник позивача 15.03.2013 року до відділ діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду надав заяву про розгляд справи за його відсутністю, в порядку письмового провадження.

Враховуючи, що сторони були належним чином повідомленим про розгляд даної адміністративної справи, приймаючи до уваги заяву позивача, на підставі ч.4, ч.6 ст. 128 КАС України суд розглядає справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини, що мають значення для вирішення спору та перевіривши їх наявними доказами, визначившись із правовою нормою, яку слід застосувати до спірних відносин, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Первинна профспілкова організація ДП «Краматорське АТП-11477» зареєстрована Міністерством юстиції України 29 грудня 1999 року, що підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію об'єднання громадян № 1296. (а.с.8)

На підставі статуту вищезазначеної профспілки, згідно зі статтею 16 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» організаційна ланка набула статусу юридичної особи. (а.с.7)

Відповідач, як платник податків перебуває на обліку в Державній податковій інспекції в місті Краматорську Донецької області як неприбуткова організація, що підтверджується довідкою форми 4-ОПП про взяття на облік платника податків від 05.02.2001 року № 33 (а.с.5)

Згідно Акту ДПІ у м. Краматорську Донецької області ДПС від 17.12.2009 первинна профспілкова організація ДП «Краматорське АТП-11477» не подає податкову звітність з 15 січня 2004 року, тобто більше року. (а.с.4)

Як вбачається з довідки про розрахунки з бюджетом ДПІ у місті Краматорську Донецької області ДПС первинна профспілкова організація ДП «Краматорське АТП-11477» заборгованості з платежів перед бюджетом не має. (а.с.11)

Таким чином, на підставі досліджених доказів судом встановлено, що відповідач протягом року не подає до контролюючого органу податкову звітність.

Відповідно до приписів пунктів 3, 11 ст. 10 Закону України „Про державну податкову службу" ДПІ у м. Краматорську Донецької області Державної податкової служби уповноважена здійснювати контроль за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів та подавати до судів позови у випадках, передбачених законом.

Згідно із п. 67.2. ст. 67 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Отже, з аналізу наведених норм діючого законодавства випливає право органів державної податкової служби звернутись до суду із позовом щодо припинення юридичної особи у випадку неподання нею протягом року податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Частина друга цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

З метою приведення законодавчих актів України у відповідність із вимогами Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення єдиної системи державної реєстрації юридичних осіб» частину другу статті 14 Закону України «Про об'єднання громадян» доповнено новим реченням, та відповідно до цієї норми у випадку реєстрації об'єднання громадян набуває статусу юридичної особи. Дані реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» Закон України «Про об'єднання громадян» застосовується до профспілок, якщо інше не передбачено цим Законом.

З огляду на викладене, норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» є загальними відносно спеціальних норм Закону України «Про об'єднання громадян», які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.

Відтак, підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», є незалежними від випадків примусового розпуску (ліквідації) об'єднань за статтею 32 Закону України «Про об'єднання громадян», які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію цього Закону та статтею 18 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності».

Відповідно до пункту частини першої статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» (який діяв на час виникнення спірних правовідносин) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Підпунктом 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (який діяв на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.

На виконання зазначеного пункту наказом Державної податкової адміністрації України від 11.07.1997 № 233 було затверджено Порядок складання звіту про використання коштів неприбуткових установ і організацій, який застосовується установами й організаціями, що включені до реєстру неприбуткових організацій та установ з присвоєнням ознаки неприбутковості.

Згідно з пунктом 1.3 названого Порядку податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями складається за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний період.

В силу ж вимог пункту 1.5 Порядку у звіті зазначаються усі передбачені в ньому показники наростаючим підсумком з початку календарного року. У разі незаповнення того чи іншого рядка через відсутність операції (суми) цей рядок прокреслюється.

Отже, чинним законодавством передбачено обов'язок звітування до контролюючих органів і юридичними особами, які не займаються підприємницькою діяльністю та у зв'язку з чим мають подавати звіт з прокресленнями відповідних рядків.

Слід також зазначити, що звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями має статус податкової декларації, оскільки цей документ подається до контролюючого органу у терміни та за формою, встановленими законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та сплата податку, що цілком відповідає визначенню, наведеному у пункту 1.11 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

Відповідно ж до абзацу п'ятого частини другої статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Оскільки судом встановлено, що первинна профспілкова організація ДП «Краматорське АТП-11477» не подає протягом більш ніж року органам державної податкової служби податкові декларації і інші документи фінансової звітності відповідно до закону, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявленого позову та необхідність припинення цієї юридичної особи.

Згідно ч. 1 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись п.п. 16.1.3. п. 16.1. ст. 16 , п. 67.2. ст. 67 Податкового Кодексу України , ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», п.3, п. 11 ст. 10 Закону України „Про державну податкову службу" , ст. ст. 159-163, 167, 183-2, 256 , 94 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у місті Краматорську Донецької області Державної податкової служби до Первинної профспілкової організації ДП «Краматорське АТП-11477» про припинення юридичної особи - задовольнити.

Припинити юридичну особу - Первинну профспілкову організацію ДП «Краматорське АТП-11477» (код ЄДРПОУ 25907451).

Копію постанови у день набрання нею законної сили направити державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з моменту отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова складена та підписана у нарадчій кімнаті 15 березня 2013 року о «10» год. «20» хв.

Суддя Спасова Н.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2013
Оприлюднено22.03.2013
Номер документу30074920
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-762/10/0570

Ухвала від 28.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко Валентина Григорівна

Ухвала від 28.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко Валентина Григорівна

Постанова від 15.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Спасова Н.В.

Ухвала від 15.06.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні