Головуючий у 1 інстанції - Абдукадирова К.Е.
Суддя-доповідач - Яманко В.Г.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 червня 2010 року справ а №2а-762/10/0570
приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Колегія суддів Донецько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:
головуючого судді Яманко В. Г.
суддів: Ястребової Л. В.
Радіонової О. О.
при секретарі Балакай І. Л.
за участю представників:
позивача Романенко О. М. за дов. № 3 від 11 січня 2010 року,
відповідача не з' явився,
розглянувши у відкритому с удовому
засіданні апеляційну скар гу Державної под аткової інспекції у м. Крамат орську
на постанову Донецького окружного адміністративного суду
від 23 березня 2010 року
по справі № 2а-762/10/0570 (суддя Абдукад ирова К. Е.)
за позовом Державної податков ої інспекції у м. Краматорськ у
до Первинної профспілк ової організації
ДП «Краматорське АТП - 11477»
про припинення юридичн ої особи, -
ВСТАНОВИЛА:
18 січня 2010 року позивач зверн увся до суду першої інстанці ї з позовом до Первинної проф спілкової організації ДП «Кр аматорське АТП -11477» про припин ення юридичної особи (арк. спр . 3). Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 23 березня 2010 року у справ і № 2а-762/10/0570 (арк. спр. 38-39) в задоволе нні позовних вимог ДПІ у м. Кра маторську було відмовлено по вністю.
Позивачем подана апеляцій на скарга, в якій податковий о рган просить скасувати поста нову суду, як прийняту з поруш енням норм матеріального та процесуального права, прийня ти нове рішення, яким задовол ьнити позовні вимоги в повно му обсязі.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав ви моги апеляційної скарги. Від повідач на судовий розгляд н е з' явився.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, п ояснення позивача, перевірив ши матеріали справи, обговор ивши доводи апеляційної скар ги та заперечень на неї, встан овила наступне.
Фактичні обставини справи .
Відповідач - Первинна профс пілкова організація «ДП «Кра маторське АТП - 11477» зареєстров ана Міністерством юстиції Ук раїни 29 грудня 1999 року за № 1296, про що видане свідоцтво (арк. спра ви 7-8), є юридичною особою (арк. с пр. 6). Відповідач перебуває на обліку позивача як неприбут кова організація (арк. спр. 5). По зивач в обґрунтування апеляц ійної скарги посилається на те, що відповідач з 15 січня 2004 ро ку в порушення статті 9 Закону України «Про систему оподат кування» не надає до податко вого органу податкову звітні сть, про що позивачем складен ий акт від 17 грудня 2009 року № 286/15-1-2 5907451 (арк. спр. 4).
Обґрунтування судом першо ї інстанції відмови в задово лені позовних вимог.
- відсутність для припиненн я профспілки згідно норм спе ціального Закону України «Пр о професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» так ої підстави, як не подання до п одаткового органу протягом р оку податкової декларації і документів фінансової звітн ості відповідно до Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання».
Основні доводи апеляційно ї скарги
- органи державної податков ої служби мають право на звер нення до суду з позовом про пр ипинення професійних профсп ілок, як юридичних осіб, взяти х на податковий облік, в зв'язк у з неподанням до податковог о органу протягом року подат кової декларації і документі в фінансової звітності відпо відно до Закону України „Про державну податкову систему в Україні", з огляду на вимоги пункту 1.3 Порядку складання по даткового звіту про використ ання коштів неприбутковими у становами й організаціями, з атвердженого наказом Держав ної податкової адміністраці ї України № 233 від 11 липня 1997 року , пункту 1 статті 3, частини 2 ста тті 3, пункту 3 статті 3, пункту 2 с татті 38 Закону України „Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців",
- відповідно до Прикінцевих положень Закону України „Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців" закони, нормативно -правові акти, прийняті до наб рання чинності цим Законом, д іють у частині, що не суперечи ть цьому Закону, та мають бути приведені у відповідність і з цим Законом, тобто, норми Зак ону України „Про професійні спілки, їх права та гарантії д іяльності" діють в частині, що не суперечить вимогам Закон у України „Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців", тому з дати набрання чинності Зак ону України „Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців" й ого норми є спеціальними з пи тання державної реєстрації ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців, тому до спірн их правовідносин слід застос овувати вимоги пункту 2 статт і 38 вказаного закону.
Оцінка обставин справи, від повідності прийнятого судов ого рішення
нормам матеріального та пр оцесуального права.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.
Згідно зі статтею 38 Закону У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців» № 755-VІ ві д 15 травня 2003 року підставами д ля постановлення судового рі шення щодо припинення юридич ної особи, що не пов'язано з ба нкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протяго м року до органів державної п одаткової служби податкових декларацій, документів фіна нсової звітності відповідно до закону.
У відповідності до статей 1, 2 Закону України «Про професі йні спілки, їх права та гарант ії діяльності» професійна сп ілка (профспілка) - це добровіл ьна неприбуткова громадська організація, що об'єднує гром адян, пов'язаних спільними ін тересами за родом їх професі йної (трудової) діяльності (на вчання) і створюються з метою здійснення представництва т а захисту трудових, соціальн о-економічних прав та інтере сів членів профспілки.
За статтею 19 Закону України «Про об'єднання громадян» пр ипинення діяльності об'єднан ня громадян може бути провед ено шляхом його реорганізаці ї або ліквідації (саморозпус ку, примусового розпуску). Лік відація об'єднання громадян здійснюється на підставі ста туту або рішення суду. Зазнач ене також визначено в статут і позивача (арк. спр. 55-62).
Статтею 32 Закону України «П ро об'єднання громадян» вста новлено, що за поданням легал ізуючого органу або прокурор а рішенням суду об'єднання гр омадян примусово розпускаєт ься (ліквідується) у випадках : 1) вчинення дій, передбачених статтею 4 цього Закону, 2) систе матичного або грубого поруше ння вимог статті 22 цього Закон у, 3) продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим З аконом, 4) зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнаєтьс я як така. Суд одночасно виріш ує питання про припинення ви пуску друкованого засобу мас ової інформації об'єднання г ромадян, яке примусово розпу скається. Про примусовий роз пуск (ліквідацію) об'єднання г ромадян реєструючий орган пр отягом п'ятнадцяти днів післ я набрання рішенням суду зак онної сили повідомляє у засо бах масової інформації. Ріше ння про примусовий розпуск в сеукраїнських та міжнародни х громадських організацій на території України приймаєть ся судом.
Відповідно до частин 1, 3, 5 ста тті 18 Закону України "Про проф есійні спілки, їх права та гар антії діяльності" профспілки , їх об'єднання можуть припини ти свою діяльність шляхом ре організації чи ліквідації (с аморозпуску, примусового роз пуску). Діяльність профспіло к, їх об'єднань, яка порушує Ко нституцію України та закони України, може бути заборонен а лише за рішенням місцевого суду, а профспілок зі статусо м всеукраїнських і республік анських та об'єднань профспі лок з відповідним статусом - л ише за рішенням Верховного С уду України. Рішення про прим усовий розпуск об'єднання пр офспілок не тягне за собою ро зпуску профспілок, які входя ть до цього об'єднання. Примус овий розпуск профспілки чи о б'єднання профспілок тягне з а собою анулювання свідоцтва про реєстрацію та виключенн я з Реєстру об'єднань громадя н України, втрату прав юридич ної особи з обов'язковим пові домленням про це в засобах ма сової інформації. Виключення профспілки чи об'єднання з на званого Реєстру і анулювання свідоцтва, повідомлення про це в засобах масової інформа ції здійснює легалізуючий ор ган, в разі прийняття судовог о рішення про примусовий роз пуск профспілки, їх об'єднань .
Як вбачається з свідоцтва п о реєстрацію об' єднання гро мадян (арк. спр. 8) за № 1296 від 29 гру дня 1999 року Міністерством юст иції України була зареєстров ана всеукраїнська громадськ а організація - професійна сп ілка працівників автомобіль ного транспорту та шляхового господарства. Реєстрація Мі ністерством юстиції України вказаної громадської органі зації була здійснена на підс таві Положення про Єдиний де ржавний реєстр об'єднань гро мадян та благодійних організ ацій, затвердженого наказом Міністерства юстиції Україн и від 14 грудня 1998 року N 66/5, зареєс трованого в Міністерстві юст иції України 17 грудня 1998 р. за N 799/ 3239.
Первинна профспілкова орг анізація ДП «Краматорське АТ П-11477» була легалізована шляхо м її реєстрації Краматорськи м міським управлінням юстиці ї на підставі статуту профес ійної спілки працівників авт омобільного транспорту та шл яхового господарства Україн и (арк. спр. 71-78) у відповідності д о статті 16 Закону України "Про професійні спілки, їх права т а гарантії діяльності" як орг анізаційної ланки вказаної п рофесійної спілки зі статусо м юридичної особи (арк. спр. 7). Н аявність статусу у відповіда ча юридичної особи також вба чається з довідки статистики про включення до ЄДРПОУ (арк. спр. 6).
Тобто, як вбачається з вищен аведених норм та матеріалів справи реєстрація професійн их спілок має певні особливо сті, що вбачається з частин 2, 3 с татті 2 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців», за якими законом мо жуть бути встановлені особли вості державної реєстрації о б'єднань громадян (у тому числ і професійних спілок) та об'єд нання громадян, інші установ и та організації, для яких зак оном встановлені особливост і державної реєстрації, набу вають статусу юридичної особ и лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встано вленому цим Законом.
Позивач в судовому засідан ні пояснив, що згідно Закону У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців» перв инна профспілкова організац ія ДП «Краматорське АТП-11477» ре єстрацію не проходила. Згідн о листа Головного управління юстиції у Донецькій області від 28 травня 2010 року № 10-7-523 (арк. сп р. 92) органом юстиції відповід но до Закону України "Про проф есійні спілки, їх права та гар антії діяльності" легалізова но саме первинну профспілков у організацію, тому виключен ня її з Реєстру можливе лише в порядку, встановленому стат тею 18 вищевказаного Закону та власним статутом або статут ом профспілки до якої вони на лежать, тобто, наявність ріше ння адміністративного суду п ро припинення діяльності пер винної профспілкової органі зації, як юридичної особи, не є підставою для її виключення з Реєстру (арк. спр. 92). Таким чин ом, в матеріалах справи відсу тні докази розповсюдження но рм статті 38 Закону України «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - п ідприємців» про припинення у зв' язку з неподанням подат кової звітності на первинну профспілкову організацію ДП «Краматорське АТП-11477».
Таким чином, правові підста ви для задоволення позову ві дсутні, тому колегія суддів з алишає апеляційну скаргу поз ивача без задоволення, а пост анову суду першої інстанції - без змін.
Керуючись статтями 24, 72, 160, 167, 184, 1 95, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Державн ої податкової інспекції у м. К раматорську на постанову Дон ецького окружного адміністр ативного суду від 23 березня 2010 року у справі № 2а-762/10/0570 - залиши ти без задоволення.
Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 23 березня 2010 року у справі № 2а-762/10/0570 - залишити без змін.
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України відклас ти з дня закінчення судового розгляду справи на строк п' ять днів складання судового рішення у повному обсязі.
Вступна та резолютивна час тини ухвали складені та підп исані колегією суддів у нара дчій кімнаті та проголошені в судовому засіданні 15 червня 2010 року.
Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України протяг ом одного місяця з дня складе ння в повному обсязі.
Ухвала складена у повному о бсязі складена та підписана 16 червня 2010 року
Головуючий: В.Г.Яманко
Судді Л.В.Ястребова
О.О.Радіонова
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2010 |
Оприлюднено | 19.07.2010 |
Номер документу | 9931914 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Яманко Валентина Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Яманко Валентина Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Яманко В.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні