Постанова
від 16.10.2008 по справі 2-а-13052/08
БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2 - а - 13052 2008 р

Справа № 2 - а - 13052 2008  р.

П  О  С 

Т  А  Н  О  В  А

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

 

16 жовтня 2008 року 

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області в складі:      

 головуючого судді

-  Бондаренко О.В.

при секретарі судового засідання - Слюсаренко С.А.,

розглянувши в відкритому судовому засіданні справу за

адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення

Білоцерківської міської ради , про визнання дій суб'єкта владних повноважень

неправомірними та зобов'язання виплатити недооплачену  суму одноразової допомоги на оздоровлення за

2007 рік, суд -

В С Т А Н О В И В:

 

Позивач звернувся до суду з вказаним позовом мотивуючи

тим, що вона є євакуйованою із зони відчуження в зв'язку з аварією на ЧАЕС 2

категорії і згідно законодавства має право на щорічну грошову допомогу на

оздоровлення в розмірі 3 мінімальних заробітних плат, розмір якої визначається

на момент виплати,  але відповідачем

виплачено вказану допомогу за 2007 рік у значно нижчому розмірі. Оскільки

відповідач відмовляється провести доплату вказаної грошової допомоги, то

позивач просить суд стягнути з відповідача недоплачену суму одноразової

грошової допомоги на оздоровлення за 2007 рік в розмірі 1305 грн.

 В судовому

засіданні уточнила позовні вимоги і просила визнати дії відповідача

неправомірними та зобов'язати виплатити недооплачену суму допомоги на

оздоровлення за 2007 рік в розмірі 1305 грн.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, надав до суду заяву про розгляд справи без участі

представника, подав до суду письмові заперечення, в яких позов не визнав та

вказав, що виплата вказаної допомоги на оздоровлення позивачу проведена у

розмірах, визначених постановами КМ України, управління соціального захисту

населення є розпорядником бюджетних коштів, діє в межах наданих йому асигнувань

і не може виходити за межі бюджетних призначень, визначених Державним бюджетом

України.

Заслухавши пояснення позивача, дослідивши

матеріали справи суд вважає, що позов підлягає задоволенню.

Згідно ст.104 КАС України, до адміністративного

суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що

порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.

Даний спір за участю Управління соціального

захисту населення як суб'єкта владних повноважень ( п.7 ч.1 ст.3 КАС України) є

публічно - правовим і його вирішення згідно д.1 ч.1 ст.17 КАС України належить

до компетенції адміністративних судів України, оскільки УСЗН як суб'єкт владних

повноважень реалізовувало у спірних правовідносинах надані йому чинним законодавством

управлінські функції щодо соціального захисту населення.

Судом встановлено, і це не заперечується

відповідачем, що позивач є євакуйованою

із зони відчуження в зв'язку з аварією на ЧАЕС 2 категорії та перебуває на обліку управлінні соціального захисту

населення.

Відповідно до ст.48 Закону України «Про статус і

соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської

катастрофи» передбачена щорічна допомога на оздоровлення євакуйованим із зони

відчуження в зв'язку з аварією на ЧАЕС 2 категорії в розмірі 3  мінімальних заробітних плат. Розмір

мінімальної заробітної плати визначається на момент виплати. Щорічна допомога

на оздоровлення виплачується громадянам за місцем їх проживання органами

соціального захисту населення.

   Судом встановлено, що щорічну

одноразову допомогу на оздоровлення позивач отримав 28.12.2007 року в розмірі

75 грн., що підтверджено копією ощадної книжки позивача. Зазначена допомога на

оздоровлення виплачена в тому розмірі, який встановлено постановою КМ України

від  12.07.2005 року за № 562 «Про

щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок

Чорнобильської катастрофи».

   Позивач просить

суд зобов'язати

відповідача провести виплату недоплаченої суми

одноразової допомоги на оздоровлення на його 

користь  виходячи з розміру

мінімальної заробітної плати на момент виплати.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи

державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у

спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За ст.113 Конституції України КМ України у своїй

діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента

України.

Згідно ч.1 ст.9 КАС України суд при вирішенні справи

керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади,

органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані

діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені

Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 152 Конституції України нормативні

акти, їх окремі положення, визнані рішенням Конституційного Суду України

неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення відповідного рішення.

       Рішенням Конституційного Суду

України від 09.07.2007 року   № 6-рп від

09.07.2007 року визнані неконституційними деякі положення Закону України «Про

Державний бюджет України на 2007 рік», в т.ч. п.30 ст.71, яким зупинено дію

ст.. 48 ЗУ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок

Чорнобильської катастрофи».Таким чином, дія абзацу

третього частини четвертої статті 48 

Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали

внаслідок Чорнобильської катастрофи» почала знову діяти із 09.07.2007 року .

  Законом України  «Про державний бюджет на 2007 рік» ст..76

встановлено розміри мінімальної заробітної плати з 01 січня 2007 року - 400

грн., з 01 квітня 2007 року - 420 грн., з 01 липня 2007 року - 440 грн., з 01

жовтня 2007 року - 460 грн. Законом України 

«Про державний бюджет на 2008 рік» встановлено розмір мінімальної

заробітної плати з 01 січня 2008 року - 515 грн. з 1 квітня 2008 року - 525

грн., з 01жовтня  2008 року - 245 грн., з

01 грудня 2008 року - 605 грн.

    

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження дій чи

бездіяльності суб'єкта владних повноважень суд перевіряє чи вчинені вони на

підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений Конституцією і Законами

України. Ст.162 ч.2  КАС України передбачає, що у разі задоволення

адміністративного позову, суд може визнати протиправними дії суб'єкта владних

повноважень та зобов'язати його вчинити пенні дії щодо усунення порушень або

прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав суб'єктів у

сфері публічно-правових відносин.

  

Поскільки судом встановлено, що відповідач неправомірно відмовив

позивачу у донарахуванні допомоги на оздоровлення за 2007 рік, то суд визнає

такі дії Управління соціального захисту населення Білоцерківської

міської ради не правомірними, а тому  вважає за можливе зобов'язати відповідача

виплатити недооплачену суму допомоги на оздоровлення за 2007 рік в розмірі

1305  грн. /460 грн. - мінімальна

заробітна плата на момент виплати допомоги х 3 = 1380 грн. за мінусом 75 грн. -

виплачена допомога/.  

Позивач

звільнена від сплати держмита на користь держави на підставі ст.4 Декрету КМ

України «Про державне мито».

Керуючись ст.ст.19, 46, 95, 113,152 Конституції України,

ст.48, 71 Закону України  «Про статус і

соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської

катастрофи», Законом

України  «Про Державний бюджет України на

2007 рік», Законом України  «Про

державний бюджет на 2008 рік», Рішенням Конституційного Суду України від

09.07.2007 року   № 6-рп від 09.07.2007

року, ст.ст.2, 3, 6,9, 17,89,158-163, 185, 186 КАС України, суд -

П

О С Т А Н О В И В:

Позов

задовольнити.

Визнати

дії Управління соціального захисту населення Білоцерківської

міської ради щодо відмови ОСОБА_1 у перерахунку щорічної допомоги на оздоровлення за 2007 рік

в розмірі передбаченому ст.48 Закону України « Про статус і соціальний захист

громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» неправомірними.

Зобов'язати Управління соціального захисту населення

Білоцерківської міської ради провести виплату недооплаченої суми одноразової

грошової допомоги на оздоровлення за 2007 рік на користь ОСОБА_1 в розмірі 1305 грн.

Постанова

може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через

Білоцерківський міськрайонний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про

апеляційне оскарження, яка може бути подана до суду протягом десяти днів з дня

проголошення постанови.

                             

 

Суддя:                                                                

О.В.Бондаренко

 

СудБілоцерківський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення16.10.2008
Оприлюднено25.02.2009
Номер документу3010023
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-13052/08

Постанова від 18.12.2008

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Курко О.П.

Постанова від 04.12.2008

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Ухвала від 26.09.2008

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Бойко С.С.

Постанова від 16.10.2008

Адміністративне

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області

Бондаренко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні