Постанова
від 18.03.2013 по справі 2а/1270/10147/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.2.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 березня 2013 року Справа № 2а/1270/10147/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Твердохліба Р.С.,

за участю секретаря судового засідання Андріасяна Е.А.

та

представників сторін:

від позивача - Гаврилова В.О. (довіреність від 22.11.2012 б/н),

від відповідача - Ткаченко Є.А. (довіреність від 09.04.2012 №4894/09),

від третьої особи - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом малого приватного підприємства «Дорофей» до управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська про скасування рішень про застосування штрафних санкцій за несвоєчасне подання звітності від 13 грудня 2012 року № 3635 та № 3636,

ВСТАНОВИВ:

20 грудня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов малого приватного підприємства «Дорофей» до управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська про скасування рішень про застосування штрафних санкцій за несвоєчасне подання звітності від 13 грудня 2012 року № 3635 та № 3636.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що мале приватне підприємство «Дорофей» станом на 27 липня 2012 року знаходилось на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська. На виконання вимог Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування позивачем своєчасно надані до управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська звіти про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за серпень 14 вересня 2012 року та за вересень 2012 року 15 жовтня 2012 року. Вказані звіти були прийняті управлінням Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська. Суми єдиного внеску за серпень та вересень 2012 року були перераховані на розрахунковий рахунок управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська згідно платіжних доручень від 18 вересня 2012 року № 140, № 141 та від 10 жовтня 2012 року № 185, 186.

Під час надання до управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська звіту про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2012 року уповноваженій особі підприємства було повідомлено, що мале приватне підприємство «Дорофей» не знаходиться на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська та про необхідність звернутися до управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська.

14 листопада 2012 року позивачем від управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська отримано повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску від 14 листопада 2012 року № 723, з якого вбачається, що мале приватне підприємство «Дорофей» знаходиться на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська з 27 липня 2012 року.

03 грудня 2012 року управлінням Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська за заявою позивача від 21 листопада 2012 року було повернуто помилково сплачені кошти зі сплати єдиного внеску за серпень та вересень 2012 року на розрахунковий рахунок малого приватного підприємства «Дорофей». Після чого, 05 грудня 2012 року позивачем до управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська були направлені звіти про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за серпень та за вересень 2012 року, а також лист з проханням не застосовувати до позивача відповідні штрафні санкції за несвоєчасне подання звітів за серпень та вересень 2012 року.

13 грудня 2012 року позивачем отримано рішення управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі про застосування штрафних санкцій за несвоєчасне подання звітності за серпень 2012 року та вересень 2012 року від 13 грудня 2012 року № 3635 та № 3636.

У зв'язку з тим, що позивачу під час подання до управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська звітів про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за серпень та за вересень 2012 року не було відомо про те, він вже знаходиться на обліку в іншому територіальному управлінні, а управлінням Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська під час їх надання про цей факт не було повідомлено позивача та вказані звіти безпідставно були прийняті, позивач вважає, що застосування до нього фінансових санкцій рішеннями від 13 грудня 2012 року № 3635 та № 3636 є незаконним.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, надав пояснення, аналогічні викладеним в адміністративному позові та просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач - управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська позовні вимоги не визнав у повному обсязі, надав суду письмові заперечення проти позову в яких зазначив, що при винесенні оскаржуваних рішень управління діяло на підставі та в межах, визначених законодавством.

Взяття на облік осіб, зазначених у пункті 1 частини 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» здійснюється Пенсійним фондом шляхом внесення відповідних відомостей до реєстру страхувальників.

Взяття на облік осіб, зазначених: в абзацах 2, 3, 5 та 7 пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», на яких поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», - здійснюється на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих їм реєстратором згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей.

Актом передачі від 25 липня 2012 року управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська передано мале приватне підприємство «Дорофей» до управління Пенсійного України в Ленінському районі м. Луганська. З 27 липня 2012 року мале приватне підприємство «Дорофей» взятий в управлінні Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська.

Оскільки позивач знаходиться на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська звітність подається до органу Пенсійного фонду за місцем взяття на облік. Звіти за серпень та вересень 2012 року подані з порушенням строків, що відображено у актах про порушення строків надання звітності, за що до позивача було застосовано фінансові санкції.

В судовому засіданні представник відповідача надав пояснення, аналогічні викладеним в запереченнях проти позову та просив відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська надав заперечення проти позову в яких зазначив, що мале приватне підприємство «Дорофей» зареєстровано в управлінні Пенсійного Фонду України в Жовтневому районі м. Луганська, як платник єдиного внеску з 20 січня 2011 року.

Відповідно до частини 2 статті 6, частини 8 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом до Пенсійного фонду України.

Згідно до пункту 5.3 Постанови Пенсійного фонду України «Про затвердження Порядку взяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 27 вересня 2010 року № 21-6, після одержання від державного реєстратора відомостей з реєстраційної картки про державйу реєстрацію припинення юридичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця органи Пенсійного фонду знімають з обліку платника єдиного внеску, що фіксується у журналі обліку платників єдиного внеску та реєстрі страхувальників, та безоплатно надсилають йому поштою з повідомленням про вручення не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця повідомлення про зняття з обліку такої особи за формою згідно з додатком № 5. У зв'язку з чим, діючим порядком передбачено надання повідомлення про зняття обліку тільки у разі припинення юридичної особи. У вказаному випадку мале приватне підприємство «Дорофей» змінило місце реєстрації що у свою чергу не надає право органам Пенсійного фонду, відповідно до порядку, надавати повідомлення про зняття з обліку.

27 липня 2012 року до управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська у першій половині доби позивач звернувся з заявою, щодо надання повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску, у зв'язку з відкриттям рахунку у банку. Співробітником фонду було розглянуто вказану заяву та надано повідомлення про взяття на облік малого приватного підприємства «Дорофей» (вих. № 6610/08-20).

Також, відповідно акту передачі, (зареєстрованого у другій половині доби 27 липня 2012 року № 6610/08-20) мале приватне підприємство «Дорофей», у зв'язку зі зміною місцезнаходження підприємства, передано до управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська. Згідно картки особового рахунку платника єдиного внеску станом на 20 липня 2012 року мале приватне підприємство «Дорофей» заборгованості по страховим внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування немає.

Крім цього, відповідно до службових записок працівників відділу персоніфікованого обліку управління Пенсійного фонду Укарїни в Жовтневому районі м. Луганська від 14 вересня 2012 року та 15 жовтня 2012 року, малим приватним підприємством «Дорофей» (код ЄДРПОУ 24044232) було надано звіти у електронному вигляді, що використовується в системі персоніфікованого обліку за серпень та вересень 2012 року. Звіти було завантажено, але виникла помилка завантаження у зв'язку з тим, що 27 липня 2012 року мале приватне підприємство «Дорофей» переведено до управління Пенсійного фонду Укарїни в Ленінському районі м. Луганська. Відповідальну особу по малому приватному підприємству «Дорофей» було повідомлено. Звіти вважаються не дійсними. Стосовно подання звіту у паперовому вигляді посадовими особами малого приватного підприємства «Дорофей» до управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська повідомив про відсутність нормативних актів, які надавають повноваження співробітникам фонду не прийняти звіти від суб'єктів підприємницької діяльності, тому відомості від малого приватного підприємства «Дорофей» було прийнято.

Представник управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином, просив розгляд справи повести без його участі (а.с. 41-42).

Вислухавши пояснення представників позивача, відповідача та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд дійшов висновку задоволення заявлених позовних вимог з таких підстав.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди відповідно до вимог частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України. Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування

Згідно з пунктом 7 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 384/2011 Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців мале приватне підприємство «Дорофей» зареєстровано в якості юридичної особи за адресою: м. Луганськ, вул. Оборонна, буд. 99-б (а.с. 74-80).

Згідно з повідомленням про взяття на облік платника єдиного внеску від 27 липня 2012 року № 6560/03-49, виданого за заявою позивача, мале приватне підприємство «Дорофей», станом на 27 липня 2012 року знаходиться на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська як платник єдиного внеску з 20 січня 2011 року (а.с. 6; 46-47).

Відповідно до повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску від 14 листопада 2012 року № 723, мале приватне підприємство «Дорофей» взято на облік в органі Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська з 27 липня 2012 року (а.с. 21).

Спеціальним законом, який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку є Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Згідно з пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», платниками єдиного внеску серед іншого визначені роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Відповідно до частини 4 статті 5 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» у осіб, зазначених в абзацах другому, третьому, п'ятому та сьомому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону обов'язки платників єдиного внеску виникають з дня їх державної реєстрації відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» платник єдиного внеску зобов'язаний подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики.

Постановою правління Пенсійного фонду України від 08 жовтня 2012 року № 22-2 «Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» встановлено порядок та строки подання звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески, та суми нарахованого єдиного внеску до управлінь Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах та його форму.

Відповідно до підпункту 3.1 пункту 3 Постанови правління Пенсійного фонду України від 08 жовтня 2012 року № 22-2 «Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» страхувальники, крім зазначених у пунктах 3.5, 3.6 цього розділу, а також страхувальники, зазначені в пункті 3.2 цього розділу, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФО - підприємцем, якщо виконувані роботи (надані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у частині подання звіту за таких осіб зобов'язані формувати та подавати до органів Пенсійного фонду звіт не пізніше 20 числа місяця, що настає за звітним періодом. Звітним періодом є календарний місяць.

У випадках, коли страхувальник із числа страхувальників, зазначених в пункті 3.1 цього розділу, у звітному періоді змінює місцезнаходження або місце реєстрації місця проживання або фактичного проживання (поза межами територіального обслуговування органу Пенсійного фонду, в якому він перебував на обліку), звіт за цей період (з першого до останнього календарного числа звітного періоду) подається до органу Пенсійного фонду за новим місцем взяття на облік (підпункт 3.5 пункту 3 Постанови правління Пенсійного фонду України від 08 жовтня 2012 року № 22-2 «Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» в редакції, яка була чинною на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 4 частини 11 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом, територіальним органом Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Судом встановлено, що за наявності повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску в управлінні Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська від 27 липня 2012 року № 6560/03-49, із зазначенням реквізитів для сплати, на виконання вимог Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування малим приватним підприємством «Дорофей» 14 вересня 2012 року до управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України за серпень 2012 року, який прийнятий управлінням Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська 14 вересня 2012 року за № 29960 та сплачено єдиний соціальний внесок на розрахункові рахунки, зазначені у повідомленні про взяття на облік платника єдиного внеску від 27 липня 2012 року № 6560/03-49, виданому управлінням Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська (а.с. 8-13, 19-20).

12 жовтня 2012 року малим приватним підприємством «Дорофей» до управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України за вересень 2012 року, який прийнятий управлінням Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська 15 жовтня 2012 року за № 32592 та сплачено єдиний соціальний внесок на розрахункові рахунки, зазначені у повідомленні про взяття на облік платника єдиного внеску від 27 липня 2012 року № 6560/03-49, виданому управлінням Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська (а.с. 14-19, 59).

14 листопада 2012 року позивачем від управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська отримано повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску від 14 листопада 2012 року № 723, з якого вбачається, що мале приватне підприємство «Дорофей» знаходиться на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська з 27 липня 2012 року (а.с. 21).

03 грудня 2012 року управлінням Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська за заявою позивача від 21 листопада 2012 року було повернуто помилково сплачені кошти зі сплати єдиного внеску за серпень та вересень 2012 року на розрахунковий рахунок малого приватного підприємства «Дорофей» (а.с. 22).

05 грудня 2012 року позивачем до управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська були направлені звіти про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за серпень та за вересень 2012 року, а також лист з проханням не застосовувати до позивача відповідні штрафні санкції за несвоєчасне подання звітів за серпень та вересень 2012 року (а.с. 24; 122-124).

Управлінням Пенсійного фонду України в Ленінському районі 13 грудня 2012 року складені акти про порушення строків надання звітності за серпень та вересень 2012 року та винесені рішення про застосування штрафних санкцій за несвоєчасне подання звітності, передбаченої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за серпень 2012 року та вересень 2012 року від 13 грудня 2012 року № 3635 та № 3636 (а.с. 25-28).

Вирішуючи справу по суті суд виходить з того, що предметом спору в даній справі є правомірність винесення управлінням Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська рішень про застосування штрафних санкцій до малого приватного підприємства «Дорофей» за несвоєчасне подання звітності, передбаченої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за серпень 2012 року та вересень 2012 року від 13 грудня 2012 року № 3635 та № 3636

Судом встановлено, що відповідно до повідомлення державного реєстратора від 16 липня 2012 року, отриманого управлінням Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська 17 липня 2012 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 10 лютого 2012 року внесено запис про зміну місцезнаходження малого приватного підприємства «Дорофей» (а.с. 95-100; 107).

Механізм взяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначається Порядком взяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженому Постановою Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 22-6 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за № 995/18290.

Згідно підпункту 2.1 пункту 2 Порядку взяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого Постановою Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 22-6 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за № 995/18290 (в редакції яка була чинною на момент виникнення спірних правовідносин) взяття на облік юридичних осіб здійснюється управліннями Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах за місцезнаходженням юридичної особи на підставі відомостей з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи, наданих державним реєстратором згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей органами Пенсійного фонду.

Взяття на облік фізичних осіб - підприємців як платників єдиного внеску здійснюється органами Пенсійного фонду за місцем проживання особи на підставі відомостей з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця, наданих державним реєстратором згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей органами Пенсійного фонду (підпункт 2.2 пункту 2 Порядку взяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого Постановою Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 22-6 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за № 995/18290 (в редакції яка була чинною на момент виникнення спірних правовідносин).

Повідомлення про взяття на облік юридичної особи або фізичної особи - підприємця як платника єдиного внеску безоплатно надсилається платнику поштою з повідомленням про вручення наступного робочого дня з дня взяття на облік в органі Пенсійного фонду за формою згідно з додатком 1 (підпункт 2.4 пункту 2 Порядку взяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого Постановою Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 22-6 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за № 995/18290 (в редакції яка була чинною на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно з підпунктом 2.7 пункту 2 Порядку взяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого Постановою Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 22-6 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за № 995/18290 (в редакції яка була чинною на момент виникнення спірних правовідносин) при взятті на облік юридичної особи - платника єдиного внеску, державна реєстрація якого пов'язана із зміною місцезнаходження, орган Пенсійного фонду за новим місцезнаходженням платника не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відомостей від державного реєстратора направляє запит на переведення до органу Пенсійного фонду, де він перебував на обліку. Орган Пенсійного фонду за попереднім місцезнаходженням платника протягом п'яти робочих днів передає пакет документів (картки особових рахунків платника єдиного внеску, акт перевірки у разі її проведення та інші наявні документи про платника єдиного внеску), знімає з обліку платника єдиного внеску з причини «Переведення в інший територіальний орган Пенсійного фонду» та зазначає у справі платника назву органу Пенсійного фонду, куди відбувається переведення платника.

Відповідно до акту передачі від 25 липня 2012 року, зареєстрованому в управлінні Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська 27 липня 2012 року за № 6610/03-20, мале приватне підприємство «Дорофей» передано з управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська на облік до управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі у м. Луганська (а.с. 39).

Згідно повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску від 14 листопада 2012 року № 723 мале приватне підприємство «Дорофей» знаходиться на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська з 27 липня 2012 року (а.с. 21).

Підпунктом 2.5 пункту 2 Порядку взяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого Постановою Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 22-6 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за № 995/18290 (в редакції яка була чинною на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що у разі отримання органами Пенсійного фонду відомостей з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців платнику надсилається не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей органами Пенсійного фонду нове повідомлення про взяття на облік юридичної особи - платника єдиного внеску за формою згідно з додатком 1 з приміткою «Зміни».

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що відповідач - управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі, на виконання зазначених положень, повинен був, не пізніше 28 липня 2012 року надіслати на адресу малого приватного підприємства «Дорофей» повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску.

На підтвердження виконання обов'язку, встановленого підпунктом 2.5 пункту 2 Порядку взяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині своєчасного надіслання на адресу позивача повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску відповідачем надано реєстр відправлених замовлених листів з повідомленням від 27 липня 2012 року та касовий чек, без зазначення назви підприємства, якому адресовано повідомлення (а.с. 106, 142).

Разом із цим суд зазначає, що наданий реєстр та касовий чек від 27 липня 2012 року є підтвердженням реєстрації у внутрішній кореспонденції відповідача та оплати поштового відправлення, без зазначення назви отримувача та не є належним та допустимим доказом направлення та вручення саме малому приватному підприємству «Дорофей» повідомлення про взяття на обік платник єдиного внеску в управлінні Пенсійного фонду України в Ленінському районі у м. Луганську у розумінні статей 69-70 Кодексу адміністративного судочинства України.

Таким чином суд вважає, що управлінням Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська не надано належних та допустимих доказів щодо направлення та вручення позивачу - малому приватному підприємству «Дорофей» повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску в період з 27 липня 2012 року по 14 листопада 2012 року, а також не надано пояснень з приводу того, як позивач, за наявності повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску від 27 липня 2012 року № 6560/03-49, виданому управлінням Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська, мав дізнатися про обов'язок подання звітів про суми нарахованої заробітної плати (грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та про обов'язкові реквізити для зарахування єдиного внеску до управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що порушення малим приватним підприємством «Дорофей» підпункту 3.1 пункту 3 Постанови правління Пенсійного фонду України від 08 жовтня 2012 року № 22-2 «Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» в частині несвоєчасного подання звітів про суми нарахованої заробітної плати (грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України за серпень та вересень 2012 року відбулось через необізнаність позивача стосовно його перебування на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська, внаслідок невиконання останнім обов'язку щодо повідомлення позивача про взяття на облік платника єдиного внеску, встановленого підпунктом 2.5 пункту 2 Порядку взяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого Постановою Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 22-6 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за № 995/18290 (в редакції яка була чинною на момент виникнення спірних правовідносин).

Таким чином суд вважає, що відповідачем при прийнятті оскаржуваних рішень не прийнято до уваги той факт, що повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску в управлінні Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська мале приватне підприємство «Дорофей» отримало лише 14 листопада 2012 року, що фактично унеможливило подання звітів про суми нарахованої заробітної плати (грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України за серпень та вересень 2012 року до відповідача у строки, встановлені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, та принципом рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом.

З приписів статей 71, 86 Кодексу адміністративного судочинства України вбачається, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідач як суб'єкт владних повноважень, на якого частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України покладено обов'язок щодо доказування правомірності своїх дій та рішень, не довів суду правомірність рішень про застосування до малого приватного підприємства «Дорофей» штрафних санкцій за несвоєчасне подання звітності від 13 грудня 2012 року № 3635 та № 3636, що є підставою для задоволення адміністративного позову.

Згідно з частиною 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 18 березня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 22 березня 2013 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов малого приватного підприємства «Дорофей» до управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська про скасування рішень про застосування штрафних санкцій за несвоєчасне подання звітності від 13 грудня 2012 року № 3635 та № 3636 - задовольнити повністю.

Скасувати рішення управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська від 13 грудня 2012 року № 3635 про застосування штрафних санкцій за несвоєчасне подання звітності, передбаченої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за серпень 2012 року у розмірі 170,00 грн.

Скасувати рішення управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська від 13 грудня 2012 року № 3636 про застосування штрафних санкцій за несвоєчасне подання звітності, передбаченої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за вересень 2012 року у розмірі 170,00 грн.

Стягнути з Державного бюджету України на користь малого приватного підприємства «Дорофей» (місцезнаходження: 91033, м. Луганськ, вул. Оборонна буд. 99-б, ідентифікаційний номер 24044232) витрати по сплаті судового збору у розмірі 107,30 грн. (сто сім гривень тридцять копійок).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі 22 березня 2013 року.

Суддя Р.С. Твердохліб

Дата ухвалення рішення18.03.2013
Оприлюднено01.04.2013
Номер документу30119271
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/10147/2012

Постанова від 18.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

Ухвала від 27.02.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

Ухвала від 20.02.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

Ухвала від 11.02.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

Ухвала від 16.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

Ухвала від 24.12.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні