Постанова
від 06.03.2013 по справі 1019/2879/12
ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 1019/2879/12

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 березня 2013 року Переяслав-Хмельницький міськрайонний суд Київської області в складі:

головуючого - судді Потоцького В.В.,

при секретарі Олійник Ю.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Переяслав-Хмельницький справу за адміністративним позовом приватного підприємства «Пристроми» і ОСОБА_1 до Пристромської сільської ради, ОСОБА_2, треті особи: ОСОБА_3 і ОСОБА_4, про визнання неправомірною реєстрацію свідоцтва про право власності на майновий пай члена колективного сільськогосподарського підприємства (майновий сертифікат), -

ВСТАНОВИВ:

Позивачі просять визнати неправомірними дії посадової особи Пристромської сільської ради щодо документального оформлення та засвідчення факту оформлення свідоцтв гербовою печаткою та підписом голови відповідної ради від 28 квітня 2003 року та у січні-грудні 2012 року; щодо документального оформлення та засвідчення факту оформлення дублікатів свідоцтв про право власності на майновий пай члена колективного сільськогосподарського підприємства (майновий сертифікат) гербовою печаткою та підписом голови відповідної ради за весь період календарного 2012 року; визнати неправомірною реєстрацію Пристромською сільською радою свідоцтв про право власності на майновий пай членів колективного сільськогосподарського підприємства (майновий сертифікат) №421 від 28.04.2003 року на ім’я ОСОБА_2; №21 від 28.04.2003 року на ім’я ОСОБА_5; №73 від 28.04.2003 року на ім’я ОСОБА_6; №907 від 29.09.2012 року; №908 від 25.10.2012 року; №909 від 31.10.2012 року; крім того, скасувати реєстрацію Пристромською сільською радою свідоцтв про право власності на майновий пай члена колективного сільськогосподарського підприємства (майновий сертифікат) №21 та №421 від 28.04.2003 року, №907, №908 від 25.10.2012 року та №909 від 31.10.2012 року, а також визнати неправомірними рішення №110 Пристромської сільської ради від 27.09.2012 року «Про майнові паї реформованого КСП ім. Черняховського» та реєстрацію договорів купівлі-продажу майнових паїв за період від 27.09.2012 року до 05.02.2013 року, посилаючись на те, що 28 квітня 2003 року Пристромська сільська рада здійснила реєстрацію 906 (дев’ятсот шести) свідоцтв про право власності на майновий пай члена колективного сільськогосподарського підприємства (майновий сертифікат) без розгляду цього питання на пленарному засіданні сесії Пристромської сільської ради та без ухвалення сільською радою відповідного рішення, посадовою особою Пристромської сільської ради були поставлені підписи та гербова печатка на 906 (дев’ятсот шести) свідоцтвах, на підставі одноособового рішення відповідача ОСОБА_2, який без належних правових підстав, а саме без рішення найвищого керівного органу КСП ім. Черняховського визначив перелік та оцінку активів цілісного майнового комплексу, які могли б бути розпайовані між засновниками колективного сільськогосподарського підприємства ім. Черняховського, які заснували та утворили КСП ім. Черняховського шляхом приватизації державного майна товариством покупців (у кількості 508 осіб). Відповідач у квітні 2003 року проводив дві пленарні сесії - 11 квітня 2003 року і 29 квітня 2003 року, обидва протоколи і засвідчені підписом посадової особи та однаковою печаткою Пристромської сільської ради народних депутатів. Проте, всі 906 свідоцтв засвідчені 28.04.20003 року засвідчені підписом посадової особи і зовсім іншим відбитком круглої печатки Пристромської сільської ради. Крім того, зазначені обставини стали відомі позивачам під час розгляду цивільної справи у 2013 році, тому вони просять суд поновити їм строк на звернення з адміністративним позовом до суду, вважаючи, що строки звернення до суду пропущені із поважних причин, так як позивачам тільки у 2013 році стало відомо про маніпуляції із печаткою Пристромської сільської ради при оформленні свідоцтв на право власності на майновий пай, та про відсутність рішень Пристромської сільської ради щодо видачі свідоцтв про право власності на майновий пай після отримання копій протоколів пленарних сесій із архівної установи Переяслав-Хмельницької РДА у грудні 2012 року. Неправомірні дії Пристромської сільської ради стали відомі позивачам після 29.09.2012 року, тому строк звернення до суду за правилами адміністративного судочинства слід вираховувати з цього часу, а саме: після надходження до ПП «Пристроми» вимоги щодо передачі майна стороннім особам.

В судовому засіданні представник приватного підприємства «Пристроми» ОСОБА_7 позов підтримав і просить його задовольнити.

Позивачка ОСОБА_1 в судове засідання не з’явилася, просить суд розглянути справу без її участі, позов підтримує.

Представники Пристромської сільської ради ОСОБА_8 і ОСОБА_9 позов не визнали і заперечують проти його задоволення, посилаючись на те, що позивачами пропущений шестимісячний строк звернення до адміністративного суду. Пристромська сільська рада наполягає на його застосуванні при вирішені даної справи. Реєстрація договорів купівлі-продажу майнових паїв за період від 27.09.2012 року до 05.02.2013 року відбулись на підставі делегованих Пристромською сільською радою повноважень.

Треті особи ОСОБА_3 і ОСОБА_4 позов вважають безпідставним, а строк звернення позивачів до адміністративного суду пропущеним.

Відповідач ОСОБА_2 в судове засідання не з’явився, просить суд слухати справу за його відсутності, позов визнав.

Судом встановлено, що має місце спір фізичної особи із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень.

Суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з таких підстав.

Приватне підприємство «Пристроми» існує з 24.09.2012 року (код ЄДРПОУ 00849863), попередник якого - приватно-орендне підприємство «Пристроми», зареєстроване розпорядженням Переяслав-Хмельницької РДА №63 від 11.02.2000 року, як правонаступник КСП ім. Черняховського.

В ході проведення розпаювання майна КСП ім. Черняховського, Пристромська сільська рада здійснила реєстрацію свідоцтв про право власності на майнові паї членів колективного сільськогосподарського підприємства ім. Черняховського (майновий сертифікат) без посвідчення їх печаткою КСП ім. Черняховського, без визначення відсоткової частки членів підприємства у загальному пайовому фонді КСП. Посадові особи Пристромської сільської ради діяли з перевищенням своїм повноважень, діючи одноособово.

29.09.2012 року були проведені загальні збори власників майнових паїв частка яких становить понад 80% у майні колишнього КСП ім. Черняховського. Рішення зборів оформлені Протоколом №1 від 29.09.2012 року та підписані третіми особами ОСОБА_3 і ОСОБА_4, відповідно як головою та секретарем зборів.

27 вересня 2012 року Пристромською сільською радою було прийняте рішення №110 «Про майнові паї реформованого КСП ім. Черняховського», яким був змінений порядок видачі свідоцтв про право власності на майновий пай (майновий сертифікат). На підставі цього рішення сільський голова, як посадова особа Пристромської сільської ради, підписав та засвідчив печаткою свідоцтва про право власності на майновий пай (майновий сертифікат) за №907 від 29.09.2012 року, №908 від 25.10.2012 року та №909 від 31.10.2012 року.

Предметом спору є реєстраційні дії Пристромської сільської ради щодо вчинення цим органом місцевого самоврядування реєстраційного запису про реєстрацію свідоцтв про право власності на майновий пай членів колективного сільськогосподарського підприємства ім. Черняховського (майнові сертифікати) без належних документів, в порушення Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Згідно ст. 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Пристромська сільська рада є органом місцевого самоврядування.

Відповідно до вимог ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі і в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Згідно ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами.

Відповідно до ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Згідно ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об’єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста. Сільський, селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради, головує на її засіданнях.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Згідно пп. 31 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання як прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення.

Згідно з вимогами ст. 27 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження: розгляд і узгодження планів підприємств, установ та організацій, що не належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, здійснення яких може викликати негативні соціальні, демографічні, екологічні та інші наслідки, підготовка до них висновків і внесення пропозицій до відповідних органів.

Відповідно до ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження: облік та реєстрація відповідно до закону об’єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.

Згідно ст. 40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, крім повноважень, передбачених цим Законом, здійснюють й інші надані їм законом повноваження. Відповідно до статті 42 цього Закону, сільський, селищний, міський голова здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та інтими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів, і несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

Указом Президента України від 29.01.2001 р. №62 «Про заходи щодо забезпечення захисту майнових прав селян у процесі реформування аграрного сектора економіки» передбачено визначення розмірів паїв колишніх членів колективних сільськогосподарських підприємств (у тому числі реорганізованих), що не були ними одержані в натурі, грішми або цінними паперами в разі припинення членства, та запровадження документального посвідчення права власності на паї шляхом видавання свідоцтв про право власності на пай члена колективного сільськогосподарського підприємства (майнових сертифікатів).

Відповідно до «Порядку визначення розмірів майнових паїв членів колективних сільськогосподарських підприємств та їх документального посвідчення», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2001 року №177, майновий пай члена підприємства документально підтверджується свідоцтвом про право власності на майновий пай члена підприємства. Свідоцтво видається сільською, селищною або міською радою згідно із списком осіб, які мають право на майновий пай підприємства. Факт оформлення свідоцтва засвідчується гербовою печаткою та підписом голови відповідної ради.

28 квітня 2003 року Пристромська сільська рада здійснила реєстрацію 906 свідоцтв про право власності на майновий пай члена колективного сільськогосподарського підприємства (майновий сертифікат) без розгляду цього питання на пленарному засіданні сесії Пристромської сільської ради та без ухвалення сільською радою відповідного рішення. Посадовою особою Пристромської сільської ради були поставлені підписи та гербова печатки на 906 свідоцтвах. Крім того, відповідач у квітні 2003 року проводив дві пленарні сесії - 11 квітня 2003 року і 29 квітня 2003 року, обидва протоколи засвідчені підписом посадової особи та однаковою печаткою Пристромської сільської ради народних депутатів. Проте, всі 906 свідоцтв засвідчені 28.04.2003 року підписом посадової особи і зовсім іншим відбитком круглої печатки Пристромської сільської ради.

Отже, у період 2000-2003 років тільки за рішенням Пристромської сільської ради мали бути видані такі свідоцтва, і на виконання рішення Пристромської сільської ради сільський голова мав право ставити свій підпис та гербову печатку, але подібні повноваження йому делеговані не були.

Проте, позивачами пропущений шестимісячний строк звернення до адміністративного суду. Посилання позивачів на те, що їм не були відомі вказані обставини, суд визнає надуманими, оскільки спірні правовідносини є публічними, а незнання закону не звільняє від його правових наслідків. Пристромська сільська рада наполягає на застосуванні шестимісячного строку звернення до адміністративного суду при вирішенні даної справи.

При цьому, реєстрація договорів купівлі-продажу майнових паїв за період після 27.09.2012 року відбулась на підставі делегованих Пристромською сільською радою повноважень (рішення №110 «Про майнові паї реформованого КСП ім. Черняховського»).

Питання складу і структури майнового паю, способу його виділення є виключною компетенцією загальних зборів власників майнових паїв.

Вказані обставини підтверджуються: рішенням №110 «Про майнові паї реформованого КСП ім. Черняховського»; протоколом №1 загальних зборів власників майнових паїв, частка яких становить понад 80% у майні колишнього КСП ім. Черняховського, від 29.09.2012 року.

На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України; ст.ст. 99-102 КАС України; ст.ст. 5, 12, 24-26, 40, 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»; ч. 2 ст. 9 Закону України «Про колективне сільськогосподарське підприємство»; керуючись ст.ст. 158-163; 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову приватного підприємства «Пристроми» і ОСОБА_1 до Пристромської сільської ради, ОСОБА_2, треті особи: ОСОБА_3 і ОСОБА_4, про визнання неправомірною реєстрацію свідоцтва про право власності на майновий пай члена колективного сільськогосподарського підприємства (майновий сертифікат) відмовити.

Скасувати заборону, накладену ухвалами Переяслав-Хмельницького міськрайонного суду Київської області від 15 жовтня 2012 р. та від 02 листопада 2012 р. на будь-які дії щодо розпорядження майном (велика рогата худоба) та грошовими активами ПОП «Пристроми» іншими особами, крім юридичної особи ПОП «Пристроми» (код ЄДРПОУ 00849863), та здійснення переоформлення та видачу свідоцтва на право власності на майновий пай (майновий сертифікат) або свідоцтва на право власності іншим особам, що претендують на цілісний майновий комплекс (або його частини) КСП ім. Черняховського.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного адміністративного суду Київської області через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення. В разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

СУДДЯ: В.В.Потоцький

СудПереяслав-Хмельницький міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення06.03.2013
Оприлюднено21.01.2014
Номер документу30152888
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1019/2879/12

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Постанова від 06.03.2013

Адміністративне

Переяслав-Хмельницький міськрайонний суд Київської області

Потоцький В. В.

Постанова від 06.03.2013

Адміністративне

Переяслав-Хмельницький міськрайонний суд Київської області

Потоцький В. В.

Постанова від 06.03.2013

Адміністративне

Переяслав-Хмельницький міськрайонний суд Київської області

Потоцький В. В.

Постанова від 06.03.2013

Адміністративне

Переяслав-Хмельницький міськрайонний суд Київської області

Потоцький В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні