Справа № 1518/1386/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"22" березня 2013 р. Любашівський районний суд Одеської області в складі:
головуючого судді - Дармакуки Т.П.
при секретарі - Копищик М.С.
з участю представника позивача - Донцова К.О.
представника третьої особи - Довганюк В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Любашівка Одеської області адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «КПЛ-ЛТД» до Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області, третіх осіб Комунального підприємства «Світоч-К», Любашівської районної державної адміністрації Одеської області про скасування рішень Кричунівської сільської ради Любашівського району,
В С Т А Н О В И В :
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «КПЛ - ЛТД», звернулося до суду із позовом до Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області про скасування рішення Кричунівської сільської ради Любашівського району № 140-V від 24.03.2010 року.
Під час розгляду справи позивач надав уточнення до позовної заяви та просив скасувати рішення Кричунівської сільської ради Любашівського району № 140-V від 24.03.2010 року та рішення № 141-V від 24.03.2010 року, визнати протиправними дії Кричунівської сільської ради, в особі її голови - Маслової С.Д. щодо ухвалення рішень Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області від 24.03.2010 року № 140-V, № 141-V від 24.03.2010 року та стягнути з Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області судові витрати у розмірі - 139,49 грн.
В обґрунтування своїх вимог позивач вказує, що відповідно до оскаржуваних рішень, 21 червня 2010 року Кричунівська сільська рада Любашівського району Одеської області та Комунальне підприємство «Світоч - К» уклали два договори оренди землі, якими КП «Світоч - К» передаються в оренду земельна ділянка (кадастровий номер: 5123382600:02:002:0002) із земель державної власності загальною площею: 17.7400 га земель водного фонду та земельна ділянка (кадастровий номер: 5123382600:02:002:0003) із земель державної власності загальною площею 50.7500 га земель водного фонду для рибогосподарських потреб із земель с. Кричунове Любашівського району Одеської області.
Позивач вказує, що має право здійснення природокористування ставку відповідно до п. 18.2. режиму ведення спеціалізованого товарного рибного господарства на Кричунівському ставку № 1 (загальною площею 58,8 га) розташованому на території с. Олександрівка (Кричуново) Любашівського району Одеської області, яке погоджено із Західно - Чорноморським басейновим управлінням охорони, використання та відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства від 05.03.2010 року та Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Одеській області від 02.04.2010 р., затвердженого Державним комітетом рибного господарства України від 27.06.2010 р.
Відповідно до п. 2.8. Інструкції про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах, затвердженої наказом Державного комітету рибного господарства України від 15.01.2008 р. № 4, користувач, якому видано Режим, має одноосібне право на спеціальне використання ВЖР у цьому рибогосподарському водному об'єкті.
Позивач посилався на те, що відповідач вийшов за межі своїх повноважень при передачі земельних ділянок загальнодержавного значення в оренду КП «Світоч - К», так як зазначені питання відносяться до компетенції районної державної адміністрації.
Також позивач посилається на те, що ухвалою Любашівського районного суду Одеської області від 30 червня 2009 р. на земельну ділянку загальною площею 68,5 га із земель водного фонду, що знаходяться в запасі в межах с. Кричуново Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області накладено арешт та заборонено Кричунівській сільській раді Любашівського району Одеської області видавати будь - які рішення по відношенню до вищезазначеної земельної ділянки, в тому числі щодо реєстрації прав користування землею і договорів оренди землі.
В судовому засіданні представник позивача - Донцов К.О. адміністративний позов підтримав та просив його задовольнити.
Представник відповідача - Кричунівської сільської ради Любашівського району в судове не з»явився без поважної причини, про день, час та місце розгляду був повідомлений, що підтверджується підписами в довідковому листі, в матеріалах справи. Неявка представника відповідача, у зв»язку із направленням позовної заяви до Одеського окружного суду, як-то вбачається із листа, не являється поважною причиною.
Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України, у разі неприбуття відповідача - суб»єкта владних повноважень, належними чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття, розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних в них доказів.
Представник третьої особи - Любашівської РДА Довганюк В.В. в судовому засіданні пояснила, що оскільки згідно листа водного господарства ставки № 1 і 2 в с.Кричуново являються об»єктами загальнодержавного значення, тому при прийнятті рішень Кричунівська сільська рада перевищила свої повноваження.
Представник третьої особи Комунального підприємства «Світоч-К» в судове не з»явився без поважної причини, про день, час та місце розгляду був повідомлений, що підтверджується підписами в довідковому листі, в матеріалах справи. Неявка представника третьої особи, у зв»язку із направленням позовної заяви до Одеського окружного суду, як-то вбачається із листа, не являється поважною причиною.
Суд дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, третьої особи у судовому засіданні встановив, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав:
24.03.2010 року Кричунівська сільська рада Любашівського району Одеської області прийняла рішення № 140-V, якими затвердила технічну документацію із землеустрою щодо перенесення меж на місцевості земельної ділянки загальною площею 17.74 га КП «Світоч -К» та передачі в довгострокову оренду терміном на 25 років для рибогосподарських потреб із земель запасу ненаданих у власність та користування в с.Кричуново в межах території Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області. Також 24.03.2010 року Кричунівська сільська рада Любашівського району Одеської області прийняла аналогічне рішення за № 141-V щодо перенесення меж на місцевості земельної ділянки загальною площею 50.75 га КП «Світоч-К».
На підставі зазначених рішень 21 червня 2010 року Кричунівська сільська рада Любашівського району Одеської області та Комунальне підприємство «Світоч-К» уклали два договори оренди землі, якими КП «Світоч - К» передаються в оренду земельна ділянка (кадастровий номер: 5123382600:02:002:0002) із земель державної власності загальною площею: 17.7400 га земель водного фонду та земельна ділянка (кадастровий номер: 5123382600:02:002:0003) із земель державної власності загальною площею 50.7500 га земель водного фонду.
Відповідно до ст.2 Водного кодексу України, водні відносини в Україні регулюються цим кодексом, Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» та іншими актами законодавства.
Статтею 3 Водного кодексу України встановлено, що усі води (водні об»єкти) на території України становлять її водний фонд. До водного фонду України належать штучні водойми (ставки).
Відповідно до частини 1 ст.58 Земельного кодексу України до земель водного фонду відносяться землі, зайняті: морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об'єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами; прибережними захисними смугами, вздовж морів, річок та навколо водойм, гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також землі, виділені під смуги відведення для них; береговими смугами водних шляхів.
Згідно ст.59 Земельного кодексу України землі водного фонду можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності. Громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, а також озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт тощо.
Згідно ч. 3, ст. 122 ЗК України, районні державні адміністрації на їх території передають земельні ділянки із земель державної власності (крім випадків, визначених частиною сьомою цієї статті) у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для…ведення водного господарства.
Порядок передачі в оренду озер, водосховищ, інших водних об'єктів регулюється ст.51 Водного кодексу України.
Відповідно до зазначеної статті у користування на умовах оренди водні об'єкти (їх частини) місцевого значення та ставки, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення, можуть надаватися водокористувачам лише для риборозведення виробництва сільськогосподарської і промислової продукції, а також у лікувальних і оздоровчих цілях.
Орендодавцями водних об'єктів (їх частин) місцевого значення є Верховна Рада Автономної Республіки Крим і обласні ради. Окремі повноваження щодо надання водних об'єктів (їх частин) місцевого значення в користування Верховна Рада Автономної Республіки Крим та обласні ради можуть передавати відповідним органам виконавчої влади на місцях чи іншим державним органам.
Орендодавцями водних об'єктів загальнодержавного значення є Кабінет Міністрів України та місцеві державні адміністрації.
Розподіл повноважень щодо передачі водних об'єктів загальнодержавного значення визначається Кабінетом Міністрів України згідно з Водним кодексом України та іншими законами.
Згідно статті 1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» 09.04.1999 р. № 586-XIV, виконавчу владу в областях, районах, районах Автономної Республіки Крим, у містах Києві та Севастополі здійснюють обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації. Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади. Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 21 вказаного Закону України, до повноважень місцевих державних адміністрацій в галузі використання та охорони земель, природних ресурсів і охорони довкілля відносяться, зокрема, розпорядження землями державної власності відповідно до закону.
Системний аналіз положень Водного кодексу України, Земельного кодексу України та Закону України «Про місцеві державні адміністрації» свідчить, що місцеві державні адміністрації є єдиними орендодавцями водних об'єктів загальнодержавного значення і виключно до їх компетенції відносяться вирішення питання, пов'язані із оформленням оренди зазначених водних об'єктів.
Як встановлено судом, спірні водні об'єкти належать до водних об'єктів загальнодержавного значення. Згідно листа Одеського обласного управління водних ресурсів № 449/23/12 від 14.03.2013 року про статус водного об'єкту та надання рекомендацій, щодо поліпшення стану водного об'єкту з прилеглими територіями, Кричунівські ставки № 1, № 2 розташовані на балці Гедзілів Яр (притоці р. Кодима) в басейні р. Південний Буг - водні об'єкти загальнодержавного значення.
Із договорів оренди землі від 21 червня 2010 р. видно , що в оренду переданні земельні ділянки для рибогосподарських потреб із земель державної власності. Із листа відділу Держземагенства в Любашівському районі вбачається, що станом на 2010 року розмежування земель державної та комунальної власності розроблено не було /а.с.138/.
З огляду на вказане, суд приходить до висновку, що рішення від 24.03.2010 № за № 140-V, № 141-V прийнято відповідачем із перевищенням повноважень.
Крім того, відповідно до ухвали Любашівського районного суду Одеської області від 30 червня 2009 р. на земельну ділянку загальною площею 68,5 га із земель водного фонду, що знаходяться в запасі в межах с. Кричуново Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області накладено арешт та заборонено Кричунівській сільській раді Любашівського району Одеської області видавати будь - які рішення по відношенню до вищезазначеної земельної ділянки, в тому числі щодо реєстрації прав користування землею і договорів оренди землі. Згідно ч. 1, ст. 14 ЦПК України, судові рішення, що набрали законної сили, обов'язкові для всіх органів державної влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових чи службових осіб та громадян і підлягають виконанню на всій території України… Однак, відповідачем зазначена норма закону порушена.
Як вбачається з матеріалів справи позивач отримав режим ведення спеціалізованого товарного рибного господарства на Кричунівському ставку № 1 (загальною площею 58,8 га) розташованому на території с. Олександрівка (Кричуново) Любашівського району Одеської області, погоджений з Західно - Чорноморським басейновим управлінням охорони, використання та відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства від 05.03.2010 року та Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Одеській області від 02.04.2010 р., затвердженого Державним комітетом рибного господарства України від 27.06.2010 р.
Відповідно до п. 18.2. режиму ведення спеціалізованого товарного рибного господарства на Кричунівському ставку № 1, право здійснення природокористування ставку закріплене за ТОВ «КПЛ - ЛТД».
Згідно Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» від 08 липня 2011 року розведення риби є об»єктом спеціального водокористування, який потребує Режиму рибогосподарської експлуатації водного об»єкту.
Вказаний режим позивачем отриманий терміном на чотири роки до 31 грудня 2014 року. Рішення відповідача від 24.03.2010 року порушують права позивача, так як перешкоджають в здійсненні ним рибогосподарської діяльності, на яку ТОВ «КПЛ-ЛТД» отримало дозвільні документи.
Відповідно до ч. 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищенаведене, суд прийшов до висновку, що відповідач не довів правомірності своїх дій щодо ухвалення рішень Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області № 140-V від 24.03.2010 року та № 141- V від 24.03.2010 р.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню в повному об»ємі.
Керуючись ст.ст. 2,4,6-12,17,69,70, 71, 158-163 КАС України, суд,-
п о с т а н о в и в :
Позов товариства з обмеженою відповідальністю «КПЛ-ЛТД» до Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області, третіх осіб Комунального підприємства «Світоч-К, Любашівської районної державної адміністрації Одеської області про скасування рішень Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області - задовольнити.
Скасувати рішення Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області № 140-V від 24.03.2010 року та № 141-V від 24.03.2010р.
Визнати протиправними дії Кричунівської сільської ради в особі її голови - Маслової Світлани Дем’янівни щодо ухвалення рішень Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області № 140-V від 24.03.2010 року та № 141- V від 24.03.2010 р.
Стягнути з Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області (Україна, Одеська обл., Любашівський район, с. Кричуново, код ЄДРПОУ 34697575) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КПЛ - ЛТД» ( 65039, м. Одеса, вул. Середньофонтанська, буд. 19-Б, кв. 392, р/р 31252272210466 в Одеському відділені «Приватбанк» № 25, МФО 328704, код ЄДРПОУ 36153829) судові витрати у розмірі - 139,49 ( сто тридцять гривень сорок дев'ять копійок) грн.
Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Любашівський районний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя: Т. П. Дармакука
Суд | Любашівський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2013 |
Оприлюднено | 28.03.2013 |
Номер документу | 30231299 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Любашівський районний суд Одеської області
Дармакука Т. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні