Ухвала
від 24.09.2013 по справі 1518/1386/2012
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 вересня 2013 р.Справа № 1518/1386/2012

Категорія: 6.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Дармакука Т.П.

Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - Милосердного М.М.,

суддів - Бітова А.І. та Ступакової І.Г.,

при секретарі - Дубчак Ю.В.,

за участю: представників Кричунівської сільської ради - Маслової Світлани Дем'янівни, Дулдієра Олександра Анатолійовича, представника ТОВ "КПЛ-ЛТД" - Донцова Костянтина Олександровича,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційну скаргу Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області на постанову Любашівського районного суду Одеської області від 22 березня 2013 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "КПЛ-ЛТД" до Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області, за участю третіх осіб - Комунального підприємства "Світоч-К", Любашівської районної державної адміністрації Одеської області, про скасування рішень,

В С Т А Н О В И Л А :

У вересні 2012 року товариство з обмеженою відповідальністю (далі ТОВ) "КПЛ - ЛТД" звернулося до суду із позовом до Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області (далі Кричунівська сільрада) про скасування

- рішення № 140-V від 24 березня 2010 року, яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо перенесення меж на місцевості земельної ділянки загальною площею 17.74 га КП "Світоч-К" та передачі в довгострокову оренду терміном на 25 років для рибогосподарських потреб із земель запасу ненаданих у власність та користування в с. Кричуново в межах території Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області;

- рішення № 141-V від 24 березня 2010 року щодо перенесення меж на місцевості земельної ділянки загальною площею 50.75 га КП "Світоч-К".

В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що при передачі земельних ділянок загальнодержавного значення в оренду, Кричунівська сільрада вийшла за межі своїх повноважень оскільки зазначені питання відносяться до компетенції районної державної адміністрації. Крім того, ухвалою Любашівського районного суду Одеської області від 30 червня 2009 року на земельну ділянку загальною площею 68,5 га із земель водного фонду, що знаходяться в запасі в межах с. Кричуново Кричунівської сільради накладено арешт та заборонено Кричунівській сільраді видавати будь - які рішення по відношенню до вищезазначеної земельної ділянки, в тому числі щодо реєстрації прав користування землею і договорів оренди землі.

Постановою Любашівського районного суду Одеської області від 22 березня 2013 року адміністративний позов задоволено. Суд скасував рішення Кричунівської сільради № 140-V від 24 березня 2010 року, та рішення № 141-V від 24 березня 2010 року. Також, суд визнав протиправними дії Кричунівської сільради в особі її голови - Маслової Світлани Дем`янівни щодо ухвалення рішень Кричунівської сільради № 140-V від 24 березня 2010 року, та рішення № 141-V від 24 березня 2010 року.

Не погоджуючись з постановою суду, головою Кричунівської сільради подана апеляційна скарга, в якій зазначено, що постанова суду прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, суд не з`ясував всі обставини, що мають значення у справі, а тому постанова підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову у задоволенні позовних вимог ТОВ "КПЛ-ЛТД".

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що 24 березня 2010 року Кричунівською сільрадою прийнято рішення № 140-V, яким затверджена технічна документація із землеустрою щодо перенесення меж на місцевості земельної ділянки загальною площею 17.74 га КП "Світоч-К" та передачі в довгострокову оренду терміном на 25 років для рибогосподарських потреб із земель запасу ненаданих у власність та користування в с. Кричуново в межах території Кричунівської сільради.

Також, 24 березня 2010 року Кричунівська сільрада прийняла рішення за № 141-V щодо перенесення меж на місцевості земельної ділянки загальною площею 50.75 га КП "Світоч-К".

На підставі зазначених рішень 21 червня 2010 року Кричунівська сільрада та комунальне підприємство "Світоч-К" уклали два договори оренди землі, якими КП "Світоч-К" передаються в оренду земельна ділянка (кадастровий номер: 5123382600:02:002:0002) із земель державної власності загальною площею: 17.7400 га земель водного фонду та земельна ділянка (кадастровий номер: 5123382600:02:002:0003) із земель державної власності загальною площею 50.7500 га земель водного фонду.

Також, як було встановлено судом, спірні водні об'єкти належать до водних об'єктів загальнодержавного значення. Згідно листа Одеського обласного управління водних ресурсів № 449/23/12 від 14.03.2013 року про статус водного об'єкту та надання рекомендацій, щодо поліпшення стану водного об'єкту з прилеглими територіями, Кричунівські ставки № 1, № 2 розташовані на балці Гедзілів Яр (притоці р. Кодима) в басейні р. Південний Буг - водні об'єкти загальнодержавного значення.

Із договорів оренди землі від 21 червня 2010 р. вбачається , що в оренду переданні земельні ділянки для рибогосподарських потреб із земель державної власності. Також, з листа відділу Держземагенства в Любашівському районі вбачається, що станом на 2010 рік розмежування земель державної та комунальної власності розроблено не було.

Крім того, відповідно до ухвали Любашівського районного суду Одеської області від 30 червня 2009 року на земельну ділянку загальною площею 68,5 га із земель водного фонду, що знаходяться в запасі в межах с. Кричуново Кричунівської сільради накладено арешт та заборонено Кричунівській сільраді видавати будь - які рішення по відношенню до вищезазначеної земельної ділянки, в тому числі щодо реєстрації прав користування землею і договорів оренди землі.

Вирішуючи справу та задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржувані рішення прийняті відповідачем із перевищенням повноважень, оскільки єдиними орендодавцями водних об'єктів загальнодержавного значення є місцеві державні адміністрації і виключно до їх компетенції відносяться вирішення питань, пов'язаних із оформленням оренди зазначених водних об'єктів.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду з огляду на наступне.

Згідно до ч. 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема, з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Також, відповідно до статті 51 Водного кодексу України у користування на умовах оренди водні об'єкти (їх частини) місцевого значення та ставки, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення, можуть надаватися водокористувачам лише для риборозведення виробництва сільськогосподарської і промислової продукції, а також у лікувальних і оздоровчих цілях.

Орендодавцями водних об'єктів (їх частин) місцевого значення є Верховна Рада Автономної Республіки Крим і обласні ради. Окремі повноваження щодо надання водних об'єктів (їх частин) місцевого значення в користування Верховна Рада Автономної Республіки Крим та обласні ради можуть передавати відповідним органам виконавчої влади на місцях чи іншим державним органам.

Орендодавцями водних об'єктів загальнодержавного значення є Кабінет Міністрів України та місцеві державні адміністрації.

Розподіл повноважень щодо передачі водних об'єктів загальнодержавного значення визначається Кабінетом Міністрів України згідно з Водним кодексом України та іншими законами.

Право водокористування на умовах оренди оформляється договором, погодженим з державними органами охорони навколишнього природного середовища та водного господарства. Умови, строки і збір за оренду водних об'єктів (їх частин) визначаються в договорі оренди за згодою сторін. Водокористувачі, яким водний об'єкт (його частина) надано в оренду, можуть дозволити іншим використувачам здійснювати спеціальне користування водними об'єктами у порядку, встановленому Водним кодексом України.

Згідно статті 1 Закону України від 09.04.1999 № 586-XIV "Про місцеві державні адміністрації" виконавчу владу в областях, районах, районах Автономної Республіки Крим, у містах Києві та Севастополі здійснюють обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації. Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади. Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 21 вказаного Закону, до повноважень місцевих державних адміністрацій в галузі використання та охорони земель, природних ресурсів і охорони довкілля відносяться, зокрема, розпорядження землями державної власності відповідно до закону.

Колегія суддів, виходячи з системного аналізу положень Водного кодексу України, Земельного кодексу України та Закону України "Про місцеві державні адміністрації" вважає, що місцеві державні адміністрації є єдиними орендодавцями водних об'єктів загальнодержавного значення і виключно до їх компетенції відносяться вирішення питань, пов'язаних із оформленням оренди зазначених водних об'єктів.

З огляду на викладене та враховуючи той факт, що Кричунівська сільрада не наділена повноваженнями передавати в оренду водні об'єкти загальнодержавного значення та при прийняті таких рішень вийшла за межі своїх повноважень, суд першої інстанції дійшов до обґрунтованого висновку про скасування оскаржених рішень.

Колегія суддів не може взяти до уваги доводи, викладені відповідачем в апеляційній скарзі, оскільки, вони були предметом дослідження суду першої інстанції і не знайшли свого належного підтвердження. Також, вони не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права.

Постанова суду першої інстанції викладена достатньо повно, висновки обґрунтовані з посиланням на конкретні норми Законів України та відповідають чинному законодавству.

Тому, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.

За таких обставин, підстав для скасування рішення суду першої інстанції та задоволення апеляційної скарги не вбачається.

Керуючись ст.ст.195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, судова колегія,

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Кричунівської сільської ради Любашівського району Одеської області - залишити без задоволення, а постанову Любашівського районного суду Одеської області від 22 березня 2013 року - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий:

Судді:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2013
Оприлюднено07.10.2013
Номер документу33916720
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1518/1386/2012

Ухвала від 16.04.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Ухвала від 20.05.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Ухвала від 26.11.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 07.12.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 30.11.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 26.10.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 24.09.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Ухвала від 13.05.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Постанова від 22.03.2013

Адміністративне

Любашівський районний суд Одеської області

Дармакука Т. П.

Постанова від 22.03.2013

Адміністративне

Любашівський районний суд Одеської області

Дармакука Т. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні