ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 березня 2013 р. Справа №801/1242/13-а
( 12:39 ) м. Сімферополь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Крим-Оріон-Інвест"
до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень
за участю представників сторін:
позивача - Яшина Л.Г., дов.,
відповідача - не з`явився.
Суть справи:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Крим-Оріон-Інвест» (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0000972204 від 17.01.2012р. про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств у сумі 13 592,50 грн., що складається з основного платежу у розмірі 10 874 грн. і штрафних санкцій 2 718,50 грн.; № 0000982204 від 17.01.2012р. про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 85 278,75 грн., що складається з основного платежу у розмірі 68 223 грн. і штрафних санкцій 17 055,75 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на протиправне збільшення відповідачем суми грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств за І квартал 2012р. (період з 01.02.2012р. по 29.02.2012р.), ІІІ квартал 2012 року (період з 01.07.2012р. по 31.07. 2012р.) та суми податкового зобов'язання з ПДВ у період за лютий, липень 2012 року на підставі нікчемності взаємовідносин позивача по господарських операціях з ВКП «Агротехпром» та ТОВ «Аір-Бласт», посилаючись на відсутність останніх за юридичною адресою, відсутність у них адміністративно-господарських можливостей (трудових ресурсів, основних засобів, складських ресурсів, транспорту тощо) для виконання взятих договірних зобов'язань та ненадання ними первинних документів бухгалтерського та податкового обліку, що підтверджують здійснення господарських операцій з позивачем у зазначені періоди.
Відповідачем письмових заперечення проти позову не надано.
Представники позивача підтримали позов, надали пояснення по суті спору та просили позов задовольнити повністю.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
З урахуванням вищевикладеного, положень ст.ст. 122, 128 КАС України, дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши у сукупності докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст.ст. 2, 3, 17 КАС України, згідно з якими визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Крим-Оріон-Інвест» (ЄДРПОУ 33267186) зареєстровано у якості юридичної особи 16.11.2004 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: 95047, АР Крим, м. Сімферополь, пр. Задорожний, буд. 3б, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії АО1 № 632454.
ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» перебуває на обліку у ДПІ в м. Сімферополі в якості платника податків з 24.11.2004р. за № 282-ГР, що підтверджується Довідкою № 3325/29-0 від 20.08.10 року.
Статус ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» як платника ПДВ підтверджується свідоцтвом про реєстрацію платника ПДВ № 100300988 серії НВ № 390291 від 16.09.2010р.
З 11.12.2012 р. по 17.12.2012 р. Державною податковою інспекцією у м. Сімферополь АР Крим Державної податкової служби проведено позапланову невиїзну документальну перевірку ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» з питань достовірності формування податкового кредиту з ПДВ за лютий, липень 2012 року, та витрат, що нараховуються при визначенні об'єкта оподаткування податку на прибуток підприємств за І, ІІІ квартал 2012 року, при здійсненні взаємовідносин з ВКП «Агротехпром» (ЄДРПОУ 24985101) та ТОВ «Аір-Бласт» (ЄДРПОУ 37620442), про що складено акт перевірки від 24.12.2012 року № 10414/22-3/33267186.
На стор. 3 акту перевірки зазначено, що перевірка була проведена на підставі даних Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України, між сумами податкових зобов'язань та/або податкового кредиту з ПДВ, документів наданих позивачем та інформації, отриманої іншими ДПІ.
Згідно з висновками вищевказаного акту перевірки, перевіркою встановлено порушення позивачем:
-п. п. 14.1.191, п.п. 14.1.185 п. 14.1 ст. 14, п. п. 138.1.1 п. 138.1, п. 138.2, п. 138.8 ст. 138, п. п. 139.1.9, п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України № 2755-VІ від 02.12.2010р. (зі змінами та доповненнями), ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» (ЄДРПОУ 33267186) до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування у ІІІ кварталі 2012р., необґрунтовано включило суми придбання матеріалів у ТОВ «Аір-Бласт» (ЄДРПОУ 37620442) на загальну суму 51779 грн., тим самим завищило витрати, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування у ІІІ кварталі 2012р. на зазначену суму. Це призвело до заниження податкового зобов'язання з податку на прибуток на загальну суму 10 874 грн.
-п. 14.1.185 ст. 14, п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п. 198.2, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України № 2755-VІ від 02.12.2010р. (зі змінами та доповненнями), в результаті чого ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» (ЄДРПОУ 33267186) завищило у лютому 2012р. суму податкового кредиту в розмірі 28 514 грн. та у липні 2012р. завищило суму податкового кредиту на суму 39 709 грн. Це призвело до заниження податкового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 68 223,16 грн.
Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби згідно з п. 123.1 ст. 123, п. п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України, на підставі акту перевірки від 24.12.2012 року № 10414/22-3/33267186, за порушення п.п. 14.1.191, п.п. 14.1.185 п. 14.1 ст. 14, п. п. 138.1.1 п. 138.1, п. 138.2, п. 138.8 ст. 138, п.п. 139.1.9, п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України збільшено ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» суму грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств у сумі 10 874 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 2 718,50 грн., про що винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0000972204 від 17.01.2012р.
Відповідно до поданих ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» податкових декларації з ПДВ за звітні періоди лютий, липень 2012 року, Додатків №5 до даних Декларацій за відповідні періоди, встановлено, що ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» сформувало податковий кредит за перевіряємі періоди у сумі 64 025 грн. та 61 513 грн. відповідно.
Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби згідно з п. 123.1 ст. 123, п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України, на підставі акту перевірки від 24.12.2012 року № 10414/22-3/33267186, за порушення п. 14.1.185 ст. 14, п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п. 198.2, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України збільшено ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» суму грошового зобов'язання з ПДВ у сумі 68 223 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 17 055,75 грн., про що винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0000982204 від 17.01.2012р.
Зазначені дії відповідача визначаються положенням п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України, згідно з яким контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Як вбачається з акту перевірки, підставою для висновку податкового органу про завищення позивачем витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податку на прибуток підприємств та завищення податкового кредиту є їх формування за рахунок угод з контрагентами, які, в свою чергу, не мають реальної можливості здійснювати господарську діяльність через відсутність у них трудових, матеріальних ресурсів, основних фондів та відсутність первинних документів, наявність яких підтверджує реальність здійснення господарських операцій.
Відповідно до п. 75.1. ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Пп. 75.1.2. п. 75.1. ст. 75 ПК України встановлено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка відповідно до абз.3 п.п. 75.1.2. п. 75.1. ст. 75 ПК України не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Відповідно до п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках, то відповідно до п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством.
Відображення суми податкових зобов'язань проводиться платником податку на підставі результатів господарської діяльності.
Відповідно до п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Правові засади регулювання, організації ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначає Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 р. № 996.
Згідно з ч.2 ст.3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що відомості про господарську операцію та підтвердження її здійснення містяться у первинному документі.
Тобто будь-які документи (у тому числі, договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.
З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братись до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.
Вказана позиція викладена, зокрема, в листі Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 р. N 742/11/13-11.
Згідно зі ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.
Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Тобто визначальною (обов'язковою) ознакою господарської операції є спричинення реальних змін майнового стану платника податків, що кореспондується з п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, відповідно до якого датою виникнення податкових зобов'язань з поставки товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
або дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають поставці, а у разі поставки товарів/ послуг за готівкові грошові кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку;
або дата відвантаження товарів, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання послуг платником податку.
Отже, при здійсненні господарської діяльності суб'єктами господарювання проводяться певні господарські операції - дії, що викликають зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємств, про що зазначено у ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996 від 16.07.99 р.
Відповідно до п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 розділу І цього Кодексу, та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього розділу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті201 цього розділу).
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність, установлену законодавством.
Отже, наведені норми Податкового кодексу України дозволяють платнику податку формувати податковий кредит у зв'язку з реальним придбанням товарів (робіт, послуг) та на підставі відповідних розрахункових, платіжних та інших документів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Відповідно положень Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 01.11. 2011р. № 1379, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.11.2011р. за № 1333/20071, податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача та надає право покупцю, зареєстрованому як платник податку, на включення до податкового кредиту витрат по сплаті податку на додану вартість.
Не дає права покупцю на віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту: відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; порушення порядку заповнення податкової накладної; податкова накладна виписана платником, звільненим від сплати податку за рішенням суду, після набрання чинності таким рішенням суду.
При цьому дані, наведені в накладній, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника, що кореспондується із п. 2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".
Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів\послуг (п. 201.4 ст. 201 ПК України).
Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Органи державної податкової служби за даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, наданих в електронному вигляді, повідомляють платника податку про наявність у такому реєстрі розбіжностей з даними контрагентів. При цьому платник податку протягом 10 днів після отримання такого повідомлення має право уточнити податкові зобов'язання без застосування штрафних санкцій, передбачених розділом 11 Кодексу (п. 201.6 ст. 201 ПК України).
Отже, зі змісту наведених норм слідує, що необхідним первинним документом, який дає право платнику податків на формування податкового кредиту, є належним чином оформлена податкова накладна.
Згідно з п.138.2 ст.138 ПК України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Відповідно до п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 ПК України не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
З аналізу вищенаведених норм Податкового кодексу України, слідує, що підставою для включення витрат з придбання товарів (отримання робіт, послуг) до складу валових з метою обчислення об'єкта оподаткування є належним чином оформлені розрахункові, платіжні та інші первинні документи.
Згідно з п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 05.06.1995 р. № 168/704, первинні документи для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
Відповідно до п.2.15 та п.2.16 вищевказаного Положення забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.
Таким чином, витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції.
Ознаками останньої є:
1) рух активів в процесі здійснення господарської операції, що підтверджується первинними документами, а також фізичними, технічними, технологічними можливостями контрагентів за змістом здійснюваної господарської операції.
2) встановлення податкового статусу постачальника товарів, придбання яких є підставою для нарахування податкового кредиту, а саме реєстрація особи, яка видає податкову накладну, у якості платника ПДВ на момент вчинення господарської операції, з урахуванням можливої обізнаності контрагента у наявності дефектів у правовому статусі останнього як платника ПДВ.
3) встановлення зв'язку між фактом придбання товарів та господарською діяльністю платника податку, що підтверджується наявністю певної господарської мети використання придбаного товару в межах господарської діяльності.
Тобто реальність вчинених господарських операцій характеризується: реальним рухом активів в процесі здійснення господарської операції (первинними документами, а також фізичними, технічними, технологічними можливостями контрагентів за змістом здійснюваної господарської операції); податковим статусом контрагента позивача як платника ПДВ на час здійснення господарської операції; наявністю безпосереднього зв'язку між фактом придбання товарів та господарською діяльністю позивача; наявністю господарської мети при укладенні правочину з контрагентом позивача.
Тобто, підтвердження постачання товару від контрагентів позивача на адресу позивача за перевіряємий період відповідно до укладених договорів, підтвердження факту оприбуткування вказаного товару за перевіряємий період, підтвердження факту сплати за вказаний товар за перевіряємий період, підтвердження використання в господарській діяльності вказаного товару за перевіряємий період, може свідчити про реальність вчинення відповідних господарських операцій, а відтак, доводити правильність визначення податкового зобов'язання та нарахування податкового кредиту.
Підтвердження здійснення господарської операції проводиться на підставі первинних документів, які складаються під час здійснення господарських операцій, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення та обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, про що зазначено у п.п. 1, 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".
Таким чином, для надання юридичної сили і доказовості первинні документи повинні бути складені відповідно до вимог чинного законодавства та не порушувати публічний порядок, встановлений Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України».
Згідно пункту 2.1. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 р. № 88 у відповідності з ч. 2 ст. 6 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинні документи - це письмові свідоцтва, які фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження і дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Частиною 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України" визначений перелік обов'язкових реквізитів первинних бухгалтерських документів, які є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій, зокрема такими реквізитами є:
- назва документу; дата та місце складання документу;
- назва підприємства, від імені якого складений документ;
- зміст та об'єм господарської операції; одиниця виміру господарської операції;
- посада осіб, відповідальних за здійснення господарської операції та правильності її оформлення;
- особистий підпис або інші дані, які дозволяють ідентифікувати особу, яка бере участь у здійсненні господарської операції.
Отже, з урахуванням вимог законодавства України в частині визначення первинних документів та їх обов'язкових реквізитів, їх змісту та призначення, до останніх можна віднести:
- договори із зазначенням предмету та істотних умов відповідного правочину, додаткові угоди до них;
- документи на виконання відповідного договору (акт приймання-передачі, акт виконаних робіт, рахунки фактури, податкові та видаткові накладні, довіреність на отримання товару, що містять дані стосовно обсягів та змісту наданих послуг);
- документи, що підтверджують транспортування товару (товарно-транспортні накладні, договори зберігання, перевезення товару);
- фінансово-господарські документи зі сплати коштів за придбаний товар (платіжні доручення, банківські виписки, чеки).
Відповідно до ч. 4 ст. 70 КАС України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Частина 1 ст. 79 КАС України визначає, що письмовими доказами є документи (у тому числі, електронні документи), акти, листи, телеграми, будь-які інші письмові записи, що містять в собі відомості про обставини, які мають значення для справи.
В матеріалах справи наявні наступні первинні документи, надані позивачем на підтвердження реальності здійснених правочинів, у період, зазначений в акті перевірки, а саме:
1) ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» з ВКП «Агротехпром» (ЄДРПОУ 24985101):
- договір № 15/11 від 30.11.2011р., згідно якого постачальник - ВКП «Агротехпром» зобов'язується передати у власність, а покупець - ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» зобов'язується прийняти майно та сплатити його вартість відповідно до наданого рахунку-фактури;
- рахунок № 3-29 від 29.02.2012р. за обладнання та матеріали на загальну суму 171084,96 грн., в тому числі ПДВ 28 514,16 грн., наданий ВКП «Агротехпром» для сплати ТОВ «Крим-Оріон-Інвест»;
- податкова накладна № 294 від 29.02.2012р. на загальну суму 171084,96 грн., в тому числі ПДВ 28 514,16 грн., № у ЄРПН 9010736677 від 12.03.2012р.;
- видаткова накладна № 3-29 від 29.02.2012р. на загальну суму 171084,96 грн., в тому числі ПДВ 28 514,16 грн.;
Отримання вказаної податкової накладної ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» від ВКП «Агротехпром», підтверджується реєстром отриманих податкових накладних за лютий 2012 року, про що в матеріалах справи наявна копія вказаного реєстру.
2) ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» з ТОВ «Аір-Бласт» :
- договір № 80 від 27.06.2012р., згідно якого постачальник - ТОВ «Аір-Бласт» зобов'язується передати у власність, а покупець - ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» зобов'язується прийняти майно та сплатити його вартість відповідно до наданого рахунку-фактури;
- рахунок № 1-31 від 31.07.2012р. за обладнання та матеріали на загальну суму 238254,00 грн., в тому числі ПДВ 39 709,00 грн., наданий ТОВ «Аір-Бласт» для сплати ТОВ «Крим-Оріон-Інвест»;
- податкова накладна № 311 від 31.07.2012р. на загальну суму 238 254,00 грн., в тому числі ПДВ 39 709,00 грн., № у ЄРПН 9048304265 від 13.08.2012р.;
- видаткова накладна № 1-31 від 31.07.2012р. на загальну суму 238 254,00 грн., в тому числі ПДВ 39 709,00 грн.;
- договір № 42/12 від 07.09.2012р., згідно якого постачальник - ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» зобов'язується передати у власність, а покупець - ТОВ «Аір-Бласт» зобов'язується прийняти майно та сплатити його вартість відповідно до наданого рахунку-фактури;
- рахунок-фактура № СФ-0000169 від 07.09.2012р. на загальну суму 113 238, 53 грн., в тому числі ПДВ 18873,09 грн., наданий ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» для сплати ТОВ «Аір-Бласт»;
- рахунок-фактура № СФ-0000170 від 07.09.2012р. на загальну суму 99 998,80 грн., в тому числі ПДВ 16 666, 47 грн., наданий ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» для сплати ТОВ «Аір-Бласт»;
- податкова накладна № 2 від 07.09.2012р. на загальну суму 113 238, 53 грн., в тому числі ПДВ 18873,09 грн.
-податкова накладна № 3 від 07.09.2012р. на загальну суму 99 998,80 грн., в тому числі ПДВ 16 666, 47 грн.
- видаткова накладна № РН-000139 від 07.09.2012р. на загальну суму 2 996,51 грн., в тому числі ПДВ 499,42 грн.;
- видаткова накладна № РН-000140 від 07.09.2012р. на загальну суму 99 998,2 грн., в тому числі ПДВ 16 666,47 грн.;
- видаткова накладна № РН-000141 від 07.09.2012р. на загальну суму 110 242,02 грн., в тому числі ПДВ 18 373,67 грн.;
- довіреність № 273 від 07.09.2012р. та довіреність № 274 від 07.09.2012р. на отримання товару за договором № 42/12 від 07.09.2012р.
- акт взаєморозрахунків зустрічних вимог від 07.09.2012р. укладеного між ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» та ТОВ «Аір-Бласт», згідно з яким сторони дійшли домовленості про припинення зобов'язань шляхом взаєморозрахунку вимог по наступним договорам та рахункам:
№ 80 від 27.06.2012р, рахунок № 1-31 від 31.07.2012р., за яким ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» є боржником, а ТОВ «Аір-Бласт» є кредитором;
№ 42/12 від 07. 09. 2012р., рахунок-фактура № СФ-0000169 від 07.09.2012р. та рахунок-фактура № СФ-0000170 від 07.09.2012р., за якими ТОВ «Аір-Бласт» є боржником, а ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» є кредитором.
Отримання та видача вказаних податкових накладних ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» на адресу ТОВ «Аір-Бласт», підтверджується реєстром отриманих та виданих податкових накладних, копії яких наявні в матеріалах справи.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разу здійснення операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів (в тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (п. 198.2 ст. 198 ПК України).
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11. ст.. 201 цього Кодексу).
Згідно з п.138.2 ст.138 ПК України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Відповідно до п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 ПК України не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Проте, представником відповідача не було надано доказів, які б свідчили про те, що надані позивачем первинні документи були оформлені з порушенням вимог чинного законодавства.
Згідно з п. 44.1 ст. 44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом 1 цього пункту.
Таким чином, аналізуючи зміст наведених норм права, суд приходить до висновку, що правові наслідки у вигляді виникнення у платника податку права на формування податкового кредиту та права на формування валових витрат, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування податку на прибуток підприємств, виникають у разі наявності сукупності обставин та підстав, за якими Податковий Кодекс України пов'язує можливість формування відповідних сум податкового кредиту та сум витрат, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування.
Такими обставинами є: наявність у сторін спеціальної податкової правосуб'єктності (особа, що видає податкову накладну, повинна бути зареєстрованою як платник ПДВ); фактичного здійснення оподатковуваних операцій; придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності; наявність розумних економічних причин (ділової мети) для здійснення господарських операцій; документального підтвердження реального здійснення господарських операцій сукупністю належним чином складених (оформлених) первинних та інших документів, які зазвичай супроводжують операції певного виду; наявності у покупця податкової накладної, яка відповідає вимогам ст. 201 ПК України та видана після її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, крім випадків, передбачених п. 11 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України, які не передбачають такої реєстрації.
Судом були досліджені документи ТОВ «Крим-Оріон-Інвест», які підтверджують фактичне здійснення ним господарських операцій з контрагентами - ВКП «Агротехпром» та ТОВ «Аір-Бласт». Ці документи не дають підстав для сумніву щодо реальності здійснення операцій або висновку про їх нездійснення, зміни в активах та зобов'язаннях позивача.
Наведені в податкових накладних дані повністю відповідають даним, що зазначені в інших первинних документах, що підтверджують факт поставки товарів. Представником відповідача не надано доказів та доводів щодо підписання первинних та податкових документів не уповноваженими особами.
Податкові накладні ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» по взаємовідносинам з ВКП «Агротехпром» та ТОВ «Аір-Бласт» - досліджені судом; є такими, що відповідають вимогам п. 201.4 ст. 201 ПК України та п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88.
Зокрема, статус ВКП «Агротехпром» як юридичної особи підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії АО1 № 054194, а статус платника ПДВ підтверджується свідоцтвом про реєстрацію платника ПДВ №04512354 серії НВ №434252 від 23.09. 1997р., копія яких наявна в матеріалах справи.
В свою чергу, статус ТОВ «Аір-Бласт» як платника ПДВ підтверджується свідоцтвом про реєстрацію платника ПДВ №100348504 серії НВ №9208052 від 18.11.2011р., копія свідоцтва наявна в матеріалах справи.
Отже, ВКП «Агротехпром» та ТОВ «Аір-Бласт» на час взаємовідносин з ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» були платниками ПДВ, а тому, з огляду на положення п. 201.8 ст. 201 ПК України, мали право на складання податкових накладних та видачу їх покупцям, в тому числі позивачу.
Таким чином, порушення в частині оформлення податкових накладних за наявними в матеріалах справи доказами не підтверджуються; відсутні докази того, що постачальники товарів, придбання яких було підставою сформування податкового кредиту позивачем у вказаних в акті перевірки періодах, не були зареєстровані як платникі ПДВ на момент вчинення відповідних господарських операцій. Останнє виключає одну з ознак нікчемності укладених позивачем правочинів з огляду на підтвердження податкового статусу постачальників товарів.
Придбання певного виду товару суб'єктом господарської діяльності повинно бути характерним для виробничої діяльності такого платника податку, що є однією з ознак підтвердження реальності вчинення господарських операцій, підтвердження використання в господарській діяльності відповідних товарів; наявність відповідної господарської мети при придбанні певного виду товару.
Згідно з даними Довідки АА № 529396 Головного управління статистики в АР Крим від 28.08.2012р. видами діяльності позивача за КВЕД-2010 є:
- ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення;
- установлення та монтаж машин і устаткування;
- неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами;
- купівля та продаж власного нерухомого майна;
- надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;
- комплексне обслуговування об'єктів.
Матеріалами справи підтверджується використання позивачем в господарській діяльності товарів, які були придбані у ВКП «Агротехпром» та ТОВ «Аір-Бласт».
Відповідно до ч. 1 ст. 138 КАС України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які знаходяться у матеріалах справи, та не може ґрунтуватися припущеннями, крім цього, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Відповідно до ч. 3 ст. 86 КАС України суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Частина 1 ст. 79 КАС України визначає, що письмовими доказами є документи
(у тому числі, електронні документи), акти, листи, телеграми, будь-які інші письмові записи, що містять в собі відомості про обставини, які мають значення для справи.
Відповідач в обґрунтування висновків за актом перевірки від 24.12.2012 року № 10414/22-3/33267186 посилається на:
- Інформацію автоматизованих інформаційних систем АС «Аудит», АРМ «Бест Звіт», АІС «Реєстр платників податків», АІС «Облік податків та платежів», пошуково-довідкової системи ЦБД ДПІ України, «Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України»;
- Документи, надані ТОВ «Крим-Оріон-Інвест»;
- Матеріали, отримані від ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська.
Згідно зі ст. 83 Податкового кодексу України для посадових осіб органів державної податкової служби під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені цим Кодексом; податкова інформація; експертні висновки; судові рішення; інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на органи державної податкової служби.
Як зазначалось вище, висновок податкового органу про протиправне заниження позивачем суми грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств та суми податкового зобов'язання з ПДВ заснований на тому, що правочин, укладений між позивачем та вищезазначеними контрагентам має ознаки "нікчемності".
Статтею 204 Цивільного кодексу України встановлена презумпція правомірності правочину. Загальні вимоги чинності правочину передбачені ст. 203 ЦК України.
Відповідно до положень ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені ч.1-3,5,6 ст.203 ЦК України. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Таким чином, правочин визнається нікчемним, якщо підстави такої нікчемності прямо встановлені законом.
Всупереч цьому, в матеріалах справи відсутні дані, які б вказували на отримання доказів, на які посилається відповідач в акті перевірки від 24.12.2012 року № 10414/22-3/33267186, що вказували б на нікчемність правочинів, укладених між позивачем і ВКП «Агротехпром» та ТОВ «Аір-Бласт» під час здійснення господарських операцій.
Право на податковий кредит та право на декларування понесених витрат особи зі статусом платника податку, яка здійснює такі операції, не може залежати від факту недійсності попередньої або наступної операції у низці поставок, в яку входять ці операції, через шахрайство з ПДВ, про яке платник податку «не знав і не міг знати».
Невиконання зобов'язань перед бюджетом контрагентом позивача є підставою для застосування заходів відповідальності виключно до такого контрагенту, і само по собі не свідчить про порушення правил оподаткування позивачем.
У зв'язку із цим суд зазначає, що законодавство України, чинне на час виникнення спірних відносин, не ставить виникнення у платника ПДВ права на податковий кредит та право на декларування понесених витрат в залежність від дотримання вимог податкового законодавства іншим суб'єктом господарювання.
Позивач при проведені господарських операцій зі своїм постачальником оформив первинні документи, які і відобразив в своєму податковому обліку, що не заперечувалось податковими органами. Недостовірність жодного з цих документів не встановлена. Документи про стан розрахунків з бюджетом інших платників податків не відносяться до первинних документів позивача, в зв'язку з чим не підлягають врахуванню в його обліку. Вони взагалі позивачеві невідомі.
Платник не наділений повноваженнями податкового контролю для виконання функцій, покладених на податкові органи, а тому не може володіти інформацією відносно виконання контрагентом податкових зобов'язань.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, порушення вимог чинного податкового законодавства будь-яким суб'єктом господарювання по ланцюгу постачання при здійсненні господарських операцій не повинно тягти за собою відповідальність іншого учасника господарських взаємовідносин. Тобто один суб'єкт господарювання не відповідає за дії (бездіяльність) іншого у разі порушення останнім норм відповідного законодавства.
Вказана позиція викладена Вищим адміністративним судом України, зокрема, в ухвалах від 24.01.2012 року №К/9991/2491/11, від 10.04.2012 року №К-19705/10, від 25.04.2012 року №К/9991/75974/11, від 12.07.2012 року №К-14542/08, від 22.08.2012 року №К/9991/43010/12, від 06.09.2012 року №К/9991/90896/11, від 01.10.2012 року № К/9991/42373/12 та від 15.10.2012 року у справі № К/9991/49494/12.
Зазначений висновок узгоджується із позицію, викладеною у постанові Верховного Суду України від 31.01.2011 року у справах №21-42а10 та 21-47а10, за позовами Закритого акціонерного товариства "Мукачівський лісокомбінат" до Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції в Закарпатській області, які є обов'язковими для всіх судів України, в силу положень частини 1 статті 244-2 КАС України.
Крім того, правомірність такої позиції підтверджується практикою Європейського суду з прав людини, яку суди повинні застосовувати як джерело права, відповідно до положень статті 17 Закону України від 23.02.2006 року №3477-IV "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини".
Так, у справі "БУЛВЕС"АД проти Болгарії" (заява №3991/03) Європейський Суд з прав людини у своєму рішенні від 22 січня 2009 року зазначив, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов'язань зі сплати податку і в результаті сплачувати ПДВ другий раз, а також сплачувати пеню. На думку Суду, такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушило справедливий баланс, який повинен підтримуватися між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту права власності.
Таким чином, порушення позивачем порядку формування податкового кредиту та завищення витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування у перевіряємі періоди матеріалами справи не підтверджуються.
Взаємовідносини ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» з ВКП «Агротехпром» та ТОВ «Аір-Бласт» у перевіряємі періоди не містять в собі ознак нікчемності правочинів та відсутності відповідної господарської мети, а відтак, податковий кредит та коло витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування позивачем за вказані в акті перевірки періоди сформовані правомірно.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем не надано доказів, які обґрунтовують правомірність зроблених в результаті проведеної позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» висновків щодо порушення останнім вимог податкового законодавства в частині сформування податкового кредиту та завищення витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податку на прибуток підприємств.
Відповідачем не надано доказів, які б свідчили про незвичність цін за спірними операціями, або про невідповідність господарських операцій цілям та завданням статутної діяльності сторін цих операцій, незвичності цих операцій для цих осіб, збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б в сукупності могли свідчити про фіктивність вчинених операцій, відсутність факту поставки робіт/послуг, а також того, що вчинення зазначених операцій не було обумовлено розумними економічними причинами (цілями ділового характеру), а дії позивача та його контрагентів були спрямовані на отримання необґрунтованої податкової вигоди.
Одним з принципів розгляду податкових спорів, відповідно до ст. 4 Податкового Кодексу України є принцип презумпції добросовісності та рішень платника податків, у зв'язку з чим передбачається, що дії платників податків, які мають своїм результатом одержання податкової вигоди економічно виправдані, а відомості, що містяться у податкових деклараціях, податкових накладних та інших первинних документах, є достовірними. Надання податковому органу всіх належним чином оформлених документів, передбачених законодавством про податки та збори, з метою одержання податкової вигоди є підставою для її одержання, якщо податковим органом не встановлено та не доведено, що відомості, які містяться в цих документах, неповні, недостовірні та (або) суперечливі, є наслідком укладення нікчемних правочинів або коли відомості ґрунтуються на інших документах, недійсність яких установлена судом.
Крім того, суд вважає доцільним зазначити, що згідно пп. 36.1, 36.5 ст. 36; п. 38.1 ст. 38, п. 44.1 ст. 44, п. 47.1 ст. 47, п. 49.2 ст. 49 ПК України, обчислення, декларування та/або сплата суми податку та збору є персональним податковим обов'язком кожного окремого платника податків, який і несе відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку. Тобто, платник податку несе самостійну відповідальність за порушення ним правил ведення податкового обліку. Зазначена відповідальність стосується кожного окремого платника податку і не може автоматично поширюватись на третіх осіб, в тому числі і на його контрагентів.
Отже, враховуючи викладене, суд вважає, що позивач в даному випадку здійснював податковий облік у перевіряємі періоди відповідно до вимог чинного законодавств, а тому висновки податкової інспекції щодо збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств у сумі 13 592,50 грн., що складається з основного платежу у розмірі 10 874 грн. і штрафних санкцій 2 718,50 грн. та збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 85 278,75 грн., що складається з основного платежу у розмірі 68 223 грн. і штрафних санкцій 17 055,75 грн., які призвели до винесення оскаржуваних податкових повідомлень - рішень є протиправними.
Відповідно до ч. 2 ст. 162 КАС України, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову, зокрема, про визнання протиправним та скасування рішення суб'єкта владних повноважень.
Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» є обґрунтованими, а винесені на підставі акту перевірки № 10414/22-3/33267186 від 24.12.2012 року податкові повідомлення-рішення № 0000972204 та № 0000982204 від 21.12.2012 р. є протиправними та мають бути скасовані судом.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Відповідно до підпункту 3 пункту 9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) Державна казначейська служба України відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.
Відповідно до п. 19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 р. N 845, безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.
Отже орган Державної казначейської служби зобов'язаний стягнути судові витрати з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання з рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача.
Вказана позиція висловлена також Вищим адміністративним судом України в листі від 21.11.2011 р. № 2135/11/13-11.
У судовому засіданні 04.03.2013 р. проголошено вступну та резолютивну частину постанови. У повному обсязі постанову складено 06.03.2013 р.
Керуючись ст.ст. 11, 94, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби № 0000972204 від 17.01.2012р.
3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби № 0000982204 від 17.01.2012р.
4. Стягнути з Державного бюджету України в особі розпорядника бюджетних коштів Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби на користь ТОВ «Крим-Оріон-Інвест» (ЄДРПОУ 33267186) 989,00 грн. судових витрат.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30274449 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні