Постанова
від 13.02.2013 по справі 819/162/13-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/162/13-a

"13" лютого 2013 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Мандзія О.П.

розглянувши у порядку скороченого провадження у місті Тернополі адміністративну справу за позовом прокурора Заліщицького району в інтересах держави в особі Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Заліщицьке районне підприємство матеріально - технічного забезпечення» про стягнення фінансових санкцій на суму 17000 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Заліщицького району в інтересах держави в особі Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі - позивач) звернувся до Тернопільського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства «Заліщицьке районне підприємство матеріально - технічного забезпечення» (надалі - відповідач) про стягнення фінансових санкцій на суму 17000 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Прикарпатським територіальним управлінням Національної Комісії з цінних паперів та фондового ринку було проведено перевірку відповідача, за результатами якої складено акт про порушення законодавства про цінні папери від 25.06.2012 року. Перевіркою встановлено, що у відношенні відповідача 14.07.2011 року винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, а саме забезпечити існування акцій в бездокументарній формі та приведення статуту і внутрішніх положень у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства». На підставі акта перевірки позивачем прийнято постанову №64-ПР-3-Е від 09.07.2012 року про накладення на відповідача суму штрафу у розмірі 17000 грн. Зазначена постанова відповідачем не оскаржувалась, сума штрафу в добровільному порядку відповідачем не сплачена.

Відповідно до п.2 ч. 5 ст. 183 - 2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому проваджені суддя, оцінивши повідомлені позивачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.

Розглянувши матеріали справи та з'ясувавши всі обставини справи, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Правовідносини, що виникли між сторонами врегульовані нормами Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996р. N 448/96-ВР (далі - Закон №448), Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 р. N 2272.

Відповідно до ч.1 ст.5 Закону №448, державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна Комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно зі ст.6 Закону №448, Національна Комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна Комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Статтею 7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що до завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, відноситься захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Одним із основних повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відповідності до положень пункту 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (із змінами, внесеними згідно із Законом України від 06.09.2005 року №2804-IV «Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»») - є накладення адміністративних стягнень, штрафних та інших санкцій за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку - регулює Закон України «Про цінні папери та фондовий ринок».

У відповідності до частини 1 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», цей Закон набрав чинності через шість місяців з дня його опублікування, крім другого речення частини другої статті 20, яка набирала чинності через тридцять місяців з дня опублікування цього Закону, - тобто, з 30 квітня 2011 року.

Так, у відповідності до положень частини 2 статті 20 Закону України «Про акціонерні товариства» усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.

Відповідно до пункту 5 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягали приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом (тобто в термін до 30 квітня 2011 року).

Таким чином, враховуючи вимоги законодавства, до 30 квітня 2011 року випущені у документарній формі іменні акції - мали бути приведенні у бездокументарну форму існування, і акціонерні товариства - зобов'язані були привести свої статути та внутрішні положення у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства».

Відповідно до п.8 ч.1 ст.11 Закону №448, Національна Комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної Комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної Комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян . За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно зі ч.5 ст.12 Закону №448, посадова особа Національної Комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.

Відповідно до пункту 5 Розділу І Правил № 2272 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 р. № 2272 уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

Пунктом 2 Розділу ІІ Правил № 2272 - встановлено, що Голова та члени Комісії можуть розглядати справи про правопорушення і застосовувати до учасників ринку цінних паперів санкції, передбачені в розділі XVII цих Правил.

Судом встановлено, що 14.07.2011 року уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №104-ТЕ, у якому вказано усунути порушення чинного законодавства про цінні папери (забезпечити існування акцій в бездокументарній формі та провести статут і внутрішні положення у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства») та зобов'язано у термін до 23.01.2012 року письмово проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження (а.с.13-14).

25.06.2012 року уповноваженою особою Прикарпатського територіального управління Національної Комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт № 58-ПР-З-Е про порушення на ринку цінних паперів, яким встановлено не виконання відкритим акціонерним товариством «Заліщицьке районне підприємство матеріально - технічного забезпечення» вимог розпорядження №104-ТЕ від 14.07.2011 року (у термін до 23.01.2012 року письмово не проінформовано уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження (а.с.10).

25.06.2012 року позивачем прийнято постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ «Заліщицьке районне підприємство матеріально - технічного забезпечення» (а.с.9).

За невиконання розпорядження щодо усунення порушень, Прикарпатським територіальним управлінням Національної Комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №64-ПР-3-Е від 09 липня 2012 року в розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 17000 грн. (а.с. 7).

Як слідує з матеріалів справи, вищезазначена постанова ні в адміністративному, ні в судовому порядку відповідачем не оскаржувалась, а сума заборгованості в добровільному порядку відповідачем не сплачена.

При цьому Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме частиною 3 статті 11 цього закону, передбачено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Оцінуючи усі докази, які були дослідженні судом у їх сукупності, приймаючи до уваги, що постанова позивача від 09.07.2012 року про накладення на відповідача штрафу не оскаржувалась та підлягає до виконання, суд дійшов до висновку про наявність правових підстав для стягнути з відповідача на користь Державного бюджету України штраф у сумі 17000грн.

За вказаних обставин, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, не спростовані належним чином відповідачем, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.

Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 6, 50, 86, 128, 158, 163-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Заліщицьке районне підприємство матеріально - технічного забезпечення» (ід. код 00907237) в користь Державного бюджету України 17000 грн. (сімнадцять тисяч гривень) фінансових санкцій на відповідний рахунок Управління Державної казначейської служби України у Заліщицькому районі в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Тернопільській області.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Мандзій О.П.

копія вірна

Суддя Мандзій О.П.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2013
Оприлюднено01.04.2013
Номер документу30275179
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/162/13-а

Постанова від 13.02.2013

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій О.П.

Ухвала від 25.01.2013

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні