П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 березня 2013 р. №820/488/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючий суддя Бабаєв А.І.
при секретарі судового засідання Богомол Т.С.
за участі:
представника позивача ОСОБА_1
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про скасування наказу та визнання протиправними дій, -
В С Т А Н О В И В:
Фізична особа-підприємець ОСОБА_2 звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби в якому просить суд:
- скасувати наказ Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби №18 від 08.01.2013 року "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ФОП ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) щодо документального підтвердження господарських відносин із контрагентами - постачальниками та покупцями товару та повноти відображення в обліку за період жовтень 2012 року, та з питань взаємовідносин з ТОВ "КАРИАТИДА ГРУПП" (код ЄДРПОУ 35475689) за період з 01.05.2011 року по 30.06.2011 року";
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки ФОП ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) щодо документального підтвердження господарських відносин із контрагентами - постачальниками та покупцями товару та повноти відображення в обліку за період жовтень 2012 року, та з питань взаємовідносин з ТОВ "КАРИАТИДА ГРУПП" (код ЄДРПОУ 35475689) за період з 01.05.2011 року по 30.06.2011 року.
В обґрунтування позовних вимог товариство зазначило, що ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС не мала визначених Податковим кодексом України підстав для винесення оскаржуваного наказу та проведення перевірки.
В судове засідання представник позивача прибула, позов підтримала та просила задовольнити позов.
Відповідач, ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС проти позову заперечувала. В обґрунтування заперечень зазначила, що оскаржуваний наказ та перевірка проведені на підставі п. 78.1.1 ст. 78 Податкового кодексу України.
В судове засідання представник відповідача не прибув, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності прийшов до висновку про задоволення позову з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, фізична особа-підприємець ОСОБА_2 пройшов встановлену процедуру державно реєстрації та зареєстрований ВК Харківської міської ради 04.08.1998 року. Перебуває на податковому обліку в ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС.
24.12.2012 року ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС за № 15652/13-17-212 направлено ФОП ОСОБА_2 запит про надання інформації та її документального підтвердження результатів господарських відносин з ТОВ "Кариатида ГРУПП" (код за ЄДРПОУ 35475689) за період з 01.05.2011 р. по 30.06.2011 р.
28.12.2012 року ФОП ОСОБА_2 було надано пояснення та документальне підтвердження результатів операцій по господарських відносинах з ТОВ "Кариатида ГРУПП" (код за ЄДРПОУ 35475689) за період з 01.05.2011 р. по 30.06.2011 р. Відповідь отримана ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС 28.12.2012 року.
08.01.2013 року ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС видано наказ № 18 про проведення позапланової виїзної перевірки ФОП ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) щодо документального підтвердження господарських відносин із контрагентами - постачальниками та покупцями товару та повноти відображення в обліку за період жовтень 2012 року, та з питань взаємовідносин з ТОВ "Кариатида ГРУПП" (код за ЄДРПОУ 35475689) за період з 01.05.2011 р. по 30.06.2011 р.
ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС було проведено позапланову виїзну перевірку ФОП ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) щодо питання підтвердження господарських відносин із контрагентами - постачальниками та покупцями товару та повноти відображення в обліку за період жовтень 2012 року, та з питань взаємовідносин з ТОВ "Кариатида ГРУПП" (код за ЄДРПОУ 35475689) за період з 01.05.2011 р. по 30.06.2011 р. За результатом перевірки ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС складено Акт "Про результати позапланової виїзної перевірки ФОП ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) щодо питання підтвердження господарських відносин із контрагентами - постачальниками та покупцями товару та повноти відображення в обліку за період жовтень 2012 року, та з питань взаємовідносин з ТОВ "Кариатида ГРУПП" (код за ЄДРПОУ 35475689) за період з 01.05.2011 р. по 30.06.2011 р." № 121/17-207/НОМЕР_1 від 18.01.2013 року.
Відповідно до ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Відповідно до п. 78.1. ст. 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:
- за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;
- платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом;
- платником податків подано органу державної податкової служби уточнюючий розрахунок з відповідного податку за період, який перевірявся органом державної податкової служби;
- виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
- платником податків подано в установленому порядку органу державної податкової служби заперечення до акта перевірки або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі, коли платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об'єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження;
- розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків;
- платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень. Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від'ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень;
- щодо платника податку подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної у разі ненадання таким платником податків пояснень та документального підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня його отримання;
- отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону;
- органом державної податкової служби вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня здійснено перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Рішення про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається органом державної податкової служби вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або їм повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення;
- у разі отримання інформації про ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам (у тому числі без документального оформлення) заробітної плати, пасивних доходів, додаткових благ, інших виплат та відшкодувань, що підлягають оподаткуванню, у тому числі внаслідок неукладення платником податків трудових договорів з найманими особами згідно із законом, а також здійснення особою господарської діяльності без державної реєстрації. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали підставою для проведення такої перевірки.
Судом встановлено, що підставною для проведення позапланової виїзної перевірки ФОП ОСОБА_2, ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС визначено п. 78.1.1 ст. 78 ПК України.
Згідно положень п. 78.1.1 ст. 78 ПК України підставою документальної позапланової перевірки є виявлення фактів за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Суд зазначає, що ФОП ОСОБА_2 надано у визначені строки пояснення та документальне підтвердження результатів операцій по господарських відносинах з ТОВ "Кариатида ГРУПП" (код за ЄДРПОУ 35475689) за період з 01.05.2011 р. по 30.06.2011 р.
Доказів не надання чи не повного надання позивачем пояснень та їх документальних підтверджень, відповідачем до суду не надано.
Враховуючи вище зазначене, суд вважає, що наказ ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС № 18 від 08.01.2013 року винесений за відсутності підстав передбачених п. 78.1.1 ст. 78 ПК України.
Згідно п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Судом встановлено, що наказ ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС № 18 від 08.01.2013 року винесений за відсутності підстав передбачених п. 78.1.1 ст. 78 ПК України, за таких обставин дії відповідача щодо проведення позапланової виїзної перевірки ФОП ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) щодо питання підтвердження господарських відносин із контрагентами - постачальниками та покупцями товару та повноти відображення в обліку за період жовтень 2012 року, та з питань взаємовідносин з ТОВ "Кариатида ГРУПП" (код за ЄДРПОУ 35475689) за період з 01.05.2011 р. по 30.06.2011 р. є незаконними.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем не надано доказів правомірності прийняття наказу № 18 від 08.01.2013 року та проведення позапланової виїзної перевірки ФОП ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) щодо питання підтвердження господарських відносин із контрагентами - постачальниками та покупцями товару та повноти відображення в обліку за період жовтень 2012 року, та з питань взаємовідносин з ТОВ "Кариатида ГРУПП" (код за ЄДРПОУ 35475689) за період з 01.05.2011 р. по 30.06.2011 р.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 94, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 163, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про скасування наказу та визнання протиправними дій - задовольнити.
Скасувати наказ Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби №18 від 08.01.2013 року "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ФОП ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) щодо документального підтвердження господарських відносин із контрагентами - постачальниками та покупцями товару та повноти відображення в обліку за період жовтень 2012 року, та з питань взаємовідносин з ТОВ "КАРИАТИДА ГРУПП" (код ЄДРПОУ 35475689) за період з 01.05.2011 року по 30.06.2011 року".
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки ФОП ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) щодо документального підтвердження господарських відносин із контрагентами - постачальниками та покупцями товару та повноти відображення в обліку за період жовтень 2012 року, та з питань взаємовідносин з ТОВ "КАРИАТИДА ГРУПП" (код ЄДРПОУ 35475689) за період з 01.05.2011 року по 30.06.2011 року.
Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31217206784011, отримувач: УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова, код 37999628, банк ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011) на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) судові витрати у розмірі 68,82 (шістдесят вісім грн., 82 коп.).
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Бабаєв А.І.
Повний текст постанови виготовлений 22.03.2013 року.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30275203 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні