Постанова
від 30.10.2012 по справі 2а-11448/12/0170/26
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

30 жовтня 2012 р. Справа №2а-11448/12/0170/26

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Асєєвої Л.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Геопроект"

про стягнення,

за участю представників сторін:

від позивача - не з'явився;

від відповідача - не з'явився.

Суть спору: Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Геопроект" про стягнення заборгованості у розмірі 2 323,50 грн., а саме: з податку на прибуток у сумі 1 699,00 грн., та єдиного податку з юридичних осіб у сумі 626,50грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 16.10.2012 року відкрито провадження у справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 16.10.2012 року закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить розписка (а.с.32), надав клопотання про розгляд справи за його відсутністю (а.с.35).

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, але повідомлення повернулось з відміткою, "за зазначеною адресою не проживає" (а.с.33-34), так відповідно до п. 11 ст. 35 КАС України особа, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до п. 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "Геопроект" зареєстровано Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради 12.09.2002 року, про що свідчить спеціальний витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.38-39).

Згідно довідки від 19.09.2012 року вих.№1997/18-337 відповідач перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Сімферополі м. АР Крим з 17.09.2002 року (а.с.14).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту -ПК України).

Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).

Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України).

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.

В силу п. 76.1 ст. 76 даного Кодексу камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова

Судом встановлено, що 14.03.202 року податковим органом була проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на прибуток за звітний податковий період: 1 квартал 2010 року, півріччя 2010 року, 3 квартал 2010 року, рік 2010 (а.с.18).

За результатами перевірки відповідачем складено акт від 14.03.2012 року №352/15-1/32168098 в якому встановлено порушення термінів подання податкової звітності з податку на прибуток, а саме платником з податку на прибуток не подано (несвоєчасно подано): декларацію з податку на прибуток за 1 квартал 2010 року (граничний строк подання 09.05.2010 року, фактично не подано), півріччя 2010 року (граничний строк подання 09.08.2010 року, фактично не подано), 3 квартал 2010 року (граничний строк подання 09.11.2010 року, фактично не подано), рік 2010 (граничний строк подання 09.02.2011 року, фактично не подано) (зворотній бік а.с.18), акт перевірки було направлено рекомендованою кореспонденцією, але конверт повернувся з позначкою "за зазначеною адресою не проживає" (а.с.19).

Відповідно до ч.3. п. 58.3 ст. 58 ПКУ у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Відповідно до п. 120.1. ст.120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

На підставі акту перевірки №352/15-1/32168098 від 14.03.2012року, прийняте податкове повідомлення-рішення №002211501/0 від 19.03.2012 року та нараховані штрафні санкції у сумі 680грн (а.с.16), направлено рекомендованою кореспонденцією але конверт повернувся з позначкою "за зазначеною адресою не проживає"(а.с.17).

Заборгованість частково сплачено на 1,00грн., таким чином сума заборгованості складає 679,00грн. До теперішнього часу заборгованість не сплачено.

З матеріалів справи вбачається, що податковим органом була проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на прибуток за звітний податковий період: 1 квартал 2011 року, 2 квартал 2011 року, 2-3 квартал 2011 року, 2-4 квартал 2011 року (а.с.21).

За результатами перевірки відповідачем складено акт від 14.03.2012 року №351/15-1/32168098 в якому встановлено порушення термінів подання податкової звітності з податку на прибуток, а саме платником з податку на прибуток не подано (несвоєчасно подано): декларацію з податку на прибуток за 1 квартал 2011 року (граничний строк подання 10.05.2011 року, фактично не подано), 2 квартал 2011 року (граничний строк подання 09.08.2011 року, фактично не подано), 2-3 квартал 2011 року (граничний строк подання 09.11.2011 року, фактично не подано), 2-4 квартал 2011 року (граничний строк подання 09.02.2012 року, фактично не подано) (зворотній бік а.с.21), акт перевірки було направлено рекомендованою кореспонденцією, але конверт повернувся з позначкою "за зазначеною адресою не проживає" (а.с.22).

На підставі акту перевірки №351/15-1/31168098 від 14.03.2012 року, відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення №002221501 від 19.03.2012 року яким нараховані штрафні санкції у сумі 1020,00грн (а.с.20), направлено рекомендованою кореспонденцією але конверт повернувся з позначкою "за зазначеною адресою не проживає".

До теперішнього часу заборгованість відповідачем не сплачено.

Відповідно до п. 4 Указу Президента України від 03.07.1998 року № 727/98 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" (чинний станом на дату виникнення спірних правовідносин) за результатами господарської діяльності за звітний (податковий) період (квартал) суб'єкти малого підприємництва - юридичні особи подають до органу державної податкової служби до 20 числа місяця, що наступає за звітним (податковим) періодом, розрахунки про сплату єдиного податку, акцизного збору і, в разі обрання ними єдиного податку за ставкою 6 відсотків, розрахунок про сплату податку на додану вартість, а також платіжні доручення на сплату єдиного податку за звітний період з позначкою банку про зарахування коштів.

На підставі податкового розрахунку сплати єдиного податку за 4 квартал 2009 року №295756 від 18.01.2010 року (а.с.23), наданим Товариством з обмеженою відповідальністю «Геопроект» до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 3 850,00 грн. та самостійно нарахована сума штрафу - 140,00 грн., частково сплачено на суму 3 363,50 грн., отже заборгованість складає 626,50 грн.. До теперішнього часу суму заборгованості відповідачем не сплачено.

Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, тобто з урахуванням змісту поняття "податковий борг", встановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків на суму податкового боргу.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання та повинна містити вказану в п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України інформацію, зокрема, розмір податкового боргу.

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення -рішення згідно з п. 59.4. ст. 59 Податкового кодексу України.

З урахуванням аналізу зазначених положень Податкового кодексу України, податкові органи мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, визначених ст.ст. 59 Податкового кодексу України, тобто після надіслання податкової вимоги на податковий борг із зазначенням конкретного розміру податкового боргу.

ДПІ у м. Сімферополі АР Крим було направлено першу податкову вимогу вихідний №1/278 від 22.01.2010 року, яка була розміщена на дошці оголошень 10.02.2010 року (а.с.24) та другу податкову вимогу № 2/863 від 12.03.2010 року, яка була розміщена на дошці оголошень 14.04.2010року (а.с.25).

До теперішнього часу заборгованість відповідачем не сплачено.

Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.

Таким чином, у відповідача виникла податкова заборгованість перед бюджетом у сумі 2 323,50грн., а саме: з податку на прибуток у розмірі - 1699,00грн., з єдиного податку з юридичних осіб - 626,50грн.

Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.

Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.

Враховуючи зазначене, суд вважає правомірним звернення позивача до суду з позовом щодо стягнення з відповідача суми податкового боргу.

Приймаючи до уваги те, що сума податкового боргу у розмірі 2323,50грн, а саме з податку на прибуток у розмірі 1699,00грн., з єдиного податку з юридичних осіб у розмірі 626,50грн. відповідачем станом на день розгляду справи не сплачена та у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надані докази сплати заборгованості, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати відшкодуванню не підлягають.

Керуючись ст. ст. 71, 94, 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити.

2.Стягнути з юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю

«Геопроект», код ЄДРПОУ 32168098, юр.адреса: 95011, м.Сімферополь, вул. Севастопольська, 13, заборгованість у розмірі 2 323,50 грн., а саме з :

- податку на прибуток у сумі 1 699,00 грн - код платежу 3011021000 (р/р 3111209700002 в ГУ ДКСУ в АР Крим, ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026);

- єдиного податку з юридичних осіб у сумі 626,50 грн - код платежу 5318050100 (р/р 34212378700005 в ГУ ДКСУ в АР Крим,ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026), шляхом стягнення коштів і рахунків платника податків в банках, а саме:

-Крим РУПАТКБ «Приватбанк», м.Сімферополь, МФО 384436, р/р №26005411637001 (укр. грн.), р/р №26050411637001 (укр. грн.).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В.Петренко

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення30.10.2012
Оприлюднено01.04.2013
Номер документу30298068
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11448/12/0170/26

Постанова від 30.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 16.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні