УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 березня 2013 року Справа № 33198/10/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Багрія В.М.,
суддів Кушнерика М.П., Старунського Д.М.,
з участю секретаря судового засідання Грущенко І.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Галтехенерго» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 8.09.2010 року в справі за позовом Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова (тепер Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби) до товариства з обмеженою відповідальністю «Галтехенерго» про стягнення податкового боргу,
В С Т А Н О В И В :
У серпні 2010 року Державна податкова інспекція у Франківському районі м. Львова (тепер Державна податкова інспекція у Франківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби) звернулася до суду з позовом до ТзОВ «Галтехенерго» про стягнення податкового боргу.
Позивач посилався на те, що відповідач не виконує вимог про сплату податкового боргу №1/1259 від 31.12.2009 року та №2/661 від 25.02.2010 року та не вживає заходів щодо погашення податкової заборгованості.
Позивач просив суд стягнути з ТзОВ «Галтехенерго» податковий борг в розмірі 6 260 200,18 грн. в дохід Державного бюджету України.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 8.09.2010 року позов задоволено.
Стягнуто з ТзОВ «Галтехенерго» (код ЄДРПОУ 25227118) в користь Державного бюджету 6 260 200,18 грн. податкового боргу.
Постанову суду першої інстанції оскаржило ТзОВ «Галтехенерго», яке в апеляційній скарзі просить її скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позову.
Апеляційні вимоги обґрунтовує тим, що судом першої інстанції не враховано, що правомірність прийняття позивачем податкових повідомлень-рішень, якими визначено податкові зобов'язання відповідача, є предметом судового спору, який перебуває на розгляді в Вищому адміністративному суді України.
Крім того, судом першої інстанції порушено норми процесуального права, оскільки рішення прийнято без участі відповідача за наявності його клопотання про відкладення розгляду справи.
Вислухавши суддю-доповідача, представника Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби, яка просить апеляційну скаргу відхилити, а постанову суду першої інстанції залишити без змін, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.
В справі встановлено, що ТзОВ «Галтехенерго» зареєстроване виконавчим комітетом Львівської міської ради 12.12.1997 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Встановлено, що борг відповідача становить 6 260 200,18 грн., який виник з заборгованості :
- зі сплати податкового зобов`язання з податку з податку на прибуток в розмірі 3 794 544,06 грн., що підтверджується податковим повідомленням-рішенням №14172/10/23-2 від 24.06.2007 року на суму 3 799 776, 71 грн.
Дане податкове повідомлення-рішення прийняте на підставі акту перевірки від 16.06.2007 року №2251/23-2/25227118 про результати виїзної планової перевірки ТзОВ «Галтехенерго» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 1.01.2005 року по 31.12.2006 року, яким встановлено порушення відповідачем вимог пп.5.3.9 п.5.3, п.5.9 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств». Також, органом державної податкової служби відповідачу нараховано 15,67 грн. пені.
- зі сплати податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 2 465 656,12 грн., що підтверджується податковою декларацією з податку на додану вартість за грудень 2009 року на суму 4882 грн. (рядок 20), податковим повідомленням-рішенням №14171/10/23-2 від 24.06.2007 року на суму 2 483 452,64 грн. та №0006071530/0 від 15.12.2009 року на суму 170 грн. Також, органом державної податкової служби відповідачу нараховано 47,71 грн. пені.
Дані податкові повідомлення-рішення прийняті на підставі акту перевірки від 16.06.2007 року №2251/23-2/25227118, яким встановлено порушення відповідачем пп.7.4.1, підп.7.4.4 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», та акту №3105/15-2/25227118 від 21.10.2009 року, яким встановлено порушення відповідачем пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Згідно судових рішень від 18.08.2008 року у справі №12/136А та від 6.06.2009 року у справі №22-а-13338/08/9104 в задоволенні позову ТзОВ «Галтехенерго» про скасування податкових повідомлень-рішень від 24.06.2007 року №14172/10/23-2 та №14171/10/23-2 відмовлено.
На виконання вимог ст.ст.6,8 Закону України «Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» позивачем було надіслано ТзОВ «Галтехенерго» першу податкову вимогу №1/1259 від 31.12.2009 року на суму 6 257 866,80 грн.
Відповідач не сплатив у 30-денний строк, визначену пп. «б» пп.6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону, у повному обсязі суму податкового боргу, тому позивачем було надіслано платнику податків другу податкову вимогу №2/326 від 25.02.2010 року на суму 6 260 200,18 грн.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що сума податкового боргу ТзОВ «Галтехенерго» встановлена та підтверджена матеріалами справи, відповідачем заходів щодо погашення податкової заборгованості вжито не було, тому така підлягає стягненню з платника податків в дохід Державного бюджету України.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає їх правильними з огляду на наступне.
Згідно з п. 1.2 ст.1 чинного на час спірних правовідносин Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Відповідно до абз.1 п.5.1 ст.5 Закону, податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Підпунктом 5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту (процедура адміністративного оскарження).
Згідно п.1.3 ст.1 Закону, податковим боргом (недоїмкою) вважається, податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Відповідно до ст.9 Закону України «Про систему оподаткування», одним із обов'язків платників податків є обов'язок сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.
Згідно з ч. 1 та ч. 2 пп.10.1.1 п.10.1 ст.10 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків.
Стягнення коштів та продаж інших активів платника податків провадяться не раніше тридцятого календарного дня з моменту надіслання йому другої податкової вимоги.
Відповідно до пп.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
З матеріалів справи видно, що ДПІ у Франківському районі м. Львова двічі направляло вимогу відповідачу щодо сплати ним податкового боргу. Відповідачем у справі ТзОВ «Галтехенерго» заходів щодо погашення заборгованості перед бюджетом вжито не було.
За таких обставин, суму податкового боргу в розмірі 6 260 200,18 грн. необхідно стягнути з ТзОВ «Галтехенерго» в дохід Державного бюджету України.
Посилання апелянта на те, що у Вищому адміністративному суді України перебуває на розгляді адміністративна справа за позовом ТзОВ «Галтехенерго» про оскарження податкових повідомлень-рішень, які спричинили утворення податкового боргу, не заслуговують на увагу, оскільки рішення суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту його проголошення, а отже підлягає виконанню незалежно від того чи оскаржене воно в касаційному порядку.
Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції повно встановив обставини справи, дав належну оцінку доказам, правильно застосував норми матеріального та процесуального права та правомірно задовольнив позов.
Прийняття рішення судом першої інстанції без участі відповідача та незадоволення його клопотання про відкладення розгляду справи не призвело до неправильності постановленого рішення, тому не може бути підставою для його скасування.
Згідно ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду першої інстанції без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене, підстав для скасування оскаржуваної постанови не має. Доводи апелянта висновків суду першої інстанції не спростовують, тому не можуть бути підставою для задоволення апеляційної скарги.
Керуючись ч. 3 ст. 160, ст.ст.195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд,
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Галтехенерго» залишити без задоволення.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 8.09.2010 року в справі № 2а-7261/10/1370 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий: В.М. Багрій
Судді : М.П. Кушнерик
Д.М. Старунський
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30312415 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Багрій В.М.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні