ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 березня 2013 р.Справа № 1570/3783/2012
Категорія: 10.3.4 Головуючий в 1 інстанції: Бжассо Н. В. Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Коваля М.П.,
суддів - Потапчука В.О.,
- Семенюка Г.В.,
при секретарі - Журкіній І.І.,
за участі: представник позивача - Іожица О.Ю.,
представник відповідача - Харченко А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційними скаргами Товариства з обмеженою відповідальністю «Нива», Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2012 року по справі за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Нива» про стягнення адміністративно господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2011 році,-
В С Т А Н О В И Л А:
Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Нива» про стягнення з відповідача суму адміністративно -господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2011 році у розмірі 9715,94 грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно - господарських санкцій в розмірі 106,87 грн.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2012 року позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задоволенні частково. Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Нива» на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 8096 (вісім тисяч дев'яносто шість) грн. 62 копійки. Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Нива» на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму пені у розмірі 89 (вісімдесят дев'ять) грн. 06 копійок.
Не погоджуючись із постановленим у справі судовим рішенням, в частині відмови у задоволенні позовних вимог, позивач - Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм процесуального та матеріального права, просив прийняти рішення за наслідками розгляду апеляційної скарги про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Також, не погоджуючись з постановленим по справі судовим рішенням, в частині задоволених позовних вимог, Товариство з обмеженою відповідальністю «Нива» в апеляційній скарзі зазначає, що судом при винесенні постанови порушено норми матеріального права. У зв'язку з викладеним в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови суду першої інстанції з винесенням нової постанови про відмову у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Розглянувши доводи апеляційних скарг, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню, у зв'язку з наступним.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Частиною 1 статті 18 названого Закону передбачено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Згідно ч. 3 названої статті Закону підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
На підставі ч. 4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» (в редакції від 23 лютого 2006 року) підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів.
Аналізуючи наведені вище вимоги законодавства України щодо створення робочих місць для інвалідів та працевлаштування інвалідів, колегія суддів приходить до висновку, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком підбирати інвалідів для їх працевлаштування на створені робочі місця. Такий обов'язок покладено на органи працевлаштування, зазначені в частині 1 статті 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні». На підприємство ж покладається обов'язок надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, а також щорічно до 1 лютого року, що настає за звітним, подавати відділенням Фонду соціального захисту інвалідів відомості про середню річну заробітну плату на підприємстві, середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу та про кількість працюючих інвалідів.
Водночас, як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Нива» надавало звітність до Савранського районного центру зайнятості про наявність вакансій за станом на: 25 липня 2011 року та 19 січня 2011 року, за інші 10 місяців 2011 року відповідач не звітував.
На підставі викладеного суд апеляційної інстанції знаходить обґрунтованим висновок суду першої інстанції про відсутність підстав для застосування до ТОВ «Нива» адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць за 2 міс. 2011 року та задоволення позову щодо стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій та пені на загальну суму 8185 грн. 68 коп.
За таких обставин колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, у зв'язку з чим, відповідно до ст. 200 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін.
Керуючись ст.ст. 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Нива», Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2012 року залишити без задоволення.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2012 року по справі за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Нива» про стягнення адміністративно господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2011 році - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом 20 днів після набрання чинності безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя: /М.П. Коваль/
Суддя: /В.О. Потапчук/
Суддя: /Г.В. Семенюк/
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2013 |
Оприлюднено | 02.04.2013 |
Номер документу | 30313255 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Коваль М.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні