УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 березня 2013 року Справа №33526/10/9104 Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Старунського Д.М.,
суддів Багрія В.М., Кушнерика М.П.,
за участю секретаря судового засідання Лемцьо І.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Єфремова Сергія Валентиновича- представника Комунального закладу «Рівненська обласна станція юних туристів» Рівненської обласної ради на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 15 вересня 2010 року у справі за позовом заступника прокурора м. Рівне в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у м. Рівне до Комунального закладу «Рівненська обласна станція юних туристів» Рівненської обласної ради про стягнення заборгованості,
в с т а н о в и в:
Заступник прокурора м. Рівне в інтересах держави в особі ДПІ у м. Рівне 22.06.2010 року звернувся в суд з адміністративним позовом до Комунального закладу «Рівненська обласна станція юних туристів» Рівненської обласної ради, в якому просив стягнути податкову заборгованість в сумі 7 922,75 грн.
Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 15 вересня 2010 року позов задоволено. Стягнуто з Комунального закладу «Рівненська обласна станція юних туристів» Рівненської обласної ради податкову заборгованість в сумі 7 922 (сім тисяч дев'ятсот двадцять дві) грн. 75 коп.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції представник Комунального закладу Єфремов С.В оскаржив його в апеляційному порядку. В апеляційній скарзі просить постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 15 вересня 2010 року скасувати.
Апелянт зазначає, що згідно ч.3 ст. 12 Закону України «Про плату за землю» визначено категорію землекористувачів, які звільняються від плати за землю : «органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи та організації, які повністю утримуються за рахунок бюджету...».
Вважає, що заклад зобов»язаний був самостійно зареєструвати податкові зобов'язання із-за того, що орган місцевого самоврядування в порушення закону не врахував добровільне погодження закладом вилучення зі свого землекористування земельні ділянки розміром 0,0026 га та 0,0029 га, що разом становить 0,0055 га від загальної земельної ділянки розміром 0,0990 га, яка перебуває у постійному користуванні станції юних туристів.
Судом також не враховано, що після встановлення факту порушення права Рівненської обласної станції юних туристів рішенням Рівненської міської ради від 21.05.2009 року № 2452 «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», позивач намагався врегулювати спір у досудовому порядку і спочатку звернулося до Рівненської міської ради з листом від 30.12.2009 №3737-08/01-09/ про внесення змін у своє рішення, виключивши з нього всі дані про земельну ділянку розміром 935 м2, якою користується Рівненська обласна станція юних туристів, та залишити за Рівненською обласною станцією юних туристів право користуватися земельною ділянкою на умовах безстрокового користування, як це було до укладання Договору, а Договір розірвати з дня його укладання.
У зв'язку з неприйняттям Рівненською міською радою зауважень до пунктів 4, 4.1, 4.2 та 10 рішення Рівненської міської ради від 21.05.2009 № 2452 «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», управління освіти і науки облдержадміністрації, звернулося до прокурора м.Рівне з клопотанням опротестувати пункти 4, 4.1, 4.2 та 10 рішення Рівненської міської ради від 21.05.2009 № 2452 «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» і укладений між ними 16.11.2009 року договір оренди земельної ділянки № 040958300280, у зв'язку з порушенням чинного законодавства, так як його виконання тягне незаконне використання коштів з бюджету.
На вимогу заступника прокурора м.Рівне від 17.05.2010 року № 323 з-10 за зверненням управління освіти і науки облдержадміністрації щодо протиправних дій посадових осіб Рівненської міської ради, управління з контролю за використанням та охороною земель Головним управлінням Держкомзему у Рівненській області надано відповідь від 15.07.2010 року № 02-01/07- 2020, у якій зазначено, що рішення Рівненської міської ради від 21.05.2009 року № 2452 прийняте з порушенням пункту «а» ст.,141 та п.п. 3, 4 ст. 142 Земельного кодексу України».
Надалі Рівненська обласна станція юних туристів звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Рівненської міської ради «Про часткове скасування рішення Рівненської міської ради від 21.05.2009 року № 2452 «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» та визнання Договору оренди земельної ділянки від 16.11.2009 року № 040958300280 не дійсним з дня його укладання», але було отримано ухвалу Рівненського окружного адміністративного суду від 13.09.2010 року про залишення позову без розгляду.
Представники відповідач в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги підтримали та просять її задовольнити.
Представник прокуратури в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги заперечив та просить залишити її без задоволення.
Представник ДПІ в м.Рівне в судове засідання не прибув, про дату, час і місце апеляційного розгляду був повідомлений належним чином, тому колегія суддів, у відповідності до ч.4 ст.196 КАС України, вважає за можливе розглядати справу за його відсутності.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників судового розгляду, дослідивши наявні в справі матеріали та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подану апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін з таких підстав.
Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до ст.4 Закону України «Про систему оподаткування» платниками податків і зборів ( обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно із законом України покладено обов'язки сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).
Відповідно до п.3 ч.1 ст. 9 Закону України «Про податкову службу в Україні» платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідач - Комунальний заклад «Рівненська обласна станція юних туристів» Рівненської обласної ради зареєстрований, як юридична особа і взята на облік в органах податкової служби 14.04.2010 року за номером 015/0017, як платник податків.( а.с.9)
Згідно карток особових рахунків за відповідачем станом на час розгляду адміністративної справи рахується податкова заборгованість по орендній платі за землю в сумі 7922,75 грн., яка виникла у результаті несплати самостійно задекларованих податкових зобов'язань по орендній платі за землю з юридичних осіб.( а.с.5)
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з наявності непогашеної заборгованості у відповідача по орендній платі за землю та вірно не прийняв до уваги доводи платника щодо незаконності її виникнення.
Такий висновок суду першої інстанції є вірним, оскільки ґрунтується на правильно встановлених обставинах справи та їх правильній правовій оцінці.
Так, з метою погашення боргу в порядку, передбаченому п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковим органом відповідачу було направлено першу податкову вимогу від 3 лютого 2010 року №1 /110 та другу податкову вимогу від 9 березня 2010 року №2/257, які були вручені під розписку, відповідно 5 лютого 2010 року та 11 березня 2010 року та податкові повідомлення- рішення №0000791543/0 від 2 лютого 2010 року та №0002591543/0 від 16 березня 2010 року.
Вищевказані вимоги та податкові повідомлення- рішення відповідачем не оскаржені і ніким не скасовані, а відтак підлягають виконанню.
Посилання апелянта на незаконність боргу, що виник внаслідок незаконності п. 4. 1.1, 4,2. 10 рішення Рівненської міської ради від 21 травня 2009 року №2452 «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», форм землекористування та їх розміру, не заслуговують на увагу, позаяк це не стосується предмету даного спору.
Згідно із ч.1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення.
Оскільки, належним запереченням вищевказаних вимог та податкових повідомлень- рішень мало бути їх оскарження в адміністративному та/або судовому порядку, то суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог.
Відповідно до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову - без змін, якщо визнає що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Підсумовуючи викладене колегія суддів вважає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний спір, правильно встановив фактичні обставини справи та ухвалив законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду і задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 160 ч.3, 195, 196, 198 п.1, 200, 205 ч.1 п.1, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
у х в а л и в:
Апеляційну скаргу Єфремова Сергія Валентиновича-представника Комунального закладу «Рівненська обласна станція юних туристів» Рівненської обласної ради залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 15 вересня 2010 року у справі №2а-2875/10 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.
На ухвалу може бути подано касаційну скаргу безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили, а в разі складання ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складання ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя Д.М. Старунський
Судді В.М. Багрій
М.П. Кушнерик
Ухвала у повному обсязі складена 25.03.2013 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2013 |
Оприлюднено | 02.04.2013 |
Номер документу | 30337838 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Д.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні