cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 грудня 2012 р. Справа № 2а/0470/13536/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Потолової Г.В.
при секретарі - Савчук Р.В.
за участю: представника позивача - Земляного О.Ю.
представників відповідача - Прудко О.В., Улаєвої Р.Ю., Шаповал В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Апріорі» до Державної податкової інспекції у Кіровському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «Апріорі» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовними вимогами про скасування податкового повідомлення-рішення ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська № 0000011500 від 25.10.2012 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток на суму основного платежу - 12' 233' 804грн. 00коп. та суму штрафних (фінансових) санкцій - 2' 912' 694грн. 00коп.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просить суд задовольнити адміністративний позов у повному обсязі.
Представники відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечують, посилаючись на законодавчі підстави своїх дій, діяльність в межах закону та наданих повноважень, у зв'язку з чим просять суд у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи та оцінивши їх, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, виходить з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Апріорі», зареєстроване виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 16.06.1995р. та перебуває на обліку у податковому органі.
На підставі направлень №624 від 03.09.2012р. та №673 від 17.09.2012р., виданих ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська відповідно до п.п.20.1.4, п.20.1 ст.20, п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «Апріорі» (код ЄДРПОУ 23366293) з питань правомірності формування від'ємного результату від операцій з цінними паперами, який задекларований у податковій декларації з податку на прибуток підприємства за І півріччя 2012 року.
За результатами перевірки встановлено наступне.
Згідно бази «Бест-Звіт» податкова декларація з податку на прибуток підприємства за І квартал 2011 року не визнана як «податкова» відповідно абз.10 п.48.3 ст.48 та 49.8 ст.49Податкового кодексу України, при візуальній перевірці наявності та достовірності заповнення всіх обов'язкових реквізитів надісланого пакету звітності з податку на прибуток за І квартал 2011 року, яка надійшла засобами поштового зв'язку 19.04.2011р., встановлено, що декларація оформлена з порушеннямп.1.7 п.1 «Порядок складання декларації з податку на прибуток підприємства», затвердженого наказом ДПА України від 29.03.2003 р. №143. Таким чином, у відповідності до п.48.7 ст.48Кодксу, податкова звітність складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією». У зв'язку з цим від'ємний фінансовий результат попереднього звітного (податкового) періоду рядка 1.3 Додатку ЦП декларації з податку на прибуток підприємства за ІІ квартал 2011 року складає « 0».
Станом на 01.07.2011 року по дебету рахунка 352 «Поточні фінансові інвестиції» рахувалися прості іменні акції ВАТ «Галантерея» (код ЄДРПОУ 01552635) у кількості 817851 штук. На підставі повідомлення зберігача цінних паперів ПАТ «Приватбанк» (договір від 15.06.2008р. №Д-3-1/06) від 22.08.2011р., що «відповідно до повідомлення Депозитарію ПрАТ «ВДЦП» проте, що згідно з розпорядженням уповноваженої особи Комісії ДКЦПФР на підставі Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996р.№448/96-ВР, Положення про Чернігівське територіальне управління ДКЦПФР, затвердженого рішення ДКЦПФР від 14.10.2005р. №585 та наказу начальника Чернігівського територіального управління ДКЦПФР від 04.08.2011р. №24, рішення ДКЦПФР від 16.05.2005р. №240 «Про передачу повноважень територіальним управлінням ДКЦПФР та фондового ринку щодо скасування реєстрації випусків акцій акціонерних товариств, які виключені з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України у зв'язку з їх ліквідацією»», скасовано реєстрацію випуску акцій ВАТ «Галантерея» та анульовано свідоцтво про реєстрацію випуску акцій №06/24/1/08 від 14 жовтня 2008 року, видане Чернігівським територіальним управлінням ДКЦПФР. В порушення норм ст.153.8 ПКУ підприємство не відкоригувало доходи у Декларації з податку на прибуток за ІІ-ІІІ квартал 2011 року, що призвело до заниження доходів від операцій з цінними паперами на суму 24' 349' 878 грн.
У Декларації з податку на прибуток за 2011 рік підприємством було задекларовано від'ємне значення попередніх звітних (податкових) періодів (рядок 1.3.«Від'ємний фінансовий результат попереднього звітного (податкового) періоду» Додатку ЦП Декларації) у сумі 97' 124' 912 грн. за даними перевірки цей показник дорівнює «О», у зв'язку з чим підприємство завищило показник рядка 1.3 на 97' 124' 912 грн., тобто у рядку 1 «Прибуток або збиток від операцій з акціями та іншими, ніж цінні папери, корпоративними правами» Додатка ЦП декларації повинно було відобразити 3' 432' 353 грн. замість (-94' 655' 490грн.).
За результатами перевірки показників рядка 1.2 «Витрати звітного (податкового) періоду» Додатка ЦП за І півріччі 2012 року, витрати у сумі 55' 787'083 грн., які були задекларовані підприємством, у ході перевірки не були підтверджені первинними документами, що є порушенням п.138.2. ст.138 , п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 ПКУ.
За результатами перевірки складено акт №1522/228/23366293 від 09.10.2013р. «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Апріорі» з питань правомірності формування від'ємного результату від операцій з цінними паперами, який задекларовано у податковій декларації з податку на прибуток підприємства за І півріччя 2012 року» (а.с.18-29).
Не погодившись з висновками акту перевірки, позивач надав заперечення до податкового органу.
ДПІ у Кіровському районі за результатами розгляду заперечень листом від 22.10.2012р. №16773/10/22-612 відмовила у їх задоволенні.
На підставі акту перевірки відповідачем винесене податкове повідомлення-рішення №0000011500 від 25.10.2012р., яке отримане позивачем 01.11.2012р. Вказаним повідомленням-рішенням ТОВ «Апріорі» збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток за основним платежем у сумі 112' 233' 804грн., застосовані штрафні (фінансові) санкції у сумі 2' 912' 694грн.
Не погоджуючись з рішеннями податкового органу позивач звернувся за захистом своїх прав, свобод та інтересів до суду.
В обґрунтування позовних вимог посилається на наступне.
Під час перевірки, ТОВ «Апріорі» було надано всі первинні бухгалтерські документи, які підтверджують здійснення витрат на суму 48' 422' 366,00грн. та доходів на суму 55' 479' 871,00грн.
Позивач вважає, що відповідно до вимог п.138.4 ст.138 ПКУ, витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, крім нерозподілених постійних загальновиробничі витрат, які включаються до складу собівартості реалізованої продукції в періоді їх виникнення, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товар, виконаних робіт, наданих послуг.
Відповідно п.153.8 ст.153 ПКУ, під терміном «витрати» слід розуміти суму коштів або вартість майна, сплачену (нараховану) платником податку продавцю (у тому числі емітенту під час розміщення) цінних паперів або інших, ніж цінні папери, корпоративних прав, як компенсація їх вартості. До складу витрат включається також сума будь-якої заборгованості покупця, яка виникла у зв'язку з таким придбанням.
ТОВ «Апріорі» в 2011 році було фактично понесені витрати на суму 48' 422366,00грн. на придбання цінних паперів, які не було відображено в декларації з податку на прибуток у період їх понесення. Ці витрати підтверджуються належним чином складеними первинними документами.
Згідно пояснень представника позивача, це підтверджується, зокрема, і Додатком №3 до Акту перевірки, яким встановлено що за ІІ-І квартали 2011 року ТОВ «Апріорі» понесені витрати на суму 597' 934' 701грн.00коп. В той же час декларації за ІІ-ІV квартали 2011 року ТОВ «Апріорі» відображено витрати на суму 549' 512' 335грн.00коп.Різниця між цими сумами і є невраховані витрати в розмірі 48422366,00грн., які ТОВ «Апріорі» понесло протягом 2-4 кварталів 2011 року, але не відобразило в податковій звітності.
В першому півріччі 2012 року частина цінних паперів вартістю 21 502 220,00 грн., витрати на придбання яких не були відображені в 2011 році, було продано ТОВ «Апріорі», з відповідним відображенням доходів та витрат на їх придбання в податковій декларації з податку на прибуток за перший квартал 2012 року.
Таким чином, позивач зазначає, що керуючись п.138.4 ст.138 ПКУ, ТОВ «Апріорі» відображено витрати від придбання цінних паперів в період отримання доходу від реалізації таких цінних паперів, що і було відображено в п. 1.2 Додатку ЦП до рядка 03.20 та 03.21 додатка ІД до Податкової декларації з податку на прибуток підприємства за перший квартал 2012 року.
Ці ж витрати в розмірі 21 502 220,00 грн. наростаючим підсумком були відображені і в декларації за півріччя 2012 року.
Позивач посилається на наказ ДПС України№579 від 05.07.2012 р. «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо порядку оподаткування податком на прибуток операцій з цінними паперами на вторинному ринку», відповідно до якого податковий орган дійшов висновку, що витрати на придбання цінних паперів на вторинному ринку, визначаються у відокремленому обліку фінансових результатів від операцій з цінними паперами у тому податковому періоді, на який припадає їх понесення (нарахування) незалежно від періоду отримання доходу від подальшого відчуження таких цінних паперів.
Витрати на придбання цінних паперів в розрізі їх окремих видів відображаються у таблиці «Розрахунок фінансових результатів від операцій з торгівлі цінними паперами та іншими, ніж цінні папери, корпоративними правами» Додатка ЦП Декларації №1213».
Позивач зазначає, що ним у 2011 році фактично придбано та сплачено за цінні папери 26' 920' 146,0грн., що не було відображено у податкових деклараціях в періодах виникнення таких витрат.
Позивач вказує, що мав 26' 920' 146,00грн. фактично понесених витрат на придбання цінних паперів у 2011року, які не відображені в періоді їх понесення. Керуючись вищевказаним Наказом ДПС України від 05.07.2012 №579, в декларації з податку на прибуток за півріччя 2012 року було ображено ці витрати на суму 26920146,00 грн., не залежно від періоду отримання доходу від подальшого відчуження таких цінних паперів.
Таким чином, позивач вважає, що мав право на включення в Додаток ЦП в декларації за півріччя 2012 року витрати, які були понесені у 2011 році в розмірі 48422366,00 грн., не були відображені в період їх виникнення в відповідних податкових деклараціях.
Позивач вважає висновки відповідача щодо порушення п.1.7 п.1 Порядку складання декларації з податку на прибуток підприємства, затвердженого наказом ДПА України від 29.03.2003 №149 ст.150 Податкового Кодексу України безпідставними, оскільки постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.06.2011 по справі №2а/0470/6251/11, яка набрала законної сили, за позовом ТОВ «Апріорі» було скасовано рішення ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська, оформлене листом без номеру та дати, про невизнання податкової звітності ТОВ «Апріорі» як податкової декларації з податку на прибуток підприємств за перший квартал 2011 року.
Крім того, щодо відображення витрат від операцій з придбання цінних паперів ВАТ «Галантерея», позивач зазначає наступне.
Згідно договорів купівлі-продажу цінних паперів №84-Д від 19.02.2010, 103-Д від 05.03.2010р., №119-Д від 16.03.2010р., №160-Д від 22.03.2010р., 176-Д від 23.03.2010р. ТОВ «Апріорі» придбало у ТОВ «Капітал-Стандарт» прості іменні акції ВАТ «Галантерея» в кількості 834000 шт., які були зараховані на рахунок у цінних паперах нашого підприємства, що підтверджується виписками зберігача цінних паперів від 31.03.2010р. та 05.07.2010р. ТОВ «Апріорі» розрахувалося за поставлені і в спосіб передбачений чинним законодавством.
На підставі розпорядження ДКЦПФР 22.08.2011р. зберігачем цінних паперів було списано залишок акцій ВАТ «Галантерея» в кількості 817851 шт. з рахунку у цінних паперах ТОВ «Апріорі», що підтверджується випискою від 22.08.2011 року.
Таким чином, списання акцій ВАТ «Галантерея» з рахунку у цінних паперах ТОВ «Апріорі» відбулося через 1 рік і п'ять місяців після укладення договорів купівлі цінних паперів.
Позивач вказує, що на момент укладення та виконання вищевказаних договорів купівлі цінних паперів, жодних обмежень в обігу цінних паперів ВАТ «Галантерея» не існувало.
Слід зазначити, що витрати, понесені ТОВ «Апріорі» на придбання цінних паперів ВАТ «Галантерея» відповідають визначенню витрат, що передбачено пп. 7.6.3 Закону №334.
При цьому, позивач зазначає, що ані пп.7.6 п.7.6 ст.7 Закону про оподаткування прибутку №334, ані п.153.8 ст.153 Податкового кодексу України, не встановлюють обов'язку ТОВ «Апріорі» коригувати витрати на придбання цінних паперів або інших, ніж цінні папери, корпоративних прав у зв'язку з подальшим скасуванням реєстрації випуску акцій.
На думку позивача, вказані договори не можуть вважатися нікчемними, оскільки вони не були спрямовані на порушення публічного порядку чи інтересів держави і третіх осіб (ст.228 ЦК України), їх нікчемність не встановлена законом і не доведена. З урахуванням цього, витрати, які були отримані «Апріорі» від придбання цінних паперів були відповідним чином відображені у податковому обліку товариства.
Позивач вказує, що на момент укладання та виконання угоди на придбання акцій ні сторони за цим договором, ні емітент акцій, які були предметом договору купівлі-продажу, не були позбавлені цивільної правоздатності, обмеження щодо обігу випущених емітентами акцій були відсутніми.
Одночасно, позивач зазначає, що згідно п.1 Порядку скасування реєстру випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій, затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №222 від 30.12.1998 року (далі - Рішення№222), зупинення обігу акцій, відновлення обігу акцій, скасування реєстрації випусків анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій здійснюються уповноваженими органами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або її територіальних органів.
У відповідності з п.1. 5 розділу 2 Рішення №222, починаючи з дати опублікування інформації про зупинення обігу акцій в одному з офіційних друкованих видань реєструвального органу забороняється здійснення цивільно-правових договорів з акціями, обіг яких зупинено.
Позивач вважає, що оскільки договори на придбання акцій ВАТ «Галантерея» укладені та виконані до винесення та опублікування відповідного розпорядження ДКЦПФР, то відображення податковому обліку в складі витрат з операцій з цінними паперами зазначених операцій з боку «Апріорі» є цілком правомірним.
Відповідач проти позовних вимог заперечує, посилаючись на висновки акту перевірки.
При цьому, представники відповідача у судовому засіданні пояснили, що станом на 01.07.2011 року по дебету рахунка 352 «Поточні фінансові інвестиції» рахувалися прості іменні акції ВАТ «Галантерея» (код ЄДРПОУ 01552635) у кількості 817851 штук.
На підставі повідомлення зберігача цінних паперів ПАТ «Приватбанк» (договір від 15.06.2008р №Д-3-1/06) від 22.08.2011 р., що «відповідно до повідомлення Депозитарію ПрАТ «ВДЦП» проте, що згідно з розпорядженням уповноваженої особи Комісії ДКЦПФР на підставі Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996р.№448/96-ВР, Положення про Чернігівське територіальне управління ДКЦПФР, затвердженого рішення ДКЦПФР від 14.10.2005 р. № 585 та наказу начальника Чернігівського територіального управління ДКЦПФР від 04.08.2011р. №24, рішення ДКЦПФР від 16.05.2005р.№ 240 «Про передачу повноважень територіальним управлінням ДКЦПФР та фондового ринку щодо скасування реєстрації випусків акцій акціонерних товариств, які виключені з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України у зв'язку з їх ліквідацією»», скасовано реєстрацію випуску акцій ВАТ «Галантерея» та анульовано свідоцтво про реєстрацію випуску акцій №06/24/1/08 від 14 жовтня 2008 року, видане Чернігівським територіальним управлінням ДКЦПФР.
Відповідач вказує, що в порушення норм ст.153.8 ПКУ підприємство не відкоригувало доходи у Декларації з податку на прибуток за ІІ-ПІ квартал 2011 року, що призвело до заниження доходів від операцій з цінними паперами на суму 24'349'878 грн.
Одночасно, відповідач посилається на те, що у Декларації з податку на прибуток за 2011 рік підприємством було задекларовано від'ємне значення попередніх звітних (податкових) періодів (рядок 1.3.«Від'ємний фінансовий результат попереднього звітного (податкового) періоду» Додатку ЦП Декларації ) у сумі 97'124'912 грн. за даними перевірки цей показник дорівнює « 0», у зв'язку з чим підприємство завищило показник рядка 1.3 на 97 124912 грн., тобто у рядку 1 «Прибуток або збиток від операцій з акціями та іншими, ніж цінні папери, корпоративними правами» Додатка ЦП декларації повинно було відобразити 3432353 грн. замість (-94655490 грн.).
Відповідач зазначає, що за результатами перевірки показників рядка 1.2 «Витрати звітного (податкового) періоду» Додатка ЦП за І півріччі 2012 року, витрати у сумі 55' 787' 083грн., які були задекларовані підприємством, у ході перевірки не були підтверджені первинними документами, що є порушенням п.138.2. ст.138 , п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 ПКУ.
Тому, відповідач вважає винесене 25.10.2012р. податкове повідомлення-рішення №0000011500 на суму 15'146'498 грн. правомірним.
Дослідивши матеріали справи, надані представниками сторін докази, заслухавши пояснення представників сторін у судовому засіданні, суд виходить з наступного.
Згідно ст.67 Конституції України кожен громадянин зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків).
Статтею 48 Податкового кодексу України визначений порядок складання податкової декларації, а саме.
Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Обов'язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.
Податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
У окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, форма податкової декларації додатково може містити такі обов'язкові реквізити: відмітка про звітування за спеціальним режимом; код виду економічної діяльності (КВЕД) ; код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; індивідуальний податковий номер та номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість згідно з даними реєстру платників податку на додану вартість за звітний (податковий) період.
Податкова декларація повинна бути підписана: керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником; фізичною особою - платником податків або його законним представником; особою, відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації згідно із договором про спільну діяльність або угодою про розподіл продукції. Якщо податкова декларація подається податковими агентами - юридичними особами, вона повинна бути підписана керівником такого агента та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації такого агента, а якщо податковим агентом є платник податків - фізична особа - таким платником податків.
Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку.
Податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією, крім випадків, встановлених пунктом 46.4 статті 46 цього Кодексу.
Згідно ч.138.2 ст.138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу. У разі якщо платник податку здійснює виробництво товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва за умови, що договорами, укладеними на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапної їх здачі, до витрат звітного податкового періоду включаються витрати, пов'язані з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг у цьому періоді. Платник податку для визначення об'єкта оподаткування має право на врахування витрат, підтверджених документами, що складені нерезидентами відповідно до правил інших країн.
Відповідно до п.139.1.9 ч.139.1 ст.139 Податкового кодексу України до складу витрат не включаються: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів платник податку має право письмово заявити про це органу державної податкової служби та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових зобов'язань за звітний податковий період. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені, знищені або зіпсовані документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження такої заяви до органу державної податкової служби, митного органу.
Якщо платник податку поновить зазначені документи в наступних податкових періодах, підтверджені витрати включаються до витрат за податковий період, на який припадає таке поновлення
Статтею 150 Податкового кодексу України встановлений порядок урахування від'ємного значення об'єкта оподаткування, а саме: якщо результатом розрахунку об'єкта оподаткування платника податку з числа резидентів за підсумками податкового року є від'ємне значення, то сума такого від'ємного значення підлягає включенню до витрат першого календарного кварталу наступного податкового року. Розрахунок об'єкта оподаткування за наслідками півріччя, трьох кварталів та року здійснюється з урахуванням зазначеного від'ємного значення попереднього року у складі витрат таких податкових періодів наростаючим підсумком до повного погашення такого від'ємного значення. Від'ємне значення як результат розрахунку об'єкта оподаткування, отриманий від ведення діяльності, яка підлягає патентуванню, не враховується для цілей абзацу першого цього пункту та відшкодовується за рахунок доходів, отриманих у майбутніх податкових періодах від такої діяльності.
Орган державної податкової служби не може відмовити у прийнятті податкової декларації, яка містить від'ємне значення як результат розрахунку об'єкта оподаткування, з причин наявності такого від'ємного значення.
У разі якщо від'ємне значення як результат розрахунку об'єкта оподаткування декларується платником податку протягом чотирьох послідовних податкових періодів, орган державної податкової служби має право провести позапланову перевірку правильності визначення об'єкта оподаткування. В інших випадках наявність значення такого від'ємного значення не є достатньою підставою для проведення такої позапланової перевірки.
Оподаткування операцій з торгівлі цінними паперами встановлено п. 153.8 ст. 158 Податкового кодексу України, а саме: для цілей цього підпункту під терміном "доходи" слід розуміти суму коштів або вартість майна, отриману (нараховану) платником податку від продажу, обміну, викупу емітентом, погашення або інших способів відчуження цінних паперів, або інших, ніж цінні папери, корпоративних прав, а також вартість будь-яких матеріальних цінностей чи нематеріальних активів, які передаються платнику податку в зв'язку з таким продажем, обміном, викупом емітентом, погашенням або відчуженням. До складу доходів включається також сума будь-якої заборгованості платника податку, яка погашається у зв'язку з таким продажем, обміном або відчуженням.
Під терміном "витрати" слід розуміти суму коштів або вартість майна, сплачену (нараховану) платником податку продавцю (у тому числі емітенту під час розміщення) цінних паперів, або інших, ніж цінні папери, корпоративних прав, як компенсація їх вартості. До складу витрат включається також сума будь-якої заборгованості покупця, яка виникає у зв'язку з таким придбанням.
Платник податку веде відокремлений облік фінансових результатів операцій з цінними паперами в розрізі окремих видів цінних паперів та інших, ніж цінні папери, корпоративних прав, в тому числі окремий облік операцій з цінними паперами, придбаними під час їх розміщення, повторного продажу емітентом чи в результаті здійснення внеску до статутного капіталу. При цьому облік операцій з акціями ведеться разом з іншими, ніж цінні папери, корпоративними правами.
Якщо протягом звітного періоду витрати на придбання кожного з окремих видів цінних паперів та інших, ніж цінні папери, корпоративних прав, понесені (нараховані) платником податку, перевищують доходи, отримані (нараховані) від продажу (відчуження) цінних паперів або інших, ніж цінні папери, корпоративних прав цього ж виду протягом такого звітного періоду, від'ємний фінансовий результат переноситься на зменшення фінансових результатів від операцій з цінними паперами або іншими, ніж цінні папери, корпоративними правами цього ж виду наступних звітних періодів у порядку, визначеному статтею 150 цього розділу.
Якщо протягом звітного періоду доходи від продажу (обміну, викупу емітентом, погашення або інших способів відчуження) кожного з окремих видів цінних паперів та інших, ніж цінні папери, корпоративних прав отримані (нараховані) платником податку, перевищують витрати, понесені (нараховані) платником податку внаслідок придбання цінних паперів або інших, ніж цінні папери, корпоративних прав цього ж виду протягом такого звітного періоду (з урахуванням від'ємного фінансового результату від операцій з цінними паперами або іншими, ніж цінні папери, корпоративними правами цього ж виду минулих періодів), прибуток включається до складу доходів такого платника податку за результатами такого звітного періоду.
З наданих представниками відповідача у судовому засіданні пояснень та документів вбачається неодноразове звернення податкового органу до позивача за наданням пояснень, інформації та документів, а саме: три листи від 11.09.2012 р., лист від 14.09.2012 р., два листи від 17.09.2012 р. (наявні в матеріалах справи). Вказані листи отримані головним бухгалтером, що підтверджується відповідним підписом, але витребувані документи та пояснення не надані.
Визначені обставини знайшли підтвердження у судовому засіданні.
Крім того, приписами Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» та Податкового кодексу України не визначено порядок дій платника податків зменшувати (коригувати) витрати або збільшувати доходи в окремому обліку операцій з цінними паперами в разі скасування реєстрації випуску придбаних раніше акцій. Але, з урахуванням приписів п.53.8 ст.153 Податкового кодексу України та Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» підприємство-банкрут не могло продавати акції, оскільки у набувача відсутній прибуток.
Одночасно, слід зазначити, що документи позивачем не надані в І кварталі 2012 року (звітний період - за І півріччя 2012 року, а не 2011 р.).
Суд звертає увагу на лист зберігача акцій - ПАТ КБ «Приватбанк» від 22.08.2011 р. № Г.12.0.0.1/2-351812, адресований ТОВ «Апріорі», відповідно до якого останній повідомлений про списання цінних паперів ВАТ «Галантерея» (а.с.133)
З урахуванням вищевикладеного, суд вважає висновки податкового органу (відповідача по справі) доведеними та підтвердженими матеріалами справи і поясненнями представників у судовому засіданні, а вимоги позивача спростованими.
Стаття 19 Конституції України, зобов'язує органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З аналізу вищезазначених норм законодавства України, суд вважає доведеними відповідачем обставини заниження позивачем податкових зобов'язань з податку на прибуток за перевіряємий період. У зв'язку з чим, винесене податкове повідомлення-рішення, яким збільшене грошове зобов'язання на загальну суму 15' 146' 498грн.00коп. (за основним платежем - 12' 233' 804грн.00коп. та штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 2' 912' 694грн.00коп.) є правомірним.
Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
У відповідності ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Отже, приймаючи до уваги викладене, рішення відповідача є правомірним, а вимоги позивача не знайшли підтвердження та спростовані матеріалами справи, а тому, не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.86, 94, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Апріорі» до Державної податкової інспекції у Кіровському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови, виготовленої у повному обсязі.
Текст постанови у повному обсязі виготовлений 18.12.2012р.
Суддя Г.В. Потолова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2012 |
Оприлюднено | 03.04.2013 |
Номер документу | 30348294 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Потолова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Потолова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Потолова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Потолова Ганна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні