ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 квітня 2013 року № 813/1418/13-а
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого - судді Сасевича О.М.
за участю секретаря судового засідання Чижук М.М.,
за участю сторін:
представника позивача Шевчука І.З.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Миколаївської міжрайонної державної податкової інспекції Львівської області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Ліщина» про стягнення податкового боргу,-
В С Т А Н О В И В:
Миколаївська міжрайонна державна податкова інспекція Львівської області Державної податкової служби (надалі-Миколаївська МДПІ Львівської області ДПС) звернулась до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Ліщина» (надалі-ПП «Ліщина»), в якому просить стягнути з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих такого платника податків кошти у розмірі 20 845,30 грн. для погашення податкового боргу з орендної плати за землю з юридичних осіб.
В обгрунтування позовних вимог посилається на те, що відповідач має податкову заборгованість у загальній сумі 20 845,30 грн., яка виникла через несплату податкового зобов'язання із орендної плати за землю з юридичних осіб. Оскільки вжиті Миколаївською МДПІ Львівської області ДПС заходи не призвели до погашення відповідачем податкового боргу, податковий орган звернувся із вказаним вище позовом до суду.
Згідно ухвали судді від 12.03.2013 року, провадження у даній адміністративній справі відкрито.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав з підстав, зазначених у позовній заяві, просив позов задовольнити у повному обсязі.
Відповідач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, причини неявки суду не повідомив, однак своєчасно і належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується наявним у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення.
Таким чином, суд вважає, що вжив передбачені законодавством заходи з метою забезпечити участь представника відповідача у розгляді справи та надати йому можливість висловити свою правову позицію з приводу заявленого позову, якою він, у підсумку, так і не скористався. Суд, взявши до уваги думку представника позивача щодо можливості розпочати судовий розгляд за даною явкою, а також зваживши на дозволені законом строки розгляду спору, ухвалив на підставі ст.ст.71, 128 КАС України розглянути справу без участі представника відповідача.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Статтею 67 Конституції України регламентовано, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом.
Відповідно до підпункту 14.1.137 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, орган стягнення - це державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно із п.41.5 ст.41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Підпунктом 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України визначено права органів державної податкової служби, до яких, зокрема, належить застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
В силу п.15.1 ст.15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 цього ж Кодексу, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що ПП «Ліщина» зареєстровано Жидачівською районною державною адміністрацією Львівської області 27.06.1995 року у встановленому законом порядку як юридичну особу та включено до ЄДРПОУ, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Окрім цього, із матеріалів справи вбачається, що відповідача взято на податковий облік в органах державної податкової служби з 27.06.1995 року за №528.
Згідно довідки №б/н, б/д, наданої позивачем, ПП «Ліщина» має відкритий рахунок - №26000253304001 у ПАТ «КБ «Надра» м. Києва, МФО 380764.
Відповідно до довідки Миколаївської МДПІ Львівської області ДПС №790/10/2030/20 від 15.02.2013 року про заборгованість по платежах до бюджету, згідно даних карток особових рахунків та відомостей про сплату, по ПП «Ліщина» станом на 14.02.2013 року обліковується заборгованість з орендної плати за землю з юридичних осіб у розмірі 20 845,30 грн.
Згідно із п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до ст.270 ПК України, об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (ст.288 Податкового кодексу України).
Відповідно до п.п.14.1.147 п.14.1 ст.14 ПК України, плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Пунктом 286.2 ст.286 ПК України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Згідно п.287.1 ст.287 ПК України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Відповідно до п. 287.3 ст.287 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно з п.288.2 ст.288 ПК України, платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Як встановлено із матеріалів справи, ПП «Ліщина» подано до ДПІ у Жидачівському районі Львівської області ДПС податкову декларацію з орендної плати за землю на 2012 рік №2125 від 01.03.2012 року, у якій Підприємством самостійно визначено податкове зобов'язання з орендної плати за землю до сплати у сумі 29 452,50 грн. із щомісячною сплатою по 2 454,38 грн. (січень-листопад) та 2 454,32 грн. (грудень). Всього заборгованість відповідача за декларацією від 01.03.2012 року становить 16 316,87 грн.
Крім того, інспектором Жидачівського відділення Миколаївської МДПІ Львівської області ДПС проведена камеральна перевірка своєчасності сплати самостійно визначеного податкового зобов'язання з орендної плати за землю (акт перевірки №718/15-011/22353160 від 31.10.2012 року), якими встановлені порушення відповідачем п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України.
На підставі акту перевірки податковим органом прийняті податкові повідомлення-рішення №0004221501 від 12.11.2012 року та №0004211501 від 12.11.2012 року.
Відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Із пояснень представника позивача, наданих у судовому засіданні, встановлено, що вказані податкові повідомлення-рішення відповідач отримав, однак не оскаржував, а отже, суд вважає, що сума штрафу, визначеного податковими повідомленнями-рішеннями є узгодженою у розумінні приписів ст.57 Податкового кодексу України.
Також, за несвоєчасну сплату узгоджених зобов'язань податковим органом нараховано ПП «Ліщина» пеню у розмірі 168,27 грн.
Відповідно до п.59.1 ст.59 ПК України у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
З матеріалів справи вбачається, що ДПІ у Жидачівському районі Львівської області ДПС була сформована податкова вимога форми «Ю» №132/15079 від 29.12.2011 року на суму 5 640,16 грн. та вручена безпосередньо директору ПП «Ліщина» - Рій С.М. 29.12.2011 року.
Сторонами доказів щодо оскарження та скасування податкової вимоги до суду не надано і податковий борг відповідачем не сплачено.
Відповідно до п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктами 95.3, 95.4 статті 95 Податкового кодексу України визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Згідно п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг.
Частиною 1 статті 11 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Таким чином, враховуючи те, що сума податкового боргу з орендної плати за землю з юридичних осіб у розмірі 20 845,30 грн. підтверджується матеріалами справи, на час розгляду справи не сплачена у добровільному порядку, а, у свою чергу, відповідачем - ПП «Ліщина, позовні вимоги не спростовані та не надано доказів скасування податкових повідомлень-рішень або податкової вимоги, сума боргу є узгодженою, відтак, суд вважає, що адміністративний позов є обґрунтованим і таким, що підлягає до задоволення у повному обсязі.
З урахуванням положень ст.94 КАС України судові витрати у формі судового збору в даній справі з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.7-14, 18, 19, 69-72, 86, 94, 128, 143, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Приватного підприємства «Ліщина» (місцезнаходження: 81750, Львівська область, Жидачівський район, м.Ходорів, вул.Стрийська, буд. в„–30, кв. в„–5 , код ЄДРПОУ 22353160) у банках, обслуговуючих такого платника податків кошти у розмірі 20 845 (двадцять тисяч вісімсот сорок п'ять) грн. 30 коп. для погашення податкового боргу з орендної плати за землю з юридичних осіб.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч.3 ст.160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Сасевич О.М.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 02 квітня 2013 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2013 |
Оприлюднено | 03.04.2013 |
Номер документу | 30355953 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні