Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Ухвала
Іменем України
Справа № 2а-10238/12/0170/3
25.03.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Єланської О.Е.,
суддів Горошко Н.П. ,
Щепанської О.А.
розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Ньюбер" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Шкляр Т.О. ) від 26.10.12
до Міністерства охорони здоров'я АР Крим (вул.Семашко, 8,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95005)
про визнання незаконними дій та спонукання до виконання певних дій
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "НьюБер" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Міністерства охорони здоров'я АР Крим про визнання незаконними дій з відмови у видачі бланків листків непрацездатності; зобов'язання видати листки непрацездатності.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 26.10.12 у справі № 2а-10238/12/0170/3 в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Ньюбер" до Міністерства охорони здоров'я АР Крим про визнання незаконними дій та спонукання до виконання певних дій відмовлено.
Не погодившись з зазначеною постановою суду, позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
У судове засідання 25.03.2013 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.
Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Ньюбер" є юридичною особою, одним з видів діяльності якої за КВЕД є медична практика.
16.02.12 р. Міністерство охорони здоров'я України прийнято рішення № 7 про видачу ТОВ "Ньюбер" ліцензії серії АГ № 597554 на медичну практику.
Вих.№ 85 від 25.07.12 р. ТОВ "Ньюбер" звернулось до Міністра охорони здоров'я АР Крим про надання дозволу у відповідності до наказу МОЗ України № 882 від 06.12.11 р. на видачу листків непрацездатності для роботи клініки.
Вих.№ 01/5163-8.04 від 28.08.12 р. Міністерство охорони здоров'я АР Крим за розглядом вищевказаного звернення ТОВ "Ньюбер" повідомило останнє про те, що Міністерством охорони здоров'я України не розроблений нормативно-правовий акт, регламентуючий порядок отримання, розподілення, використання, реєстрації, знищення листків непрацездатності як бланків суворої звітності (лист МОЗ України від 02.03.12 р. № 3.07-84), Міністерство охорони здоров'я АР Крим не має можливості видати ТОВ "Ньюбер" бланки листків непрацездатності, які закуповуються за рахунок коштів державного бюджету України.
Перевіряючи обґрунтованість дій та рішень органу владних повноважень, судова колегія зазначає наступне.
Міністерство охорони здоров'я України (МОЗ України) є центральним органом виконавчої влади; головним органом у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики у сфері охорони здоров'я, формуванні державної політики у сферах санітарного та епідемічного благополуччя населення, створення, виробництва, контролю якості та реалізації лікарських засобів, медичних імунобіологічних препаратів і медичних виробів, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, про що вказано у п. 1 Положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року N 467/2011 (далі - Положення № 467).
Відповідно до п.3 Положення № 467 основними завданнями МОЗ України є:
формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони здоров'я;
формування державної політики у сферах санітарного та епідемічного благополуччя населення, створення, виробництва, контролю якості та реалізації лікарських засобів, медичних імунобіологічних препаратів і медичних виробів, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням.
Відповідно до п. 8.12 Положення № 467 здійснює контроль за додержанням чинного законодавства при здійсненні професійної діяльності з медичної та фармацевтичної практики;
Рішення МОЗ України, прийняті в межах його повноважень, обов'язкові для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами та місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та громадянами.
Міністерство охорони здоров'я АР Крим є органом виконавчої влади АР Крим; здійснює координацію діяльності, міжгалузеве регулювання у сфері охорони здоров'я, інші державні виконавчі функції, про що вказано у п. 1 Положення про Міністерство охорони здоров'я АР Крим, затвердженого Постановою Ради Міністрів АР Крим від 25.10.2011 р. № 535 (далі - Положення №535).
Відповідно до п.п. 4.1, 4.5 Положення № 535 до основних завдань Міністерства охорони здоров'я АР Крим відноситься: забезпечення на території АР Крим реалізації державної політики у сфері охорони здоров'я; забезпечення виконання актів законодавства в сфері охорони здоров'я, державних стандартів, критерієв та вимог, дотримання нормативів професійної діяльності у сфері охорони здоров'я.
Законодавство України про охорону здоров'я базується на Конституції України і складається з цих Основ та інших прийнятих відповідно до них актів законодавства, що регулюють суспільні відносини у сфері охорони здоров'я, про що вказано в ст. 1 Основ законодавства про охорону здоров'я № 2801 від 19.11.1992 р.
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Основ охорони здоров'я охорона здоров'я - один з пріоритетних напрямів державної діяльності. Держава формує політику охорони здоров'я в Україні та забезпечує її реалізацію.
Відповідно до ст. 15 Основ охорони здоров'я забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони здоров'я здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань охорони здоров'я, повноваження якого визначаються положенням, що затверджується Президентом України.
Відповідно до ч. 3 ст. 13 Основ охорони здоров'я складовою частиною державної політики охорони здоров'я в Україні є політика охорони здоров'я в Республіці Крим, місцеві і регіональні комплексні та цільові програми, що формуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та відображають специфічні потреби охорони здоров'я населення, яке проживає на відповідних територіях.
Порядок і умови видачі, продовження та обліку документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, здійснення контролю за правильністю їх видачі визначаються Інструкцією про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров'я України від 13 листопада 2001 р. N 455, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 4 грудня 2001 р. за N 1005/6196, яка розроблена відповідно до статті 51 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" (далі - Інструкція №455).
Відповідно до п.п. 1.1 Інструкції № 455 тимчасова непрацездатність працівників засвідчується листком непрацездатності.
Пунктом 1.4 Інструкції № 455 визначено право видачі листків непрацездатності.
Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 06.12.2011 р. N 882 "Про затвердження Змін до Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 2 лютого 2012 р. за N 163/20476, внесені зміни до п. 4.1 Інструкції № 455, зокрема, пункт 1.4 в частині надання права видачі листків непрацездатності доповнено новим підпунктом такого змісту:
"1.4.5. Лікуючим лікарям закладів охорони здоров'я незалежно від форми власності та лікарям, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи - підприємці".
Вказаний Наказ Міністерства охорони здоров'я України від 06.12.2011 р. N 882 набрав чинності з 17.02.2012 р.
Тобто згідно з п.п. 1.4.5 Інструкції №455 з урахуванням змін, внесених Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 06.12.2011 р. N 882 з 17.02.2012 р. право видачі листків непрацездатності надається лікуючим лікарям закладів охорони здоров'я незалежно від форми власності та лікарям, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи - підприємці.
Бланки листків непрацездатності прирівнені до бланків суворої звітності, про що вказано у спільному наказі Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства праці та соціальної політики України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 3 листопада 2004 року N 532/274/136-ос/1406 "Про затвердження зразка, технічного опису листка непрацездатності та Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності".
З метою впорядкування використання бланків листків непрацездатності як бланків суворого обліку МОЗ України опрацьовує нормативно-правовий акт щодо порядку отримання, розподілу, використання, реєстрації, зберігання, знищення бланків листків непрацездатності як бланків суворої звітності, про що вказано у листі МОЗ України від 02.03.2012 р. №3.07-84, спрямованого на адресу МОЗ АР Крим.
У вказаному листі також вказано про те, що з метою здійснення контролю за правильністю видачі листків непрацездатності розробляється проект наказу МОЗ України щодо затвердження Порядку контролю за правильністю видачі листків непрацездатності, який буде погоджено з Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Вказаним Порядком також буде встановлена процедура здійснення контролю за виконанням вимог нормативно-правових актів щодо видачі, продовження, оформлення листків непрацездатності лікуючими лікарями закладів охорони здоров'я незалежно від форми власності та лікарями, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи-підприємці.
Судом першої інстанції встановлено, що на час звернення ТОВ "Ньюбер" до МОЗ АР Крим відсутній порядок врегулювання видачі листків непрацездатності як бланків суворого обліку лікуючим лікарям закладів охорони здоров'я незалежно від форми власності та лікарям, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи-підприємці; відсутній порядок та процедура здійснення контролю за виконанням вимог нормативно-правових актів щодо видачі, продовження, оформлення листків непрацездатності як бланків суворого обліку лікуючими лікарями закладів охорони здоров'я незалежно від форми власності та лікарями, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи-підприємці.
Основами законодавства про охорону здоров'я України, чинним законодавством в галузі охорони здоров'я на час звернення ТОВ "Ньюбер" до відповідача, на час розгляду справи не передбачений обов'язок відповідача стосовно видачі листків непрацездатності як бланків суворої звітності лікарям приватної медичної практики; не регламентований порядок видачі бланків листків непрацездатності як бланків суворої звітності лікуючим лікарям закладів, зокрема, суб'єктам господарської діяльності, що проводять приватну медичну практику.
Згідно чинного законодавства бланки листків непрацездатності закуповуються в централізованому порядку за кошти Державного бюджету України на відповідний рік.
Зокрема, відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 23-р "Про виготовлення бланків листка тимчасової непрацездатності" визначено МОЗ замовником бланків листка тимчасової непрацездатності; зобов'язано МОЗ: здійснювати розподіл бланків листка тимчасової непрацездатності по регіонах згідно з їх заявками; щороку передбачати кошти для виготовлення зазначених бланків в межах видатків, визначених йому у Державному бюджеті України на відповідний рік.
З метою раціонального і цільового використання бланків листків непрацездатності, закуплених у централізованому порядку за кошти Державного бюджету України на 2012 рік за бюджетною програмою КПКВК ДБ 2301350 "Організація і регулювання діяльності установ та окремі заходи у системі охорони здоров'я" в частині "Забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності закладів охорони здоров'я", наказом Міністерства охорони здоров'я України від 13.07.12 р. № 528 затверджено Розподіл бланків листків непрацездатності, закуплених у централізованому порядку за кошти Державного бюджету України на 2012 рік за бюджетною програмою КПКВК ДБ 2301350 "Організація і регулювання діяльності установ та окремі заходи у системі охорони здоров'я" в частині "Забезпечення бланками листка тимчасової непрацездатності закладів охорони здоров'я".
Відповідно до п. 4.2 вказаного наказу МОЗ від 13.07.12 р. № 528 бланки листків непрацездатності доставляються до регіонів згідно з затвердженим розподілом.
Отже, з вищевикладеного вбачається, що надання бланків листків непрацездатності здійснюється відповідно до затвердженого розподілу вказаних бланків, які закуповуються у централізованому порядку за кошти Державного бюджету України на відповідний рік по регіонах за їх попередніми заявками.
Міністерство охорони здоров'я АР Крим щорічно подає заявки на виготовлення бланків листків непрацездатності з урахуванням потреб бюджетних закладів охорони здоров'я АР Крим.
Заявок на виготовлення бланків листків непрацездатності з урахуванням потреб закладів охорони здоров'я, що здійснюють приватну медичну практику на 2012 рік Міністерством охорони здоров'я АР Крим в 2011 році подано не було, що не заперечується відповідачем.
Доказів надання ТОВ "Ньюбер" відповідної заяви щодо замовлення на 2012 рік бланків листків непрацездатності у відповідній кількості позивачем в матеріали справи не надано.
Відповідач діяв обґрунтовано, в межах владних повноважень, з урахуванням норм чинного законодавства та конкретних обставин справи.
Аналіз наведених норм та обставин, дає судовій колегії право на висновок про необґрунтованість позовних вимог.
Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству.
Судове рішення не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
Згідно статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 195,196, пунктом 1 частини першої статті 198, п.1 частини першої статті 205, статтями 200, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Ньюбер" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 26.10.12 - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 26.10.12 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя підпис О.Е.Єланська
Судді підпис Н.П.Горошко
підпис О.А.Щепанська
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.Е.Єланська
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2013 |
Оприлюднено | 03.04.2013 |
Номер документу | 30375631 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні