Постанова
від 04.04.2013 по справі 913/116/13-г
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

донецький апеляційний господарський суд   Постанова Іменем України 01.04.2013 р.           справа №913/116/13-г Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів: головуючого:суддівМ'ясищева  А.М. Будко Н.В. Москальової І.В. при секретарі:за участю представників сторін:від скаржникавід боржникаліквідаторрозглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу Лебеденко В.В. не з'явивсяне з'явивсяКалінін К.В. - посвідчення Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську на постанову господарського суду Луганської області від04.02.2013р. у справі№ 913/116/13-г (суддя Кірпа Т.С.) за заявою боржникатовариства з обмеженою відповідальністю “ФОРМАТ-18” м. Луганськ пробанкрутство ВСТАНОВИВ: Постановою господарського суду Луганської області від 04.02.2013р. визнано банкрутом ТОВ “ФОРМАТ-18” м. Луганськ, та відкрито ліквідаційну  процедуру терміном на дванадцять місяців, до 04.02.2014р., призначено ліквідатором у справі голову ліквідаційної комісії Калініна К.В., ідентифікаційний номер 2734215731, м. Луганськ. Постанова суду мотивована тим, що 25.07.2012р. учасники ТОВ “ФОРМАТ-18” м. Луганськ прийняли рішення про ліквідацію юридичної особи у зв'язку з незадовільним фінансовим станом, призначили головою ліквідаційної комісії Калініна К.В. Зазначене рішення надано Державному реєстратору, внаслідок чого 26.07.2012р. до ЄДР юридичних та фізичних осіб-підприємців було внесено запис №13 про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та здійснено публікацію в Бюлетені державної реєстрації №220(20) від 27.07.2012р. Крім того, судом встановлено, що проведено інвентаризацію майна боржника, складено проміжний ліквідаційний баланс станом на 26.09.2012р., достовірність та повнота якого перевірена незалежним аудитором, - ТОВ “Аудиторська фірма “ЛІГА”, свідоцтво №2848 про включення до Реєстру суб'єктів аудиторської діяльності. Оскільки на підприємстві – боржника відсутні майнові активи - оцінка майна не проводилася. Здійснена у Бюлетені державної реєстрації № 220(20) від 27.07.2012р. публікація про ліквідацію ТОВ “ФОРМАТ-18” містить такі відомості: дату прийняття учасниками товариства рішення про ліквідацію - 25.07.2012р., дату внесення запису про прийняття рішення  учасниками про припинення юридичної особи -26.07.2012р.  запис №13, дату завершення прийняття вимог кредиторів до боржника - 27.09.2012р., що узгоджується з вимогами ст. 35 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців”.  Відповідно до ч. 3 п. 1 ст. 35 зазначеного Закону, державний реєстратор зобов'язаний надати органам ПФУ та Державної податкової служби відомості про дату публікації повідомлення з даними про строк заявлення вимог кредиторами, не пізніше наступного дня з дати публікації такого повідомлення. Отже, персональне повідомлення ДПІ, як потенційного кредитора боржника, здійснюється Державним реєстратором та одночасно судом встановлено надіслання ліквідатором боржника податковому органу повідомлення - заяви про припинення платника податків за №1 від 30.07.2012р. по формі № 8-ОПП.   Враховуючи зазначене, суд прийняв рішення про визнання банкрутом   ТОВ “ФОРМАТ-18”, м. Луганськ та про відкриття ліквідаційної  процедури. Оскаржуючи постанову суду, Ленінська МДПІ у м. Луганську просить її скасувати, провадження по справі припинити, посилаючись на те, що оскаржувана постанова винесення з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи. Необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку ст. 51 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”: є оцінка вартості наявного майна боржника, публікація оголошення згідно з вимогами ст. 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу, перевірка контролюючим органом в особі МДПІ достовірності та повноти вказаного ліквідаційного балансу. Повідомлення про прийняття учасником товариства рішення про ліквідацію останнього не можна розцінювати як належне виконання боржником вимог ст. 60 ГК України стосовно перевірки даних ліквідаційного балансу у встановленому законодавством порядку. Боржник не надав доказів дотримання попередньої процедури ліквідації, передбаченої ст.  ст. 105, 110, 111 ЦК України: не підтвердження належними доказами повідомлення органу державної податкової служби та проведення відповідної перевірки. У відзиві ліквідатор ТОВ “Формат -18” просить апеляційну скаргу Ленінської МДПІ у м. Луганську залишити без задоволення, постанову господарського суду Луганської області від 04.02.2013р. – залишити без змін. При цьому посилається на те, що відкриття ліквідаційної процедури не може бути перешкодою податковому органу у здійсненні ним позапланової перевірки боржника та не доводить порушення прав податкового органу на проведення податкової перевірки боржника та не доводить порушення прав податкового органу на проведення податкової перевірки згідно норм податкового законодавства.        Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення ліквідатора судова колегія встановила. Ухвалою господарського суду Луганської області від 09.01.2013р. за заявою боржника ТОВ “Формат-18” м. Луганськ, на підставі ст.ст. 1, 5-8, 11, 12, 51 Закону України ”Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом“ порушена справа про банкрутство та примірник якої надісланий на адресу Ленінській МДПІ  у  м. Луганську. Відповідно до ч. 1 ст. 51 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Частиною 2 ст. 51 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” передбачено, що за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом. Згідно з ч. 4 ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.           Відповідно до вимог ч. 1 ст. 110 ЦК України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для        якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.           Згідно ч. 3 ст. 110 ЦК України якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.           Ч 1 ст. 111 ЦК України встановлено, що ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду.           Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.           За змістом ч. 5 ст. 60 ГК України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, вбачається, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.           Таким чином,  необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку ст. 51 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” є: оцінка вартості наявного майна боржника ліквідаційною комісією, публікація оголошення згідно з вимогами ст. 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства, складення проміжного ліквідаційного балансу та затвердження його відповідно до ст. 111 ЦК України. Крім того, звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку, передбаченого           ст. 105 ЦК України.            Як вбачається з матеріалів справи учасниками ТОВ “Формат - 18”                     м. Луганськ 25.07.2012р. прийнято рішення про припинення діяльності товариства шляхом його ліквідації та створення ліквідаційної комісії (протокол №1/7 від 25.07.2012р. загальних зборів учасників ТОВ “Формат - 18”), затверджено ліквідаційну комісію у складі: голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) Калінін К.В., члени комісії – Зброжник Р.А.,                  Гасанов З.В.; затверджено відповідний порядок проведення процедури ліквідації. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців серії АЖ №978137 станом на 27.07.2012р. державним реєстратором в записі 1, а саме стан юридичної особи внесено інформацію, що ТОВ “Формат-18” знаходиться в стані припинення підприємницької діяльності. Відповідно до ч. 4 ст. 105 Цивільного кодексу України  здійснено публікацію повідомлення  у  “Бюлетені державної реєстрації” від 27.07.2012р. № 220 (20) опубліковано оголошення про ліквідацію боржника - ТОВ “Формат-18” м. Луганськ. Відомості про припинення ТОВ “ФОРМАТ-18” у зв'язку з ліквідацією також надруковані у газеті “Луганская правда” № 83(23614) від 28.07.2012р. Головою ліквідаційної комісії у встановленому порядку повідомлено  Ленінську МДПІ у м. Луганську про припинення ТОВ “ФОРМАТ-18” (заява про припинення платника податків №1 від 30.07.2012р. форми 8-ОПП). Також до Ленінської МДПІ у м. Луганську  здано оригінал довідки № 853 від 02.06.2012р. про взяття на облік платника податків (заява №2 від 03.08.2012). 09.08.2012р. письмово повідомлено кредитора, Луганську міську раду, відділ реклами про припинення ТОВ “ФОРМАТ-18” (лист від 01.08.2012р. №7/8). Ч. 3 ст. 111 ЦК України встановлено, що під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи. Згідно довідки від 20.08.2012р. №17530/183 Ленінської МДПІ у                    м. Луганську  у боржника станом на 20.08.2012р. не має розрахункових рахунків. Ліквідаційною комісією, проведено інвентаризацію активів боржника, здійснено аналіз кредиторської та дебіторської заборгованості, встановлено фінансовий та майновий стан підприємства, за підсумками цієї роботи складено проміжний ліквідаційний баланс підприємства станом на 26.09.2012р. Кредиторська заборгованість, що не оскаржується боржником (відзив від 10.09.2012р. та від 08.10.2012р.) становить 643184 грн. 47 коп., зокрема, це заборгованість перед Луганською міської радою, Відділ реклами на суму 638824 грн. 42 коп. та Ленінською МДПІ у м. Луганську - 4360 грн. 05 коп., оскільки остання  28.09.2012р.  звернулась до голови ліквідаційної комісії ТОВ “Формат -18” з заявою про визнання грошових вимог  до боржника у цій  сумі 4  360,05грн.  та  з  просьбою  включити  її  до  реєстру  вимог  кредиторів. Згідно проміжного ліквідаційного балансу боржника станом на 26.09.2012р., Аудиторського висновку незалежних аудиторів про фінансову звітність та фінансовий стан ТОВ “ФОРМАТ-18”, за наслідками аудиту, проведеного ТОВ “Аудиторська фірма “ЛІГА” (свідоцтво №2848 про включення до Реєстру суб'єктів аудиторської діяльності, видане Аудиторською палатою України від 28.02.2001р. №107), акту інвентаризації майна боржника від 25.09.2012р., довідки голови ліквідаційної комісії від 25.12.2012р. №3, витягу №39417230 від 18.12.2012р. з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, витягу №39417339 від 18.12.2012р. з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, у боржника встановлено відсутність активів, рухомого та нерухомого майна, яке перебуває у заставі, а дебіторська заборгованість є сумнівною та безнадійною. Ліквідаційною комісією встановлено відсутність у боржника нерухомого майна, транспортних засобів, земельних ділянок, сільськогосподарської та тракторної техніки, що підтверджується довідками, а саме, МКП БТІ                       м. Луганська від 21.08.2012 р.№266145/121, УДАІ УМВС в Луганській області від 21.08.2012р. №11/14-3629, Управління Держкомзему у м. Луганська Луганської області від 04.10.2012р. №4-2-05/11090, Державної інспекції сільського господарства в Луганській області по м. Луганську №25/2 від 28.08.2012р. Відкриті виконавчі справи відносно боржника відсутні (довідка №12839 від 06.09.2012р. Ленінського ВДВС Луганського МУЮ). Станом на 25.12.2012р. у трудових відносинах з боржником наймані працівники не перебувають. Відповідно до Аудиторського висновку незалежних аудиторів про фінансову звітність та фінансовий стан боржника, станом на 26.09.2012р., за наслідками аудиту, проведеного ТОВ “Аудиторська фірма “ЛІГА” (свідоцтво             № 2848 про включення до Реєстру суб'єктів аудиторської діяльності, видане Аудиторською палатою України від 28.02.2002р. № 107), розраховані в процесі показники фінансового стану та платоспроможності свідчать про наявність ознак критичної неплатоспроможності, що за відсутності внутрішніх джерел для стабілізації фінансового стану підприємства свідчить про доцільність подальшого погашення зобов'язань боржника в ході ліквідаційної процедури у відповідності до вимог законодавства про банкрутство. З протоколу №2 від 24.22.2012р. вбачається, що ліквідаційною комісією одностайно прийняте рішення про затвердження проміжного ліквідаційного балансу станом на 26.09.2012р. та вирішено звернутися до господарського суду Луганської області із заявою про порушення справи про банкрутство боржника ТОВ “Формат -18”.   З огляду на наведеене,господарський суд обгрунтовано визнав  банкрутом ТОВ “ФОРМАТ-18”, м. Луганськ, та відкрив ліквідаційну  процедуру банкрута терміном на дванадцять місяців, тобто до 04.02.2014р. При цьому відповідно до приписів ч. 2. ст. 51Закону про банкрутство суд першої інстанції обгрунтовано призначив ліквідатором у справі голову ліквідаційної комісії Калініна К. В., ідентифікаційний номер 2734215731,                 м. Луганськ. Статтею 78 Податкового кодексу України встановлено, що документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється органами державної податкової служби, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків. Тому в будь - якому випадку згідно приписів чинного законодавства відкриття ліквідаційної процедури не може бути перешкодою податковому органу у здійсненні ним позапланової перевірки боржника та не доводить порушення прав податкового органу на проведення податкової перевірки  згідно  норм  податкового  законодавства. Положеннями  ст.111 ЦК України при ліквідації юридичної особи передбачено складання як проміжного ліквідаційного балансу (ч. 1 ст. 111), так і ліквідаційного балансу (ч. 3 ст. 111). Зокрема, згідно з ч. 1 ст. 111 ЦК України, ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи. Частиною 3 ст. 111 ЦК України встановлено, що після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс, який затверджується учасниками юридичної особи або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи, крім випадків, встановлених законом. Тобто проміжний ліквідаційний баланс та ліквідаційний баланс по своїй суті не є тотожними. Таким чином, перевірка достовірності і повноти проміжного ліквідаційного балансу податковими органами відповідно до                ч. 5 ст. 60 ГК  України не вимагається. Тому, посилання скаржника на те, що повідомлення про прийняття учасником товариства рішення про ліквідацію останнього не можна розцінювати як належне виконання боржником вимог ст. 60 ГК України стосовно перевірки даних ліквідаційного балансу у встановленому законодавством порядку та позбавлення його фактичної можливості здійснити позапланову документальну перевірку, не може бути прийнято до уваги. Крім того, згідно пояснень ліквідатора та наданої копії заяви від 14.03.2013р., в якій він  звертався до начальника Ленінської МДПІ у                          м. Луганську з клопотанням провести позапланову перевірку та повідомити про дату проведення такої перевірки та повідомив, що необхідні для цього документи будуть надані. Після чого, ним  отримано наказ Ленінської МДПІ у м. Луганську від 15.03.2013р. №300 про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ “Формат-18”, яку буде проведено з 18.03.2013р. по 22.03.2013р. З огляду на наведене постанова суду про визнання боржника банкрутом  відповідає матеріалам справи, приписам чинного законодавства та не підлягає скасуванню. Керуючись ч. 1 п. 1 ст.103, 105 ГПК України, судова колегія, П О С Т А Н О В И Л А: Постанову господарського суду Луганської області від 04.02.2013р. по справі № 913/116/13-г – залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.                 Головуючий          А.М.  М'ясищев                   Судді:          Н.В. Будко           І.В. Москальова                                                                                                     Надруковано: 6 прим.                                                                                               1. ліквідатору                                                                                                      2. голові ліквідаційної комісії                                                                                                      3. скаржнику                                                                                                      4. господарському суду Л.о.                                                                                                      5. у справу                                                                                                      6. апеляційному суду                                                                                                     

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення04.04.2013
Оприлюднено05.04.2013
Номер документу30421222
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/116/13-г

Ухвала від 09.09.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

Ухвала від 28.08.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

Ухвала від 27.08.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

Постанова від 30.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Куровський C.B.

Ухвала від 17.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Куровський C.B.

Ухвала від 25.06.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

Ухвала від 10.06.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

Ухвала від 18.05.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Куровський C.B.

Ухвала від 13.05.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

Постанова від 04.04.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

М'ясищев А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні