Постанова
від 27.03.2013 по справі 822/1248/13-а
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/1248/13-а

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 березня 2013 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіЛабань Г.В. при секретарі Вересняк А.А. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 до Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Хмельницькій області про скасування постанови про застосування фінансових санкцій, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до управління Укртрансінспекції у Хмельницькій області про скасування постанови про застосування фінансових санкцій від 13.02.2013 року №020063.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що фінансова санкція на суму 1700,00 грн. застосована відповідачем за порушення законодавства про автомобільний транспорт, а саме за надання послуг з перевезення пасажирів без оформлення документів, передбачених ст.39, 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", однак при здійсненні перевезень у водія були всі необхідні документи та надані посадовим особам відповідача при проведенні ними перевірки. Враховуючи вище викладене, позивач вважає постанову відповідача від 13.02.2013 року №020063 протиправною та просить її скасувати.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити з підстав, викладених позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнала та надала письмові заперечення. В обґрунтування своїх заперечень зазначила, що оскаржувана постанова прийнята відповідачем на підставі матеріалів перевірки позивача під час здійснення перевезень пасажирів, якими зафіксоване порушення ним Закону України "Про автомобільний транспорт", а тому в задоволенні позовних вимог просила відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, оцінивши їх в сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що під час проведення перевірки інспекторами Управління Укртрансінспекції у Хмельницькій області 03.02.2013 року виявлено, що водій позивача ОСОБА_4 транспортним засобом "Mercedes-Benz 412 D", реєстраційний номер НОМЕР_1, який належить на праві власності фізичній особі - підприємцю ОСОБА_3 на підставі свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу від 19.09.2006 року серії НОМЕР_2, надавав послуги з регулярних перевезень пасажирів за маршрутом №24 м. Хмельницького без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт", п.1.3 наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 07 травня 2010 року № 278, а саме: витяг з паспорту маршруту. Водій надавати пояснення та від підписання акту відмовився.

В зв'язку з виявленим порушенням начальник управління Укртрансінспекції у Хмельницькій області Томчишен О.І. на підставі абз.3 ч.1 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт" прийняв постанову № 020063 від 13.02.2013 року про застосування до ФОП ОСОБА_3, фінансових санкцій в розмірі 1700,00 грн.

Відповідно до ч.1-2 ст.39 Закону України "Про автомобільний транспорт" ( Далі - Закон) автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.

Такими документами для регулярних пасажирських перевезень (для водія автобуса) є наступні: посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України.

Щодо інших документів, передбачених законодавством України, суд зазначає наступне. Порядком розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07 травня 2010 року № 278 (далі - Порядок) передбачені вимоги до паспортів автобусних маршрутів регулярних та регулярних спеціальних перевезень, процедура розроблення, погодження та затвердження таких паспортів.

Згідно п.1.3 Порядку автомобільний перевізник повинен забезпечити водія автобуса, що здійснює перевезення пасажирів за маршрутом регулярних перевезень, - витягом з паспорта маршруту, який виготовляється як фотокопія паспорта, засвідчена печаткою організатора перевезень.

В адміністративному позові фізична особа - підприємець ОСОБА_3 зазначає про надання послуг з перевезення пасажирів згідно з належним чином оформлених документів, в тому числі і паспорта маршруту, який погоджений та затверджений у відповідності до чинного законодавства України.

Розглядаючи правомірність даного твердження, суд враховує наступне. Так, згідно ст.34 Закону автомобільний перевізник повинен забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Відповідно до ч.3 ст.35 Закону перевезення пасажирів автобусами в режимі регулярних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах загального користування на договірних умовах із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Згідно ч.1 ст.31 Закону відносини автомобільного перевізника, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування міських, приміських та міжміських, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування визначаються договором про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, у якому встановлюються: перелік маршрутів загального користування, які буде обслуговувати автомобільний перевізник, умови організації перевезень, показники якості транспортного обслуговування населення, термін роботи автомобільного перевізника, зобов'язання органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо облаштування маршруту, підтримки проїзної частини автомобільної дороги та під'їзних шляхів у належному стані (тільки для міських автобусних маршрутів), розмір компенсації витрат автомобільного перевізника внаслідок перевезення пільгових пасажирів та регулювання тарифів, механізм їх виплати.

Згідно ст.43 Закону визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами.

У відповідності до ч. 11 ст. 44 Закону для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Конкурс проводиться із залученням представників відповідних органів виконавчої влади, а також представників громадських організацій. Залучене для проведення засідань конкурсного комітету підприємство (організація) готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали.

Відповідно до п.29 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 р. № 1081, для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об'єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи, зокрема, - нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів; перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, із зазначенням марки, моделі, пасажиромісткості, державного номерного знака, року випуску транспортного засобу; копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті; копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті.

Згідно п.46 даного Порядку переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

Частинами 5 та 11 статті 44 Закону встановлено, що договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на термін від трьох до п'яти років. Автомобільний перевізник - переможець конкурсу повинен самостійно забезпечувати перевезення.

Згідно п.35-36 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, у редакції затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2007 р. № 1184, перевізник самостійно забезпечує у повному обсязі перевезення пасажирів відповідно до умов договору про організацію перевезень або дозволу, в тому числі резервними автобусами, на випадок виходу автобуса з ладу чи збільшення пасажиропотоку.

Суд встановив, що відповідно до рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 13.12.2012 року № 1009 "Про введення в дію рішення конкурсного комітету по організації та проведенню конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом від 14.03.2012 року та рішення конкурсного комітету по організації та проведенню конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом від 14.11.2012 року", переможцем конкурсу на перевезення пасажирів по маршруту № 24 "Книжківці - Сілістра" є не позивач, а приватне мале підприємство «Купава».

На виконання вимог ч.1 ст.31 та ч.3 ст.35 Закону між виконавчим комітетом Хмельницької міської ради (Організатор) та ПМП «Купава» ( Перевізник) укладений договір про організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в м. Хмельницькому №4 від 25.12.2012 року (надалі - Договір).

Пунктом 1.3. Договору визначено, що перевізник здійснює пасажирські перевезення в тому числі : на маршруті №24, назва маршруту: "Книжківці - Сілістра", кількість транспортних засобів на маршруті : 15, класифікація транспортних засобів : В.

Представник позивача не заперечує, що наданий позивачем паспорт автобусного маршруту регулярних перевезень №24 (назва маршруту - "Книжківці - Сілістра"), який погоджений органом Державтоінспекції 27.12.2011 року та затверджений організатором регулярних перевезень - виконавчим комітетом Хмельницької міської ради, розроблений для ПМП «Купава», який є переможцем та перевізником на здійснення перевезення пасажирів по даному маршруту.

В судовому засіданні представником позивача на підтвердження позовних вимог наданий договір від 15.02.2012 року про спільну діяльність між перевізником (ПМП «Купава») та власником транспортного засобу (позивачем), відповідно до якого позивач здійснює перевезення пасажирів на автобусному маршруті №24 "Книжківці - Сілістра" власним транспортним засобом, який відповідає умовам конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в м. Хмельницькому за класом та пасажиромісткістю.

Однак, чинне законодавство України про автомобільний транспорт не передбачає можливості перевізнику - переможцю конкурсу - передоручати виконання своїх договірних зобов'язань з перевезення пасажирів іншим особам, в тому числі і шляхом укладення договору про спільну діяльність між перевізником та власником транспортного засобу. Окрім цього, це суперечить вищенаведеним нормам чинного законодавства України.

На підставі вищезазначеного, суд вважає, що обов`язок позивача щодо забезпечення водія усіма належними та необхідними документами (в даному випадку - витягом з паспорта маршруту) для здійснення перевезень пасажирів ним не виконаний, а тому відповідачем правомірно встановлене порушення ФОП ОСОБА_3 вимог ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт" та п.1.3 наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 07 травня 2010 року № 278.

Згідно з абз.3 ч.1 ст.60 Закону за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи, зокрема, за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно Указу Президента України від 25.08.96 р. № 762/96 розмір неоподатковуваного доходу громадян станом на день прийняття постанови становив 17,00 грн.

Постановою відповідача № 020063 від 13.02.2013 року до позивача застосована фінансова санкція у розмірі 1700,00 грн., що становить 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Отже, відповідачем в межах повноважень та розмірі встановленому абз.3 ч.1 ст.60 Закону застосована фінансова санкція до позивача .

Згідно ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а частиною 2 ст. 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На підставі зазначеного, суд дійшов висновку, що відповідач приймаючи постанову №020063 від 13.02.2013 року діяв в межах своїх повноважень, обґрунтовано та правомірно, а тому в задоволені позову слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 158-163, 186,254 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 до Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Хмельницькій області про скасування постанови про застосування фінансової санкції в сумі 1700 грн. № 020063 від 13.02.2013 року - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 01 квітня 2013 року

Суддя /підпис/Г.В. Лабань "Згідно з оригіналом" Суддя Г.В. Лабань

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2013
Оприлюднено05.04.2013
Номер документу30444085
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1248/13-а

Ухвала від 21.03.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 30.04.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 23.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Тракало В.В.

Ухвала від 18.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Тракало В.В.

Постанова від 29.05.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 30.04.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Постанова від 27.03.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 12.03.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні