КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 2а-9796/11 Головуючий у 1-й інстанції: Додатка В.Д.
Суддя-доповідач: Старова Н.Е.
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"26" березня 2013 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Старової Н. Е.
суддів: Файдюка В. В., Чаку Є. В.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України у Бородянському районі Київської області на постанову Бородянського районного суду Київської області за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України у Бородянському районі Київської області про визнання дій протиправними та зобов'язання здійснити перерахунок та виплату пенсії,-
ВСТАНОВИВ:
Постановою суду першої інстанції від 28.11.2011 року року позов задоволено частково. Суд визнав протиправними дії відповідача та зобов'язав його провести перерахунок та виплату пенсії відповідно до вимог статтей 39, 54, 50 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (далі - Закон), починаючи з 24.12.2010 року, з урахуванням фактично проведених виплат.
На вказану постанову відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить її скасувати і винести нову про відмову в задоволенні позову, посилаючись на те, що виплати здійснювалися правомірно відповідно до вимог постанов КМУ від 03.01.2002 року № 1 «Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат окремим категорія пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету»та від 16.07.2008 року № 654 «Про підвищення рівня пенсійного забезпечення громадян».
Дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що позивач має статус особи постраждалої внаслідок аварії на ЧАЕС 1 -ї категорії (2 група інвалідності), відповідно до Закону. У зв'язку з цим позивач має право на отримання пенсії та доплат до неї відповідно до статтей 50, 54 Закону.
Крім того, позивач є непрацюючим пенсіонером та проживає в населеному пункті, який віднесений до зон радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до переліку затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.1991 року №106.
Відповідно до частини 2 статті 39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»пенсії непрацюючим пенсіонерам, які проживають у зоні посиленого радіоекологічного контролю, мають бути підвищені у розмірі на одну мінімальну заробітну плату.
Відповідно до статті 54 та статті 50 Закону особам, віднесеним до 1-ої категорії (2 група інвалідності), встановлюється державна пенсія у розмірі не меншій 8 мінімальних пенсій за віком, а додаткова пенсія - 75% мінімальної пенсії за віком.
Всупереч зазначеним нормам Закону позивачу вказані доплати виплачувалися частково, у фіксованому розмірі, визначеному відповідно до постанов КМУ від 03.01.2002 року № 1 «Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат окремим категорія пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету», від 16.07.2008 року № 654 «Про підвищення рівня пенсійного забезпечення громадян», та постанови КМУ від 26.07.1996 року № 836 «Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
З огляду на загальні засади пріоритетності законів над підзаконними актами Закон України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»має вищу юридичну силу ніж зазначені вище постанови Кабінету Міністрів України.
Відповідно до статті 17 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії»основні державні соціальні гарантії встановлюються законами з метою забезпечення конституційного права громадян на достатній життєвий рівень. До числа основних державних соціальних гарантій включається мінімальний розмір пенсії за віком. Виключно законами України визначається мінімальний розмір пенсії за віком (статті 19 вказаного Закону). Будь-яким іншим законом, крім Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», мінімальний розмір пенсії не встановлений, а тому відсутні правові підстави для застосування іншої величини для розрахунку підвищення пенсії позивачу як особі, яка постраждала від наслідків Чорнобильської катастрофи.
Таким чином, позивач має право на щомісячне отримання державної пенсії відповідно до Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
На підставі викладеного, враховуючи, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, керуючись ст. ст. 198, 200, 205, 206 КАС України суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову Бородянського районного суду Київської області від 28.11.2011 року -без змін.
Ухвала остаточна і оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя
Судді:
Головуючий суддя Старова Н.Е.
Судді: Файдюк В.В.
Чаку Є.В.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2013 |
Оприлюднено | 05.04.2013 |
Номер документу | 30445616 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Старова Н.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні