Ухвала
від 28.03.2013 по справі 1570/932/2012
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 березня 2013 р.Справа № 1570/932/2012

Категорія: 5.8.2 Головуючий в 1 інстанції: Корой С. М.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого -судді Романішина В.Л.,

суддів Шляхтицького О.І., Єщенка О.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в місті Одесі апеляційну скаргу Військової частини А3516 на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 24 квітня 2012 року у справі за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до Військової частини А3516 про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

В лютому 2012 року ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго» звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Військової частини А3516 про стягнення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в сумі 5440 грн., посилаючись на те, що постановою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Одеській області №05/13-01-0027 від 08.11.2011р. на відповідача, відповідно до ст.27 Закону України «Про електроенергетику», накладено штраф у вказаному розмірі, однак останній суму боргу добровільно не сплатив, що і стало підставою для звернення з позовом до суду про стягнення боргу в примусовому порядку.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 24.04.2012р. позов задоволено.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, Військова частина А3516 подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що прийнята із порушенням норм матеріального права, без повного з'ясування обставин справи, та прийняти нову постанову, якою позов ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго» залишити без задоволення. В своїй скарзі апелянт зазначає, що військова частина не має статусу суб'єкта господарювання, оскільки не отримувала дозвіл на здійснення господарської діяльності, а тому застосування штрафу за порушення законодавства про енергетику та його стягнення є неправомірним.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Судом першої інстанції встановлено, що 18.05.2011р. Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Одеській області проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах військової частини А3516. Предметом перевірки було виконання припису від 26.01.2011р. №05/13-01-0010/1, подання про невідповідність займаній посаді від 26.01.2011р. №05/13-01-0010/1, подання про невідповідність займаній посаді від 26.01.2011р. №05/13-01-0010/2, припису від 26.02.2011р. №05/13-01-0010/2.

За результатами проведеного заходу складено акт №05/13-02-0087 від 18.05.2011р., яким встановлено не виконання вимог припису від 26.01.2011р. №05/13-01-0010/1 в частині пунктів 1-6, подання про невідповідність займаній посаді від 26.01.2011р. №05/13-01-0010/2 та вимог припису від 26.01.2011р. №05/13-01-0010/2 в частині пунктів 1, 2, 9-70, 72-77, 80, 82, 83, 92, 94, 95, 97, 98, 106, 116, 119, 124.

Зазначений акт отримано відповідачем 27.05.2011р., про що свідчить наявне в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення.

Приписом Північно-Західного відділення ІДЕН в Одеській області №05/13-02-0087П/2 від 20.05.2011р. на підставі ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст.9 Закону України «Про електроенергетику» та акту від 18.05.2011р. №05/13-02-0087, командиру військової частини А3516 Плющу Г.М. приписано у термін до 01.09.2011р. усунути виявлені порушення чинного законодавства шляхом вжиття заходів, визначених у пунктах 1-79 цього припису. Зазначений припис отриманий відповідачем 27.05.2011р.

04.08.2011р. старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Північно-Західного відділення ІДЕН в Одеській області проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах військової частини А3516 щодо перевірки виконання припису від 20.05.2011р. №05/13-02-0087П/1, за результатами якого складено акт №05/13-01-0145 від 04.08.2011р. В акті перевірки зазначено про не виконання військовою частиною вимог припису від 20.05.2011р. №05/13-02-0087П/1 в частині пунктів 1-6, що є порушенням ст.27 Закону України «Про електроенергетику» та ст.ст. 11, 12 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Приписом Північно-Західного відділення ІДЕН в Одеській області №05/13-01-0145П від 08.08.2011р. на підставі акту від 04.08.2011р. №05/13-01-0145 командиру військової частини А3516 Плющу Г.М. приписано у термін до 08.09.2011р. усунути виявлені порушення чинного законодавства шляхом вжиття заходів, визначених у пунктах 1-6 цього припису. Зазначений припис отриманий відповідачем 12.08.2011р.

19.10.2011р. старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Північно-Західного відділення ІДЕН в Одеській області у період з 17.10.2011р. до 19.10.2011р. вжито заходів державного енергетичного нагляду (контролю) на енергетичних об'єктах військової частини А3516 на предмет перевірки виконання припису від 20.05.2011р. №05/13-02-0087П/2 та припису від 08.08. 2011р. №05/13-01-0145П, за результатами якого складено акт перевірки (протокол) №05/13-01-0027 від 19.10.2011р. Актом перевірки встановлено невиконання вимог припису від 20.05.2011р. №05/13-02-0087П/2 в частині не виконання вимог пунктів 42, 45-75 та невиконання вимог припису 08.08. 2011р. №05/13-01-0145П в частині не виконання вимог пунктів 1-3. Зазначений акт отримано відповідачем 25.20.2011р.

За результатами розгляду акту перевірки (протоколу) Північно-Західного відділення інспекції Держенергонагляду в Одеській області №05/13-03-0027 від 19.10.2011р. постановою Північно-Західного відділення ІДЕН в Одеській області від 08.11.2011р. №05/13-01-0027 на військову частину А3516 накладено штраф у розмірі 5440 грн. Вказану постанову отримано відповідачем 15.11.2011р., про підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення.

Задовольняючи позов ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго» про стягнення з військової частини штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в сумі 5440 грн. суд першої інстанції виходив з того, що оскільки постанова про накладення штрафу відповідачем не оскаржена, а вказана в ній сума останнім добровільно не сплачена, тому вона має бути стягнення в примусовому порядку. Колегія суддів погоджується з таким висновком Одеського окружного адміністративного суду.

Відповідно до ст.8 Закону України «Про електроенергетику» державне управління в електроенергетиці здійснюють органи виконавчої влади, уповноважені Кабінетом Міністрів України.

Згідно ст.9 вказаного Закону державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж мають право, зокрема, застосовувати у встановленому законодавством України порядку санкції до підприємств, об'єкти електроенергетики яких підключені до об'єднаної енергетичної системи України, за порушення законодавства про електроенергетику з питань, що належать до їх компетенції. Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право, зокрема, давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст.9 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Нагляд за електричними та тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Споживачами енергії, відповідно до абз.17 ст.1 Закону України «Про електроенергетику» є суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи, що використовують енергію для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю.

Частиною 4 статті 26 Закону України «Про електроенергетику» передбачено, що споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.

Відповідно до ч.1 ст.12 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.

Згідно п.п. 7, 8 Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затв. постановою КМУ від 21.07.1999р. №1312, рішення про накладення штрафу приймається на підставі акту перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акту перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.

Пунктом 10 Положення №1312 передбачено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

З матеріалів справи вбачається, що постанова Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області про накладення на військову частину А3516 штрафу у розмірі 5440 грн., відповідачем ні в адміністративному ні в судовому порядку оскаржено не було, однак накладений зазначеною постановою штраф відповідачем до Державного бюджету України не сплачено, тому колегія суддів знаходить обґрунтованим висновок суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позову.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт зазначає, що військова частина А3516 не є суб'єктом господарювання, а тому на неї не можуть накладатись штрафи за невиконання приписів органів Держенергонагляду про порушення законодавства в сфері електроенергетики. Колегія суддів критично ставиться до таких тверджень апелянта, оскільки відповідно до актів перевірок №05/13-02-0087 від 18.05.2011р., №05/13-01-0145 від 04.08.2011р. та №05/13-01-0027 від 19.10.2011р. військова частина А3516 має статус юридичної особи, код ЄДРПОУ 08377158, вид діяльності - діяльність у сфері оборони. Зазначене також підтверджується наявною в матеріалах справи довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. Більше того, військова частина А3516 включена до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів з 27.05.2008 року та отримує бюджетні кошти.

Відсутність же фінансування військової частини, як державної структури, з державного бюджету, відповідно до законодавства не може бути підставою для звільнення від сплати штрафу.

Колегія суддів вважає, що при розгляді справи судом першої інстанції правильно застосовано норми матеріального та процесуального права, вірно встановлено фактичні обставини справи та дана відповідна правова оцінка. Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, підстав для скасування рішення суду та задоволення апеляційної скарги не вбачається.

В силу ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 185, 195, 197, 198 ч.1 п.1, 200, 205 ч.1 п.1, 206 КАС України, суд

УХВАЛИВ :

Апеляційну скаргу Військової частини А3516 залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 24 квітня 2012 року - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий суддя Романішин В.Л.

Судді Шляхтицький О.І.

Єщенко О.В.

Дата ухвалення рішення28.03.2013
Оприлюднено05.04.2013
Номер документу30447679
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення штрафу

Судовий реєстр по справі —1570/932/2012

Ухвала від 18.06.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 18.06.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 03.02.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Ухвала від 03.02.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Ухвала від 28.03.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 06.06.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Постанова від 24.04.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні