ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" квітня 2013 р.Справа № 5017/3452/2012 Колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду у складі:
головуючого судді Жекова В.І.
суддів Сидоренко М.В., Аленіна О.Ю.,
(склад колегії суддів змінено згідно розпорядження голови суду № 206 від 19.03.2013р.)
секретар судового засідання Щербатюк О.В.
за участю представників сторін 03.04.2013р.:
Від ДПІ у Малиновському районі м. Одеси - Гусарова А.В.
Від ТОВ „АЗС Маркет Сервіс"- не з'явився
Від ПП „Центрбуд" - не з'явився
розглянувши апеляційну скаргу
Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси
на ухвалу Господарського суду Одеської області
від 19.02.2013 р.
по справі № 5017/3452/2012
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю „АЗС Маркет Сервіс"
до Приватного підприємства „Центрбуд"
про визнання банкрутом
Ухвалою Одеського апеляційного Господарського суду від 06.03.2013 р., яка надіслана учасникам процесу 06.03.2013 р., розгляд апеляційної скарги призначено на 20.03.2013 р.
Учасники судового процесу відповідно до статті 98 Господарського процесуального кодексу України належним чином повідомлялись про час і місце розгляду апеляційної скарги.
Відповідно до вимог Господарського процесуального кодексу України судовий процес фіксується технічними засобами та відображається у протоколі судового засідання у порядку, встановленому цим Кодексом.
28.11.2012р. Товариство з обмеженою відповідальністю „АЗС Маркет Сервіс" звернулось до Господарського суду Одеської області з заявою в порядку передбаченому ст. 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в якій просило порушити справу про визнання банкрутом відсутнього боржника ПП „Центрбуд"; визнати кредитором ТОВ „АЗС Маркет Сервіс" з грошовими вимогами до боржника у сумі 21 000 грн. та визнати банкрутом ПП „Центрбуд".
Обґрунтовуючи заяву заявник зазначає, що боржник ПП „Центрбуд" має заборгованість перед ТОВ „АЗС Маркет Сервіс" у розмірі 21 000, 00 грн., яка виникла згідно договору поставки, та боржник ПП „Центрбуд" відсутній за юридичною адресою.
На думку Товариства з обмеженою вдповідальністю „АЗС Маркет Сервіс" ці обставини і стали підставою для звернення до Господарського суду Одеської області з відповідною заявою щодо визнання банкрутом ПП „Центрбуд" в порядку передбаченому ст. 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржник або визнання його банкрутом" (в редакції, яка діяла на момент звернення з відповідною заявою до суду).
Постановою Господарського суду Одеської області від 11.12.2012р. (суддя Лепеха Г.А.) визнано банкрутом Приватне підприємство „Центрбуд" (м. Одеса, вул. Головківська, буд. 36, код ЄДРПОУ 35406307); відкрито відносно ПП „Центрбуд" ліквідаційну процедуру; ліквідатором банкрута призначено ініціюючого кредитора у справі - ТОВ „АЗС Маркет Сервіс" (код ЄДРПОУ 35822279); зобов'язано ліквідатора письмово повідомити про визнання ПП „Центрбуд" банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, здійснити інші заходи, передбачені ст. 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та надати суду звіт; скасовано арешт, накладений на майно боржника чи інші обмеження щодо розпорядження майном боржника та заборонено накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном ПП „Центрбуд".
Вищезазначена постанова була оскржена в апеляційному порядку та ухвалою Одеського апеляційного Господарського суду від 06.02.2013р. апеляційне провадження за апеляційною скаргою ДПІ у Малиновському районі м. Одеси було припинено на підставі ч.1 ст. 80 ГПК України (а.с.94-97).
18.02.2013р. директор ТОВ „АЗС Маркет Сервіс" подав до Господарського суду Одеської області на затвердження звіт ліквідатора, в якому зазначив, що на виконання постанови Господарського суду Одеської області від 11.12.2012р. ліквідатором були проведені заходи щодо ліквідаційної процедури боржника та було встановлено наступне: згідно отриманих відповідей з РВ-1 при УДАЇ ГУМВС України в Одеській області та з КП „ОМБТІ та РОН" у боржника ПП „Центрбуд" зареєстрований автотранспорт та нерухомість відсутні, поточні рахунки підприємства закриті.
Крім того, в звіті ліквідатором також зазначається, що боржник ПП „Центрбуд" заборгованості по заробітній платі, а також заборгованості по сплаті податків, зборів та інших обов'язкових платежів перед бюджетами та державними цільовими фондами не має.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 19.02.2013р. (суддя Лепеха Г.А.) затверджено звіт ліквідатора; затверджено ліквідаційний баланс Приватного підприємства „Центрбуд"; припинено юридичну особу - приватне підприємство „Центрбуд" (м.Одеса, вул. Головківська, буд. 36. Код ЄДРПОУ 35406307); зобов'язано державного реєстратора не пізніше наступного робочого дня з дати надходження цієї ухвали заповнити реєстраційну картку про державну реєстрацію припинення юридичної особи - ПП „Центрбуд" (код ЄДРПОУ 35406307), внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та передати органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування повідомлення про внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення для зняття юридичної особи з обліку; кредиторську заборгованість банкрута списати як безнадійну, вимоги, незадоволені за відсутністю майна, вважати погашеними; скасовано арешт та інші заходи по забезпеченню заяви, вжиті ухвалою господарського суду Одеської області від 30.11.2012р.; припинено повноваження ліквідатора банкрута - товариства з обмеженою відповідальністю „АЗС Маркет Сервіс"; провадження у справі припинено.
Ухвала мотивована тим, що ліквідатором були виконані вимоги розділу ІІІ Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Не погодившись із вказаною ухвалою, Державна податкова інспекція у Малиновському районі м. Одеси звернулась до Одеського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права просить ухвалу Господарського суду Одеської області від 19.12.2013р. у справі №5017/3452/2012 про ліквідацію ПП „Центрбуд" та припинення провадження у справі; зобов'язати державного реєстратора за адресою місцезнаходження боржника внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців інформацію щодо скасування рішення суду про припинення провадження у справі про банкрутство ПП „Центрбуд".
Звертаючись з апеляційною скаргою апелянт посилається на те, що господарським судом не в повному обсязі з'ясовані обставини, які мають суттєве значення по справі.
Обґрунтовуючи апеляційну скаргу апелянт зазначає, що ДПІ у Малиновському районі м. Одеси, вказаною ухвалою господарський суд в значній мірі обмежив можливість реалізації завдання закріпленого за органами державної податкової служби у ст.2 Закону України від 04.12.1990р. №509-ХІІ „Про державну податкову службу в Україні" по здійсненню контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Дослідивши матеріали та обставини справи на предмет надання їм попередньою судовою інстанцією належної юридичної оцінки та повноти встановлення обставин, дотримання норм матеріального та процесуального права, згідно з вимогами ст. 101 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Так, відповідно до постанови Господарського суду Одеської області від 11.12.2012р. по справі №5017/3452/2012 вбачається, що ПП „Центрбуд" визнано банкрутом як відсутнього боржника та ліквідатором банкрута призначено ініціюючого кредитора.
Відповідно до ч. 1 ст. 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (редакція яка діяла на момент прийняття оскаржуваної постанови) встановлено, що у разі, якщо громадянин-підприємець - боржник або керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань.
Згідно із п. 4.7. Рекомендацій Президії Вищого Господарського суду України від 04.06.2004 р. N 04-5/1193 „Про деякі питання практики застосування Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у вирішенні питання про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника згідно зі статтею 52 Закону, судам слід враховувати, що наявність хоча б однієї з ознак відсутнього боржника, передбачених частиною першою статті 52 Закону, є достатньою для порушення провадження у справі.
Крім того, відповідно до п. 104 Постанови Пленуму Верховного Суду України „Про судову практику в справах про банкрутство" від 18.12.2009р. № 15 роз'яснено: „відповідно до частини першої статті 52 Закону в разі, якщо громадянин-підприємець - боржник або керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або в разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань. Заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника є підставою для порушення провадження у справі у випадку наявності будь-якої з підстав, передбачених частиною першою статті 52 Закону, а не виключно за наявності всієї сукупності перелічених у цій статті підстав."
В апеляційній скарзі податковий орган не наводить доказів заборгованості підприємства по сплаті податків, зборів (обов'язкових платежів), та відповідно, будь-яких майнових (грошових) претензій до боржника, розмір таких претензій (суму вимог), характер вимог (майнові або грошові). При цьому, слід зазначити, що вказаний податковий орган повідомлявся судом про порушення справи про банкрутство підприємства та здійснення щодо останнього відповідного провадження, про що свідчить ухвала Господарського суду Одеської області про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника та лист ДПІ від 07.11.2012р. (а.с.1-2, 106).
Отже, податковий орган був обізнаний про порушення та здійснення щодо підприємства провадження у справі про банкрутство в порядку норм ст. 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Суд апеляційної інстанції також зазначає, що визначені законом органи справляння податків, зборів (обов'язкових платежів) користуються правами кредиторів щодо неплатоспроможних боржників. Ця норма міститься в ст.210 Господарського кодексу України. Однак, вказана норма не встановлює автоматичного визнання цих органів кредиторами у всіх справах про банкрутство. Статус кредитора щодо неплатоспроможного боржника набувається, у тому числі і цими органами, через певні процедури, які визначені спеціальною нормою законодавства - Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Крім того, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає, що посилання апелянта на приписи ч.2 та ч. 4 ст. 105 ЦК України, ч.3 ст. 60 ГК України щодо припинення юридичної особи до уваги не можуть прийматися, оскільки вищезазначені норми закону стосуються лише процедури банкрутства за правилами ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а ні ст. 52 вищевказаного закону, за якою і було порушено провадження у справі про банкрутство ПП „Центрбуд".
З огляду на викладене, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що підстави для зміни або скасування оскаржуваної ухвали відсутні.
Керуючись 77, 85, 99, 101-106 ГПК України, колегія суддів
ПОСТАНОВИЛА:
Ухвалу господарського суду Одеської області від 19.02.2013р. зі справи №5017/3452/2012.- залишити без змін, а апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси - без задоволення.
Постанова в порядку ст. 105 ГПК України набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.
Повний текст постанови підписано 05.04.2013р.
Головуючий суддя: Жеков В. І.
Судді: Сидоренко М.В.
Аленін О.Ю.
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2013 |
Оприлюднено | 08.04.2013 |
Номер документу | 30454976 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Жеков В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні