Постанова
від 04.04.2013 по справі 823/1175/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 квітня 2013 року Справа № 823/1175/13-а

13 год. 05 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Мишенка В. В.,

при секретарі Ільченку С.М.,

за участю: представників заявника Білоуса В.Ю. та Сіренко Л.І. - за довіреностями, представника відповідача Чухало О.В. - за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за поданням державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби до комунального підприємства «Облпаливо» Черкаської обласної ради про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна платника податків,

ВСТАНОВИВ :

03.04.2013 року до Черкаського окружного адміністративного суду звернулась державна податкова інспекція в м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби (далі-заявник) з поданням про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна платника податків - комунального підприємства «Облпаливо» Черкаської обласної ради (далі-відповідач).

В обґрунтування заявлених вимог зазначено те, що рішенням в.о. начальника державної податкової інспекції в м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби від 03.04.2013 № 12678/22-14 застосовано умовний адміністративний арешт майна (всього рухомого та нерухомого) комунального підприємства «Облпаливо» Черкаської обласної ради. Вказане рішення прийняте із врахуванням того, що комунальне підприємство «Облпаливо» Черкаської обласної ради (ідентифікаційний код 14180129) відмовилось від проведення позапланової виїзної перевірки за наявності законних підстав для її проведення.

Представники державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби в судовому засіданні подання підтримали в повному обсязі та просили його задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення вказаного подання заперечував повністю, з приводу чого надав суду письмові заперечення, які обґрунтовані тим, що 26.03.2013 року в.о. начальника ДПІ у м. Черкасах Гребеник О.С. видано наказ № 535, яким на підставі пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України наказано призначити проведення документальної позапланової виїзної перевірки КП «Облпаливо» Черкаської обласної ради (ідентифікаційний код 14180129) з питань господарських взаємовідносин з ТОВ НВП «Метал» (ідентифікаційний код 20195796) за серпень 2012 року та ТОВ «Бізнесальянс» за серпень 2010 року. Позапланову виїзну перевірку провести з 27.03.2013 року по 02.04.2013 року.

Вважаючи дії державної податкової інспекції у м. Черкасах з приводу призначення та проведення вказаної перевірки протиправними, комунальне підприємство «Облпаливо» Черкаської обласної ради оскаржило до Черкаського окружного адміністративного суду наказ № 535 від 26.03.2013 року.

В зв'язку з чим, відповідач відмовився від проведення позапланової виїзної перевірки відповідно до вказаного наказу. Крім того, в підтвердження правомірності своєї відмови від проведення перевірки, відповідач зазначив, що заявником вже проводилась перевірка відповідача із зазначених питань та за результатами вказаної перевірки був складений відповідний акт № 39/22-12/14180129 від 29.01.2013 року, а підстави для проведення повторної перевірки відповідача відсутні. На підтвердження вказаних обставин представник відповідача послався на листи комунального підприємства «Облпаливо» Черкаської обласної ради № 104 та № 105 від 18.02.2013 року, в яких зазначено, що лист заявника № 4472/22-2119 від 06.02.2013 року про надання пояснень та їх документального підтвердження при взаємовідносинах з постачальником ТОВ НВП «Метал» (ідентифікаційний код 20195796) за серпень 2012 року оформлений не на бланку органу державної податкової служби, не містить підстав для надіслання запиту та надісланий без перевірки наявності відповідної інформації в системі органів податкової служби.

Враховуючи викладене, відповідач вважає рішення в.о. начальника державної податкової інспекції в м. Черкасах Черкаської області ДПС від 03.04.2013 № 12678/22-14 про застосування умовного адміністративного арешту майна (всього рухомого та нерухомого) комунального підприємства «Облпаливо» Черкаської обласної ради протиправним та відповідно не обґрунтованим.

Заслухавши пояснення представників заявника та представника відповідача, а також розглянувши матеріали справи, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.

Комунальне підприємство «Облпаливо» Черкаської обласної ради, як суб'єкт господарювання - юридична особа, ідентифікаційний код 14180129, зареєстроване 22.03.2001 року та перебуває на обліку як платник податків державній податковій інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби.

Рішенням начальника ДПІ у м. Черкасах застосовано умовний адміністративний арешт (всього рухомого та нерухомого) майна платника податків комунального підприємства «Облпаливо» Черкаської обласної ради (ідентифікаційний код 14180129), юридична та фактична адреса: 18000, м. Черкаси, вул. Будіндустрії, буд. 9).

Підставою для застосування умовного адміністративного арешту стало те, що на підставі направлення № 146/22-0 від 26.03.2013 року та відповідно до наказу державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби № 535 від 26.03.2013 року, згідно з пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-УІ, з метою проведення позапланової виїзної перевірки комунального підприємства «Облпаливо» Черкаської обласної ради з питань господарських взаємовідносин з ТОВ НВП «Метал» (ідентифікаційний код 20195796) за серпень 2012 року та ТОВ «Бізнесальянс» (ідентифікаційний код 36860802) за серпень 2010 року, працівником ДПІ у м. Черкасах здійснено вихід на місцезнаходження комунального підприємства «Облпаливо» Черкаської обласної ради (ідентифікаційний код 14180129): 18000, м. Черкаси, вул. Будіндустрії, буд. 9. 27.03.2013 року наказ та направлення на проведення перевірки вручено в.о. головного бухгалтера відповідача Сакалдинській Н.М., проте, первинні документи для проведення перевірки останньою не надано. В зв'язку з чим у заявника не було можливості розпочати проведення перевірки та про що складено акти про неможливість розпочати перевірку № 207/22-14 від 27.03.2013 року, № 217/22-14 від 28.03.2013 року, №225/22-14 від 29.03.2013 та № 232/22-14 від 01.04.2013 року та від 02.04.2013 року № 236/22-14.

В зв'язку з чим, заявником на адресу комунального підприємства «Облпаливо» Черкаської обласної ради були надіслані листи щодо надання пояснень та документального підтвердження від 16.01.2013 року № 1231/22-2119 та від 06.02.2013 року № 4472/22-2119 вручені відповідачу 12.02.2013 року.

Відповідно до п. 94.1 ст. 94 Податкового кодексу України адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.

Згідно пп. 94.2.3 п. 94.2 ст. 94 Податкового кодексу України, арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясується, що платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб органу державної податкової служби.

З аналізу вказаного пункту можна зробити висновок, що однією з обставини для застосування адміністративного арешту майна є відмова платника податків від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб органу державної податкової служби.

Як свідчать матеріали справи, своїми діями посадові особи комунального підприємства «Облпаливо» Черкаської обласної ради ухиляються від проведення перевірки за наявності законних підстав для її проведення.

Згідно п. 94.5 ст. 94 зазначеного Кодексу арешт майна може бути повним або умовним. Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов'язковому попередньому отриманні дозволу керівника відповідного органу державної податкової служби на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником органу державної податкової служби, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення.

Відповідно до п. 94.10 ст. 94 Податкового кодексу України арешт на майно може бути накладено рішенням керівника органу державної податкової служби (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

На думку суду, державна податкова інспекція у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби обґрунтувала необхідність застосування умовного адміністративного арешту майна комунального підприємства «Облпаливо» Черкаської обласної ради.

Твердження позивача, про те що наказом в.о. начальника ДПІ у м. Черкасах Гребеника О.С. від 26.03.2013 року № 535 безпідставно призначено повторну перевірку суд розцінює критично, оскільки акт № 39/22-12/14180129 від 29.01.2013 року був складений за результатами перевірки відповідача з інших підстав, а саме: в зв'язку з отриманням постанови слідчого.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та поданих матеріалів, суд дійшов висновку, що викладені в поданні доводи є обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 94, 159 - 163, 183 3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ :

Подання державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби задовольнити повністю.

Підтвердити обґрунтованість умовного адміністративного арешту комунального підприємства «Облпаливо» Черкаської обласної ради (18000, м. Черкаси, вул. Будіндустрії, буд. 9, ідентифікаційний код 14180129), застосованого згідно рішення в.о. начальника державної податкової інспекції в м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби від 03.04.2013 № 12678/22-14.

Постанову допустити до негайного виконання.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови виготовлений 05.04.2013 року.

Суддя В.В. Мишенко

Дата ухвалення рішення04.04.2013
Оприлюднено08.04.2013
Номер документу30472933
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1175/13-а

Ухвала від 04.04.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Ухвала від 03.04.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Постанова від 04.04.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні