Рішення
від 05.04.2013 по справі 121/674/13- ц
ЯЛТИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Справа № 121/674/13- ц

2/121/611/13

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 квітня 2013 року Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді - Берещанського Ю.В., при секретарі Савватєєві О.С., за участю представників, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суді у м. Ялта цивільну справу за позовом заступника прокурора м. Ялта(в інтересах держави) до Фороської селищної ради, ОСОБА_1 про визнання недійсними рішення та державного акту на право власності на земельну ділянку,

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора м. Ялта АР Крим, уточнивши в ходу розгляду справи по суті позовні вимоги, просить суд визнати недійсними: рішення Фороської селищної ради 27-ї сесії 6-го скликання від 05 квітня 2012 року №09 «Про затвердження ОСОБА_1 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,15 га з передачі її безоплатно у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) за адресою: м. Ялта, с. Олива, квартал садибної забудови «Іфігенія», земельна ділянка НОМЕР_1 на землях Фороської селищної ради» та державний акт серії ЯЛ № 869673 за реєстраційним № 011194971001468, виданий ОСОБА_1

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішення Фороської селищної ради, яким відповідачу був затверджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,15 га з передачі її безоплатно у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) за адресою: м. Ялта, с. Олива, квартал садибної забудови «Іфігенія», земельна ділянка НОМЕР_1 на землях Фороської селищної ради, прийнято з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки земельна ділянка, відповідно до Генерального плану Великої Ялти, розташована у функціональній зоні зелених насаджень загального користування, де не передбачене житлове будівництво, що підтверджується висновком судово-будівельного дослідження від 28 серпня 2012 року та постановою про порушення кримінальної справи стосовно начальника головного управління містобудування, архітектури та регіонального розвитку Ялтинської міської ради за ч. 2 ст. 364 КК України. За таких обставин, оскаржуване рішення підлягає визнанню недійсним. Оскільки ж рішення Фороської селищної ради, на підставі якого відповідачу у власність передана земельна ділянка є незаконним, то і виданий на його підставі державний акт на право власності на земельну ділянку, також підлягає визнанню недійсним.

Прокурор у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з викладених підстав.

Представник Фороської селищної ради Клемпарська Ю.В. в судовому засіданні позовні вимоги не визнала та пояснила, що оскаржуване рішення прийнято в межах повноважень органу місцевого самоврядування, з дотриманням норм чинного законодавства України, зокрема щодо цільового використанні земель.

Представник відповідача ОСОБА_3 у судовому засіданні позовні вимоги не визнала пояснивши суду, що її довірителем при отриманні у власність земельної ділянки виконані усі вимоги земельного законодавства, відтак, рішення органу місцевого самоврядування № 09 від 05 квітня 2012 року та виданий на його підстав Державний акт на право власності на земельну ділянку відповідають положенням Закону, прийняті на підставі містобудівної документації, затвердженої у встановленому законом порядку, відповідно до якої його земельна ділянка розташована в межах житлової забудови.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, суд вважає позовну заяву такою, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що рішенням Фороської селищної ради 27-ї сесії 6-го скликання від 05 квітня 2012 року №09 ОСОБА_1 затверджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,15 га з передачі її безоплатно у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) за адресою: м. Ялта, с. Олива, квартал садибної забудови «Іфігенія», земельна ділянка НОМЕР_1 на землях Фороської селищної ради та передано відповідачу у власність зазначену земельну ділянку (а.с.7-8).

На підставі даного рішення, відповідачці виданий Державний акт серії ЯЛ № 869673 на право власності на земельну ділянку площею 0,15 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) за адресою: м. Ялта, с. Олива, квартал садибної забудови «Іфігенія», земельна ділянка НОМЕР_1, зареєстрований за № 011194971001468 у Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі (а.с. 9).

Прокурор у судовому засіданні зазначив, що незаконність оскаржуємих рішення та державного акту на право власності на земельну ділянку підтверджується висновком судово-будівельного дослідження № 08/08-2012 від 28 серпня 2012 року, відповідно до якого, земельні ділянки кварталу садибної забудови «Іфігенія», зокрема і передана у власність відповідачці, відповідно до Генерального плану Великої Ялти, затвердженого постановою Ради Міністрів АР Крим від 09 жовтня 2007 року № 618, розташовані у функціональній зоні зелених насаджень загального користування, в якій житлове будівництво не передбачено.

Суд не може погодитись із такою позицією прокурора з наступних підстав.

Відповідно до п.п. 34, 42 ч.1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської Ради вирішуються питання: регулювання земельних відносин; затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації.

До повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальної громади; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян відповідного до цього кодексу; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону(ст. 12 Земельного Кодексу України).

Віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою(ч.ч.1,2,5 ст.20 Земельного Кодексу України).

Згідно із ст. 38 Земельного Кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування.

У відповідності із ст. 39 Земельного Кодексу України використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням державних стандартів і норм.

Згідно із ст. 2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» планування і забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає: розроблення містобудівної та проектної документації, будівництво об'єктів.

Відповідно до ст. 1 зазначеного закону містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

На підставі ст. 24 ч. 2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Об'єктами містобудування на місцевому рівні є планувальна організація території населеного пункту, його частини (групи земельних ділянок) зі спільною планувальною структурою, об'ємно-просторовим рішенням, інженерно-транспортною інфраструктурою, комплексом об'єктів будівництва, що визначаються відповідно до: у населених пунктах - меж населених пунктів, їх функціональних зон (селищної, промислової тощо), житлових районів, мікрорайонів (кварталів), приміських зон відповідно до містобудівної документації на місцевому рівні. Об'єктами будівництва є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури.

(стаття 4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»).

У відповідності із ст. 25 зазначеного закону режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій. Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, обов'язковий для врахування під час розроблення землевпорядної документації.

Стаття 17 Закону України «Про основи містобудування» передбачає, що містобудівна документація - затверджені текстові і графічні матеріали, якими регулюється планування, забудова та інше використання територій. Містобудівна документація є основою для: вирішення питань раціонального використання територій, регулювання розселення; підготовки обґрунтованих пропозицій щодо встановлення та зміни меж населених пунктів; підготовки вихідних даних для розробки землевпорядної документації; вирішення питань щодо розташування та проектування нового будівництва, здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єктів містобудування та упорядкування територій; вирішення питань щодо вилучення (викупу), передачі (надання) земельних ділянок у власність чи користування громадян та юридичних осіб.

Розробка містобудівної документації здійснюється проектними організаціями, іншими юридичними особами, які мають ліцензії на виконання відповідних робіт, що видаються в порядку, встановленому законодавством.

Згідно із ст. 18 вказаного закону реалізація містобудівної документації полягає у впровадженні рішень відповідних органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування при плануванні відповідних територій, комплексній забудові та реконструкції населених пунктів, проектуванні та будівництві об'єктів житлово-цивільного і виробничого призначення, систем транспортного та інженерного забезпечення, впорядкуванні і благоустрої територій.

На підставі ст. 20 Закону України «Про основи містобудування» регулювання земельних відносин у містобудуванні здійснюється відповідно до земельного законодавства.

У відповідності із ст. 21 цього Закону визначення територій для містобудівних потреб здійснюється відповідно до затвердженої містобудівної документації з урахуванням планів земельно-господарського устрою. Визначення територій для містобудівних потреб здійснюються за погодженням уповноважених органів з питань містобудування та архітектури.

Як встановлено у постанові слідчого прокуратури м. Ялта від 19 листопада 2012 року, рішенням Фороської селищної ради №2 від 23 вересня 2011 року затверджено схему генплану с. Олива по встановленню меж селища, розроблену ТОВ «Кримський інститут екології та проектування» на підставі рішення сесії Фороської селищної ради № 14 від 10 серпня 2011 року. Надано дозвіл Комунальному підприємству «Управління селищного господарства» Фороської селищної ради на розробку проекту землеустрою по встановленню меж с. Олива на території площею 439 га.

Рішенням Фороської селищної ради №33 від 25 листопада 2011 року затверджено схему генерального плану кварталу садибної забудови «Іфігенія» у с. Олива Фороської селищної ради. Кварталу встановлена категорія земель - «землі житлової та громадської забудови» (а.с. 63).

Постановою Верховної Ради АР Крим № 654-6/11 від 21 грудня 2011 року встановлені у відповідності із наданими проектами землеустрою межі населених пунктів Фороської селищної ради, зокрема, с. Олива - 439,0 га (а.с.98).

Проекти землеустрою меж населених пунктів Фороської селищної ради розроблені на підставі містобудівної документації. Схема рекомендованого планування розвитку селища Олива передбачає розташування на місці спірної земельної ділянки земель громадської та житлової забудови.

Таким чином, на час прийняття Фороською селищною радою оскаржуваного рішення 05 квітня 2012 року вже існувала розроблена та затверджена у встановленому законом порядку містобудівна документація с. Олива, де розташована спірна земельна ділянка та їй надано статус «землі житлової та громадської забудови», а не землі функціональної зони зелених насаджень загального користування.

Суд також бере до уваги ту обставину, що під час складання проекту землеустрою відведення земельної ділянки, відповідачем згідно із приписами ст.118 Земельного Кодексу України були отримані усі необхідні висновки відповідних державних органів(а.с.58-59).

Враховуючи ж ту обставину , що рішенням Фороської селищної ради № 13 від 20 січня 2012 року під час надання ОСОБА_1 згоди на складання проекту відведення земельної ділянки для передачі у безоплатну власність для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель та споруд була встановлена категорія земельним ділянкам - «Землі житлової та громадської забудови» (а.с.54), яке наразі ніким не скасоване, суд вважає, що визнання прийнятого у подальшому рішення органу місцевого самоврядування № 09 від 05 квітня 2012 року суперечило б принципу правової визначеності.

Доводи прокурора щодо підтвердження незаконності оскаржуваного рішення наявністю кримінального провадження відносно начальника головного управління містобудування, архітектури та регіонального розвитку Ялтинської міської ради ОСОБА_4 за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст. 364 Кримінального Кодексу України не знайшли свого підтвердження доказами, отже, постановою слідчого прокуратури м. Ялта від 19 листопада 2012 року кримінальну справу відносно ОСОБА_4 закрито. При цьому, суду не було надано вироку або постанови суду, що набрали законної сили, у яких би встановлювались порушення вимог закону, що спричинило прийняття Фороською селищною радою рішення № 09 від 05 квітня 2012 року та виданого на його підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку.

Згідно ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В силу ч. 1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцева рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Отже, суд дійшов висновку, що Фороська селищна рада як орган, який уповноважений розпоряджатись землями територіальної громади, приймаючи рішення № 09 від 05 квітня 2012 року, діяв у межах повноважень та у відповідності до приписів земельного законодавства, зокрема ст.118 Земельного Кодексу України.

За таких обставин не підлягають задоволенню і вимоги щодо визнання недійсним державного акту на право власності ОСОБА_1, оскільки такий виданий на підставі зазначеного рішення яке відповідає вимогам закону.

Таким чином повно та всебічно дослідивши обставини справи та перевіривши їх відповідними доказами, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню.

На підставі викладеного і керуючись ст.ст.19, 58, 144 Конституції України, ст. ст. 6, 10, 60, 88, 154, 212 -215 ЦПК України, ст.ст.12, 116, 118, 121, 186, п.12 розділу X «Перехідні положення» ЗК України, ст.319 ЦК України, ст. 25, 26, 46, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

в и р і ш и в :

У задоволенні позовної заяви заступника прокурора м. Ялта(в інтересах держави) до Фороської селищної ради, ОСОБА_1 про визнання недійсними рішення та державного акту на право власності на земельну ділянку - відмовити.

Судові витрати покласти на рахунок держави.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення.

Суддя:

Дата ухвалення рішення05.04.2013
Оприлюднено09.04.2013
Номер документу30474234
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —121/674/13- ц

Ухвала від 01.04.2013

Цивільне

Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим

Берещанський Ю. В.

Ухвала від 27.03.2013

Цивільне

Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим

Берещанський Ю. В.

Рішення від 05.04.2013

Цивільне

Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим

Берещанський Ю. В.

Ухвала від 05.02.2013

Цивільне

Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим

Берещанський Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні