Постанова
від 22.01.2009 по справі 7/598
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

 

 

ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА 01025,  м. Київ, 

вул. Десятинна,  4/6

П О С Т А Н

О В А

І М Е Н Е

М   У К Р А Ї Н И

 

м. Київ

 22.01.2009 р.                                                  

09:40                                                  №

7/598 

Окружний

адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді  Арсірія Р.О. при секретарі судового

засідання  Поліщук О.А.  вирішив адміністративну справу

 

 ОСОБА_1  

 

до

 Головного управління Пенсійного Фонду

України в м. Києві  

 

про

 визнання нечинним рішення

За участю

представників сторін:

 від позивача

ОСОБА_1

-особисто   

 

 від відповідача

ОСОБА_2

-представник за довіреністю  

 

ОСОБА_1

звернувся до суду з позовом про визнання протиправним рішення Головного

управління Пенсійного фонду України в м. Києві щодо перерахунку призначеної

йому пенсії за вислугу років без урахування 5 % надбавки як учаснику ліквідації

наслідків Чорнобильської катастрофи ІІІ категорії.

Позовні

вимоги мотивовані тим, що, на думку позивача, відповідач порушивши вимоги

Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб

начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших

осіб", яким позивачу було надано право на отримання 5 % надбавки до пенсії

як учаснику ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи ІІІ категорії,

порушив його конституційне право на належне пенсійне забезпечення.

Відповідач

проти задоволення позову заперечував з тих міркувань, що всі перерахунки пенсії

позивачу були проведені та виплачені у відповідності та без порушення норм

чинного пенсійного законодавства України, просив суд відмовити у задоволенні

позову.

За

результатами розгляду документів і матеріалів поданих сторонами, пояснень їхніх

представників, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив:

Позивач був

звільнений в запас зі служби в Головному фінансово-економічному управління

Міністерства оборони України на підставі Наказу Міністра оборони України від

03.02.1995 року 0173  за станом здоров'я.

Київським

міським військовим комісаріатом з 18.04.1995 року позивачу, відповідно до

Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб

начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших

осіб",  була нарахована пенсія за

вислугу років у розмірі 85 % від відповідних сум грошового утримання (50 % - за

вислугу років, 3% - за кожний рік роботи понад 20 років, 5 % - як учаснику

ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи ІІІ категорії).

Вказані вище

обставини підтверджуються наявною у матеріалах справи копією розрахунку на

пенсію за вислугу років ОСОБА_1 НОМЕР_1, в якому містяться відомості про розмір

пенсії та надбавок до неї.

Закон

України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб

начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших

осіб", який є спеціальним Законом для регулювання питань щодо встановлення

та  перерахунку пенсій, встановлених

військовослужбовцям.

Відповідно

до ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців,

осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших

осіб"  (в редакції, що діяла до

29.04.2006 року) особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам,

військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом,

особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, які мають

вислугу 20 років і більше, та які брали участь у ліквідації наслідків

Чорнобильської катастрофи під час проходження служби і віднесені до ІІІ

категорії, пенсія за вислугу років збільшується на 5 % відповідних сум

грошового забезпечення.

Законом

України "Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного

забезпечення та соціального захисту військовослужбовців" від 04.04.2006

року № 3591-15 було внесено зміни до Закону України "Про пенсійне

забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів

внутрішніх справ та деяких інших осіб" . Так, положення ст. 13 зазначеного

Закону України стосовно надбавки за участь у ліквідації наслідків Чорнобильської

катастрофи під час проходження служби було викладено у наступній редакції:

максимальний розмір пенсії,  обчислений

відповідно  до  цієї статті, 

не  повинен  перевищувати 

90  процентів  відповідних сум грошового  забезпечення, 

а  особам,  які 

під   час проходження  служби 

брали участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і віднесені

в установленому законом порядку  до

категорії 1, - 100 процентів, до категорії 2, - 95 процентів". Таким

чином, цим Законом України було виключено положення щодо надбавки для осіб, які

брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час

проходження служби та віднесені до ІІІ категорії.

З матеріалів

справи встановлено, що під час чергового перерахунку пенсії позивачу                  з 01.04.2008 рік до неї не була врахована 5

% надбавки як учаснику ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи ІІІ

категорії. Відповідачем, в поясненнях, зазначено, що такий перерахунок

забезпечував захист інтересів позивача, оскільки в загальному підсумку його

пенсія збільшувалась.

Але, в той

же час, відповідачем було застосовано до позивача Закон України, прийнятий

після нарахування йому 5 % надбавки як учаснику ліквідації наслідків

Чорнобильської катастрофи ІІІ категорії.

Відповідно

до ст. 58 Конституції України Закон зворотної сили не має, тобто закон не

регулює відносини, що існували до набрання ним чинності. При прийнятті нових

законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та

обсягу існуючих прав і свобод, крім випадків, коли вони пом'якшують або

скасовують відповідальність особи.

Отже,

враховуючи те, що 5 % надбавка за участь у ліквідації наслідків Чорнобильської

катастрофи під час проходження служби і віднесені до ІІІ категорії була

встановлена позивачу Законом України "Про пенсійне забезпечення

військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх

справ та деяких інших осіб", що діяв на момент його виходу на пенсію за

вислугу років, а Закон України, яким відмінено дану норму вступив в силу лише з

2006 року, суд дійшов висновку про можливість задоволення позову в частині

підвищення йому пенсії на 5 % як учаснику ліквідації наслідків Чорнобильської

катастрофи та віднесеного до ІІІ категорії.

Але, вимоги

позивача щодо перерахування з 01.01.2008 року пенсії за вислугу 30 років на

військовій службі у розмірі 85 % від встановлених на цю дату відповідних сум

грошового військового забезпечення, суд вважає необґрунтованими та не

підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Відповідно

до ст.ст. 13, 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення

військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх

справ та деяких інших осіб" (в редакції статті Закону України від

04.02.1994 року № 3946-12, що діє й на даний момент) пенсії за вислугу років

особам офіцерського складу, прапорщикам і 

мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та  військової 

служби  за  контрактом, 

особам, які мають право на пенсію за цим Законом, які мають вислугу 20

років і більше: за вислугу  20  років - 50 процентів, а звільненим у

відставку за віком або за  станом  здоров'я 

-  55  процентів 

відповідних  сум  грошового 

забезпечення; за кожний рік вислуги понад 20 років - 3  проценти 

відповідних  сум  грошового 

забезпечення.

Статтею 43

зазначеного Закону України встановлено, що пенсії особам зазначеним у                ст. 13 обчислюються  з розміру грошового забезпечення,  враховуючи 

відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним)  званням, 

процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові  види 

грошового  забезпечення  (надбавки, 

доплати, підвищення) та

премії  в 

розмірах,  установлених  законодавством,  та у порядку, 

встановленому  Кабінетом Міністрів

України.

Судом,

відповідно до поданого розрахунку пенсії за вислугу років ОСОБА_1 станом на

01.01.2008 року встановлено, що пенсійним органом було здійснено всі необхідні

перерахунки.

Враховуючи

вищезазначене, суд всебічно, повно та об'єктивно, за правилами,

встановленими  ст. 86 Кодексу

адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та

заслухавши пояснення представників сторін по справі, вважає, що позовні вимоги

підлягають частковому задоволенню.

Відповідно

до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України  у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності

суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті

(вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені

Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою

це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що

мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо

(неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед

законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з

дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для

прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це

рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно

до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні

справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної

влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи

зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що

передбачені Конституцією та Законами України. Аналогічна норма закріплена і в

ч. 2 ст. 19 Конституції України.

Відповідно

до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона

повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення,

крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно

до ч. 2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних

справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних

повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи

бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти

адміністративного позову. 

Відповідач

по справі, як суб'єкт владних повноважень, не виконав покладеного на нього

обов'язку щодо доказування правомірності допущеної з його боку бездіяльності.

Враховуючи

вищезазначене, суд всебічно, повно та об'єктивно, за правилами, встановленими

ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у

справі докази та заслухавши пояснення представників сторін по справі, вважає,

що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Відповідно

до ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення

ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд

присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з

Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною

був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

На підставі

наведеного та керуючись ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу

адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста

Києва, -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

1. Позов

ОСОБА_1  задовольнити частково.

2. Визнати

протиправним рішення Головного управління Пенсійного фонду України в                 м. Києві щодо позбавлення

ОСОБА_1 права 5-відсоткову надбавку до пенсії, як учасника ліквідації

Чорнобильської катастрофи 3 категорії.

3.

Зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві відновити з

1 січня 2008 року розрахунок пенсії з урахуванням наявного права на

5-відсоткову надбавку до пенсії, як учасника ліквідації Чорнобильської

катастрофи 3 категорії.

4. Судові

витрати в сумі 3,40 грн. на користь ОСОБА_1 присудити за рахунок Державного

бюджету України.

 

Постанова

набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне

оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо

таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження,

але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає

законної сили після закінчення цього строку.

Постанова

може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з за

правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд

першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом

двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без

попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у

строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

 

Повний текст

постанови виготовлено та підписано 03.02.2009 року.

 

Суддя                                                                                                         

Арсірій Р.О.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.01.2009
Оприлюднено04.03.2009
Номер документу3047946
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —7/598

Ухвала від 22.03.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Постанова від 27.01.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 29.12.2010

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 08.09.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Якименко М.М.

Ухвала від 22.01.2009

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 22.12.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 17.02.2009

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Рішення від 23.02.2009

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Постанова від 22.01.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 11.12.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Задорожна Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні