ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 березня 2013 р. Справа № 821/762/13-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Ковбій О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Бериславської міжрайонної державної податкової інспекції Херсонської області Державної податкової служби до Приватного підприємства "Абсолют Л", третя особа - Лукіна Віта Віталіївна - державний реєстратор Бериславської районної державної адміністрації про визнання протиправними зміни до установчих документів про заміну місця знаходження приватного підприємства "Абсолют Л" та зобов"язання державного реєстратора Бериславської районної державної адміністрації вчинити певні дії,
встановив:
Бериславська міжрайонна державна податкова інспекція Херсонської області Державної податкової служби (далі - позивач, МДПІ) звернулася з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Абсолют Л", (далі-відповідач, ПП), третя особа - Лукіна Віта Віталіївна - державний реєстратор Бериславської районної державної адміністрації про визнання недійсними зміни до установчих документів про зміну місцезнаходження приватного підприємства "Абсолют Л" (код ЄДРПОУ 33590535); зобов'язання державного реєстратора скасувати реєстраційні дії: від 22.08.2012 року про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в документах; скасування реєстраційної дії від 04.09.2012 року "зняття з обліку"; скасування реєстраційної дії від 11.09.2012 року "взяття на облік"; внесення запису про судове рішення щодо скасування реєстраційної дії.
Свої вимоги мотивує тим, що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис про зміну місцезнаходження приватного підприємства "Абсолют Л" з м. Херсона вул. Червонофлотська, 101, кв. 52 на Херсонську область, Бериславський район, с. Качкарівка, вул. Морозова, 205.
Бериславською МДПІ проведено перевірку достовірності знаходження приватного підприємства "Абсолют Л" за адресою: Херсонська область, Бериславський район, с. Качкарівка, вул. Морозова, 205. Відповідно до повідомлення позивача про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 27.11.2012 року приватне підприємство за вказаним місцезнаходженням не знаходиться. З огляду на викладені обставинами позивач просить визнати недійсними зміни до установчих документів та скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження відповідача.
Представник позивача до суду надала заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримала в повному обсязі.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні і в разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідач до суду не з'явився, письмових заперечень на позов не надав. Разом з тим, 14.03.2013 р. на юридичну адресу відповідача були відправлені копії ухвал про відкриття провадження в адміністративній справі та про закінчення підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду на 29.03.2013 р., які відповідно до поштової відмітки 15.03.2013 р. були доставлені за адресою: Херсонська область, Бериславський район, с. Качкарівка, вул. Морозова, 205, однак конверт повернувся до суду з відміткою "за зазначеною адресою не проживає".
Згідно з ч.8 ст.35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 28.02.2013 р. відповідач є юридичною особою, а його юридичною адресою є: Бериславський район, с. Качкарівка, вул. Морозова, 205.
За таких обставин, суд вважає, що відповідач був належним чином повідомлений про розгляду справи.
Державний реєстратор Бериславської районної державної адміністрації Херсонської області до суду не з'явилася, письмових заперечень на позов не надала, про дату, час та місце розгляду справи була належним чином повідомлена.
Судом встановлено, що приватного підприємства "Абсолют Л" зареєстровано виконавчим комітетом Херсонської міської ради, місцезнаходження: 73000, Херсонська область, м. Херсон, вул. Червонофлотська, 101, кв. 52.
22.08.2012 р. виконавчим комітетом Херсонської міської ради було зроблено реєстраційний запис № 1 499 107 0010 003028 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо приватного підприємства "Абсолют Л" у зв'язку зі зміною юридичної адреси з м. Херсона, вул. Червонофлотська, 101, кв. 52 на Бериславський район, с. Качкарівка, вул. Морозова, 205.
З метою здійснення податкового контролю, працівниками Бериславської МДПІ проведено заходи по перевірці місцезнаходження підприємства приватного підприємства "Абсолют Л" за адресою: Бериславський район, с. Качкарівка, вул. Морозова, 205. За результатами перевірки складено повідомлення від 27.11.2012 р. № 3399/1018-016, відповідно до якого місцезнаходження платника податків не встановлено.
Відповідно до ч.3 ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Статтею 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачений перелік повноважень державного реєстратора, якій є вичерпним. Серед вказаних повноважень, зокрема, проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб -підприємців.
Відповідно до ст.8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються рекомендованим листом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою, реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору рекомендованим листом, підпис заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинен бути нотаріально посвідчений. Установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. Справжність підписів засновників (учасників) або уповноважених осіб на установчих документах повинні бути нотаріально засвідчені, а засновницькі договори - нотаріально посвідчені. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними органами державної влади. Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.
Відповідно до ч.1 ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Статтею 27 вказаного Закону передбачений вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, серед яких, зокрема: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам ч. 8 цього Закону.
Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Відповідно до ст.14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" якщо нове місцезнаходження юридичної особи розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, реєстраційна справа передається державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи.
Державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи зобов'язаний надіслати поштовим відправленням за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи.
Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити поштовим відправленням юридичну особу про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.
Також суд зауважує, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до ст.8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" відповідальність за відповідність установчих документів чинному законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
А тому державний реєстратор не наділений повноваженнями давати оцінку змісту рішень учасників відповідача, зокрема щодо зміни місцезнаходження, а відповідальність за законність прийнятого рішення покладається виключно на засновника.
Відповідно до п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатись до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
З матеріалів справи судом встановлено, що будь-якого нормативно визначеного порядку реалізації наданих податковому органу повноважень звернення до суду щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, не має.
Тому, суд приходить до висновку щодо необхідності застосування норм Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", який визначає обставини, за яких державна реєстрація може бути скасована.
Так, згідно зі ст.31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Таким чином, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.
Крім того, запис про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, свідчить про те, що позивач не має законних підстав звертатися з вимогою про скасування даного запису.
Відповідно до п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України, позивач має право звертатись до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а оскаржуваний запис не пов'язаний зі змінами в установчих документах.
Таким чином, позивачем не надано достатніх доказів, які б свідчили про наявність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, у зв'язку з чим, у задоволені позову слід відмовити.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Виходячи з викладеного суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 128, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -
постановив :
У задоволенні позовних вимог Бериславської міжрайонної державної податкової інспекції Херсонської області Державної податкової служби до приватного підприємства "Абсолют Л", третя особа - Лукіна Віта Віталіївна - державний реєстратор Бериславської районної державної адміністрації, про визнання протиправними змін до установчих документів про заміну місця знаходження приватного підприємства "Абсолют Л" та зобов'язання державного реєстратора Бериславської районної державної адміністрації вчинити певні дії - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Ковбій О.В.
кат. 5.1.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2013 |
Оприлюднено | 09.04.2013 |
Номер документу | 30518917 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Ковбій О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні