Постанова
від 03.04.2013 по справі 1570/1640/2012
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 квітня 2013 р.Справа № 1570/1640/2012

Категорія: 6.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Вовченко О. А.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Зуєвої Л.Є.,

суддів Лук'янчук О.А. та Шевчук О.В.

при секретарі Івановій К.І.

за участю представників сторін:

від позивача Александрова Є.О., Бевза О.І.

від відповідача: Шкурка О.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі апеляційні скарги Управління Держкомзему у місті Одесі та приватного акціонерного товариства «Виробниче об'єднання «Одеський консервний завод» на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 13 липня 2012 року по справі за адміністративним позовом приватного акціонерного товариства «Виробниче об'єднання «Одеський консервний завод» до Управління Держкомзему у місті Одесі по визнання протиправними дії по відмові у реєстрації договорів про зміни до договорів оренди землі, про визнання протиправною бездіяльність по нездійсненню реєстрації земельних ділянок, про зобов'язання здійснити реєстрацію земельних ділянок, -

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду 04.05.2012 року звернулось приватне акціонерне товариство «Виробниче об'єднання «Одеський консервний завод» з адміністративним позовом до Управління Держкомзему у місті Одесі по визнання Протиправними дії по відмові у реєстрації договорів про зміни до договорів оренди землі, про визнання протиправною бездіяльність по нездійсненню реєстрації земельних ділянок, про зобов'язання здійснити реєстрацію земельних ділянок.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач є орендарем земельних ділянок згідно із договорами оренди, зареєстрованими у Одеській регіональній філії ДП ЦДЗК за №040750500110, №040750500111, №040750500112. На виконання рішення Одеської міської ради від 28.12.2010 року №41-У1 та діючого законодавства України у травні-червні 2011 року позивач отримав від Одеського міського управління земельних ресурсів пропозиції, відповідно до яких з метою приведення Договорів у відповідність з Податковим кодексом України в частині орендної плати, Управлінням було підготовлено розрахунки розміру орендної плати згідно з діючим законодавством. В зв'язку з чим позивач звернуся до Одеської міської ради із пропозицією внести зміни до Договорів оренди в частині зміни найменування підприємства та збільшення розміру орендної плати до 3 відсотків. 08.07.2011 року Одеська міська-рада прийняла Рішення №3227- VI відповідно до якого було вирішено затвердити орендну плату у розмірі 3 відсотків від нормативноі грошової оцінки земельної ділянки. 02.08.2011 року у відповідності до Рішення Одеської міської ради №1227-VI від 08.07.2011 року були внесені зміни до договорів оренди, які зареєстровані у Одеській регіональній філії ДП ЦДЗК.

Після цього позивачем та орендодавцем були укладені відповідні договори про зміни до договорів, які були підписані у тому числі Одеською міською радою та посвідчені приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу.

22.09.2011 року на виконання Рішення Одеської міської ради №1227- VI від 08.07.2011 року позивачем надано вищезазначені договори про зміни на державну реєстрацію відповідно до чинного законодавства України до Управління Держкомзему у місті Одеса. 26.09.2011 року зазначені договори були прийняті на державну реєстрацію головним спеціалістом відділу державного земельного кадастру Держкомзему у м. Одеса. У встановлені діючим законодавством строки позивачем не було отримано від Управління Держкомзему у місті Одесі Одеської області висновку про відмову в державній реєстрації земельної ділянки та не було повернуто поданих документів для доопрацювання за актом приймання-передачі, що, як зазначено в позові, є підтвердженням того факту, що документи були подані в повному обсязі та відповідають вимогам діючого законодавства. Проте підприємство не отримало зареєстрованих договорів про зміни. 26.10.2011 року позивач звернувся до Управління Держкомзему у місті Одесі Одеської області із листом-запитом щодо надання інформації стосовно причин, з яких договори землі не зареєстровані.

У грудні 2011 року позивачем була отримана відповідь від відповідача, відповідно до якої необхідно привести у відповідність договори про внесення змін до договорів оренди землі в частині зазначення нормативної грошової оціни земельної ділянки та в частині розрахунку орендної плати з урахуванням технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 28.12.2010 року №41-VI.

Задовольняючи позов частково суд першої інстанції дійшов висновку про протиправність дій Управління Держкомзему у місті Одесі щодо відмови приватному акціонерному товариству «Виробниче об'єднання «Одеський консервний завод» у реєстрації договорів про зміни до договорів оренди землі, однак у поновленні порушеного права позивачеві судом було відмовлено.

Апелянт Управління Держкомзему у місті Одесі посилається на правомірність своїх дій та не обґрунтованість рішення суду першої інстанції з огляду на те, що станом на 26.09.2011р. на момент звернення ПАТ «Виробниче об'єднання «Одеський консервний завод» з пакетом документів до Управління Держкомзему у м. Одесі щодо реєстрації договорів про зміни №1 до договорів оренди землі , рішення ОМР №438-ІІІ від 09.12.1999р. втратило чинність , тому грошова оцінка та відповідно внесені на підставі цього рішення зміни у договори оренди , на думку апелянта, не підлягають державній реєстрації.

Інший апелянт - ПАТ «Виробниче об'єднання «Одеський консервний завод» просить скасувати рішення суду першої інстанції та поновити порушене право шляхом задоволення позову у повному обсязі .

Судова колегія дослідивши доводи апеляційних скарг та перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права дійшла висновку, що апеляційні скарги підлягають частковому задоволенню з огляду на наступне.

Так, судом першої інстанції встановлено, що приватне акціонерне товариство «Виробниче об'єднання «Одеський консервний завод» є орендарем земельних ділянок на підставі договорів оренди землі віл 20.04.2007 року, зареєстрованими у Одеській регіональній філії ДП ЦДЗК 06.08.2007 року за №№ 040750500110, №040750500111, №040750500112.

Відповідно до ст. 21 Закону України «Про оренду землі», орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодекс) України).

Відповідно до п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може бути меншою для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; відповідно до п. п. 288.5.2. п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, не може перевищувати для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Судом першої інстанції встановлено, що рішенням Одеської міської ради від 28.12.2010 року № 41-VI «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси», затверджена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси. Пунктом 1 зазначеного рішення встановлено: затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси. В пункті 2 даного рішення Одеською міською радою вирішено: ввести в дію затверджену пунктом 1 цього рішення нормативну грошову оцінку земель міста Одеси з 01.01.2011 року, крім випадків, визначених у пункті 3 цього рішення, в якому зазначено наступне: ввести в дію затверджену пунктом 1 цього рішення нормативну грошову оцінку земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати і плати за дольову участь у землекористуванні з 01.01.2012р. Протягом 2011 року при розрахунках річної орендної плати і плати за дольову участь у землекористуванні застосовувати дані з грошової оцінки земель міста, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 09.12.1999 року № 438-ІЙ «Про затвердження проекту «Грошова оцінка земель м. Одеси».

08.07.2011 року Одеська міська рада прийняла Рішення №1227-VI відповідно до якого було вирішено затвердити орендну плату у розмірі 3 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки (а.с.40).

02.08.2011 року у відповідності до Рішення Одеської міської ради №1227-УІ від 08.07.2011 року були внесені зміни до договорів оренди землі від 20.04.2007 року, зареєстрованими у Одеській регіональній філії ДП ЦДЗК 06.08.2007 року; за № 040750500110, №040750500111, №040750500112, крім іншого, в частині збільшення розміру орендної плати, в зв'язку з чим були укладені: Договори про зміни №1 до Договору оренди землі, посвідченого 20 квітня 2007 року приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_5 за реєстровим №242 (а.с.41), №243 (а.с.42), №244 (а.с.43).

Після цього зазначені договори про зміни до договорів оренди були надані на державну реєстрацію відповідно до чинного законодавства України до Управління Держкомзему у місті Одесі та 26.09.2011 р. зазначені договори були прийняті на державну реєстрацію головним спеціалістом відділу держаного земельного кадастру Держкомзему у м. Одесі.

Відповідно до п. 16 Державна реєстрація документів про зміни, внесені до договору оренди земельної ділянки здійснюється у порядку, встановленому для державної реєстрації договору оренди земельної ділянки.

26.10.2011 року позивач звернувся до Управління Держкомзему у місті Одесі Одеської області із листом-запитом щодо надання інформації стосовно причин, з яких вказані договори про зміни не зареєстровані.

У грудні 2011 року позивачем була отримана відповідь від відповідача, в якій повідомлялося, що згідно рішення Одеської міської ради від 20.09.2011 року № 1268-УІ позивачу необхідно привести у відповідність договори про внесення змін до договорів оренди землі в частині зазначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки та в частині розрахунку орендної плати з урахуванням технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 28.12.2010 року № 41-УІ.

Однак, на момент підписання Договору про зміни № 1 до договору оренди землі від 20.04.2007 р., зареєстрованого у Одеській регіональній філії ДП ЦДЗК 06.08.2007 р. за №040750500110, Договору про зміни № 1 до договору оренди землі від 20.04.2007 р., зареєстрованого у Одеській регіональній філії ДП ЦДЗК 06.08.2007 р. за № 040750500111, Договору про зміни № 1 до договору оренди землі від 20.04.2007 р., зареєстрованого у Одеській регіональній філії ДП ЦДЗК 06.08.2007 р. за № 040750500112 діяло рішення Одеської міської ради № 41-УІ від 28.12.2010 р., тому відповідно до даного рішення на думку судової колегії необхідно було застосовувати дані з грошової оцінки земель міста, затвердженої рішенням Одеської міської ради № 438-ІЇЇ від 09.12.1999 р. «Про затвердження проекту «Грошова оцінка земель м. Одеси» з огляду на наступне.

Згідно ст.15 Закону України «Про оренду землі» істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін; умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки. Відсутність у договорі оренди землі однієї з істотних умов, передбачених цією статтею, а також порушення вимог статей 4-6, 11, 17, 19 цього Закону є підставою для відмови в державній реєстрації договору оренди, а також для визнання договору недійсним відповідно до закону. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови, зокрема якісний стан земельних угідь, порядок виконання зобов'язань сторін, порядок страхування об'єкта оренди, порядок відшкодування витрат на здійснення заходів щодо охорони і поліпшення об'єкта оренди, проведення меліоративних робіт, а також обставини, що можуть вплинути на зміну або припинення дії договору оренди, тощо.

Відповідно до ст. 16 зазначеного Закону укладення договору оренди земельної ділянки із земель приватної власності здійснюється за згодою орендодавця та особи, яка згідно із законом вправі набувати право оренди на таку земельну ділянку. Укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону. Укладення договору оренди земельної ділянки може бути здійснено на підставі цивільно-правового договору або в порядку спадкування.

Згідно ст. 18 зазначеного Закону договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.

Відповідно до ст. 20 зазначеного Закону укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації. Право оренди земельної ділянки виникає з дня державної реєстрації цього права відповідно до закону, що регулює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Згідно п. 1 ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно п. 13-2 Порядку ведення Поземельної книги, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 9 вересня 2009 р. N 1021 «Про затвердження порядків ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі» державна реєстрація земельної ділянки здійснюється територіальним органом Держземагентства за її місцезнаходженням на підставі заяви: 1) органу, який здійснює розпорядження землями державної або комунальної власності - у разі формування земельної ділянки із земель державної та комунальної власності; 2) набувача права на земельну ділянку; 3) спадкоємця громадянина України, щодо якого прийнято рішення про передачу безоплатно у приватну власність земельної ділянки, прийняте відповідно до законодавства; 4) власника (користувача) земельної ділянки державної чи комунальної власності - у разі формування земельної ділянки шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок.

Державна реєстрація земельної ділянки здійснюється шляхом відкриття Поземельної книги.

Згідно п. 13-4 зазначеного Порядку територіальний орган Держземагентства відмовляє у державній реєстрації земельної ділянки у разі, коли: 1) заяву подала особа, яка не може бути заявником відповідно до цього Порядку; 2) земельна ділянка розташована на території іншої адміністративно-територіальної одиниці; 3) документи подані не в повному обсязі або не відповідають вимогам, установленим цим Порядком; 4) на титульному аркуші документації із землеустрою, у матеріалах документації із землеустрою, що містять графічне зображення земельної ділянки, та/або документах, що містять відомості про координати поворотних точок меж земельної ділянки, їх частин, обмежень, угідь, відсутня позначка територіального органу Держземагентства про кадастровий номер земельної ділянки (дати його визначення та внесення відомостей про земельну ділянку до автоматизованої системи).

У разі відмови у державній реєстрації земельної ділянки територіальний орган Держземагентства протягом трьох робочих днів готує висновок про відмову в такій реєстрації та повертає подані документи для доопрацювання за актом приймання-передачі.

Відповідно до п.13-5 зазначеного Порядку державна реєстрація земельної ділянки здійснюється протягом 14 календарних днів з дати подання документів.

Згідно п. 13-6 зазначеного Порядку під час державної реєстрації земельної ділянки здійснюється державна реєстрація: 1) державного акта або договору оренди земельної ділянки державної та комунальної власності у Книзі записів; 2) обмежень у використанні земельної ділянки, які існують на момент державної реєстрації земельної ділянки у Поземельній книзі.

Тобто, як вбачається з зазначених вище норм підзаконного акту, законодавцем встановлений чіткий вичерпний перелік обставин, коли територіальний орган Держземагенства може відмовити у державній реєстрації земельної ділянки та договору оренди земельної ділянки держаної власності.

З матеріалів справи вбачається та було встановлено під час розгляду справи у суді і не заперечувалось представником відповідача, що жодна із зазначених в п. 13 Порядку підстав відмови в реєстрації не була підставою для прийняття такого рішення відповідачем.

Крім того, під час прийняття заяв про державну реєстрацію земельної ділянки та державного акта або договору оренди земельної ділянки головним спеціалістом відділу державного земельного кадастру Гутовською С.В. було вказано представнику на необхідність зареєструвати земельні ділянки, у підтвердження чого були виставлені відповідні рахунки-фактури за державну реєстрацію земельних ділянок. Під час судового засідання представник Відповідача пояснила, що не може надати інформацію чому були виставлені рахунки-фактури на оплату реєстрації земельних ділянок та підтвердила факт реєстрації ще 2007 році цих земельних ділянок та присвоєння їм кадастрових номерів.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, управління Держкомзему у місті Одеса, відмовляючи позивачу у реєстрації договорів про зміни до договорів оренди землі, діяло з перевищенням своїх повноважень, тому на думку судової колегії Одеський окружний адміністративний суд обґрунтовано визнав протиправними дії Управління Держкомзему у м. Одесі щодо відмови позивачеві у реєстрації договорів про зміни до договорів оренди землі: №1 від 02.08.2011 року реєстраційний номер № 2484, №1 від 02.08.2011 року реєстраційний номер №2 2483, № 1 від 02.08.2011 року реєстраційний номер № 3741.

Відповідно до п. 5 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування» рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію.

Згідно даних, розміщених на офіційному сайті Одеської міської ради рішення Одеської міської ради №1268-УІ від 20.09.2011 року було розміщено, тобто офіційно оприлюднене 06.10.2011 р. (довідка на а.с.153), тому згідно ст. п. 5 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування», зазначене рішення набрало чинності та могло застосовуватися лише з 06.10.2011р.

Як вбачається з матеріалів справи договори про зміни були укладені 02.08.2011 року, тобто до моменту прийняття рішення Одеської міської ради від 20.09.2011 року.

Отже 22.09.2011 р., на момент подачі Позивачем пакету документів Відповідачу на реєстрацію вказаних договорів про зміни та земельних ділянок, та протягом встановленого триденного строку на відмову Відповідачем у реєстрації договорів та земельних ділянок відповідно до п. ІЗ 4 Порядку ведення Поземельної книги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 р. № 1021, зазначене рішення Одеської міської ради №1268-УІ від 20.09.2011 року не набрало чинності, а отже не могло бути застосовано у якості підстав відмови Відповідачем у здійсненні реєстрації вказаних договорів про зміни у договорах оренди землі.

Крім того, відповідно до ст. 18 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації. Тобто договори про зміни до договорів оренди землі №1 не набрали чинність, отже внесення змін до даних договорів не можливе відповідно до діючого законодавства України. Отже, протизаконна відмова Управління Держкомзему у місті Одесі реєструвати договори про зміни, які є укладеними належними чином сторонами, які вже домовились про зміст його умов, що досі сторонами не заперечується, унеможливлює процес подальшого приведення договорів оренди землі у відповідність діючому законодавству України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій та бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідач заперечував проти адміністративного позову в повному обсязі, але протягом усього судового засідання жодних нормативно-правових норм, що підтверджували правомірність дій Відповідача не навів, в т.ч. таких, щоб зобов'язували на момент подання документів на реєстрацію переукладати договори їх у зв'язку з прийняттям нової нормативної грошової оцінки, що до того ж є виключним правом власника землі Одеської міської ради як сторони вказаних договорів та змін до них, що підтверджується зазначеними вище п. 1 ст. 651 ЦК України, ч. 1, 2 ст. 21 Закону України «Про оренду землі».

Відповідно до п. 7 ст. З КАС України суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно зі ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. При цьому органи місцевого самоврядування згідно ч. 1 ст. 140 конституції України самостійно вирішують питання місцевого значення відповідно до законів України.

Відповідно до ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключних повноважень міської ради належить регулювання земельних відносин на відповідній території. Саме реалізовуючи це повноваження, Одеська міська рада приймала Рішення № 1227-VI, на підставі якого були укладені договори про зміни №1 до договорів оренди землі.

Отже, Відповідач, у порушення п. 1 ст. 651 ЦК України, ч. 1, 2 ст. 21 Закону України «Про оренду землі», не будучи стороною зазначених вище договорів оренди, перевищив свої повноваження та неправомірно відмовив у їх державній реєстрації, незаконно вимагаючи від Позивача внести зміни у вказані договори, що є єдиною підставою відмови Позивачу у реєстрації та свідчить про незаконність дій Відповідача та правомірність позовних вимог Позивача щодо визнання протиправними дій Відповідача щодо відмови у реєстрації вказаних договорів та зобов'язання Відповідача зареєструвати зазначені зміни у договори оренди.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Крім того, судова колегія вважає за необхідне зазначити, що суд першої інстанції не зважаючи на визнання протиправними дій відповідача по відмові у реєстрації договорів про зміни до договорів оренди землі, не дотримуючись вимог ст. 2 КАС України не захистив права позивача від встановлених порушень з боку органу владних повноважень шляхом поновлення цих порушених прав та у мотивувальній частині оскаржуваної постанови не зазначив взагалі будь-які правові підстав відмови у задоволенні позовної вимоги про зобов'язання відповідача здійснити реєстрацію договорів про зміни до договорів оренди землі, хоча, така позовна вимога була заявлена позивачем під час розгляду справи у суді.

На момент звернення позивача до суду та прийняття оскаржуваної постанови обов'язок щодо реєстрації змін до договорів оренди було покладено на відповідача, тому судова колегія вважає що останній повинен здійснити таку реєстрацію, а в разі відсутності повноважень, у зв'язку з набуттям чинності з 01.01.2013 р. Закону України «Про державний земельний кадастр» та внесенням змін до ст.126 Земельного Кодексу України на стадії виконання судового рішення це питання можливо вирішити шляхом здійснення правонаступництва на орган, якому ці повноваження передані.

Стосовно позовної вимоги щодо визнання протиправної бездіяльності по не здійсненню реєстрації земельних ділянок та зобов'язання зареєструвати ці земельні ділянки, судова колегія вважає, що ці вимоги задоволенню не підлягають, оскільки відповідно до п. 13-1 Порядку ведення Поземельної книги державна реєстрація земельної ділянки здійснюється після визначення кадастрового номера в установленому порядку та прийняття відповідним органом, який здійснює розпорядження землями, рішення про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність (користування) чи після формування земельної ділянки на підставі документації із землеустрою за рішенням власника земельної ділянки про поділ або об'єднання земельних ділянок.

Розглядом матеріалів справи встановлено, що при реєстрації у 2007 році договорів оренди землі земельним ділянкам, які були передані в оренду позивачеві, були присвоєні кадастрові номери, затверджено документацію із землеустрою та зроблено відповідні записи у Поземельну книгу, у зв'язку з чим позовні вимоги щодо повторної реєстрації цих земельних ділянок є безпідставними та задоволенню не підлягають.

Таким чином, враховуючи, що судом першої інстанції при вирішенні справи порушені норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а також те, що висновки суду не відповідають обставинам справи, колегія суддів, керуючись п.п.3,4 ч.1 ст. 202 КАС України вважає необхідним скасовуючи постанову суду першої інстанції, прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити частково.

Керуючись ст.ст.195, 196, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, апеляційний суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційні скарги приватного акціонерного товариства «Виробниче об'єднання «Одеський консервний завод» та Управління Держкомзему у місті Одесі задовольнити частково.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду по справі №1570/1640/2012 від 13.07.2012 року скасувати.

Прийняти по справі нову постанову, якою адміністративний позов Приватного акціонерного товариства ПАТ «Виробниче об'єднання «Одеський консервний завод» до Управління державного комітету України із земельних ресурсів у місті Одесі задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Управління державного комітету України із земельних ресурсів у місті Одесі по відмові ПАТ «Виробниче об'єднання «Одеський консервний завод» у реєстрації: Договору про зміни № 1 від 02.08.2011 року реєстраційний № 2484 до договору оренди землі від 20.04.2007 р., зареєстрованого у Одеській регіональній філії ДП ЦДЗК 06.08.2007р. за № 040750500110 за заявою ПАТ «Виробниче об'єднання «Одеський консервний завод» обліковий номер ЗВ-004340004742011 від 22.09.2011 року; Договору про зміни № 1 від02.08.2011 року реєстраційний № 2483 до договору оренди землі від 20.04.2007 р., зареєстрованого у Одеській регіональній філії ДП ЦДЗК 06.08.2007 р. за № 040750500111 за заявою ПАТ «Виробниче об'єднання «Одеський консервний завод» обліковий номер ЗВ-004340004862011 від 22.09.2011 року; Договору про зміни № 1 від 02.08.2011 року реєстраційний № 3741 до договору оренди землі від 20.04.2007 р., зареєстрованого у Одеській регіональній філії ДП ЦДЗК 06.08.2007 р. за № 040750500112 за заявою ПАТ «Виробниче об'єднання «Одеський консервний завод» обліковий номер ЗВ-004340004872011 від 22.09.2011року, листом №01-03-07/6136 від 25.11.2011р.;

Зобов'язати Управління державного комітету України із земельних ресурсів у місті Одесі здійснити реєстрацію: Договору про зміни № 1 від 02.08.2011 року реєстраційний № 2484 до договору оренди землі від 20.04.2007 р., зареєстрованого у Одеській регіональній філії ДП ЦДЗК 06.08.2007 р. за № 040750500110; Договору про зміни № 1 від 02.08.2011 року реєстраційний № 2483 до договору оренди землі від 20.04.2007 р., зареєстрованого у Одеській регіональній філії ДП ЦДЗК 06.08.2007 р. за №040750500111; Договору про зміни № 1 від 02.08.2011 року реєстраційний № 3741 до договору оренди землі від 20.04.2007 р., зареєстрованого у Одеській регіональній філії ДП ЦДЗК 06.08.2007 р. за № 040750500112.

В іншій частині позову відмовити.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів після складання повного тексту постанови.

Повний текст постанови складено та підписано 08.04.2013 р.

Головуючий: суддя Зуєва Л.Є.

суддя Лук'янчук О.В.

суддя Шевчук О.А.

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2013
Оприлюднено09.04.2013
Номер документу30519533
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/1640/2012

Ухвала від 14.01.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

Ухвала від 24.12.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

Ухвала від 20.03.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Постанова від 03.04.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 07.08.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Постанова від 18.07.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 07.03.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні