ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" квітня 2013 р. Справа № 809/780/13-a
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Мигалюка Ю.В.
секретаря Тимків У.Л.
за участю сторін:
прокурора: Голіней О.М.,
представника позивача: Раковецької Л.В.,
представника відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Івано-Франківську в приміщенні суду адміністративну справу за позовом заступника прокурора м. Івано-Франківська в інтересах Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Прикарпатресурси» про стягнення штрафних санкцій в сумі 85 000 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
11.03.2013 року заступник прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави в особі - Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з адміністративним позовом до до Закритого акціонерного товариства «Прикарпатресурси» про стягнення штрафних санкцій в сумі 85 000 грн.
Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позов підтримали, суду пояснили, що за відповідачем рахується заборгованість зі сплати штрафу в розмірі 85000,00 грн., яка виникла у зв'язку із порушенням відповідачем вимог чинного законодавства про цінні папери, а саме п.5 Розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" в частині не приведення статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність до вимог Закону та ч.2 ст.20 Закону в частині нездійснення переведення випуску акцій з документарної форми існування в бездокументарну форму. На підставі наведеного просили позов задовольнити повністю та стягнути дану заборгованість.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, правом на подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався, хоча належним чином повідомлений був про розгляд справи, про що свідчить поштове повідомлення про вручення (а.с.36). Заяв та клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не надав.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено , що закрите акціонерне товариство «Прикарпатресурси» 26.01.1998 року зареєстроване виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради як юридична особа (а.с. 38-39).
Як вбачається з матеріалів справи, 05.04.2012 року Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено Розпорядження №71-ПР-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким встановлено порушення відповідачем п.5 Розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" (далі Закон) та ч.2 ст.20 Закону в частині нездійснення до 30.04.2011 року переведення випуску акцій з документарної форми існування в бездокументарну форму (а.с.6).
Відповідно до вказаного розпорядження відповідачу встановлено термін до 05 липня 2012 року на усунення порушення законодавства про цінні папери та до 06 липня 2012 року для письмового повідомлення уповноваженої особи позивача про виконання цього розпорядження. Дане розпорядження направлено відповідачу за адресою, що вказана в даних ЄДР, що підтверджується копією реєстру про відправлення поштових повідомлень (а.с.7).
У зв'язку з невиконанням розпорядженням №71-ПР-Е від 05.04.2012 року позивачем 27.07.2012 року винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно відповідача, якою зобов'язано керівника або повноваженого представника з'явитися для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень 16 серпня 2012 року о 10 год. (а.с. 8-9)
Крім того, Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт №384-ПР-1-Е від 16.08.2012 року про правопорушення на ринку цінних паперів, вчинене відповідачем, та одночасно винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно відповідача на 30.08.2012 року. Дана постанова направлялася відповідачу, що підтверджується копією реєстру про відправлення поштових повідомлень (а.с.12).
Постановою Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30 серпня 2012 року №366-ПР-Е за повторне протягом року невиконання розпорядження від 05.04.2012 року №71-ПР-Е на відповідача накладено штраф у розмірі 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 000 грн. Повторність вчиненого відповідачем правопорушення протягом року підтверджується постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 05.04.2012 року №19-ПР-Е в розмірі 17000,00 грн. та прийнятим рішенням по данному предмету спору у справі №2а-2921/12/0970 Івано-Франківським окружним адміністративним судом (а.с.40-43).
Постанова про накладення штрафних санкцій від 30.08.2012 року надіслана відповідачу 03.09.2012 року за адресою, вказаною в даних ЄДР, що підтверджується копією реєстру про відправлення поштових повідомлень (а.с.15).
Станом на день подання позовної заяви за відповідачем рахується заборгованість по сплаті штрафних санкцій в розмірі 85 000 грн.
Відповідно до статті 68 Конституції України, кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі Закон).
Зокрема, абз.1 ст.5 цього Закону визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Статтею 3 даного Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю заборона та зупинення на певний термін (до одного року) професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням.
Положення п.14 ст.8 вказаного Закону встановлюють, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно п.8 ч.1 ст.11 даного Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Процедура застосування штрафних санкцій за порушення норм закону щодо державного регулювання ринку цінних паперів визначена також Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2272 від 11.12.2007р. (надалі - Правила).
Зокрема, відповідно до п.1 розділу IV даних Правил уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Не пізніше 15 робочих днів з дати винесення даної постанови складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів (п.2 розділу ІV Правил). Правом складати такі акти наділені начальники територіальних органів Комісії, їх заступники, начальники відділів, інші працівники територіальних органів Комісії (п.4 Правил).
У разі неявки керівника або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності, на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів акт складається в той самий день, на який було викликано особу, про що робиться відповідний напис на акті про правопорушення на ринку цінних паперів (п.8 Правил).
Згідно п.10 розділу ІV Правил акт про правопорушення на ринку цінних паперів після його складання протягом трьох робочих днів разом з поясненнями та іншими документами справи направляються уповноваженій особі, яка правомочна розглядати справу про правопорушення, для підготовки справи до розгляду. За наслідками розгляду справи про правопорушення уповноважена особа протягом 10 робочих днів після отримання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та документів, що стосуються справи, приймає рішення про накладення санкцій, яке оформляється у формі постанови (Розділ VIIІ Правил).
Розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери виноситься уповноваженою особою за наслідками розгляду справи про правопорушення одночасно з постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у разі, якщо на момент розгляду справи порушення не усунуто (п.1 розділу XІV).
За ухилення юридичних осіб від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень чинного законодавства щодо цінних паперів до юридичних осіб застосовуються санкції у вигляді штрафу у розмірі до 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п.п.1.8 п.1 розділу ХVІІ Правил).
Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету не пізніше, як через 15 днів з дати отримання постанови. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк,штраф стягується в судовому порядку.
Порядок створення, діяльності, припинення, виділу акціонерних товариств, їх правовий статус, права та обов'язки акціонерів регулюється Законом України "Про акціонерні товариства" № 514-VI від 17.09.2008 р.
Відповідно до п.5 розділу ХVII Прикінцевих та Перехідних положень цього Закону статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом. Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій: внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства; приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.
Також в ч.1 ст.20 даного Закону визначено, що акція товариства посвідчує корпоративні права акціонера щодо цього акціонерного товариства. Усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі (ч.2 ст.20 даної норми Закону).
Як встановлено в судовому засіданні, відповідачем не вчинялось жодних дій щодо приведення своїх статутних документів відповідно до вимог чинного законодавства.
Аналіз зазначених норм свідчить, що Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку дотримано процедуру застосування штрафних санкцій за порушення на ринку цінних паперів відносно відповідача.
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про правомірність дій позивача стосовно накладення штрафу в розмірі 85 000 грн.
За таких обставин позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі наведеного, керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст. 2, 8-14, 86, 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Прикарпатресурси» (код ЄДРПОУ 25072265, вул.Обліски,66, м.Долина, Івано-Франківська область,77503) в дохід державного бюджету України (рахунок № 31119106700155 УК в Долинському районі, код ЄДРПОУ 37964129, банк одержувач ГУДКСУ в Івано-Франківській області, МФО банку 836014, код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності банку 101) штрафні санкції в сумі 85 000 грн. (вісімдесят п'ять тисяч грн. 00 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 КАС України.
Постанова складена в повному обсязі 10.04.2013 року.
Суддя (підпис) Мигалюк Ю.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2013 |
Оприлюднено | 10.04.2013 |
Номер документу | 30550081 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Мигалюк Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні