УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 травня 2015 року Справа № 876/7432/13
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді Кушнерика М.П.
суддів Мікули О.І., Курильця А.Р.
розглянувши в порядку письмового провадження у м.Львові апеляційну скаргу Закритого акціонерного товариства "Прикарпатресурси" на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05 квітня 2013р. по справі за позовом Заступника прокурора м.Івано-Франківська в інтересах Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Прикарпатресурси" про стягнення штрафних санкцій, -
В С Т А Н О В И Л А:
11.03.2013р. заступник прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави в особі - ЗАТ Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з адміністративним позовом про стягнення з ЗАТ «Прикарпатресурси» штрафних санкцій в сумі 85 000 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що заборгованість виникла у зв'язку із порушенням відповідачем п.5 Розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" в частині не приведення статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність до вимог Закону та ч.2 ст.20 Закону в частині нездійснення переведення випуску акцій з документарної форми існування в бездокументарну форму.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05 квітня 2013р. позов задоволено.
ЗАТ «Прикарпатресурси» оскаржило дану постанову з підстав невірно встановлених обставин справи, порушення норм матеріального та процесуального права, невідповідності висновків обставинам справи, неповного з»ясування обставин справи.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовані тим, що оскільки аналогічні порушеня ЗАТ «Прикарпатресурси» законодавства на ринку цінних паперів були зафіксовані відповідачем 22.07.2011 р. в розпорядженні №100-ІФ і у зв'язку з невиконанням розпорядження був складений Акт №19-ПР-1-Е від 23.03.12 р.. на підставі чого було 15. 04. 2012 р. винесено постанову № 19-ПР-Е про накладення штрафу в розмірі 17000 грн.
Порушення ЗАТ «Прикарпатресурси» законодавства на ринку цінних паперів за 2012 р. були встановлені позивачем 05.04.2012 р. відповідно до вказаного розпорядження відповідачу встановлено термін до 05 липня 2012 року на усунення порушення законодавства про цінні папери та до 06 липня 2012 року для письмового повідомлення уповноваженої особи позивача про виконання цього розпорядження.
У зв'язку з невиконанням розпорядженням №71-ПР-Е від 05.04.2012 року позивачем 27.07.2012 року винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно відповідача, якою зобов'язано керівника або повноваженого представника з'явитися для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень 16 серпня 2012 року о 10 год. (а.с. 8-9)
Крім того, Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт №384-ПР-1-Е від 16.08.2012 року про правопорушення на ринку цінних паперів, вчинених відповідачем, та одночасно винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно відповідача на 30.08.2012 року.
Постановою Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30 серпня 2012 року №366-ПР-Е за повторне протягом року невиконання розпорядження від 05.04.2012 року № 71-ПР-Е на відповідача накладено штраф у розмірі 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 000 грн.
Отже, позивачем не було вчинено дій, які призвели до порушення законодавства повторно протягом року.
Таким чином, позивачем під час винесення оскаржуваних постанов, необгрунтовано було зазначено про повторність вчинення ЗАТ «Прикарпатресурси» протягом року дій, що призвели до порушення законодавства на ринку цінних паперів, а в судом при винесені рішення про стягнення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не булоповно та об'єктивно з'ясовано обставини справи.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 року №448/96-ВР „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі - Закон №448/96-ВР).
Згідно статті 238 ГК України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно- правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Статтею 239 ГК України встановлено перелік адміністративно-господарських санкцій, до яких, зокрема, належить адміністративно-господарський штраф.
Вважає, що позивач має право накладати фінансові санкції виключно в межах строків, передбачених ст. 250 ГК України.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем порушення законодавства про цінні папери було виявлено 22.07.2011 р. розпорядженням №100-ІФ, а постанову про накладення санкції за повторне правопорушення винесено 30 серпня 2012 року №366-ПР- Е, якою до відповідача були застосовані фінансові санкції в розмірі 85000 грн., тобто з порушенням встановленого ст.250 ГК України шестимісячного строку застосування адміністративно-господарськихсанкцій.
Тобто, в суду не було підстав для стягнення фінансових санкцій в розмірі 85000 грн. на підставі постанови від 30 серпня 2012 року №366-ПР-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів на ЗАТ «Прикарпатресурси».
Просить скасувати постанову та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову.
Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явилися, а відтак на підставі п.2 ч.1 ст.197 КАС України суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, колегія суддів, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що 05.04.2012 року Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено Розпорядження №71-ПР-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким встановлено порушення відповідачем п.5 Розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" (далі Закон) та ч.2 ст.20 Закону в частині нездійснення до 30.04.2011 року переведення випуску акцій з документарної форми існування в бездокументарну форму (а.с.6).
Відповідно до вказаного розпорядження відповідачу встановлено термін до 05 липня 2012 року на усунення порушення законодавства про цінні папери та до 06 липня 2012 року для письмового повідомлення уповноваженої особи позивача про виконання цього розпорядження. Дане розпорядження направлено відповідачу за адресою, що вказана в даних ЄДР.
У зв'язку з невиконанням розпорядженням №71-ПР-Е від 05.04.2012 року позивачем 27.07.2012 року винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно відповідача, якою зобов'язано керівника або повноваженого представника з'явитися для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень 16 серпня 2012 року о 10 год.
Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт №384-ПР-1-Е від 16.08.2012 року про правопорушення на ринку цінних паперів, вчинене відповідачем, та одночасно винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно відповідача на 30.08.2012 року.
Постановою Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30 серпня 2012 року №366-ПР-Е саме, за повторне протягом року невиконання розпорядження від 05.04.2012 року №71-ПР-Е на відповідача накладено штраф у розмірі 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 000 грн. Повторність вчиненого відповідачем правопорушення протягом - року підтверджується постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 05.04.2012 року №19-ПР-Е в розмірі 17000,00 грн. та прийнятим рішенням по данному предмету спору у справі №2а-2921/12/0970 Івано-Франківським окружним адміністративним судом (а.с.40-43).
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскільки відповідачем не вчинялись дії щодо приведення своїх статутних документів відповідно до вимог чинного законодавства, тому Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку правомірно накладено на відповідача штраф.
Відповідно до п.8 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» - Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Процедура застосування штрафних санкцій за порушення норм закону щодо державного регулювання ринку цінних паперів визначена також Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2272 від 11.12.2007р. (надалі - Правила).
Відповідно до п.1 розділу IV даних Правил уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Не пізніше 15 робочих днів з дати винесення 11 даної постанови складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів (п.2 і розділу IV Правил). Правом складати такі акти наділені начальники територіальних І органів Комісії, їх заступники, начальники відділів, інші працівники територіальних органів Комісії (п.4 Правил).
У разі неявки керівника або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності, на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів акт складається в той самий день, на який було викликано особу, про що робить відповідний напис на акті про правопорушення на ринку цінних паперів - п.8.
Щодо твердження апелянта, про порушення строків притягнення до відповідальності, то відповідно до ч.1 ст.250 Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.
Актом від 16 серпня 2012 року встановлено наявність порушення на ринку цінних паперів - невиконання розпорядження від 05 квітня 2012 року №71-ПР-Е.
Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року №2272 та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, регламентовано порядок проведення перевірки та розгляд таких справ, що дотримано відповідачем.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Оскільки суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, то воно не може бути скасоване чи змінене з підстав, викладених в апеляційній скарзі.
Керуючись ст.ст.160, 195-197, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Закритого акціонерного товариства "Прикарпатресурси"- залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05 квітня 2013р. по справі №809/780/13-а - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.
Головуючий суддя: М.П.Кушнерик
Судді: О.І.Мікула
А.Р.Курилець
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.05.2015 |
Оприлюднено | 13.05.2015 |
Номер документу | 44067983 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кушнерик М.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні