Постанова
від 05.04.2013 по справі 812/2560/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 квітня 2013 року Справа № 812/2560/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Островської О.П.,

при секретарі: Тельдековій Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Антрацитівської міської ради Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Дочірнє підприємство "Комфорт" Комунального підприємства "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ" про звернення стягнення податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у сумі 175317,00 грн. на кошти або майно,-

ВСТАНОВИВ:

14 березня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Антрацитівської міської ради Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Дочірнє підприємство "Комфорт" Комунального підприємства "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ" про звернення стягнення податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у сумі 175317,00 грн. на кошти або майно.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Антрацитівська міська рада Луганської області зареєстрована виконавчим комітетом Антрацитівської міської ради Луганської області 21.05.1997 року, номер запису в ЄДР 1 379 120 0000 000363.

Антрацитівська міська рада Луганської області, є юридичною особою, яку внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, що підтверджується довідкою Луганського обласного управління статистики №28146 від 11.07.2002 року.

В управління Антрацитівської міської ради Луганської області перебуває Дочірнє підприємство «Комфорт» «Житлово - експлуатаційної контори №5 УЖКГ», ідентифікаційний код 34166031, яке зареєстровано Виконавчим комітетом Антрацитівської міської ради Луганської області Луганської області 26.10.2006 року про що зроблено запис у журналі обліку реєстраційних справ за №1 379 102 0000 000496.

ДП «Конфорт» КП «ЖЕК №5 УЖКГ» взяте на податковий облік Антрацитівською ОДПІ 26.10.2006 року, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 27.08.2010 року №500.

Станом на 28.02.2013 року ДП «Конфорт» КП «ЖЕК №5 УЖКГ» має податковий борг з податку на додану вартість за основним платежем у розмірі 175 317,00 грн., який підтверджується податковими деклараціями.

З метою погашення податкового боргу Антрацитівською ОДПІ направлено до ДП «Конфорт» КП «ЖЕК №5 УЖКГ» першу податкову вимогу №1/75 від 31.01.2007 року, яку було отримано 31.07.2007 року представником платника.

Другу податкову вимогу №2/160 від 05.03.2007 року, було отримано платником податків 05.03.2007 року.

З метою погашення податкового боргу, Антрацитівська ОДПІ зверталась до суду з позовами про стягнення коштів з рахунків ДП «Конфорт» КП «ЖЕК №5 УЖКГ».

Так, постановами Луганського окружного адміністративного суду від 31.03.2011 року у справах №2а-2330/11/1270 та від 15.10.2012 року у справі №2а/1270/7350/2012 вказані позови задоволено повністю. З метою виконання рішень суду Антрацитівською ОДПІ до установ банків направлялись платіжні вимоги та інкасовані доручення, але вказані платіжні доручення повернулися до ОДПІ без виконання.

Звернутися до суду з позовом щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі є неможливим у зв'язку з відсутністю ДП «Конфорт» КП «ЖЕК №5 УЖКГ» майна, на яке можливо звернути стягнення, що підтверджується листами АКП «Бюро технічної інвентаризації» від 29.10.2012 року №665 та ВДАЇ Антрацитівського МВ УМВС України від 31.10.12 р. №960.

Таким чином, вжиті раніше Антрацитівською ОДПІ необхідні заходи, щодо погашення податкового боргу ДП «Конфорт» КП «ЖЕК №5 УЖКГ», зокрема звернення до суду із позовами про стягнення коштів з розрахункових рахунків останнього, не призвели до погашення податкового боргу, що обумовлювалось відсутністю коштів на розрахункових рахунках платника податків та відсутністю рухомого та нерухомого майна, що підлягає опису та подальшій реалізації у встановленому порядку, для погашення податкового боргу платника податків.

Керуючись положеннями п. 96.1 ст. 96 Податкового кодексу України, Антрацитівська ОДПІ звернулась до Антрацитівської міської ради Луганської області з відповідними поданнями (від 18.01.12 №371/10/24-105 та 23.07.12 №3763/9/19-105) щодо прийняття рішення, передбаченого вказаною нормою.

Антрацитівською міською радою листами від 16.02.2013 року №5-289/13 та від 31.07.2012 р. №689 було повідомлено Антрацитівську ОДПІ про загальну ситуацію, яка склалася на підприємстві але жодне з рішень, передбачених ст. 96 Податкового кодексу України прийнято не було, що фактично є відмовою у задоволенні вимог подання податкового органу. На підставі викладеного, позивач просив суд звернути стягнення податкового боргу ДП «Конфорт» КП «ЖЕК №5 УЖКГ» у розмірі 175 317,00 грн. на кошти державного органу в управління якого перебуває останнє - Антрацитівської міської ради Луганської області або її майно.

Представник позивача у судовому засіданні надав суду уточнення до адміністративного позову в якому просив пункт перший прохальної частини адміністративного позову вважати дійсним у наступній редакції: звернути стягнення податкового боргу Дочірнє підприємство "Комфорт" Комунального підприємства "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ" у розмірі 175 317,00 грн. на кошти державного органу в управління якого перебуває останнє - Антрацитівської міської ради Луганської області (а.с. 129).

Представник відповідача Антрацитівської міської ради Луганської області в судовому засіданні заперечував проти задоволення адміністративного позову, надав письмові заперечення на позов, які обґрунтував тим, що відповідно до п. 6.1 Статуту ДП «Комфорт» самостійно здійснює господарську діяльність на принципах господарського розрахунку, несе відповідальність за наслідки цієї діяльності перед Засновником, за виконання взятих на себе зобов'язань перед трудовим колективом і партнерами по укладених договорах, перед бюджетами та банками відповідно до чинного законодавства.

Та тим, що позивачем не дотримано процедури передбаченої статтями 89,95, 96 Податкового кодексу України.

У судове засідання представник третьої особи не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Заслухавши пояснення з'явившихся осіб, дослідивши матеріали справи та надані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги, виходячи з наступного.

Частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Справи за участю Державних податкових інспекцій є адміністративними, оскільки відповідають вимогам статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України стосовно визначення адміністративної справи.

Згідно зі статтею 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах та відповідно до законів України.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI (що набрав законної сили з 01.01.2011), який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до ст.6 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

У відповідності із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання; подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв'язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб'єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку); подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством; виконувати законні вимоги контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів з питань оподаткування та митної справи і підписувати акти (довідки) про проведення перевірки; не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов'язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи; повідомляти контролюючим органам за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації); повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця; забезпечувати збереження документів, пов'язаних з виконанням податкового обов'язку, протягом строків, установлених цим Кодексом; допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Пунктом 31.1. статті 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пункту 203.1. статті 203 Податкового кодексу України податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1. цієї статті для подання податкової декларації (пункт 203.2. ст. 203 ПК України).

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено в судовому засіданні, відповідач - Антрацитівська міська рада зареєстрована у якості юридичної особи 21.05.1997 року виконавчим комітетом Антрацитівської міської ради (а.с.106).

Дочірнє підприємство "Комфорт" Комунального підприємства "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ" зареєстроване у якості юридичної особи виконавчим комітетом Антрацитівської міської ради Луганської області 26.10.2006 року (а.с.100).

Крім того, відповідно до довідки №500 від 27.08.2010 року Дочірнє підприємство "Комфорт" Комунального підприємства "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ" знаходиться на податковому обліку в Антрацитівській ОДПІ (а.с.99).

Відповідно до свідоцтва №100299629 Дочірнє підприємство "Комфорт" Комунального підприємства "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ" є платником податку на додану вартість з 01.12.2006 року (а.с.101).

Відповідно до рішення №6/4 від 16 серпня 2006 року Антрацитівської міської ради п'ятого скликання сьомої сесії, Антрацитівська міська рада Луганської області надала згоду на створення Дочірнього підприємства "Комфорт" Комунального підприємства "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ" (а.с.154).

Згідно підпункту 1.5. пункту 1 Рішення №7/14 від 29.09.2006 року Антрацитівської міської ради п'ятого скликання сьомої сесії було затверджено статут Дочірнього підприємства "Комфорт" Комунального підприємства "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ" (а.с.140,155).

Згідно пункту 1.1 розділу 1 Статуту Дочірнього підприємства "Комфорт" Комунального підприємства "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ", Дочірнє підприємство "Комфорт" Комунального підприємства "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ" створене рішенням Комунального Підприємства №5 УЖКГ та за погодженням з Антрацитвською міською радою (а.с.104-103).

Актом від 01 серпня 2010 року Комунальне Підприємство №5 УЖКГ передало Комунальному підприємству "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ" житловий фонд на обслуговування згідно додатку (а.с. 156).

Таким чином, майно Дочірнього підприємства "Комфорт" Комунального підприємства "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ" перебуває в управлінні Антрацитівської міської ради Луганської області.

Статтею 78 Господарського кодексу України встановлено, що комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.

Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.

Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).

Статутний капітал комунального унітарного підприємства утворюється органом, до сфери управління якого воно належить. Розмір статутного капіталу комунального унітарного підприємства визначається відповідною місцевою радою.

Статутний капітал комунального унітарного підприємства підлягає сплаті до закінчення першого року з дня державної реєстрації такого підприємства.

Найменування комунального унітарного підприємства повинно містити слова "комунальне підприємство" та вказівку на орган місцевого самоврядування, до сфери управління якого входить дане підприємство.

Комунальне унітарне підприємство не несе відповідальності за зобов'язаннями власника та органу місцевого самоврядування, до сфери управління якого воно входить.

Комунальне унітарне підприємство очолює керівник підприємства, що призначається органом, до сфери управління якого входить підприємство, і є підзвітним цьому органові.

Збитки, завдані комунальному унітарному підприємству внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.

Особливості господарської діяльності комунальних унітарних підприємств визначаються відповідно до вимог, встановлених цим Кодексом щодо діяльності державних комерційних або казенних підприємств, а також інших вимог, передбачених законом.

Згідно із ст. 83 Цивільного кодексу України юридичні особи можуть створюватися у формі товариств, установ та в інших формах, встановлених законом.

Відповідно до норм ч. 8 ст. 63 Господарського кодексу України у випадках існування залежності від іншого підприємства, передбачених ст. 126 цього Кодексу, підприємство визнається дочірнім.

Згідно з Класифікацією організаційно-правових форм господарювання, затвердженою наказом Держспоживстандарту від 28.05.2004 р. № 97, дочірнє підприємство - підприємство, єдиним засновником якого є інше підприємство (підприємство, залежне від іншого).

Питання створення, реорганізації та ліквідації, затвердження статуту дочірнього підприємства належать до компетенції вищих органів юридичної особи, яка є його засновником.

Дочірнє підприємство підлягає державній реєстрації за процедурою, передбаченою ст. 23-27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 р. № 755-ІV (далі - Закон № 755).

З викладено вбачається, що формування статутного капіталу дочірнього підприємства полягає у тому, що материнське підприємство, виступаючи унітарним власником дочірнього, набуває корпоративних прав, а дочірнє, у свою чергу, отримує частину активів материнського підприємства. При цьому необхідно зазначити, що дочірнє підприємство має окремий баланс, поточні та вкладні (депозитні) рахунки у банках, печатку зі своїм найменуванням, укладає договори від свого імені та самостійно несе відповідальність. Види господарської діяльності, які має право проводити дочірнє підприємство, визначаються в його статуті. При цьому статутом можуть бути передбачені види діяльності, що відрізняються від тих, які здійснює материнське підприємство, оскільки дочірнє підприємство є самостійною юридичною особою та самостійним платником податків, зборів та інших обов'язкових платежів. По суті будь-яке підприємство, корпоративні права якого 100 % належать іншій юридичній особі, є дочірнім підприємством незалежно від того, чи є в назві такого підприємства словосполучення «дочірнє підприємство», чи таке підприємство, наприклад, звичайне приватне підприємство або товариство з обмеженою відповідальністю.

Викладене спростовує доводи відповідача щодо того, що ДП «Комфорт» самостійно здійснює господарську діяльність на принципах господарського розрахунку, несе відповідальність за наслідки цієї діяльності перед Засновником, за виконання взятих на себе зобов'язань перед трудовим колективом і партнерами по укладених договорах, перед бюджетами та банками відповідно до чинного законодавства.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що сума податкового боргу Дочірнього підприємства «Комфорт» «Житлово - експлуатаційної контори №5 УЖКГ» з податку на додану вартість станом на 28.02.2013 року дорівнює 175 317,00 грн., що підтверджується податковими деклараціями з ПДВ (а.с.28-96).

Наявність податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 175 317, 00 грн., що обліковується за Дочірнім підприємством «Комфорт» «Житлово - експлуатаційної контори №5 УЖКГ», підтверджується також розрахунком суми податкового боргу (а.с.97) та зворотнім боком облікової картки платника податків (а.с.141-150).

Пунктом 59.1. ст. 59 ПК України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 59.3 ст. 59 ПК України встановлено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Так, через несплату Дочірнім підприємством «Комфорт» «Житлово - експлуатаційної контори №5 УЖКГ» сум узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість в установлені законодавством строки, позивач на адресу останнього направив податкову вимогу форми «Ю1» від 31.01.2007 №1/75 на суму 7472,75 грн. Зазначену вимогу відповідач отримав, що підтверджується особистим підписом уповноваженої особи на корінці податкової вимоги (а.с.98). Податкову вимогу форми «Ю2» від 05.03.2007 №2/160 на суму 12660,22 грн. Зазначену вимогу відповідач отримав, що підтверджується особистим підписом уповноваженої особи на корінці податкової вимоги (а.с.98). Даних про оскарження відповідачем зазначених податкових вимог судом не встановлено, а тому вони є узгодженими та чинними на час розгляду справи.

Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно з п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

У судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи підтверджено, що з метою погашення податкового боргу, Антрацитівська ОДПІ зверталась до суду з позовами про стягнення коштів з рахунків ДП «Конфорт» КП «ЖЕК №5 УЖКГ».

Так, постановами Луганського окружного адміністративного суду від 31.03.2011 року у справах №2а-2330/11/1270 та від 15.10.2012 року у справі №2а/1270/7350/2012 вказані позови задоволено повністю (а.с. 9-11, 12-13, 22-24, а.с.135-139).

З метою виконання рішень суду Антрацитівською ОДПІ до установ банків направлялись платіжні вимоги від 11.01.2012 року №21 (а.с.18) та від 26.07.2011 року №122 (а.с.19), але вказані платіжні вимоги повернулися до ОДПІ без виконання, з відміткою «на діючи кошти накладено арешт» (зворотній бік а.с.18,19).

Звернутися до суду з позовом щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі є неможливим у зв'язку з відсутністю у ДП «Конфорт» КП «ЖЕК №5 УЖКГ» рухомого та нерухомого майна, на яке можливо звернути стягнення, що підтверджується листами АКП «Бюро технічної інвентаризації» від 29.10.2012 року №665 (а.с.25) та ВДАЇ Антрацитівського МВ УМВС України від 31.10.12 р. №960 (а.с.26).

Всі вжиті позивачем заходи не призвели до добровільного погашення податкового боргу відповідачем.

Пунктом 96.1 статті 96 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесено в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено у податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Відповідно до пункту 96.3 статті 96 Податкового кодексу України, відповідь щодо прийняття одного із зазначених рішень надсилається органу державної податкової служби протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення.

У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволені його вимог орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу, в управління якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

Антрацитівська ОДПІ в порядку ст. 96 Податкового кодексу України звернулася до відповідача з відповідними поданнями (від 18.01.12 №371/10/24-105 та 23.07.12 №3763/9/19-105) щодо прийняття рішення, передбаченого вказаною нормою (а.с.14,16). Однак, відповідач листами від 16.02.2013 року №5-289/13 та від 31.07.2012 р. №689 повідомив Антрацитівську ОДПІ про загальну ситуацію, яка склалася на підприємстві але жодне з рішень, передбачених ст. 96 Податкового кодексу України не прийняв (а.с.15,17).

Суд дійшов висновку, що листи відповідача від 16.02.2013 року №5-289/13 та від 31.07.2012 р. №689 є фактичною відповіддю про відмову у задоволенні вимог подання органу державної податкової служби щодо прийняття рішення про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу Дочірнього підприємства "Комфорт" Комунального підприємства "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ".

Крім того, суд звертає увагу, що вищевикладене також спростовує доводи відповідача щодо недотримання податковим органом процедури передбаченої статтями 89, 95, 96 Податкового кодексу України.

Враховуючи те, що у судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що за Дочірнім підприємством "Комфорт" Комунального підприємства "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ" обліковується податкова заборгованість з податку на додану вартість в сумі 175 317,00 грн., яка є узгодженою та обов'язковою до сплати. Та те, що в добровільному порядку сума боргу божником не сплачена, а Антрацитівська міська рада фактично відмовила у задоволенні вимог подання податкового органу державної податкової служби щодо прийняття рішення про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу Дочірнього підприємства "Комфорт" Комунального підприємства "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ", суд дійшов висновку що позовні вимоги податкового органу щодо стягнення податкового боргу є законними та обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 05.04.2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 09.04.2013, про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч.4 ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Антрацитівської міської ради Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Дочірнє підприємство "Комфорт" Комунального підприємства "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ" про звернення стягнення податкового боргу перед бюджетом з податку на додану вартість у сумі 175317,00 грн. на кошти - задовольнити повністю.

Звернути стягнення податкового боргу Дочірнє підприємство "Комфорт" Комунального підприємства "Житлово- експлуатаційної контори №5 УЖКГ" у розмірі 175 317,00 грн. на кошти державного органу в управління якого перебуває останнє - Антрацитівської міської ради Луганської області, перерахувавши їх до Державного бюджету, р/р 31114029700010, код платежу 14010100, отримувач: Антрацитівське УД КСУ Луганської області, код отримувача 37983403, банк: ГУ ДКСУ в Луганській області, МФО 804013.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанова у повному обсязі складена та підписана 09 квітня 2013 року.

Суддя О.П. Островська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2013
Оприлюднено11.04.2013
Номер документу30560210
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2560/13-а

Постанова від 29.05.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бишов М. В.

Ухвала від 30.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бишов М. В.

Ухвала від 08.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Постанова від 30.05.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бишов М. В.

Ухвала від 30.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бишов М. В.

Постанова від 05.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

Ухвала від 15.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні